Auta nerespektují vyhrazený pruh pro autobusy

Na Hradčanské je vyhrazený pruh pro autobusy a cyklisty. Auta jej nerespektují. Čím větší je provoz, tím vyšší procento aut příkaz porušuje. Když je aut málo, drží se většinou ve svém pruhu. Jakmile se ale vytvoří zácpa, nahrnou se vesele i do pruhu pro autobusy, čímž vytvoří zácpu i v něm a zcela popřou jeho smysl. Ještě nikdy jsem neviděl policisty, že by tento extrémně častý jen postihovali (narozdíl od pokutování chodců).

Zaslal: Adam Fendrych, 30.10.2012 v 10:23

Praha 6-

Milady Horákové, Praha 6

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 23.10.2013 11:20

Dohled nad dodržováním pravidel silničního provozu je věcí složek policie. Diskuse k tomuto tématu ukazuje na určité rozpory v názorech přispěvatelů upřednostňujících MHD a IAD. Podle našeho názoru by bylo vhodné odborně prověřit, zda je tento vyhrazený jízdní pruh skutečně účelný, neúměrně nezatěžuje kapacitu navazující křižovatky a přináší původně předpokládaná pozitiva (původně sloužil pro více spojů MHD než je tomu nyní). Státní správu pro tuto komunikaci vykonává Odbor dopravních agend Magistrátu hl.m. Prahy.

S pozdravem

Ing. Miroslav Sachl
Úřad městské části Praha 6
Odbor dopravy a životního prostředí



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Tom: Lidé jsou zoufalí. Chtěli by pohodlně a rychle jezdit v teple svého autíčka, ale strašlivě jim překážejí stovky těch, kteří chtějí pohodlně a rychle jezdit v teple toho svého. A tak prskají, klejí, porušují předpisy, které jinak považují za rozumné, ale zrovna v tomto případě prostě...víš jak, obecně se chovají jako s prominutím pitomci.

Bavme se o tom, zda zrovna vedle tramvajových kolejí potřebujeme vyhrazený pruh pro autobusy. Bavme se o tom, zda bychom pro cyklisty nenašli lepší cestu, než pruh vedle velmi frekventované silnice. Bavme se o tom, zda mají mít taxíky výhodu vyhrazených pruhů. Ale hlavně se ptejme lidí, jestli město, které je zachycené na obrázku výše, je městem, ve kterém chtějí žít. A pokud snad ne, co dělají pro to, aby se jim v něm žilo lépe.
02.11.2012 v 00:57    

BJ: Taky jde trochu o to, proč zrovna tento bus pruh platí 24/7? Kolik autobusů v něm jezdí? Proč je zde bus pruh, když hned vedle jsou tramvaje a dole metro?

Proč, i když už pruh skončí, 95% řidičů stejně zůstává vlevo? Proč 95% řidičů se řadí za poslední auto, i když toto a dalších 5 před ním již stojí v bus pruhu, protože prostě nemohou dojet a řadit se až na konci?

Ono jde o to občas také něco povolit, ne jen zakazovat a omezovat, aby se zvýšila bezpečnost (což k tomu vůbec nemusí vést). Jelikož v Praze 6 již panuje anarchie v parkování, proč ne i zde. Dokud se budou dělat zbytečná značení, nebo dokud se nebude vyžadovat dodržování předpisů, bude to vypadat takhle.
11.12.2012 v 12:11    

Viktor: Nikdy jsem tam neviděl autobus, který by měl problémy s průjezdem kvůli nějakým "neukázněným" (či spíše racionálně uvažujícím) řidičům.
Prostě se muselo vykázat, že se dělá opatření, tak se na silnici namalovala tahle blbost.
11.12.2012 v 23:55    

OS: Zrovna v tomto místě je pruh pro autobusy/taxi/cyklisty naprostý nesmysl, když okolo jezdí tramvaje a metro a autobus jsem tam projíždět viděl jednou, dvakrát? A to se do dejvic autem podívám docela často. Ještě k tomu platný 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, proč? Tím že projedu tímto pruhem v sobotu v 9 hodin večer určitě nemůže vzniknout žádná škoda, což je zcela zásadní pro policisty při řešení přestupku, aka. materiální aspekt přestupku, který, pokud svým průjezdem zrovna nezpomalíme žádný autobus, je naprosto nulový.

A já na fotce žádný autobus nevidím.
13.12.2012 v 10:25    

Jan Lipavský: Souhlasím s OS, že by platnost pruhu mohla být omezena pouze pro všední den ve špičce, jinak okolo Hradčanské ve směru na Letnou zácpa opravdu nebývá.
S otevřením Blanky problém asi úplně zanikne.
11.11.2013 v 19:17    

Jan Snížek: Vážený pane,

k Vašemu e-mailu týkající se vyhrazeného pruhu pro autobusy na ul. Milady Horákové Vám sdělujeme následující:

Vyhrazený jízdní pruh v ulici Milady Horákové je zřízen za účelem zajištění plynulého a bezpečného průjezdu autobusů, vozidel taxislužby a jízdních kol před kapacitním hrdlem, které je tvořeno SSZ křižovatkou Špejchar (resp. někdy i dále po Letenské pláni), případně SSZ přechody pro chodce u zastávek Hradčanská. S ohledem na stávající intenzity provozu je opatření potřebné nejen v přepravních špičkách. Po zprovoznění severozápadní části Městského okruhu (tunelový komplex Blanka) bude provoz v celé oblasti vyhodnocován a případně upravován.

Dodržování pravidel silničního provozu (nejen v případě vyhrazených jízdních pruhů) je zejména odpovědností každého uživatele a také záležitost dohledu, který je v kompetenci příslušných policejních orgánů. Magistrát hl, m. Prahy dlouhodobě žádá Policii ČR i Městskou policii hl. m. Prahy o zvýšení dohledu nad dodržováním pravidel provozu na pozemních komunikacích. Nerespektování pravidel částí veřejnosti nemůže být, dle našeho názoru, důvodem pro zrušení tohoto opatření, protože i v případě pouze částečného respektování má pozitivní přínos pro plynulost MHD.

S pozdravem


Ing. Monika Mandová
ředitelka odboru rozvoje a financování dopravy

Magistrát hl. m. Prahy
21.10.2014 v 12:33    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Milady Horákové, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Katastrofální stav chodníku v ulici Na Petynce

Praha 6, 07. červen 2012 S odpovědí

Přerůstající zeleň do chodníku

Praha 6, 17. říjen 2012 Vyřešený

Kontejnery v pásu zeleně – Ruská

Praha 10, 11. březen 2021 Vyřešený

Trávník netrávník v ulici VINOHRADSKÁ

Praha 3, 21. březen 2016 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty