Adam Fendrych

Registrovaný: 12. březen 2012

17 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 10 zaslaných s odpovědí 7 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Trávník zničený parkováním
Zaslaný

Trávník zničený parkováním
Štěchovická, Praha 10

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 18. 02. 2019

Na parkové cestě vedle budovy v ulici Štěchovická 6 každou noc nelegálně parkují auta. Kromě toho, že auta překážejí, se jim také povedlo zcela zničit trávník vedle cesty. Místo trávy je zde nyní nevzhledné bahno. Občasné přivolání MP problém nijak neřeší. Parkující dostanou pokuty a druhý den zde parkují jiní. Bylo by možné vjezdu aut nějak fyzicky zabránit?

Permanentní parkování v pěší zóně
Zaslaný

Permanentní parkování v pěší zóně
Thámova, Praha 8

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 04. 11. 2017

Pěší zóna u metra Křižíkova je neustále obsazena parkujícími auty. Policie tudy občas projde a rozdá lístečky, ale dlouhodobý efekt je nulový. Jsou zde lavičky nabízející příjemné posezení. Využít je ale prakticky není možné, protože před každou lavičkou parkuje auto. S autem metr od nosu posezení již tak příjemné není - a lavičky téměř nikdo nevyužívá. Na fotce zcela běžný stav v poledne, kdy je sem zakázán vjezd všem vozidlům včetně zásobování. Sporadická represe ze strany policie nepomáhá. Lepší by byla nějaká forma prevence. Například výrazně fyzicky omezit možnost vjezdu, aby se sem vešlo daleko méně aut a aby nemohla zajíždět tak blízko k lavičkám.

Značka pro segwaye blokuje půlku chodníku
Vyřešený

Značka pro segwaye blokuje půlku chodníku
U nádražní lávky, Praha 8

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 02. 04. 2017

Značka vymezující zákaz segwayů je umístěna ve velmi úzkém místě, kudy ve špičce plyne nekončící řeka lidí. O pět metrů dál je přitom chodník několikanásobně širší.

Cyklisté jezdí rychle Žižkovským tunelem
Zaslaný

Cyklisté jezdí rychle Žižkovským tunelem
Pražačka, Praha 3

Kategorie: Jiné
Zasláno: 03. 08. 2016

Žižkovským tunelem smí jezdit kola, což je fajn. Problém je, že mnoho cyklistů při cestě dolů nepoužívá brzdy a jedou 'co to dá'. I když mají situaci pod kontrolou a chodcům se vyhnou, je to pro pěší nepříjemná situace. Člověk jdoucí dolů vnímá potenciální ohrožení blížící se zezadu a nemá žádný vliv na to, zda se mu vyhne. Myslím, že by pomohlo nainstalovat nějaké zpomalovače, které by cyklisty donutily každých pár desítek metrů přibrzdit a dávat víc pozor. Podotýkám, že podnět hlásím jako člověk, který tunelem převážně jezdí na kole. Snažím se kolem chodců projíždět pomalu, ale jsem spíš v menšině.

Auta parkující na chodníku
Zaslaný

Auta parkující na chodníku
Sečská, Praha 10

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 23. 03. 2016

Před domem je na chodníku pěkný plácek, který si řidiči zvykli využívat jako parkoviště. Bohužel tím brání využívání chodníku, když zde stojí delší auto, nejde projít s kočárkem. Volat policii nepomáhá. Přijedou, rozdají bločky, zítra tam vesele parkuje někdo jiný. Nešlo by zde parkování nějak zabránit? Dva dobře umístěné sloupky by problém vyřešily.

Chybějící přechod na zastávku tram Vozovna Strašnice
Zaslaný

Chybějící přechod na zastávku tram Vozovna Strašnice
Vinohradská, Praha 10

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2016

Na zastávku tramvaje nevede žádný přechod. Překonat dvouproudou silnici bez jakékoliv ochrany není vůbec příjemné.

