Tramvajová zastávka Čechův most

Zastávka Čechův most ve směru Malostranská je v poslední době velmi nebezpečná, Semafor na blízké křižovatce je tak nešťastně seřízen, že velmi často tramvaj otevírá v zastávce dveře ve chvíli, kdy je na semaforu ve stejném směru pro auta zelená, což si řidiči aut vysvětlují tak, že můžou jet.
Cestující, kteří by chtěli vystoupit z tramvaje, riskují přejetí autem (které zde pár centimetrů od tramvaje jezdí běžně padesátkou), takže v mnoha případech z tramvaje ani není možné vystoupit. Situace bývá tak zjevně nebezpečná, že nechápu, jak takové řešení tramvajové zastávky může ještě v dnešní době existovat.

Zaslal: Radek Schich, 12.12.2014 v 21:28

Praha 1-

nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Aktualizace podnětu

26.11.2021

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět již byl v průběhu roku 2020 vyřešen, před začátek zastávky byl instalován světelná semafor pro automobily, který vždy při příjezdu a pobytu tramvaje v zastávce svítí červeně, čímž chrání nastupující cestující.




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 06.01.2015 00:36

Chodci sobě: Podnět byl dle informace MČ Praha 1 předán na Odbor dopravních agend MHMP k reakci.



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

jan novák: Jen doufám, že se nedočkáme odpovědi, že "řidiči mají povinnost zastavit před zastávkou a nechat vystoupit cestující".
To víme, ale často se to neděje.
12.12.2014 v 21:50    

řidič tramvaje: Protože platí ustanovení 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 26, odst. 1"Otevírat dveře nebo boční stěny vozidla, .......... se smí jen tehdy, není-li tím ohrožena bezpečnost nastupujících nebo vystupujících osob ani jiných účastníků provozu na pozemních komunikacích." - viz http://portal.gov.cz/app/zakony/zakonPar.jsp?page=0&idBiblio=49756&recShow=27&nr=361~2F2000&rpp=50#parCnt

Tak osobně vjíždím do a následně stanicuji v této a (jí podobných zastávkách) se zvýšenou opatrností:
1.) blikám pravými směrovkami - byť to (proti někdejším předpisům) není v současném zákoně o provozu na PK "přímo" stanoveno = oficiálně to není vedením po řidičích TRAM DPP vyžadováno, ale řídím se (mne známým) výkladem MD (Ministerstva dopravy) k této problematice, která zastavování TRAM v těchto zastávkách přirovnává k zajíždění ke kraji vozovky (potažmo já to přirovnávám k zákonem dané přednosti odbočující TRAMvaje před souběžně jedoucími silničními vozidly)
2.) "nezávodím"/nepředjíždím před ní plynule jedoucí auta, jejichž řidiči to TRAMvaji velmi rádi při 1. příležitosti "vrací"
3.) snažím se (dle svých znalostí cyklů SSZ) vjíždět v momentě začátku červené na semaforu za zastávkou

Jde o to, že maximálně se snažím vyvarovat, aby některý cestující zejména vystupující z mnou řízené TRAMvaje byl v takových zastávkách sražen jedoucím autem = někdo mne dle výše uvedeného ustanovení obvinil ze spoluzavinění této nehody!!!

Jinak dodávám, že zrovna v uvedené zastávce se mi správnost mého postupu viditelně opakovaně osvědčuje - za tramvají stojící auta se málokdy rozjedou po "pouhém" zavření dveří TRAM a přestání blikání pravých směrovek, byť již svítí na následné SSZ zelená, ale TRAM dále stále stojí, protože ona nejezdí na tříbarevnou silniční SSZ, ale vlastní čtyřbodovou (tzv. čočky) a čeká na svůj signál "volno" (zejména "vlevo"). Většinou v takových případech s TRAM alespoň "cuknu"/popojedu már metrů = naznačím autům za TRAMvají svůj odjezd ze zastávky.
24.03.2015 v 23:39    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.