Vyhledávejte podle:



Světelná signalizace, Praha 5

Seřadit podle počtu hlasů
Semafor pro větší bezpečnost chodců přes ulici Karlštejnská
Bez odpovědi

Semafor pro větší bezpečnost chodců přes ulici Karlštejnská
Karlštejnská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 04. 2023

Křižovatku ulic Karlštejnská, Souběžná III, Na Pomezí a Klikatá je kvůli přehlcenosti dopravy a bezohlednosti řidičů absolutně nemožné bezpečně přejít přes přechod pro chodce, který se zde nachází. Běžně na přechodu stojí auta v kolonách a chodci jsou tak nuceni mezi auty kličkovat, což velice zvyšuje nebezpečí nehody. Je běžnou praxí, že auta mezi chodci popojíždí a znemožňují jim přechod vůbec přejít. Velice často dochází také k situacím, kdy v jednom směru řidič auta chodce přes přechod pustí, ale v druhém směru auta jezdí dál a chodec musí čekat, než se najde řidič, který ve druhém směru zastaví. Umístění semaforu umožní bezpečný přechod rušné silnice.

Žádost o zřízení semaforu na přechod
Bez odpovědi

Žádost o zřízení semaforu na přechod
Radlická, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 28. 02. 2023

Dobrý den žádám a prosím o zřízení semaforu na přechodu u zastávky tramvaje č. 7 Braunova směrem na Radlickou. Tento přechod je velmi nebezpečný! Než vás řidiči pustí, tak jich napočítáte i 15. To by celkem nevadilo,ale auta jezdí i velkou rychlostí po kolejích, takže jeden řidič vás pustí a druhý vás srazí právě ten který jede po kolejích. Dnes zde srazilo auto člověka. Moc prosím jde nám o bezpečí. Děkuji za informaci a kladné vyřízeni.

Křižovatka s matoucím semaforem - Tréglova x Do Klukovic
Bez odpovědi

Křižovatka s matoucím semaforem - Tréglova x Do Klukovic
Tréglova, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 18. 04. 2021

Návrh na drobnou úpravu semaforu, která by výrazně zvýšila bezpečnost a přehlednost provozu v křižovatce na Barrandově, kde se přejíždí přes tramvajové koleje. Na křižovatce Tréglova x Do Klukovic je ve směru od ulice Tréglova matoucí semafor pro auta. Zelená na 'běžném' kulatém semaforu v ul. Tréglova platí ve skutečnosti pro odbočení doprava přes koleje dolů směr Do Klukovic, zatímco pro směr rovně a doleva je potřeba počkat na doplňkovou zelenou. Nedává to příliš smysl, zvlášť když Tréglova (a dále Werichova) je značena jako hlavní, ale platí pro ni jen doplňkový semafor. Kdo to nezná, tak se těžko orientuje. Neznalí řidiči zde často troubí na řidiče znalé. Poměrně často se zde stávají nehody a nejednou to odnese sloup, který spadne na chodník, nebo auto, které je odhozeno tramvají také na chodník. Bohatě by stačilo dát na semafor standardní světla s jednoznačně označenými směry. Prosíme o nápravu. (Mimochodem, k této křižovatce jsme dávali podnět na dobudování jednoho přechodu, který by celé místo standardizoval a udělal z něj normální pohodlnou křižovatku.)

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Klikatou
S odpovědí

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Klikatou
Klikatá, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 11. 2018

Dobrý den, ulice Klikatá je v dnešní době extrémně dopravně zatížená a kvůli tomu se stala téměř nepřekonatelnou pro chodce. V oblasti mezi Hutmankou a Vidoulí jsou přes ni pouze dva přechody - po jednom u obou zastávek. U Vidoule je přechod díky blízkosti křižovatky bezpečný, protože auta jsou nucena přes něj projíždět pomalu. Ale u Hutmanky je přechod opravdu nebezpečný - ulice je opravdu klikatá a není zde nijak omezena rychlost (ani značkou ani zpomalovacím prahem), auta tu jezdí běžně 50 km/h a chodec přecházející Klikatou od cvičiště vodicích psů pro nevidomé směrem na jihozápad není do poslední chvíle vidět a většina řidičů si jej všimne na poslední chvíli a nezastaví nebo nebezpečně dobržďuje (na fotografii je vidět, že přechod je příliš blízko nepřehledné zatáčce). Vzhledem k tomu, že se jedná o skoro jedinou cestu pro všechny, kdo bydlí v oblasti Klikaté, Mezné a Markovy směrem k metru, a také vzhledem k tomu, že po tomto přechodu denně přechází mnoho trenérů vodicích psů a jejich nevidomých klientů, prosíme o instalaci semaforu spolu s upozorňovacím světlem někde v oblasti podjezdu pod tratí, které bude signalizovat, zda na blízkém semaforu svítí zelená (trvalé zelené světlo) nebo červená (blikající oranžové světlo). Na tomto přechodu ještě naštěstí žádné auto nikoho nezabilo, ale vzhledem ke stupňující se dopravě na Klikaté ulici to bohužel hrozí skoro denně. Děkuji.

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Radlickou u Butovické
S odpovědí

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Radlickou u Butovické
Radlická, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 08. 11. 2018

Dobrý den, Přes Radlickou u křižovatky s Butovickou je velmi nebezpečný přechod, na němž letos auto zabilo dítě (na fotografii je dobře vidět emotivní vzpomínka), i když na něm byla v nedávné době provedena některá dopravní opatření. Vzhledem k tomu, že přes přechod denně přechází mnoho dětí, protože jsou v bezprostředním okolí dvě základní školy a několik školek, je jediným opravdu bezpečným opatřením semafor. Děti od raného věku umí důsledně dodržovat červenou na semaforu, ale bezpečné chování na přechodech bez semaforů je docela složitá věc a není zaručeno ani u starších dětí - tomu chlapci bylo 13. Prosím o vybudování semaforu na této křižovatce. Semafor pomůže i řidičům a autobusům, které vyjíždí z Butovické, protože na Radlické je tak silný provoz, že bezpečně projet křižovatkou z vedlejší bývá občas téměř nemožné.

U Zvonu zbytečně nerozdělen interval 2 přechodů(přes tram a  Plz. ul.)
S odpovědí

U Zvonu zbytečně nerozdělen interval 2 přechodů(přes tram a  Plz. ul.)
Plzeňská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 03. 2018

Jedná se o přechod mezi označníky tram. zastávky U Zvonu. Lidé, kteří vystoupí z tramvaje od Anděla a chtějí přejít doleva přes koleje legálně, musejí zbytečně čekat cca 2 minuty protože  je sloučená signalizace pro přecházení s tou přes jízdní pruh Plzeňské, což samozřejmě vzhledem k místní intenzitě dopravy znamená dlouhý interval (více než minutu). Lidé tak v úzkém místě zbytečně překáží a zabírají místo a považuji to za velmi nebezpečné, tramvaj vás tak míjí těžko. Obejít dav je pro osoby se sníženou schopností pohybu  orientace opravdu nebezpečné. Například na  Palackého náměstí je signalizace pro přechod přes tram. pás a přes silnici oddělen a to je tam pro čekání lidí mnohem mnohem více místa a řekl bych že i menší nebo shodná intenzita dopravy jako kolem zastávky U Zvonu. A podotýkám, že na sloupu u přechodů v inkriminovaném místě kde dochází k shluku lidí čekajících na přecházení do obou směrů, jsou na sloupu tlačítka po obou stranách, určitě by to tak bylo finančně i technologicky bez nákladů na rozdělení signalizace. Budu rád za písemnou  zpětnou vazbu, kterému správci komunikace toto přísluší, a že jste mu to nějak v odborněji popsané podobě zaslali. Předem děkuji za vyřešení Jiří

Nevhodné nastavení signálu pro přecházení
S odpovědí

Nevhodné nastavení signálu pro přecházení
U Santošky, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 30. 10. 2017

Přechod pro chodce v ulici U Santošky má světelnou signalizaci nastavenou nevhodně pro přecházející chodce. Délka přechodu je 11 m, při běžné rychlosti (1,1 m/s) dojde chodec během zeleného signálu, který trvá 5 s, sotva do poloviny přechodu. Často tu přechází velké skupiny dětí (družina, školní akce).

Interval semaforu pro chodce ul. Lamačova x K Barrandovu x Slavínského
S odpovědí

Interval semaforu pro chodce ul. Lamačova x K Barrandovu x Slavínského
K Barrandovu, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 12. 2016

Zelená pro chodce zde jednoznačně svítí velice krátkou dobu - 6 sekund, takže křižovatku člověk svižnou chůzí prostě nepřejde (a to nemluvím například o člověku pohybujícím se o holi)... Myslím si, že není zde důvod, aby byl časový interval nastaven na tak krátkou dobu, stejně, pokud stojí v křižovatce chodec, tak auta nemohou projet - až na jediný případ, kdy na mě začal agresivní řidič 'najíždět'. Do přílohy přikládám několik fotografií, které jsem vyfotil s odstupem času, vždy když jsem šel na nákup do Lidlu. Fotografie jsou autentické a jsou pořízeny přímo při přecházení, tudíž dokonale mapují popisovaný problém. Prosíme o zjednání nápravy. Děkujeme.

Špatné načasování semaforů po poslední opravě
S odpovědí

Špatné načasování semaforů po poslední opravě
Radlická, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 10. 2016

Po poslední opravě v místě křížení Radlické s Ostrovského došlo ke zhoršení časování semaforů na přechodu v západní části křižovatky. Chodci jdoucí po Radlické mají při přecházení ulice Ostrovského přednost před vozidly odbočujícími podél rohu křižovatky, na rozdíl od dřívějšího nastavení však nyní semafor auta pouští cca o 2-3 vteřiny dříve než chodce. To si mnozí řidiči vykládají tak, že přednost mají oni. Rovněž se výrazně zkrátil interval svítící zelené pro chodce - není však dán žádný důvod, aby se proti předchozímu stavu cokoli měnilo a chodci museli čekat déle ve chvíli, kdy jdou po hlavní, zvláště když odbočující auta kříží jejich trasu.

Velmi krátká zelná pro chodce přes ul Radlická
S odpovědí

Velmi krátká zelná pro chodce přes ul Radlická
Radlická, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 18. 07. 2015

Přechod se nachází u tramvajové stanice Křížová. Interval zelené je cca 3 vteřiny. To se opravdu nedá stihnou přejí. Plus dodám, že na jedné straně přechodu je obchod s dětským sortimentem a pravidelně ho naštěvují matky s kočárkem, které nikdy nemohou stihnout přejít včas. Děkuji Strádal

Interval semaforu pro chodce pres tram. koleje Chaplinovo nam.
S odpovědí

Interval semaforu pro chodce pres tram. koleje Chaplinovo nam.
Lamačova, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 14. 08. 2014

Semafor pro chodce pres tramvajove koleje u zastavky tram na Chaplinovo namesti je sice velmi potrebny (tramvaje tam vyjizdi z tunelu ze zatacky), ale jeho serizeni na prilis dlouhe cekani je nelogicke a nikdo tim padem na zelenou neceka. Vystoupim pri prijezdu z mesta z tramvaje, ihned jdu zmacknout tlacitko pro chodce, lide stale jeste nastupuji do tramvaje, takze pripraveni chodci by uz davno stihli prejit. Ale na semaforu pro chodce stale sviti cervena. Prijede mnohdy dalsi tramvaj z mesta, chodci maji stale cervenou a az po odjeti druhe tramvaje dostanou chodci zelenou. Nikdo tam tedy ve finale na zelenou neceka a lide casto skacou doslova pod tramvaje prijizdejici z tunelu od Polikliniky Barrandov. Pritom by stihly klidne prejit dve varky chodcu na zelenou, kdyby tedy naskocila. Je mozne nejak seridit, aby semafor daval smysl? Dekuji.

Přechod(y) přes Plzeňskou
S odpovědí

Přechod(y) přes Plzeňskou
Plzeňská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 27. 08. 2012

Jedná se o problém, na který je zde již 2 x upozorněno (Plzeňská na Klamovce a Vrchlického) a sice, že pokud člověk nepoužije tlačitko pro chodce, zelená chodcům nenaskočí. Také bych rád upozornil na neuvěřitelný časový (ne)poměr a sice, po zmáčknutí tlačitka se na zelenou čeká 1 minutu aby tato poté svítila méně než 10 sekund. Například minutové čekání s malými dětmi v ranní špičce v mimořádně hustém provozu, kdy prozatím sledujete ujíždějící spoje MHD, je mimořádně frustrující. Ještě horší je situace při výstupu z tram směrem od Anděla, kdy stojíte s dětmi na úzkém ostrůvku, minimum automobilů dodržuje povolenou rychlost a druhé strany jezdní tram - skutečně není možné v těchto místech Plzeňskou zúžit do jednoho pruhu (jak se již stalo na jiných místech) nebo alespoň naistalovat měření rychlosti a zajistit pro chodce okamžitou zelenou? Děkuji

Nesmyslná tlačítka pro chodce na semaforu
S odpovědí

Nesmyslná tlačítka pro chodce na semaforu
Plzeňská, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 04. 2012

Na křižovatce Plzeňské ulice na Klamovce se před určitou dobou objevila u semaforů tlačítka pro chodce. Tedy - spíše proti chodcům. Jelikož se jedná o velice frekventovanou křižovatku, světla pro automobily se pravidelně střídají, avšak chodcům se bez zmáčknutí tlačítka zelená nerozsvítí (a i po zmáčknutí tlačítka se zelená často nerozsvítí při prvním, ale až při druhém zastavení aut). Na přechodu směrem ke Smíchovu je omezení tlačítkem naprosto bezpředmětné, protože mají-li auta červenou, tak na přechod ze žádného směru nemůže nic vjet, protože Plzeňská je jednosměrná. U přechodu na druhé straně u zastávky tramvaje sice teoreticky mohou odbočovat auta z Prachnerovy ulice, ale protože do ní lze vjet pouze z jednosměrné ulice Vrchlického, odbočují tam prakticky jen auta parkující ve vnitrobloku či ve slepé Hlaváčkově ulice. Stejná situace je na druhém konci Prachnerovy ulice na přechodu přes ulici Vrchlického, kde chodci rovněž musejí používat tlačítko, byť na přechod při červené pro automobily nemůže nic vjet. Jaký je smysl tlačítek?

Signalizace prechodu - casova prodleva
S odpovědí

Signalizace prechodu - casova prodleva
Vrchlického, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 30. 03. 2012

Dobry den, pokud se prijde na prechod pro chodce vedouci pres ulici Vrchlickeho, nelze pohodlne prechazet, pokud maji auta cervenou signalizaci. Zde pridavam popis nasledujicich scenaru: 1. Chodec se blizi k prechodu a vozum na Vrchlickeho ulici se meni signalizace ze zelene na cervenou. Chodec nestaci zmacknout tlacitko pro chodce drive nez padne cervena automobilum. I kdyz maji auta cervenou, chodec ma take cervenou a musi cekat minimalne dalsi cyklus nez se zobrazi zeleny panacek. 2. I prestoze auta maji zelenou, velmi casto po zmacknuti tlacitka pro chodce nedojde k prepnuti semaforu pro chodce na zelenou a opet musi cekat minimalne jeden cyklus, nez bude moct bezpecne prejit. Predstavoval bych si, ze chodcum padne zelena vzdy, pokud maji vozy cervenou. Nevidim v tom zadnou usporu casu pro ridice aut, spis jen frustrovanost chodcu a tim zpusobene prechazeni na cervenou.

Křižovatka K Barrandovu - Lamačova (u Lidlu)
S odpovědí

Křižovatka K Barrandovu - Lamačova (u Lidlu)
Slavínského, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 02. 2012

Volno pro chodce zde svítí jen pět sekund. Chodec přitom mezitím musí překonat šest pruhů pro auta. Tzv. vyklízecí doba (tj. čas než padne opět zelená i autům) je nastaven na podobně krátkou dobu. Toto časování je zřejmě pozůstatek z dob, kdy ulice K Barrandovu nahrazovala Pražský okruh, který je však již otevřen rok a půl a signalizace se ovšem změnám nepřizpůsobila.