Tramvajová zastávka Čechův most

Zastávka Čechův most ve směru Malostranská je v poslední době velmi nebezpečná, Semafor na blízké křižovatce je tak nešťastně seřízen, že velmi často tramvaj otevírá v zastávce dveře ve chvíli, kdy je na semaforu ve stejném směru pro auta zelená, což si řidiči aut vysvětlují tak, že můžou jet.
Cestující, kteří by chtěli vystoupit z tramvaje, riskují přejetí autem (které zde pár centimetrů od tramvaje jezdí běžně padesátkou), takže v mnoha případech z tramvaje ani není možné vystoupit. Situace bývá tak zjevně nebezpečná, že nechápu, jak takové řešení tramvajové zastávky může ještě v dnešní době existovat.

Zaslal: Radek Schich, 12.12.2014 v 21:28

Praha 1-

nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Aktualizace podnětu

26.11.2021

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět již byl v průběhu roku 2020 vyřešen, před začátek zastávky byl instalován světelná semafor pro automobily, který vždy při příjezdu a pobytu tramvaje v zastávce svítí červeně, čímž chrání nastupující cestující.




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 06.01.2015 00:36

Chodci sobě: Podnět byl dle informace MČ Praha 1 předán na Odbor dopravních agend MHMP k reakci.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

jan novák: Jen doufám, že se nedočkáme odpovědi, že "řidiči mají povinnost zastavit před zastávkou a nechat vystoupit cestující".
To víme, ale často se to neděje.
12.12.2014 v 21:50    

řidič tramvaje: Protože platí ustanovení 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 26, odst. 1"Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, .......... se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích." - viz http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=27&nr=361~2F2000&rpp=50#parCnt

Tak osobně vjíždím do a následně stanicuji v této a (jí podobných zastávkách) se zvýšenou opatrností:
1.) blikám pravými směrovkami - byť to (proti někdejším předpisům) není v současném zákoně o provozu na PK "přímo" stanoveno = oficiálně to není vedením po řidičích TRAM DPP vyžadováno, ale řídím se (mne známým) výkladem MD (Ministerstva dopravy) k této problematice, která zastavování TRAM v těchto zastávkách přirovnává k zajíždění ke kraji vozovky (potažmo já to přirovnávám k zákonem dané přednosti odbočující TRAMvaje před souběžně jedoucími silničními vozidly)
2.) "nezávodím"/nepředjíždím před ní plynule jedoucí auta, jejichž řidiči to TRAMvaji velmi rádi při 1. příležitosti "vrací"
3.) snažím se (dle svých znalostí cyklů SSZ) vjíždět v momentě začátku červené na semaforu za zastávkou

Jde o to, že maximálně se snažím vyvarovat, aby některý cestující zejména vystupující z mnou řízené TRAMvaje byl v takových zastávkách sražen jedoucím autem = někdo mne dle výše uvedeného ustanovení obvinil ze spoluzavinění této nehody!!!

Jinak dodávám, že zrovna v uvedené zastávce se mi správnost mého postupu viditelně opakovaně osvědčuje - za tramvají stojící auta se málokdy rozjedou po "pouhém" zavření dveří TRAM a přestání blikání pravých směrovek, byť již svítí na následné SSZ zelená, ale TRAM dále stále stojí, protože ona nejezdí na tříbarevnou silniční SSZ, ale vlastní čtyřbodovou (tzv. čočky) a čeká na svůj signál "volno" (zejména "vlevo"). Většinou v takových případech s TRAM alespoň "cuknu"/popojedu már metrů = naznačím autům za TRAMvají svůj odjezd ze zastávky.
24.03.2015 v 23:39    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Neviditelný přechod v Kaprovce, zato se zálivem

Praha 1, 28. květen 2012 Bez odpovědi

Koš uprostřed chodníku

Praha 1, 07. srpen 2013 Vyřešený

Nesvítí zelený panáček na semaforu

Praha 10, 19. červen 2023 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty