Permanentní parkování v pěší zóně

Pěší zóna u metra Křižíkova je neustále obsazena parkujícími auty. Policie tudy občas projde a rozdá lístečky, ale dlouhodobý efekt je nulový.

Jsou zde lavičky nabízející příjemné posezení. Využít je ale prakticky není možné, protože před každou lavičkou parkuje auto. S autem metr od nosu posezení již tak příjemné není - a lavičky téměř nikdo nevyužívá.

Na fotce zcela běžný stav v poledne, kdy je sem zakázán vjezd všem vozidlům včetně zásobování.

Sporadická represe ze strany policie nepomáhá. Lepší by byla nějaká forma prevence. Například výrazně fyzicky omezit možnost vjezdu, aby se sem vešlo daleko méně aut a aby nemohla zajíždět tak blízko k lavičkám.

Zaslal: Adam Fendrych, 04.11.2017 v 12:49

Praha 8-

Thámova, Praha 8

Aktualizace podnětu

01.06.2018

Pražský cyklista přidal následující aktualizace podnětu:

Je plánovaná rekonstrukce pěší zóny Thámovy ulice okolo metra, takže by bylo vhod tento problém zaslat projektantovi aby to řešil a vyřešil a taky aby vymyslel, jak vést ulicí cyklisty, vede tam cyklotrasa páteřní.
Díky



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 13.11.2017 19:33

Dobrý den,

V současné době se o žádném dopravním opatření v ulici Thámova v rámci pěší zóny neuvažuje.
Dopravní režim je zde jasně stanoven. Musí řešit MP hl. m. Prahy nebo PČR častějším dohledem.

Vyjádření MP přikládám:

Dobrý den, předáno opětovně místním okrskářům. jinak to zde řešíme neustále.

Josef Skalka
vrchní komisař
Odborný referent kontroly
Městská policie HL. m. Prahy
Obvodní ředitelství MP Praha 8

-----------------------------
S pozdravem

MAREK ČERNÝ

Referent
Oddělení silničního správního úřadu
Odbor dopravy (OD)
Úřad městské části Praha 8, U Meteoru 6, 180 48 Praha 8



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 01.10.2019 17:41

Dobrý den,

Situace je nyní v řešení. Pravděpodobně dojde k instalaci mechanických zábran.

S pozdravem

Marek Černý
Referent
Oddělení silničního správního úřadu
Odbor dopravy (OD)
Úřad městské části Praha 8



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Adam Fendrych: Dobrý den, pane Černý,

děkuji za odpověď. Mrzí mě, že není vůle situaci nějak efektivně řešit. Z vyjádření pana Skalky je vidět, že MP problém vnímá a snaží se jej řešit v rámci toho, jaké možnosti má. Přesto to na situaci nemá prakticky žádný vliv.

Je to logické. Nejedná se o stále stejnou skupinu řidičů. Pokaždé zde "na chviličku" zastaví někdo jiný. I pokud zrovna obdrží pokutu, poučí se a příště zastaví jinde, stovkám dalších řidičů, kteří přijedou v dalších dnech, se onoho poučení nedostalo.

Myslím, že je plýtváním času MP neustále zde rozdávat lístečky. Jde sice o snadno vybrané peníze, ale výsledek, který občané potřebují, tedy pěší zónu bez aut, to nepřinese.

Kde nefunguje represe, pomáhá prevence a omezení. Je to podobně jako se zpomalovači. Také by šlo říct, že zpomalovače ze všech ulic odstraníme, hlídat rychlost je přeci práce MP. Přesto zpomalovače fungují velmi dobře a díky jedné počáteční investici pak skvěle dlouhodobě zastanou práci strážníka, který se může někde jinde věnovat užitečnější činnosti.
14.11.2017 v 08:55    

Adam Fendrych: Jen bych opět po čase doplnil, že situace je stále stejná. Pěší zóna je plná parkujících aut, rozpadajících se laviček a špinavých odpadkových košů. Skutečně nejde o místo, kde by si člověk rád sednul a dal svačinu.

Neví někdo je v plánu s tím něco dělat? Bylo by možné podnět znovu odeslat na MČ?
12.06.2019 v 09:27    

Adam Fendrych: Milá redakce Chodci sobě, mohl bych poprosit o nové zaslání podnětu?
24.09.2019 v 08:44    

Chodci Sobě: Ano, ano.:)
26.09.2019 v 06:53    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Thámova, Praha 8

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Nesvítící podchod Pelc-Tyrolka

Praha 8, 12. říjen 2015 Bez odpovědi

Bordel, a to doslova, na Invalidovně

Praha 8, 11. březen 2015 Zaslaný

Parkování aut v zeleni v ulici Pod kostelem, Praha 6

Praha 6, 11. březen 2017 Nově zaslaný

Parkování aut u MŠ Vozová 5

Praha 3, 03. prosinec 2017 Zaslaný


Zobrazit všechny podněty