24.09.2019 v 08:46
Nechám tento podnět nadále otevřený. Byť se vyřešení zřejmě nedočkáme, tak místo je pro chodce nepříjemné.
18.10.2019 v 11:53
Pro lidi bydlící v ulicích severozápadně od zastávky Ořechovka vede na tramvaj jediná cesta po chodníku, který je přerušen nebezpečně strmým přechodem.
Z fotografií není sklon tolik vidět, ale když je sníh nebo led, je přecházení přechodu velmi adrenalinový sportovní výkon i pro mladé zdravé lidi. V okolních vilách žije mnoho starých lidí, kteří v zimě raději nikam nejezdí, protože cesta na tramvaj by pro ně mohla skončit ošklivou zlomeninou.
Nevím, jaké řešení by bylo nejlepší. Vzhledem k tomu, že přecházená ulice - Západní - je jednosměrná a velmi krátká, nebál bych se ji pro auta na této straně uzavřít a přechod stavebně srovnat s úrovní ulice Střešovická. Řidiči bydlící v ulici Západní mohou velmi snadno vyjet jinudy, například hned sousední ulicí Východní.
Předem děkuji za jakékoliv řešení, myslím, že může předejít mnoha modřinám a úrazům.
Zaslal: Adam Fendrych, 23.04.2015 v 07:08
Adam Fendrych přidal následující aktualizace podnětu:
Situace je stále stejná. Blíží se zima a námrazy, chodník je pořád zdraví nebezpečný.
Vážený pane,
rozumíme Vašim obavám, ale je třeba říci, že sklon chodníků, přechodů, prostě komunikací obecně, je dán tvarem terénu, ve kterém se nacházejí. Pokud je tedy nějaká komunikace situována na úbočí kopce a vede zhruba v linii od jeho úpatí k vrcholu, tedy nekopíruje tvar vrstevnice, nikoho nepřekvapí, že se nenachází v rovině, ale že klesá, či stoupá. Na tom bohužel nezmění nic ani zvyšující se věkový průměr v okolí bydlících občanů. Je zcela zřejmé, že pokud by mělo dojít k nějakému zásahu do profilu komunikace, jednalo by se o změnu výraznou a drahou. V tuto chvíli je třeba říci, že komunikace, tj. vozovka a chodník, jsou majetkem hl.m. Prahy a spravuje je Technická správa komunikací. Tedy, v případě požadavku na stavební úpravu je třeba oslovit vlastníka, resp. majetkového správce komunikace. (Pozn. Chodci sobě: Podnět tedy předáváme na Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP.) Zároveň povinností vlastníka, resp. jím pověřeného správce, je zajistit schůdnost a sjízdnost těchto komunikací. Závěrem si dovolíme konstatovat, že městská část neshledává dostatečné důvody pro realizaci Vámi navrženého opatření, které by zásadním způsobem narušilo desetiletími prověřený stav v dané lokalitě.
S pozdravem
Jiří Hardt
referent dopravy a komunikací
Odbor dopravy a životního prostředí
Úřad městské části Praha 6
Vyjádření Úřadu městské části Praha 6:
"Dobrý den,
příčný sklon přechodů pro chodce řeší vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Resp. tato neřeší příčný sklon samotného přechodu (tj. podélný sklon vozovky), nýbrž sklon navazujících chodníků a zde definuje max. podélný sklon chodníku 12,5% (1:8), tedy přibližně příčný sklon přechodu u obruby. Tohoto limitního sklonu vozovka, ani chodník zjevně nedosahují. V takovém případě nelze předpokládat, že vlastník/správce komunikace (TSK hl. m. Prahy, a.s.) bude provádět finančně náročné úpravy nivelety komunikace (je logické, že nelze lokálně upravit sklon komunikace bez vzniku výškového rozdílu na hranici úpravy a tedy bylo by nutno přespádovat větší úsek vozovky a přilehlých chodníků, tj. na zbývajícím úseku by se musel zvětšit dosavadní sklon)."
Po urgenci řešení podnětu na MHMP, kam byl podnět znovu předán a kde je veden pod ID UPE54202008536 pro případnou další komunikaci, jsme dostali tuto odpověď:
Dobrý den,
zaslaný podnět jsme v pořádku přijali a předali jsme jej kompetentnímu řešiteli k vyjádření. Jakmile obdržíme odpověď, ihned Vás budeme informovat o stavu řešení.
Pokud by Váš podnět přestal být aktuální, například dojde-li dříve k nápravě či změně, prosím informujte nás.
Děkujeme za trpělivost a užitečný tip.
S pozdravem a přáním hezkého dne
tým změňte.to
08.11.2016 v 10:53