2/ zamyslete se nad tím, zda přehnaná vstřícnost vůči přecházejícím = vstřícnost vůči obyvatelům města (zejména bydlících v dané lokalitě)
3/ souhlasím se zrušením signalizace přes TT, což bude ale dle mého mít za následek skákání tupého davu do cesty tramvajím
na závěr bych vás rád upozornil, že i v automobilech jezdí lidé.. možná je to k nevíře, ale je to tak :-)
13.06.2012 v 12:01
1) Pokud není zbytečné, zajímalo by mě, jaký je jeho užitek. Stisknutí nestojí mnoho sil, ale je to něco, co je potřeba udělat navíc, i když by to potřeba být nemuselo. Proč nemusí tlačítko mačkat řidiči?
2) Díky za námět, budu nad tím přemýšlet.
3) Klidně bych tam i semafory u tramají nechal, jde hlavně o to, aby na všech semaforech svítila zelená najednou, dostatečně dlouhou dobu a dostatečně často.
13.06.2012 v 12:11
Co se týče rozporů mezi motoristy a chodci, je potřeba si uvědomit, že role se střídají. Velká většina motoristů je někdy chodci a naopak.
13.06.2012 v 15:09
Proč nemají tlačítko řidiči, to byla předpokládám řečnická otázka.
13.06.2012 v 16:47
Docela dobře bych si dovedl představit řešení, kdy naopak chodcům svítí stále zelená a auta mají zelenou teprve na vyžádání. Vyžádaní může proběhnou tlačítkem, což je značně nepraktické, i kdyby bylo dosažitelné bez vysedání z auta. Tlačítko lze velmi dobře zastoupit senzory. Na mnoha místech (většinou v noci) skvěle fungují semafory, které mají pro auta stále červenou. Když se k nim přiblíží auto rychlostí nikoliv vyšší než maximální povolenou, dostane zelenou, pokud zrovna neběží cyklus zelené pro chodce.
Přes den by situace byla podobná současné. Auta by senzor detekoval neustále, spravedlivě by tedy střídal zelené pro obě skupiny. Jen chodci by nemuseli neustále mačkat tlačítko. V noci by auta dostala zelenou, pokud by zrovna přijela.
Poznámka ke komentáři Přemysla: samozřejmě vím, že role se mění. Sám mám auto a jezdím i na kole a MHD.
13.06.2012 v 17:51
3) Ta synchronizace je vážně zoufalá (není vlastně vůbec). Prodloužení na jeden dlouhý přechod by asi vážně neprošlo, ale myslím, že by pomohlo zrušení světelné signalizace na přechodu tramvajové trati. Jenomže dneska se ty semafory cpou všude a důvěra v to, že se lidi před kolejemi rozhlédnou a počkají, než tramvaj přejede, bohužel upadá. Dříve to tam takhle bylo a fungovalo to skvěle.
Měl bych jednu otázku: nevíte někdo, jestli tam vyrostou dvě nástupiště pro oba směry tramvají, jako tam byly před Blankou? Průjezd Hradčanské je občas nechutně dlouhý, jak je tam těch tramvají moc.
15.06.2012 v 18:00
nastavení SSZ není ideální a najít ideální řešení zřejmě není možné...
pod komunikací je i podchod a od podzimu povede i za vlakové koleje
chodci se vrhají pod tramvaje i na červenou
auta úsekem zpravidla také neprojedou na jednou
detekce vozidel tam určitě je
jestli se něco změní po zprovoznění Blanky není jisté
s tramvajovým nádražím se nepočítá - po zprovoznění áčka do Motola dost tramvají zmizí
problém volna pro tramvaje (na odjezdu) je i v střídání řidičů v zastávce - doba stanicování je různá
17.06.2012 v 15:35
K tomu malá odbočka. Kdyby byl přechod jen přes celou délku komunikace, tak by délka zelené musela být vzhledem k její šířce pouze 5 sekund. Protože od padnutí na stůj pro chodce se počítá ještě tzv. vyklizovací čas pro chodce, který by do vozovky vstoupil v té poslední sekundě zelené. Při této šířce by tento vyklizovací čas trval snad 25 sekund, kdy by všechno stálo a čekalo by se jen na to bezpečné dojití chodce. Navíc není možné dnes mít řízený přechod takové délky, to je proti normě.
