Filtr podnětů



Praha 9

Seřadit od nejnovějších
Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
Zaslaný

Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
Na Prosecké vyhlídce, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 09. 2012

V ulici Na Prosecké vyhlídce chybí přechod pro chodce. Je zde nutno ohlídat si přijíždějící auta ze tří směrů. V ústí této ulice do ulice Litoměřická jsou sice chodníky pro přechod připraveny, ale podle současných norem by takto dlouhý přechod bylo nutno přerušit dělícím ostrůvkem. Ten by však bránil průjezdu autobusů. Řešením by mohlo být přesunutí přechodu mírně hlouběji do ulice, nicméně je zde třeba jednat se soukromníky vlastnícími tyto pozemky. Radnice tvrdí, že je to pro ní moc náročné (nicméně ne nemožné). Finance do přechodu radnice investovat také nehodlá, dokud se nestane nějaká nehoda. Opravdu je nutné čekat na zranění či smrt?

Parkoviště na chodníku a nedokončený chodník
Zaslaný

Parkoviště na chodníku a nedokončený chodník
Horní Hrdlořezská, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 02. 2012

Na chodci frekventovaném úseku v ulici Hrdlořezská, Praha 9 u sídla firmy Masoprofit je místo chodníku vyhrazené parkoviště, které je ve všední dny vždy plné a tudíž chodci musí chodit po frekventované silnici. Automobily včetně dodávek a tirů často parkují i mimo toto 'parkoviště' i na jiných úsecích chodníku. Zvlášť v mokrém počasí se musí chodci vyhýbat kromě aut i ohromným loužím a vystavují se tak nebezpečí střetu s jedoucími auty. V lokalitě bydlí mnoho rodin s dětmi, které jsou bohužel nuceni tuto nebezpečnou cestu využívat každý den. Zároveň upozorňujeme na nedodělaný konec chodníku, který je po dešti nepoužitelný (viz foto). Prosíme o opravu chodníku a hlavně o zrušení parkoviště na chodníku.

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Zaslaný

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 06. 2012

Zaměřuji se pouze na část přechodu mezi tramvajovou zastávkou a nádražím. Celý cyklus od začátku zelené do dalšího začátku zelené pro chodce: cca 2 min 10. V tomto pořadí: Zelená pro chodce: 50 Červená pro chodce i auta: 25 Zelená pro auta: 50 Měřeno 1.6.2012 v půl deváté ráno. V části doby, kdy mají chodci červenou, skutečně přes tuto část přechodu nic nejezdí. Může přijíždět tramvaj, která téměř zákonitě motivuje chodce k dobíhání na tuto „hluchou červenou.“ 25 vteřin přeci nemůže být vyklízecí doba. Navrhuji prodloužit zelenou pro chodce v této fázi o 15 vteřin. Na stejném přechodu jsem měřil v lednu 2011 a nutno říci, že se situace zlepšila (dříve 20 zelená chodci, 80 hluchá červená, 30 zelená auta). Obě náhodná měření ale mohla být ovlivněna tím, že délka fází v cyklu je proměnlivá v závislosti na preferenci tram či zásahů z řídících dopravních ústředen. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Respektive světelnou signalizaci ve správě firmy Eltodo. Bude dotčená zelená fáze chodců prodloužena o 15 vteřin? Kdy? Mimochodem: Kontakt pro hlášení poruch veřejného osvětlení a SSZ (semaforů) je: dispecer@eltodo.cz bezplatná linka: 800 101 109 Na obou fotkách vidíme chodce čekající na „hluchou červenou“.

Projíždění aut z parkoviště přes zeleň - Prosecká 109
Zaslaný

Projíždění aut z parkoviště přes zeleň - Prosecká 109
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 01. 2015

Před panelovým domem na Proseku, na ulici Prosecká 105-129 je parkoviště, kde se parkuje ve dvou řadách. Je nepsané a tolerované pravidlo, že do první řady (blíže k domu) se dostávají auta po chodníku, na který najíždějí přes přechod u zastávky Nový Prosek. S tím problém není. Už řadu měsíců se ale některým řidičům nechce vracet ze začátku parkoviště (ze směru od Billy) zpátky až na přechod a rozhodli se přejíždět přes trávník před parkovištěm. Vyjeté díry jsou už tak velké, že se několikrát stalo, že v nich dokonce auto zůstalo viset. Navrhuji prodloužit zábradlí , které začíná u křižovatky Prosecká, Jablonecká až po začátek parkoviště, tak aby si neposlušní řidiči nemohli zkracovat cestu přes zeleň.