Nebezpečné přecházení v ulici Štěchovická
Zaslaný

Nebezpečné přecházení v ulici Štěchovická
Štěchovická, Praha 10

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 04. 2015

Cesta od nedalekých domů na zastávku autobusu Dobročovická vede přes nebezpečné místo. Silnice na obě strany zahýbá, takže nejsou vidět přijíždějící auta. Chodí tudy hodně lidí, chybí zde však přechod. Na obrázcích je vidět rozhled doleva a doprava. Ideální by bylo vybudovat přechod a k němu bezpečnostní opatření (zpomalovač, ostrůvek...).

Nebezpečný přechod blízko zastávky Ořechovka
Zaslaný

Nebezpečný přechod blízko zastávky Ořechovka
Střešovická, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 04. 2015

Pro lidi bydlící v ulicích severozápadně od zastávky Ořechovka vede na tramvaj jediná cesta po chodníku, který je přerušen nebezpečně strmým přechodem. Z fotografií není sklon tolik vidět, ale když je sníh nebo led, je přecházení přechodu velmi adrenalinový sportovní výkon i pro mladé zdravé lidi. V okolních vilách žije mnoho starých lidí, kteří v zimě raději nikam nejezdí, protože cesta na tramvaj by pro ně mohla skončit ošklivou zlomeninou. Nevím, jaké řešení by bylo nejlepší. Vzhledem k tomu, že přecházená ulice - Západní - je jednosměrná a velmi krátká, nebál bych se ji pro auta na této straně uzavřít a přechod stavebně srovnat s úrovní ulice Střešovická. Řidiči bydlící v ulici Západní mohou velmi snadno vyjet jinudy, například hned sousední ulicí Východní. Předem děkuji za jakékoliv řešení, myslím, že může předejít mnoha modřinám a úrazům.

Zapomenuté dlaždice na chodníku
Vyřešený

Zapomenuté dlaždice na chodníku
Podolská, Praha 4

Kategorie: Jiné
Zasláno: 03. 08. 2014

Po rekonstrukci ulice Podolská zůstaly na chodníku zapomenuté dlaždice. Včera jsem si o ně ukopl malíček.

Parkování na přechodech a blízko přechodů kolem České televize
Vyřešený

Parkování na přechodech a blízko přechodů kolem České televize
Na hřebenech II, Praha 4

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 17. 11. 2013

Na pozemku před Českou televizí nedodržují parkující auta předepsanou vzdálenost od přechodů, často dokonce parkují přímo na přechodech. Situace je každý den podobná. Nikdy jsem si nevšiml pokutujících strážníků nebo odtahů. Prosím o pravidelné kontroly a postihování nebezpečného a bezohledného parkování.

Nedokončená rekonstrukce Podolské
Vyřešený

Nedokončená rekonstrukce Podolské
Podolská, Praha 4

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 31. 07. 2013

Podolská ulice je skoro rok rozkopaná a nezdá se, že by zde někdo pracoval. Nejsou dokončené chodníky a stání pro auta, ulici hyzdí odporný plot.

Louže na přechodu na Staroměstské
Vyřešený

Louže na přechodu na Staroměstské
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 07. 05. 2013

Na okraji silnice, přímo na přechodu je prohlubeň, kde se tvoří louže. U přilehlého semaforu čekává mnoho chodců. Čas od času se najde bezohledný člověk v autě, který louží projede a čekajícím dopřeje blátivou sprchu. Prosím o odstranění prohlubně.

Odpadkový koš u tlačítka pro chodce
Vyřešený

Odpadkový koš u tlačítka pro chodce
Milady Horákové, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 04. 2013

Již tak dost ponižující neustálé mačkání tlačítka pro chodce na Hradčanské je ještě 'vylepšeno' umístěním odpadkového koše hned vedle sloupu s tlačítkem. Každý, kdo chce na Hradčanské přejít, tak má zážitek obohacen i o čichové vjemy podle aktuálního obsahu koše. Řešení je prosté - koš umístit jinam.

