Tak osobně vjíždím do a následně stanicuji v této a (jí podobných zastávkách) se zvýšenou opatrností:
1.) blikám pravými směrovkami - byť to (proti někdejším předpisům) není v současném zákoně o provozu na PK "přímo" stanoveno = oficiálně to není vedením po řidičích TRAM DPP vyžadováno, ale řídím se (mne známým) výkladem MD (Ministerstva dopravy) k této problematice, která zastavování TRAM v těchto zastávkách přirovnává k zajíždění ke kraji vozovky (potažmo já to přirovnávám k zákonem dané přednosti odbočující TRAMvaje před souběžně jedoucími silničními vozidly)
2.) "nezávodím"/nepředjíždím před ní plynule jedoucí auta, jejichž řidiči to TRAMvaji velmi rádi při 1. příležitosti "vrací"
3.) snažím se (dle svých znalostí cyklů SSZ) vjíždět v momentě začátku červené na semaforu za zastávkou
Jde o to, že maximálně se snažím vyvarovat, aby některý cestující zejména vystupující z mnou řízené TRAMvaje byl v takových zastávkách sražen jedoucím autem = někdo mne dle výše uvedeného ustanovení obvinil ze spoluzavinění této nehody!!!
Jinak dodávám, že zrovna v uvedené zastávce se mi správnost mého postupu viditelně opakovaně osvědčuje - za tramvají stojící auta se málokdy rozjedou po "pouhém" zavření dveří TRAM a přestání blikání pravých směrovek, byť již svítí na následné SSZ zelená, ale TRAM dále stále stojí, protože ona nejezdí na tříbarevnou silniční SSZ, ale vlastní čtyřbodovou (tzv. čočky) a čeká na svůj signál "volno" (zejména "vlevo"). Většinou v takových případech s TRAM alespoň "cuknu"/popojedu már metrů = naznačím autům za TRAMvají svůj odjezd ze zastávky.
24.03.2015 v 23:39
To víme, ale často se to neděje.
12.12.2014 v 21:50