Filtr podnětů



Vyřešené, Světelná signalizace

Seřadit od nejnovějších
Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Vyřešený

Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 04. 2012

Nově zbudovaný přechod řízený světelnou signalizací umožní chodci přejít jen do poloviny komunikace z důvodu tramvajového pásu. Na nově zbudovaném ostrůvku uprostřed je nedostatek místa a maminka s kočárkem je ohrožena jak projíždějcími vozidly, tak tramvají (nedostatatečná velikost). Ostrůvek je krajně nedostačujcí a nebezpečný už tím že zasahuje do pruhu vozovky. Prosím tímto o sjednocení světelné signalizace na přechodu, aby člověk nebyl zastaven na tomto ostrůvku.

Krátká zelená na přechodu přes Nuselskou u ZŠ Mendíků
Vyřešený

Krátká zelená na přechodu přes Nuselskou u ZŠ Mendíků
Nuselská, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 12. 2012

Na světelné signalizaci na přechodu pro chodce přes ulici Nuselská k ZŠ Mendíků svítí zelená pouhé 4 sekundy. Zdatní chodci stihnou na zelenou dojít maximálně do poloviny vozovky, méně výkonní jedinci, třeba o holích, sotva do třetiny. Požaduji prodloužení zeleného signálu.

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Vyřešený

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 09. 2014

Dobrý den. Po delší rekonstrukci křižovatky ulic Želivského a Jeseniova, která byla pravděpodobně vedena i snahou zlepšit bezpečnost křižovatky (zrušené odbočení aut vlevo ze Želivského do Jeseniovy) byly dne 18. 9. 2014 znovu zprovozněny semafory na přechodu pro chodce u zastávky tram. Biskupcova. Oproti stavu před rekonstrukcí je nyní trvání zelené nastaveno tak krátce, že i rychle jdoucí (poloběžící) chodec nemá šanci na jednu zelenou přejít celou ul. Želivského a uvízne na jednom z ostrůvků u tramvajových zastávek u dalšího semaforu, tedy na místě, cca 1,5 metru širokém, kde z jedné strany jezdí tramvaje a ze strany druhé rychle jedoucí auta (mnohdy kamiony) ve dvou pruzích. Většinou je tam lidí víc (vč. dětí a kočárků) a je to teď mnohem nebezpečnější než před rekonstrukcí. Žádám o nápravu tohoto nesmyslu.

Nastavení semaforu na Malešickém náměstí
Vyřešený

Nastavení semaforu na Malešickém náměstí
Malešické nám., Praha 10

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 09. 02. 2015

Před několika měsíci proběhla Malešickém náměstí instalace semaforu. Očekávané pozitivní změny však vystřídalo zklamání. Semafor je nastaven zvláštním způsobem. Po stisknutí tlačítka pro chodce, je třeba vyčkat až přejedou všechna vozidla a teprve poté pustí semafor chodce na přechod. Při hustém provozu, který je v tomto místě prakticky po celý den, musí chodec čekat mnoho minut, než se objeví zelená. Kýžený efekt bezpečnějšího a rychlejšího zdolání přechodu se nedostavil, ba naopak. Mnoho lidí přebíhá na červenou. Může mi, prosím, někdo kompetentní vysvětlit proč je semafor takto nastaven?

Dlouhodobě nesvítí semafor na velké křižovatce Na Florenci X Na Poříčí
Vyřešený

Dlouhodobě nesvítí semafor na velké křižovatce Na Florenci X Na Poříčí
Na Florenci, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 05. 09. 2016

Na křižovatce Na Florenci X Na Poříčí dlouhodobě nesvítí semafory. Jde o rozlehlou a rušnou křižovatku, přecházení je zde velmi nepříjemné, auta mají sama co dělat se sledováním tramvají, odbočujících autobusů a dalšího dění. A do toho chudáci my, chodci, kteří se snažíme najít mezeru v provozu, kdy se nevalí auto samo rychle vyklízející křižovatku před tramvajemi. Proč jsou semafory mimo provoz? Kdy budou opět fungovat? Děkuji.