3) Zastávková norma říká, že je-li řízený přechod na zastávku, musí být i přes koleje. V poslední době je snaha to obejít tak, že se ten přes koleje odsune kousek stranou.
Obecně. Kvůli přání kohosi, že Hradčanská bude záloha za Blanku, tam jsou dva pruhy. A zůstane to tak. Kvůli přání Prahy 6 zrušit tramvajové "nádražíčko" se tam tramvaje štosují a zas tolik jich po otevření metra neubude. Také to tak zůstane.
Z hlediska bezpečnosti by měla auta jezdit jen jedním pruhem a nikde by neměl být žádný semafor. Ostatně poslední večerní zjišťování, jak se na místě chodí, ukázalo, že přes vozovky chodí na červenou až 70% chodců. Ve špičce až 35% chodců. Tj. evidentně semafor spoustu lidí už netrápí.
18.06.2012 v 14:52
19.06.2012 v 13:55
19.06.2012 v 14:44
A nebo větší akce jako při chůzi po kolejích k nádraží Dejvice.
19.06.2012 v 15:01
Litr za kus, brzy by si vybral biřic na výplatu.
21.06.2012 v 23:48
Tramvaje: jak to, že se s nádražíčkem nepočítá? Na vizualizacích vystavených podél M. Horákové v rámci reklamy na Blanku nádražíčko se dvěma nástupišti v obou směrech zobrazené je. A našel jsem ho i zde: http://www.tunelblanka.cz/_files/infocentrum/brozura.pdf na 4. straně. Že by ani oficiální blankostránky neměly tu pravou váhu? Pevně věřím, že se to do téhle podoby nakonec dostaví.
25.06.2012 v 10:35
25.06.2012 v 10:43
Ta odbočka pro auta opravdu nevypadá pěkně (spíš až moc pěkně z pohledu řidičů), jestli to dopadne takhle, určitě to zvýší provoz právě v Bubenečské, byla by to lákavá zkratka do Čsl. armády apod.
25.06.2012 v 11:02
Také byl zrušen přechod u Archivu.
Nádražíčko nechtěla Praha 6.
Vizualizace je třeba brát s rezervou - odkazovaná brožura je z roku 2008.
25.06.2012 v 11:21
12.07.2012 v 14:28
17.07.2012 v 08:41
Synchronizaci přechodů pro chodce by to určitě chtělo. Lidi se vrhají před tramvaj na červenou i proto, že jsou ta světla tak nešikovně nastavena.
19.07.2012 v 18:56
Darja: současná podoba rozhodně není dobrá. Tramvaje se zde štosují a získávají pravidelně zpoždění. Těch pár (tak dvě až tři) minut se může zdát nepodstatnými, ale v kombinaci s ucpaným Letenským náměstím, ucpaným Klárovem, ucpaným Prašným Mostem a ucpanou odbočkou na Petřiny od Střešovické vozovny, ucpanou Evropskou (kde nyní auta jezdí po kolejích) a špatně průjezdným Vítězným náměstím v době největšího provozu prakticky kolabuje tramvajová doprava v okolí. Sám bydlím v Podbabě a pracuji na Veleslavíně, takže denodenně vidím, jak to nejezdí. Tramvaje na Evropské standardně jezdí "systémem" 4 (i více) najednou, a pak dlouho nic. Takže se osobně domnívám, že "nádražíčko" na nejvytíženější tramvajové zastávce v širokém okolí je více než vhodné a berle a kočárky nejsou dostatečný argument proti. Navíc i toto by se dalo řešit např. přechody na chodník ke Škodovu paláci.
03.11.2012 v 00:23
08.09.2014 v 13:44
12.06.2012 v 21:07