U Zvonu zbytečně nerozdělen interval 2 přechodů(přes tram a  Plz. ul.)

Jedná se o přechod mezi označníky tram. zastávky U Zvonu. Lidé, kteří vystoupí z tramvaje od Anděla a chtějí přejít doleva přes koleje legálně, musejí zbytečně čekat cca 2 minuty protože  je sloučená signalizace pro přecházení s tou přes jízdní pruh Plzeňské, což samozřejmě vzhledem k místní intenzitě dopravy znamená dlouhý interval (více než minutu). Lidé tak v úzkém místě zbytečně překáží a zabírají místo a považuji to za velmi nebezpečné, tramvaj vás tak míjí těžko. Obejít dav je pro osoby se sníženou schopností pohybu  orientace opravdu nebezpečné. Například na  Palackého náměstí je signalizace pro přechod přes tram. pás a přes silnici oddělen a to je tam pro čekání lidí mnohem mnohem více místa a řekl bych že i menší nebo shodná intenzita dopravy jako kolem zastávky U Zvonu.
A podotýkám, že na sloupu u přechodů v inkriminovaném místě kde dochází k shluku lidí čekajících na přecházení do obou směrů, jsou na sloupu tlačítka po obou stranách, určitě by to tak bylo finančně i technologicky bez nákladů na rozdělení signalizace.

Budu rád za písemnou  zpětnou vazbu, kterému správci komunikace toto přísluší, a že jste mu to nějak v odborněji popsané podobě zaslali.

Předem děkuji za vyřešení

Jiří

Zaslal: J L, 11.03.2018 v 15:40

Praha 5-

Plzeňská, Praha 5

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 12.03.2018 19:43

Odpověď z MHMP:
Dobrý den,

děkujeme za zaslaný podnět. Ten byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci.
Jakmile odpověď obdržíme, budeme Vás obratem kontaktovat.

S pozdravem a přáním hezkého dne

za tým zmente.to
Renata

Chodci sobě: Čekáme na vyjádření městské části.



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 22.03.2018 15:34

Dobrý den, níže vám tímto zasíláme vyjádření Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a. s.:

"Vážený pane Jiří,

děkujeme Vám za podnět ke světelně řízenému přechodu Plzeňská – Mahenova.
Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. prověřila Váš podnět s následujícím stanoviskem:
Předmětný dělený přechod není z hlediska jeho signalizování rozdělen na dvě části z toho důvodu, že tramvajový pás bývá v době výluk či mimořádných situací (nehod) pojížděn náhradní autobusovou dopravou. Autobusy nemají na tomto přechodu zajištěnou detekci a z hlediska zákona č. 361/2000 Sb. se musí při jízdě po tramvajových kolejích řídit signály pro tramvaje. Předmětný přechod v budoucnu projde obnovou – výměnou HW a SW vybavení – a v rámci této akce navrhneme úpravu řízení ve smyslu Vašeho požadavku."



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

h.: Tedy řešení je: rozhlédnout se, zda nejede tramvaj a přejít. Všichni místní to tak na této zastávce, stejně jako u Bertramky a na Klamovce dělají. Všechny přechody jsou na tomto úseku Plzeňské k chodcům velice nepřátelské. Přes jízdní pruh s auty to bohužel nejde. Můj osobní rekord jsou čtyři odjeté tramvaje, než mi naskočila zelená.
12.03.2018 v 13:34    

J L: MIlý ,,h.",
děkuji za Vaši radu. Dokonce bych s ní souhlasil, bohužel já, vkladatel podnětu, jsem prakticky nevidomý, chodím s bílou holí a vidím tak neostře, že počet ukazovaných prstů před očima nevidím víc jak na 20 cm. To jen pro ilustraci, že rozhlížení u mě nemá smysl. Musím tedy potupně čekat, nebo mít štěstí, že zrovna byla na semaforu od Anděla červená a nejedou auta a je větší klid kdy se dá tramvaj slyšet. Jakmile projíždí jakékoli auto byť velmi pomalu, přes to čemu se říká valivý odpor kol ten zvuk tramvaje spolehlivě nerozklíčujete. A nebo ještě dělám to, že když kolem sebe vidím a slyším lidi jdu s davem. Ale většinou mi všichni utečou, takže tam trapně čekám dvě minuty na přejití pásu po kterém jezdí jen tramvaje a vozy IZS. Á propos, IZS: To taky je hrozný- čekáte že ten zvuk auta je samozřejmě ze silnice a pak se to profrčí po pásu, protože nezapli VRZ a jen majáček. Proto mě zkuste prosím pochopit jak moc mě to štve. Tim spíše, když na jmenovaném Palačáku (zastávka nábřeží) to evidentně rozdělit jde.
P. S. Ano, taky je možný přístup, že lidi se zrakem jako mám já by měli pochcípat, aby se kvůli nim nemusel veřejný prostor zlepšovat, ale to my sem laskavě nepište. :)
12.03.2018 v 13:45    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Plzeňská, Praha 5

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nebezpečný přechod v ulici U Santošky

Praha 5, 30. říjen 2017 S odpovědí

Křižovatka na Spojovací

Praha 3, 02. květen 2022 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty