Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)

Nově zbudovaný přechod řízený světelnou signalizací umožní chodci přejít jen do poloviny komunikace z důvodu tramvajového pásu. Na nově zbudovaném ostrůvku uprostřed je nedostatek místa a maminka s kočárkem je ohrožena jak projíždějcími vozidly, tak tramvají (nedostatatečná velikost). Ostrůvek je krajně nedostačujcí a nebezpečný už tím že zasahuje do pruhu vozovky. Prosím tímto o sjednocení světelné signalizace na přechodu, aby člověk nebyl zastaven na tomto ostrůvku.

Zaslal: Anonymní uživatel, 03.04.2012 v 09:39

Praha 3-

Jana Želivského, Praha 3

Aktualizace podnětu

04.04.2012

Anonymní uživatel přidal následující aktualizace podnětu:

Problém světelné signalizace na tomto přechodu je způsoben zřejmě preferenčním nastavením průjezdu tramvají. Tzn. když mají chodci zelenou a přijede tramvaj do křižovatky, přepne se část přechodu pro chodce v úseku kolejiště na červenou. Chodec pak nemá jinou možnost než zůstat stát v oblasti miniostrůvku mezi projíždějící tramvají a auty a vyčkat na novou zelenou, která mu umožní proces přecházení dokončit.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 03.04.2012 14:20

Dobrý den.
Řešení křižovatek vybavených světelnou signalizací patří do kompetence Odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Tento podnět tedy tomuto orgánu předáváme.
S pozdravem

Ing. Martin Vančura
vedoucí OD MČ Praha 3



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

pr: Je velmi nevhodné jako ilustrace používat staré fotky (z google streetview)... Od roku 2011 je přechod o cca 20 m dále (navazuje na severní chodník Izraelské ulice podél hřbitovní zdi). Chodec, který vyrazí na počátku zelené by ale měl stihnout přejít celou ulici Jana Želivského.
03.04.2012 v 12:28    

krkoška: "By měl stihnout"? Denně tam vídám někoho stát. Bylo mi divné, co tam ti lidi pohledávají v tom největším provozu, teď už se to dostává souvislosti. Někdo prostě od stolu myslel, že by to mohlo vyjít.
04.04.2012 v 01:15    

Grossák: 1. Preference tramvají na tomto SSZ bohužel není. Pro tramvaje je SSZ o málo horší než dříve.
2. Jestliže je vybudován ostrůvek a je na něm chodecké návěstidlo, není nikdy možné vyloučit, že na něm chodec zůstane stát, protože může vstoupit z chodníku klidně sekundu před koncem zelené. Pak je v podstatě jedno, jestli jde zelená pro všechny části přechodu úplně najednou, nebo jsou začátky a konce zelené trochu rozdílné. Upozorňuji, že pokud jsou rozdílné, přináší to obecně snížení zdržení všech účastníků provozu na křižovatce včetně chodců. Je to přínos za trochu disciplíny a pozornosti. Podotýkám, že nevím, jak je ostrůvek široký (fotka je ze starého stavu, který je dost jiný), ale obecně je variantou řešení zcela bez ostrůvku a tedy bez návěstidla uprostřed. Pak by musela být zelená pro chodce kratší, protože by se prodloužil vyklizovací čas chodce. A jsme u problému, že si chodci pak stěžují na to, že nepřejdou celý přechod na zelenou a dochází na červenou. Což je sice nevyhnutelný standard (ZELENÁ JE NA VSTOUPENÍ A ČERVENÁ NA DOJITÍ), ale zrovna třeba na Letenském náměstí chtějí někteří chodci zelenou prodloužit stůj co stůj (a tím zdržet třeba tramvaje). Tak si vyberte...
04.04.2012 v 23:21    

Prom: Vzhledem k tomu že je ostrůvek vklíněn mezi tramvajový pás a pás pro dopravu kde byly zachovány oba jízdní pruhy tak je předpokládám zbudován v nejmenší možné míře tak aby byly zachovány minimální průjezdné profili. SSZ je zde bohužel nastaveno tak že dává zelenou i pouze pro jednu polovinu dopravního pásu, což vede ke krajně nebezpečné situaci. Ostrůvek má dle mého mínění minimální návrhovou velikost (nouzový).
05.04.2012 v 08:44    

kasme: že se Vám do toho pletu... :)
zatím všem asi uniklo, že na označeném ostrůvku NENÍ chodecké návěstidlo a proto by tam žádný chodec neměl "zůstat" - kdyby tam měl chodecký bostrůvek být, bylo by třeba větších stavebních úprav (peněz)
ostrůvek je tam jen z důvodu "ochrany" návěstidla pro tram a "auta" (ale i to ho nedávno neochránilo)
aktuální foto přikládám
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/ssz/zelva/120410/IMG_4653-3000.jpg.html

PS: možná by stálo za to, než si budete "stěžovat" si situaci prověřit a případně - pořídit aktuální foto - to se týká většího počtu podnětů na tomvo webu...
15.04.2012 v 22:43    

Grossák: Za tento postřeh patří palec nahoru. Díky za aktuální foto.
15.04.2012 v 22:48    

abc: kasme: "by neměl zůstávat" je sice pěkná připomínka, ale opět poněkud hypotetická. Řekněte to chodci, který tam zůstane, protože kolem něj už vesele frčí auta... Možná by bylo lepší, než začnete radit, si to tam párkrát za den zkusit projít.
16.04.2012 v 17:15    

kasme: nikomu neradím - konstatuji skutečnost - že to není ostrůvek pro chodce...
přece když vlezu na "zeleného panáčka" na přechod, tak dojdu až ke stožáru, kde svítil...

kdyby tam nebyl ten stožár SSZ, tak by tam někdo zůstal stát?
- na rozhranní mezi tram. pásem a jízdním pruhem?

ještě foto z pohledu chodce
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/ssz/zelva/120410/IMG_4649-3000.jpg.html
16.04.2012 v 17:37    

Grossák: Zákon č. 361/2000 Sb. §74 odst. 1) písm. a): "Signál pro chodce se znamením Volno znamená, že chodec může přecházet vozovku; rozsvítí-li se poté signál "Signál pro chodce se znamením Stůj!”, smí chodec dokončit přecházení k světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem
16.04.2012 v 20:08    

Radmil Šupík: Vyřešeno.
V loňském roce vybudovány ostrůvky. Můžete dát do Vyřešených.
31.01.2016 v 10:28    

Chodci Sobě: Tak to je skvělá zpráva, děkujeme! A pokud byste někdo mohl místo vyfotit, budeme moc rádi! Hezký zbytek víkendu.
31.01.2016 v 13:08    

Chodci Sobě: Akorát je otázka, jestli nejde právě o ten "nedávno zbudovaný ostrůvek", který zadavatel tohoto podnětu hodnotí jako nedostatečný...?Děkujeme proto předem za reakci a upřesnění.
31.01.2016 v 13:14    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Jana Želivského, Praha 3

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

přechod Jičínská-Olšanská

Praha 3, 06. květen 2015 S odpovědí

Žádost o zřízení semaforu na přechod

Praha 5, 28. únor 2023 Bez odpovědi


Zobrazit všechny podněty