Nebezpečné přechody pro chodce v ulici V Olšinách
Vyřešený

Nebezpečné přechody pro chodce v ulici V Olšinách
V olšinách, Praha 10

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 10. 2016

Chybné nastavení semaforů na křižovatce ulic V Olšinách x Pod Rapidem a V Olšinách x Průběžná. Zelená pro chodce je ve stejný okamžik, jako zelená pro vozidla odbočující doleva, kteří projíždí zmíněnými přechody. Řidiči i přes varovný oranžový signál chodce (a svou povinnost) nedávají chodcům přednost. Situace se zhoršila po rekonstrukci tramvajové zastávky Průběžná. Řidiči zejména ve směru Průběžná - v Olšinách (č. 3 na obr.) směrem do centra byli zvyklí, že chodci v okamžiku, kdy vjeli do vozovky, měli červenou a jezdí po paměti. Stejně nebezpečné jsou i ostatní křižovatky. Dne 18.10.2016 se na jednom z přechodů stala vážná dopravní nehoda - byl sražen 79 letý chodec, který musel být hospitalizován. Situace opakovaně a bezvýsledně hlášena obyvateli okolních domů na Magistrát hl .m. P.

Semafor proti chodcům v Karmelitské
Vyřešený

Semafor proti chodcům v Karmelitské
Karmelitská, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 14. 08. 2014

Semafor v Karmelitské před tramvajovou zastávkou ve směru z centra má velmi zvláštní chování: 1. do zastávky přijede tramvaj ve směru k Újezdu 2. za tramvají automaticky a okamžitě padne červená pro auta (která stejně nikam nemůžou, stojí jim v cestě ta tramvaj), ale 3. v opačném směru (k Malostranskému náměstí) zůstává pro auta zelená, a tudíž chodci mají červenou. Pokud si chodci mezi příjezdem a odjezdem tramvaje stisknou tlačítko pro přecházení, dostane se jim po odhlášení tramvaje krátkého volna; ve všech ostatních případech je tlačítko přecházení zjevně zařadí do cyklu o minimální délce přes 1 minutu. V praxi to vypadá tak, že si chodci (což jsou v tomto místě povětšinou turisté) stisknou tlačítko, čekají, čekají, čekají, a nic se neděje; v tom horším případě navíc během čekání vidí, že auta stojí na červenou (od MN), a chodci rovněž. V obou případech to vede k chování, kdy se chodci do vozovky vrhají na červenou, což je nežádoucí. Situace, kdy má volno pouze směr od Újezda, je obzvláště nebezpečná - chodci vidí zastavenou kolonu od MN a mají tendenci předpokládat, že zastaví oba směry (viz obrázek - auto vpravo má červenou, chodec má červenou, jen směr k MN má volno). Vzhledem k provozu v ulici tvrdím, že častější volno pro chodce by přispělo ke zvýšení bezpečnosti dopravy na tomto místě, aniž by zároveň omezilo plynulost dopravy: pokud už tu je kolona, několikavteřinové čekání na přechodu ji neovlivní; při plynulém provozu není hustota dopravy taková, aby bylo nutné mít interval jako na magistrále. Navíc: hned následující semafor (u MŠMT) zařazuje fázi pro chodce téměř okamžitě po stisknutí tlačítka, byť ho využívá výrazně méně chodců; proč tak zásadní rozdíl v chování na 100 metrech? Navrhovaná opatření: - ve fázi 'tramvaj v zastávce' zařadit volno pro chodce (pochopitelně s červenou v kolizních směrech) a/nebo - zkrátit minimální délku fáze volna pro vozidla tak, aby chodci nepřecházeli na červenou z frustrace, když se v rozumné době nedočkají odezvy

Krátký interval semaforu na Štefánikově mostě
Vyřešený

Krátký interval semaforu na Štefánikově mostě
Štefánikův most, Praha 1

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 07. 2015

Zelené světlo na přechodu pro chodce přes Štefánikův most na straně u Letenského tunelu svítí velmi krátkou dobu. I při rychlé chůzi se dostanu jen do poloviny vozovky. Pokud se přechází směrem na Nábřeží Kapitána Jaroše, tak to nevadí, chodec přejde dřív něž začnou najíždět auta odbočující na most. V opačném směru se však chodec dostává do kolize (a na semaforu už je červená) s odbočujícími auty, jejichž řidiči si myslí, že přechází na červenou.

Nefunkční tlačítko pro chodce - Balabenka
Vyřešený

Nefunkční tlačítko pro chodce - Balabenka
Sokolovská, Praha 8

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 04. 2015

Tramvajová zastávka Balabenka ve směru od Palmovky ústí na tramvajovém ostrůvku uprostřed čtyřproudé ulice. Pro chodce je na tomto ostrůvku tlačítko, které bohužel nefunguje. Odvážnější tuto velmi rušnou křižovatku přebíhají, já, o berlích, musím čekat, až tlačítko zmáčkne někdo z druhé strany.

Kdyby hloupost kvetla ... (tlačítka pro nevidomé)
Vyřešený

Kdyby hloupost kvetla ... (tlačítka pro nevidomé)
Limuzská, Praha 10

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 29. 04. 2012

Kdyby hloupost kvetla, tak by křižovatka Limuzská (Úvalská) x Černokostelecká v Praze 10 byla nejhezčí botanickou zahradou. Proč ? Přes Černokosteleckou je přechod na křižovatce řízen tlačítky pro chodce, které po určitém čase přepne semafory pro chodce na zelenou. Přes Limuzskou a Úvalskou tlačítka na kraji přechodu nejsou, zelená je spouštěná automaticky. Jsou tu však navíc tlačítka v modré skříňce označená 'Tlačítko pro slepce', které spouští zvukový signál. Nedávno rekonstruovaná signalizace, bylo myšleno i na hendikepované. Potud je vše v pořádku. V čem je tedy problém ? Tlačítka pro slepce jsou na ostrůvku uprostřed vozovky (!!!) a ne na začátku přechodu. Tudíž slepec musí přejít do poloviny vozovky 'klasicky' a když to náhodou zvládne, za odměnu si může na druhou půlku vozovky pomoci zvukovým signálem. Kdo tento nesmysl projektoval? Kdo projekt schválil? Kdo podepsal kolaudaci? Není tam to tlačítko jen proto, aby na křižovatku byla nějaká dodatečná dotace z EU na pomoc hendikepovaným ?

Přechod u ZŠ Jílovská – krátká zelená
Vyřešený

Přechod u ZŠ Jílovská – krátká zelená
Novodvorská, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 09. 01. 2019

Dobrý den, nebylo by možné, aby na přechodu pro chodce u zastávky Jílovská (směrem od Kačerova) svítila na dvoufázovém přechodu v ranních hodinách od cca 7:20 do 7:50, kdy tudy chodí děti do ZŠ Jílovská déle zelená pro chodce tak, aby bylo možné přechod přejít celý najednou? Zelená pro chodce zde svítí velmi krátce, a pokud nejste připraveni hned u okraje vozovky, nemáte šanci jej přejít. Ve skupině lidí, kteří vystoupí někdy i ze 3 autobusů najednou, se téměř vždy přechází druhá část na červenou, což není ani bezpečné, ani výchovné. Bezpečné mi ale nepřipadá ani to, když děti musí zůstat stát na ostrůvku uprostřed mezi silnicemi, mnohdy auta projíždí dost rychle, navíc se na další zelenou čeká dlouho. Přitom provoz zde není tak silný, aby vznikaly dlouhé kolony. Děkuji Zuzana Slavíková

Neviditelny semafor na Hadovce
Vyřešený

Neviditelny semafor na Hadovce
U Hadovky, Praha 6

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 09. 2012

V ramci budovani metra jezdi auta po tramvajovem pasu. Momentalne je to tak, ze auta ktera jedou dolu po Evropske, mijeji semafor po pasu. Timpadem vubec nevidi ze maji cervenou a tak vyrazne ohrozuji chodce, zejmena ty u dalsiho prechodu.

