Přechod(y) přes Plzeňskou

Jedná se o problém, na který je zde již 2 x upozorněno (Plzeňská na Klamovce a Vrchlického) a sice, že pokud člověk nepoužije tlačitko pro chodce, zelená chodcům nenaskočí. Také bych rád upozornil na neuvěřitelný časový (ne)poměr a sice, po zmáčknutí tlačitka se na zelenou čeká 1 minutu aby tato poté svítila méně než 10 sekund. Například minutové čekání s malými dětmi v ranní špičce v mimořádně hustém provozu, kdy prozatím sledujete ujíždějící spoje MHD, je mimořádně frustrující. Ještě horší je situace při výstupu z tram směrem od Anděla, kdy stojíte s dětmi na úzkém ostrůvku, minimum automobilů dodržuje povolenou rychlost a druhé strany jezdní tram - skutečně není možné v těchto místech Plzeňskou zúžit do jednoho pruhu (jak se již stalo na jiných místech) nebo alespoň naistalovat měření rychlosti a zajistit pro chodce okamžitou zelenou? Děkuji

Zaslal: Pavel Gruber, 27.08.2012 v 10:14

Praha 5-

Plzeňská, Praha 5

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 29.08.2012 18:05

Dobrý den,
děkujeme za informaci s tím, že s ohledem na znění Statutu hl.m. Prahy je ul. Plzeňská i světelná signalizační zařízení v kompetenci odboru dopravních agend Magistrátu hl.m. Prahy, Jungmannova 35, Praha 1. Domníváme se však, že užití signálu pro chodce na výzvu je v místech s menší intenzitou chodců vhodné vzhledem k plynulosti dopravy (samozřejmě s přijatelnou dobou čekání chodce na signál volno - vč. zohlednění případné koordinace s předchozími signalizacemi). E-mail přeposíláme.

S pozdravem
Ivan Růžička
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 5



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Viktor: Vám nestačí deset vteřin na to, abyste rozeznal zeleného panáčka a rozhodl se, že tedy budete přecházet? To je na pováženou, nemyslíte?
27.08.2012 v 23:37    

h.: Plzeňská na Klamovce a Vrchlického jsou trochu jiný případ - to jsou křižovatky, kde se intervaly střídají autům, takže by klidně mohly i chodcům, že? Tady u Zvonu jsou tlačítka proto, aby chodci vůbec měli možnost přes Plzeňskou přejít. Problém je ten, že většinou chodec čeká na zelenou tak dlouho, že to nevydrží a proběhne mezi auty, která pak zbytečně stojí, protože chodec už je dávno pryč. Totéž je dovedeno k dokonalosti o trochu dále, kde se Plzeňskáá sbíhá s Vrchlického, kde chodci musejí přecházet nadvakrát, což zabere takřka pět minut.
28.08.2012 v 08:49    

Tomáš: Též mám problém s tímto semaforem. Čekací doba na zeleného panáčka po zmáčknutí je opravdu dlouhá. Nevím, jak je to nastavené, ale za ty léta se mi ještě nestalo, že by semafor zachytil víc jak tři auta. Ty dlouhé kolony vždy projedou a semafor se aktivuje až ve chvíli kdy vůbec nic nejede (což je nejčastější) a nebo když dojíždí zbytek a to jsou právě ty tři auta a míň. Pak si říkám, k čemu tam ten semafor je. To už by vás pustili na klasickém přechodu bez signalizace častěji. Určitě by to chtělo zkrátit interval a pokud možno aby semafor plnil svůj účel. Toto je pouze zbytečné mrhání energiemi.
21.07.2022 v 08:10    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Plzeňská, Praha 5

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nebezpečný přechod v ul. Voskovcova

Praha 5, 12. prosinec 2016 S odpovědí

Parkování a jízda přes trávu u Štěpařská 808 a 809

Praha 5, 10. říjen 2016 S odpovědí

Dvorce prechod pro chodce

Praha 4, 11. listopad 2021 Bez odpovědi


Zobrazit všechny podněty