Rozbahněný úsek cesty
Zaslaný

Rozbahněný úsek cesty
Podvinný mlýn, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 13. 03. 2013

Na části parkové cesty vedoucí podél Rokytky od ulice Podvinný mlýn na východ úplně chybí jakékoliv zpevnění povrchu. Vzhledem k frekvenci pohybu chodců, cyklistů a dalších návštěvníků parku je obzvláště za mokra tento cca 200m dlouhý úsek velice rozbahněný. Prosím o nějaké zpevnění povrchu - buď dokončení zámkové dlažby z východu až k mostku, nebo alespoň vysypání problematického úseku štěrkem.

Nebezpečný přechod v ulici Prosecká
Zaslaný

Nebezpečný přechod v ulici Prosecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 04. 2012

Nebezpečný přechod, přes čtyři pruhy. Navrhuji instalaci nějakých zpomalovacích retardérů, případně zúžení provozu do jednoho pruhu

Pěšinky u Billy
Zaslaný

Pěšinky u Billy
Park Přátelství, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 11. 02. 2013

Nejpřímější cesta od autobusů k zadnímu vchodu do Obchodního domu Billa není vydlážděná. Lidé používají nejkratší cestu a to skrze trávník. Asi by bylo vhodné tyto stezky vydláždit.

Vysočanská, přechod u zastávky Nad Jetelkou
Zaslaný

Vysočanská, přechod u zastávky Nad Jetelkou
Vysočanská, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 25. 02. 2012

Přechod pro chce u zastávky Nad Jetelkou vede přes 3 jízdní pruhu, z toho dva jsou pro směr do kopce (levý slouží často k předjíždění rychlostí vyšší než 50 km/h). Přechod je navíc od zatáček, za které není vidět, vzdálen cca 100 m. Odhadnout správnou chvíli pro bezpečné přejití vlastně není možné.

Pěšinky v parku na náměstí OSN
Zaslaný

Pěšinky v parku na náměstí OSN
Prouzova, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 22. 04. 2012

Městská část: Praha 9 Ulice: park Nám. OSN u stanice metra Vysočanská V parku vznikají zbytečně široké betonové silnice. Chodci si zde přirozeně zkracují cestu přes trávník a vytvářejí nejkratší spojnice mezi navštěvovanými místy. Pěšinky se časem rozšiřují, protože na nich vznikají louže, jež lidé obcházejí a tak se vyšlapává stále širší cesta, až si toho někdo všimne a celou plochu nechá zalít botonem v rozměrech, že by se tam projel i nákladní vůz, přestože pěšinka by byla dostačující maximálně půlmetrová. Jedna takto široká betonová cesta je dokonce slepá, což je obzvlášť absurdní řešení. Momentálně hrozí, že jedna taková pěšinka bude opět přetvořena na zbytečně širokou obludnou silnici. Celý park by získal na kráse, kdyby se tyto cesty předělaly na opravdu potřebné chodníčky a zachránily se tak blahodárné plochy s trávou, které zajišťují přirozenou vlhkost městského vzduchu. Na celé toto podivné vybetonování shlíží zahraniční hosté z oken Clarion hotelu, což není horší než fakt, že na to zblízka koukáme my, co tudy denně chodíme na metro. Podotýkám, že v Německu je běžné, že při vzniku nového parku nachají celou plochu nejříve zarůst trávou a pak počkají, až lidé vychodí cesty, které až pak dlaždí, což se mi zdá krásně logické a jednoduché řešení:). Těším se na vyjádření místních úřadů a předem děkuji za pozastavení zbytečného asfaltování. Jana Kovandová

Nesynchronní světla pro chodce,
Zaslaný

Nesynchronní světla pro chodce,
Freyova, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 27. 04. 2012

Jde o světelný přechod rozdělený do dvou částí, které nejsou synchronní. - chodcům na dvouprovdovce směrem od Proseka padne zelená zatím co na jednom pruhu od Harfy je stále červená. Dle zákona OK ale již jsem viděl hodně chodců, kteří omylem vkročili pod kola aut. Naštěstí se ZATÍM nic nestalo. Řidiči jsou zmateni také, když na druhé půlce přechází dav dětí, někteří řidiči zastaví a pouštějí je, chvíli se nic neděje a pak se dají do pohybu všichni... Délka zelené na dvouprovdovce je nedostatečná, zkušení chodci vědí, že když vstoupí na zelenou a blikne červená musejí popoběhnout aby je nesrazila rozjíždějící se auta. Několikrát jsem upozorňoval jak městskou policii (která tam občas hlídá ??!!) i státní, která tam vybírá pokuty za odbočování - bez reakce. Pokud se vám povede něco s tím provést budu rád - doufám, že nebude pozdě... Martin Benda

Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská
Bez odpovědi

Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 07. 2014

Tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská se nacházející na velmi rušné Kolbenově ulici. Ve směru do centra je automobilový provoz veden dvouproudově, auta jezdí velmi rychle, předjíždějí se, v jízdním pruhu blíže k ostrůvku často jezdí i náklaďáky. Ostrůvek je široký 1,7metru (tedy velmi úzký) a není od silnice jakkoliv oddělen. Přijíždí-li tramvaj z jedné strany ostrůvku a dvě rychle jedoucí auta vedle sebe ze strany druhé, mění se čekání na tramvaj v silně adrenalinový zážitek. V případě mokré vozovky pak ještě stříká voda přímo na čekající cestující. Posledně jmenovaný problém je zvlášť patrný na ostrůvku v opačném směru, kde auta nemohou přejet do druhého pruhu. Na této straně totiž parkují na silnici u chodníku auta, takže projíždějící řidiči mají poměrně úzký manévrovací prostor a jezdí velmi blízko ostrůvku. Velké procento řidičů nezpomalí, a pochopitelně i na této straně Kolbenovy ulice jezdí často náklaďáky. Výstup/nástup s kočárkem či s malými dětmi je v těchto místech vyloženě nebezpečný. Jakékoliv škobrtnutí při výstupu z tramvaje by mohlo být fatální. Problém je o to palčivější, že v přilehlé lokalitě bydlí velké množství předškolních a prvostupňových dětí. Na problém jsme upozorňovali již v roce 2010. Doposud však nenastalo žádné řešení. Jedinou změnou od té doby je tedy to, že provoz na Kolbenově ulici zhoustl a v okolí přibylo rodin s malými dětmi.

Přesunutí autobusové  zastávky Nádraží Libeň před křižovatku
Zaslaný

Přesunutí autobusové zastávky Nádraží Libeň před křižovatku
Freyova, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 07. 08. 2014

Autobusová zastávka Nádraží Libeň ve směru k Vysočanské je nevhodně umístěná. Jedná se o důležitý přestupní uzel MHD, velké množství lidí zde přestupuje mezi vlaky a autobusy. Umístění zastávky za křižovatkou spolu s extrémně dlouhými intervaly semaforů pro pěší (pěší musí pro přestup na vlak překonat dvě ramena křižovatky) způsobuje, že přestupní doba mezi vlakem a autobusem je zde extrémně dlouhá. Kromě snížení atraktivity hromadné dopravy to způsobuje, že zde denně několik set lidí riskuje při 'dobíhání' chůzí na červenou nebo mimo světelnou signalizaci (hlavně ve Freyově). Relativně jednoduché řešení by bylo přesunout (nebo přidat novou) autobusovou zastávku z ulice Freyovy do ulice K Žižkovu. Zde mohou chodci využít stávající nadchod nad ulicí K Žižkovu, takže vůbec nedojde ke konfliktu s automobily. Nadchod by bylo ale nutné mírně opravit, protože v současné době je na straně u nádraží povrch chodníku v havarijním stavu.

Zálivy na přechodu v Jablonecké ulici
Bez odpovědi

Zálivy na přechodu v Jablonecké ulici
Jablonecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 11. 2013

Z důvodů nedostatečně řešeného odtoku dešťové vody vznikají po deštích na kraji přechodu široké zálivy, v období intenzivnějších srážek dokonce po obou stranách. Jedná se o jediný přechod přes Jabloneckou ulici v délce přibližně 400 metrů, a to přibližně na úrovni vchodu Jablonecká 698/10.

Zbytečně dlouhá červená pro chodce
Bez odpovědi

Zbytečně dlouhá červená pro chodce
Učňovská, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 05. 2015

Na přechodu pro chodce přes ulici Učňovskou svítí červená i dvě minuty (paradoxem je, že za tu dobu zde projedou průměrně dvě auta). Navrhuji, aby zde zelená pro chodce svítila i při fázi, kdy křižovatkou projíždějí vozidla z Českobrodské na doplňkovou zelenou šipku. Odbočující vozidla pak (podle zákona) dají přednost přecházejícím chodcům. Dokonce i nyní takto odbočující řidiči před přechodem přibržďují, protože logicky očekávají, že chodci budou mít zelenou.

Vykácené stromy na nádraží Libeň
Vyřešený

Vykácené stromy na nádraží Libeň
Českomoravská, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 27. 09. 2017

Dobrý den, nevím sice proč byly některé stromky na nádraží Libeň vykáceny, ale nešlo by je znovu vysázet? Obzvlášť, když na to mají vyhrazený prostor. Díky