Příliš dlouhé čekání na zelenou pro chodce
Vyřešený

Příliš dlouhé čekání na zelenou pro chodce
Francouzská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 30. 09. 2012

Dnes večer jsem měl na přechodu se světelnou signalizací na Francouzské ulici (mezi ulicemi Jana Masaryka a Máchova) zajímavý problém. Přišel jsem k přechodu, pro chodce svítila červená. Nevadí, zmáčknul jsem tlačítko. Rozvítila se nápis 'čekejte'. A tak jsem čekal. A čekal - asi 2 minuty. Pak už jsem neměl trpělivost a šel raději směrem k Máchově a Slovenské ulici a přešel jsem tam. Než jsem dál pokračoval Slovenskou ulicí, tak jsem se schválně ještě chvíli díval, jestli na semaforu naskočí zelená pro chodce, či ne. Nenaskočila. A ano, i když asi po třech minutách projela tramvaj (což ze zkušenosti vím, že možnost zelené pro chodce obvykle zablokuje), tak i minimálně minutu poté, co nikde nebyla žádná tramvaj vidět, stále pro chodce zelená nenaskočila. Pokud byla světelná signalizace mimo provoz - nevím, napadlo mě třeba, že by to mohlo být i úmyslně - třeba kvůli výluce metra A, aby náhradní linka XA nebyla zbytečně tak zdržována - určitě by signalizace měla být vypnuta úplně, nebo by na ní měl být přerušovaný oranžový signál. Ale toto? Jen to povede lidi k tomu, že takovéto světelné signály vůbec nebudou respektovat... Nezlobte se na mě, ale semafor, kde se na zelenou pro chodce i po stisknutí tlačítka chodcem čeká 4-5 minut (a kdo ví, jestli ne ještě daleko víc) podle mě nemá žádný smysl...

Dlouhá červená na přechodu přes Bubenské nábřeží u Argentinské
Vyřešený

Dlouhá červená na přechodu přes Bubenské nábřeží u Argentinské
Bubenské nábř., Praha 7

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 08. 2016

Při přecházení nejjižnějšího úseku sekvence přechodů přes Bubenské nábřeží je vyžadováno stisknutí tlačítka. I přesto je čekání na zelenou příliš dlouhé. Navrhuji synchronizovat SSZ tak, aby se daly všechny tři části přechodu přejít najednou a zároveň preferovat chodce přes zmíněný úsek u řeky, kde je to vzhledem k relativně nízké intenzitě motorové dopravy dost dobře možné bez rizika vzniku kongescí před křižovatkou s Argentinskou. Přechod je velmi hojně užívaný jak chodci, tak cyklisty vedoucími kolo mezi dvěma přilehlými cyklostezkami.

Nefungují/nesvítí některá světla na semaforech pro chodce.
Vyřešený

Nefungují/nesvítí některá světla na semaforech pro chodce.
Na strži, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 08. 2018

Na světelné křižovatce ulic Na Strži a Milevská/Neveklovská nesvítí některá světla. Přinejmenším na semaforech pro chodce. Přiložená fotografie ukazuje, že na sloupu č. 12 nesvítí zelená. Jak je to s červenou barvou si nepamatuji. Dále nesvítí některá světla (určitě nesvítí zelená) na sloupu č. 5. Vím, že na jednom ze sloupů nesvítilo ani jedno ze světel. Je možné, že problém je i na dalších.