Vyhledávejte podle:



Praha 8

Seřadit od nejnovějších
Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Vyřešený

Chodník v havarijním stavu na Zenklově ulici
Zenklova, Praha 8

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2015

V horní části ulice Zenklovy od křižovatky s ulicí S. K. Neumanna až po křižovatkou s Trojskou ulicí je chodník dlouhodobě v havarijním stavu. Na některých místech je dokonce možno vidět i původní dlažbu ještě z meziválečného období. Je ostuda tohle mít na hlavní ulici. Zároveň v některých částech slouží chodník jako parkoviště, což je vzhledem k nedostatku parkovacích míst v lokalitě pochopitelné. Nicméně při stávající nevhodné úpravě (u domu s č. 840) nelze rozpoznat, která část slouží pro chodce a která pro auta, což je značně nebezpečné.

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Vyřešený

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Pobřežní, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na stezce pro chodce a cyklisty chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách jí tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Stezka pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v souvislém úseku od Danube House přes celý Rohanský ostrov, podjezdem pod Libeňským mostem až k napojení u Rokytky na ulici U Českých loděnic. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Pořádné osvětlení stezek považují za důležité, aby se rodiče nebáli o své děti. V Nizozemsku většina dětí jezdí do školy na kole, protože jim k tomu byly poskytnuty pořádné podmínky formou komfortní a bezpečné infrastruktury pro jízdu na kole. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html U sídliště Řepy jsem viděl lampu napájenou solárním panelem, která svítí hodně do šířky. Přidávám obrázek, umístěna zde: 50.071946,14.306758). Osvětluje dlouhý úsek cesty pro pěší a zřejmě k ní nevede podzemní kabel. Podobné lampy by bylo možné jistě nainstalovat i na Rohanském ostrově. Přispět by navíc mohli developeři stavějící v okolí postupně další nové domy. Je to v jejich zájmu (bezpečnost a použitelnost okolí pro jejich rezidenty, větší cena nemovitosti). Mělo by být obvyklé, že za povolení ke stavbě na oplátku postaví něco prospěšného ve svém okolí. Řešení může být postupné. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Vyřešený

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Rohanské nábřeží, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 09. 05. 2012

Z nábřeží odbočuje nová snad ještě bezejmenná ulice. Na ní navazuje vyšlapaná pěšinka směřující ke stezce. Tu používají lidé, aby se na stezku dostali – ať už na procházku, či když někam směřují na kole. Vzhledem k tomu, že stezka přes Rohanský ostrov není na mnoha místech do ulic Karlína optimálně napojena, navrhuji pěšinku zpevnit alespoň na metr a půl širokou mlatovou cestu. Počítá se s něčím takovým? Kdy? Směrem na západ je pěší spojení ze stezky do Karlína za 280 metrů a na východ po 430 metrech. Podle http://www.katastr2.cz/ patří pozemky pod pěšinkou společnostem ČSAD Praha holding a.s. a RCP Residence, s.r.o Děkuji Václav Kříž

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
S odpovědí

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012

Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji

Permanentní parkování v pěší zóně
S odpovědí

Permanentní parkování v pěší zóně
Thámova, Praha 8

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 04. 11. 2017

Pěší zóna u metra Křižíkova je neustále obsazena parkujícími auty. Policie tudy občas projde a rozdá lístečky, ale dlouhodobý efekt je nulový. Jsou zde lavičky nabízející příjemné posezení. Využít je ale prakticky není možné, protože před každou lavičkou parkuje auto. S autem metr od nosu posezení již tak příjemné není - a lavičky téměř nikdo nevyužívá. Na fotce zcela běžný stav v poledne, kdy je sem zakázán vjezd všem vozidlům včetně zásobování. Sporadická represe ze strany policie nepomáhá. Lepší by byla nějaká forma prevence. Například výrazně fyzicky omezit možnost vjezdu, aby se sem vešlo daleko méně aut a aby nemohla zajíždět tak blízko k lavičkám.

Chybějící přechod v ulici Za Invalidovnou
S odpovědí

Chybějící přechod v ulici Za Invalidovnou
Za invalidovnou, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 21. 05. 2016

V ulici Za Invalidovnou, mezi budovou Karlínské Invalidovny a kancelářského parku Futurama chybí přechod, který by navazoval na existující chodníky. Současná dopravní situace je tak nebezpečná.

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
Vyřešený

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
U Českých loděnic, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na asfaltce procházející parkem chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách ji tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí, protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Park pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v celém úseku od křížení s Voctářovou až po Povltavskou ulici. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html Řešení může být postupné. Za nejdůležitější úsek považuji rozhodně část od Voctářovy k dětskému hřišti u studánky. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Křižovatka Křižíkova x Ke Štvanici
Vyřešený

Křižovatka Křižíkova x Ke Štvanici
Křižíkova, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 07. 05. 2012

Křižovatce chybí možnost důstojného povrchového překonání po přechodech pro chodce na všech třech stranách. To nutí cestující z autobusového nádraží snášet kufry do podchodu. V podchodu jsou následně dezorientováni. Ne všichni chtějí nastoupit do metra. Chtějí dojít pěšky či na tramvaj. Situace dělá Praze ostudu před zraky zahraničních návštěvníků. Stav je rovněž bariérou pro mladé rodiče, starší a méně pohyblivé spoluobčany. Vše vede k zcela přirozenému chování přecházení křižovatky v místech, kde přechody chybí. Pokud tomu tedy nebrání zábradlí, které je zároveň ukazatelem zastaralého uvažování o dopravě a uličním prostoru. Ukažme, že už jsme dál. Děkuji. Otázky zní: 1) Kdy dojde k opravě světelné signalizace a obnově přechodů? 2) Vzniknou všechny tři přechody či jen část z nich? Proč? 3) Bylo by možné prozatím vyznačit přechody provizorně a odstranit spolu s tím části zábradlí?

