Filtr podnětů



Světelná signalizace, Praha 3

Seřadit podle počtu hlasů
Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
Zaslaný

Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
Táboritská, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 10. 12. 2016

Nastavení světelného signalizačního zařízení je v tomto místě pro běžce, ne pro chodce. Dovolím si citovat TSK hl.m. Prahy a odbor dopravy ÚMČ Praha 3, kteří se tak rádi tímto zákonem ohánějí: 'Dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., § 74 , odst. 1), zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky. Pokud chodec vstoupil do vozovky na zelenou a poté se rozsvítí červená, smí chodec během této červené dokončit přecházení až ke světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem. Světelná signalizace s tímto ustanovením zákona počítá. To znamená, že po skončení zelené pro chodce následuje před rozsvícením zelené pro kolizní vozidla vjíždějící na přechod tzv. vyklizovací čas, během kterého stačí chodec běžnou rychlostí chůze (5 km/h) dokončit přecházení přes vozovku. To platí i pro chodce, který vstoupil do vozovky v poslední sekundě své zelené a přechází tak již téměř celý přechod na červenou. Signál pro chodce se znamením Stůj (červená) znamená, že chodec nesmí vstupovat do vozovky, nikoli dokončovat přecházení'. Pokud přecházíte ulici Jičínskou, směrem do Lupáčovy ulice a vstoupíte na přechod v posledních vteřinách zelené (tak jak je to dle uvedeného zákona správně), pak se budete nacházet přesně před automobily, když se jim rozsvítí zelená. Někteří řidiči troubí, jiní se rovnou rozjedou. Toto dokazuje i fotografie ze serveru mapy.cz, pořízená v roce 2013, avšak situace je naprosto stejná i v současné době. Totožná situace je o kousek dál, na semaforu u pobočky Komerční banky. Prosím o prodloužení intervalu pro BEZPEČNÉ přecházení chodců.

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
Zaslaný

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
Perunova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 18. 04. 2016

Na křižovatce Perunova-Slezská je zvolen pevný (nedynamický) režim řízení křižovatky, kdy chodec musí čekat na signál volno v pravidelném cyklu. Vzhledem k časovému rozložení poptávky stran motorových vozidel i chodců, je na této křižovatce obvyklé, že zvolený režim je nevýhodný, a to jak pro motorová vozidla přijíždějící po Slezské (žádný chodec či vozidlo z Perunovy), tak chodce (chodec čeká na VOLNO před prázdnou silnicí a nebo jde na signál STŮJ). Přesto vzhledem k blízkosti školních zařízení je nutné a správné ponechat světelné řízení křižovatky. Otázkou je, jak výhodněji pro všechny strany nastavit řízení, tak aby dopravní chování splňovalo podmínky funkčnosti a hospodárnosti. Nabízí se tato řešení: Vybavit semafor pro chodce tlačítkem, které by rychle reagovalo na požadavek přecházení, jinak ponechat signál STŮJ pro chodce neustále. Přitom zajistit registraci vozidel, která přijíždějí z Perunovy. nebo: Ponechat režim oranžového blikajícího světla pro auta a nechat na chodcích, zda si přejí světelně řízený či neřízený přechod přes křižovatku. V takovém případě by stisknutí tlačítka chodcem mělo aktivovat zelený signál pro vozidla a červený pro chodce, který by měl být později změněn na VOLNO. V takovém případě by muselo být tlačítko vybaveno výrazným optickým prvkem, který by chodce na tuto možnost upozornil.

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
Zaslaný

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 01. 2016

Pokud chodec nestiskne tlačítko, nenaskočí mu zelená, ani když už řidiči mají červenou, Tlačítko nijak neurychluje interval, jde tedy pouze o to, že chodec prostě musí! tlačítko stisknout, jinak nemá právo přecházet a potom stejně čeká až mu v běžném intervalu naskočí zelená. Proč je takto znepříjemňován chodcům pohyb po městě? Řidičům se nijak tímto opatřením neuleví, jen chodci mají povinnost navíc. Týká se i spousty jiných míst, křižovatka Želivského je jen příklad.