Auta nerespektují vyhrazený pruh pro autobusy
Zaslaný

Auta nerespektují vyhrazený pruh pro autobusy
Milady Horákové, Praha 6

Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 10. 2012

Na Hradčanské je vyhrazený pruh pro autobusy a cyklisty. Auta jej nerespektují. Čím větší je provoz, tím vyšší procento aut příkaz porušuje. Když je aut málo, drží se většinou ve svém pruhu. Jakmile se ale vytvoří zácpa, nahrnou se vesele i do pruhu pro autobusy, čímž vytvoří zácpu i v něm a zcela popřou jeho smysl. Ještě nikdy jsem neviděl policisty, že by tento extrémně častý jen postihovali (narozdíl od pokutování chodců).

Neustálé parkování na zákazu v parku CH. G. Masarykové
Vyřešený

Neustálé parkování na zákazu v parku CH. G. Masarykové
Park Charlotty G. Masarykové, Praha 6

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 13. 06. 2012

Auta nepřetržitě parkují na zákazu a vytvářejí nebezpečnou situaci pro chodce, cyklisty i ostatní řidiče.

Přechody na Hradčanské
Zaslaný

Přechody na Hradčanské
Milady Horákové, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 06. 2012

Situace na Hradčanské je výrazně přátelštější vůči autům než vůči chodcům. Tři faktory chodce při překonávání ulice zásadně znevýhodňují: 1) Semafory jsou vybaveny 'tlačítkem pro chodce'. To u takto frekventovaného přechodu považuji za zbytečnost. Většinu dne je přechod v plné permanenci a tlačítko tak ztrácí smysl. (Pozn.: vím, že je možné, že je semafor nastaven v režimu, kdy tlačítko není třeba mačkat a zelená skočí i tak. Chodci to ale neví a tlačítko stejně mačkají. To není chyba chodců, ale tlačítka, které nijak nehlásí 'teď mě mačkat nemusíš') 2) Intervaly světel jsou výrazně výhodnější pro auta. Zelená pro auta trvá daleko déle (mohu na přání změřit) než zelená pro chodce. Ptám se, proč? Nemám přesná data k frekventovanosti tohoto místa, ale tipoval bych, že jím za den projde daleko více chodců, než projede lidí v autech. Přesto jsou chodci signalizací znevýhodněni a musejí daleko déle čekat. 3) Pro překonání jedné ulice musí chodec postupně překonat tři semafory. Ty navíc nejsou dostatečně synchronizovány a ve spojení s bodem 2) je výsledkem fakt, že chodec musí pro přechod na druhou stranu ulice většinou třikrát čekat na zelenou. Autům stačí pro překonání stejného místa čekat pouze jednou, navíc podstatně kratší dobu. Nepoměr je ohromný a krajně nespravedlivý. Pokud chceme, aby město bylo místem pro lidi, měl by být poměr přesně opačný - stranit hlavně lidem, nikoliv IAD. Nejsem odborník a nevím přesně, jaké je ideální řešení. Spravedlivé by mi přišlo odstranit semafory na tramvajovém pásu a nechat pouze semafory na jedné a na druhé straně ulice. Aby vznikl jeden dlouhý přechod. Na něm pak upravit interval světel tak, aby zelená pro chodce svítila minimálně stejně dlouho jako pro auta. Budu rád za jakékoliv konstruktivní řešení, které místo zprůchodní pro většinu jeho uživatelů, tedy chodců.

Nesmyslně umístěný přechod u zastávky Ořechovka
Zaslaný

Nesmyslně umístěný přechod u zastávky Ořechovka
Střešovická, Praha 6

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 03. 2012

Přechod u zastávky tramvaje Ořechovka je umístěn tak, že jej lidé prakticky nemohou využívat. Ve chvíli, kdy vystoupí z tramvaje, se na přechod nemohou dostat, protože by museli jít po kolejích, kudy za chvíli pojede tramvaj, která je přivezla.