Chybějící přechod Florenc-Těšnov
Vyřešený

Chybějící přechod Florenc-Těšnov
Ke Štvanici, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Na křižovatce Sokolovská-Ke Štvanici jsou celkem tři světelné přechody. Když ale člověk chce přejít směrem na Těšnov, musí přejít všechny tři, protože na jedné straně přechod chybí. Dlouhé intervaly způsobují, že jsou lidé nuceni čekat vždy několik minut a v důsledku toho raději přecházejí na červenou, což je v případě dvouproudé, respektive jednoproudé a tramvajové silnice velmi nebezpečné. Řešením by mohlo být vybudování čtvrtého přechodu.

Parkování na chodníku poblíž metra Kobylisy
Bez odpovědi

Parkování na chodníku poblíž metra Kobylisy
Klapkova, Praha 8

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 27. 11. 2014

V blízkosti stanice metra Kobylisy na rohu ulic Klapkova a Ke koupališti parkují každý den auta na chodníku. Chodník je zde velice úzký a chodcům nezbývá než se protlačovat mezi auty. S kočárky je nutné auta obcházet přes koleje, kudy vjíždí do zatáčky tramvaje i auta, a tento manévr je tudíž velmi nebezpečný. Zakázání zastavení v tomto úseku by chodcům velmi pomohlo.

Ignorace přechodu pro chodce u zastávky Kyselova
Bez odpovědi

Ignorace přechodu pro chodce u zastávky Kyselova
Střelničná, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 11. 2014

Na tomto přechodu u tramvajové zastávky Kyselova řidiči absolutně ignorují přechod pro chodce a výrazně překračují rychlost. Chodec musí čekat někdy i pár minut, pokud se nechce vrhat pod kola rychle jedoucím autům. Je to nebezpečné a bezohledné.

Zahrazená cesta pro pěší/cyklisty U Sluncové - Pod Plynojemem
Vyřešený

Zahrazená cesta pro pěší/cyklisty U Sluncové - Pod Plynojemem
U Sluncové, Praha 8

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 10. 2012

V souvislosti s tzv. 'Novým spojením' byla vybudována cesta pro pěší/cyklisty spojující Libeň (z ulice U Sluncové) s Žižkovem (ústí na tzv. šnekovi - bezbariérové rampě v ulici Pod plynojemem). Cesta je z libeňské strany přehražena betonovým blokem. Jinak je zcela dokončená a průchozí. Na straně ulice Pod plynojemem není nijak označeno, že je cesta uzavřená nebo neprůchozí. MČ Praha 8 byla o stavu cesty informována.

Chybějící přechod Florenc
Vyřešený

Chybějící přechod Florenc
Křižíkova, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 01. 2017

Desítky až stovky lidí přebíhají přes Křižíkovu na ÚAN Florenc a zpět. Je možné zde konečně zřídit přechod pro chodce? Je to nebezpečné místo a ostuda, desítky Čechů i cizinců s kufry přelézají zábradlí. (Přechody zřejmě kdysi nějaký p. architekt zrušil, když se budovalo metro s pochody.)

Pod Palmovkou
S odpovědí

Pod Palmovkou
Zenklova, Praha 8

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 10. 03. 2012

U zastávky Divadlo pod Palmovkou je ulice Koželužská zaslepena zábradlím. U něj ze strany Zenklovy ulice často parkuje nějaké auto a blokuje pěším cestu. Parkování neodporuje žádnému předpisu, ale je bezohledné vůči chodcům. Vyřešilo by to několik sloupků.

Přechod přes rampu na Spojovací
Bez odpovědi

Přechod přes rampu na Spojovací
Sokolovská, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 11. 2014

Severní chodník podél Sokolovské je přerušen nájezdovou rampou na Spojovací. Přechod je dlouhý, ač vede přes jeden pruh. Poloměr oblouku zároveň umožňuje vjíždět autům za roh klidně rychlostí 50 km/h či vyšší. Pro hůře se pohybujícího člověka musí být toto místo na přejití složité. Pravděpodobnost, že tudy bude odbočovat auto, než přechod třeba za patnáct vteřin přejde, je docela velká. V rychlosti, kterou jim mírný oblouk umožňuje, mohou mít řidiči problém za tmy chodce za rohem vidět. Přechod, ač v území nikoho spojuje zastávky tramvají s obytnou čtvrtí. Navrhuji přechod zrekonstruovat a zkrátit přibližně na 4 metry. Oblouk z obrubníků přestavět tak, aby umožňoval vjetí za roh rychlostí přibližně 30 km/h. Agresivní donucovací úprava jako žluté zpomalovací prahy či světelná signalizace podle mne nejsou řešením. V Praze se povedlo už spoustu povedených úprav přechodů (třeba na křižovatce Seifertova x Siwiecova). Věřím i v tento. Předem díky.