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Zaslaný

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 08. 2015

Zelená na semaforu svítí jen cca 3 vteřiny. Přechod je velmi dlouhý a nejde to stihnout ani sprintem. Pokud jde starší člověk, nebo maminka s kočárkem, tak hlavní provoz se spustí když je ještě na silnici. Velmi nebezpečné.

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
Zaslaný

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2015

Chtěl bych tímto upozornit na dlouhodobě neuspokojivý stav bezpečnosti chodců na křižovatce Ohrada v Praze 3 (křižovatka ulic Jana Želivského a Koněvova). Pravidelně zde dochází k tomu, že zejména vozidla odbočující vpravo z ulice Koněvova do ulice Jana Želivského ohrožují chodce přecházející „na zelenou“ po přechodu pro chodce směrem k hotelu Vítkov. Jádrem problému je nesmyslné a nebezpečné časování světelné signalizace v kombinaci s obecně velmi hustým provoz vozidel i chodců na této křižovatce. Více viz: http://e-petice.cz/ohrada

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Vyřešený

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 09. 2014

Dobrý den. Po delší rekonstrukci křižovatky ulic Želivského a Jeseniova, která byla pravděpodobně vedena i snahou zlepšit bezpečnost křižovatky (zrušené odbočení aut vlevo ze Želivského do Jeseniovy) byly dne 18. 9. 2014 znovu zprovozněny semafory na přechodu pro chodce u zastávky tram. Biskupcova. Oproti stavu před rekonstrukcí je nyní trvání zelené nastaveno tak krátce, že i rychle jdoucí (poloběžící) chodec nemá šanci na jednu zelenou přejít celou ul. Želivského a uvízne na jednom z ostrůvků u tramvajových zastávek u dalšího semaforu, tedy na místě, cca 1,5 metru širokém, kde z jedné strany jezdí tramvaje a ze strany druhé rychle jedoucí auta (mnohdy kamiony) ve dvou pruzích. Většinou je tam lidí víc (vč. dětí a kočárků) a je to teď mnohem nebezpečnější než před rekonstrukcí. Žádám o nápravu tohoto nesmyslu.

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
Zaslaný

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
nám. Winstona Churchilla, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 01. 2013

Označené místo se pěšky přechází natřikrát - jsou tam 3 křížení silnice, tedy 3 přechody a troje semafory. Prostřední semafor má v rámci celého cyklu nesmyslně nastavenou červenou, která nepouští chodce přes přechod, i když mají červenou křížící auta a auta i tramvaje v podélném směru mají volný průjezd.

Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Vyřešený

Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 04. 2012

Nově zbudovaný přechod řízený světelnou signalizací umožní chodci přejít jen do poloviny komunikace z důvodu tramvajového pásu. Na nově zbudovaném ostrůvku uprostřed je nedostatek místa a maminka s kočárkem je ohrožena jak projíždějcími vozidly, tak tramvají (nedostatatečná velikost). Ostrůvek je krajně nedostačujcí a nebezpečný už tím že zasahuje do pruhu vozovky. Prosím tímto o sjednocení světelné signalizace na přechodu, aby člověk nebyl zastaven na tomto ostrůvku.

Přechod Na Ohradě
Zaslaný

Přechod Na Ohradě
Koněvova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 28. 02. 2012

Křižovatka Ohrada - ulic Koněvova a Želivského, která pokračuje za křižovatkou jako ulice Pod Krejcárkem. Na přechod této 'dvojsilnice' máte necelé dvě vteřiny. I zdravý mladý člověk jej (přechod) překoná pouze když běží. Tělesně postižený nebo senior by snad jedině musel zůstat stát uprostřed (na malém ostrůvku). Ale i tam by už došel na červenou...