Chybné nastavení semaforů na křižovatce ulic V Olšinách x Pod Rapidem a V Olšinách x Průběžná. Zelená pro chodce je ve stejný okamžik, jako zelená pro vozidla odbočující doleva, kteří projíždí zmíněnými přechody. Řidiči i přes varovný oranžový signál chodce (a svou povinnost) nedávají chodcům přednost. Situace se zhoršila po rekonstrukci tramvajové zastávky Průběžná. Řidiči zejména ve směru Průběžná - v Olšinách (č. 3 na obr.) směrem do centra byli zvyklí, že chodci v okamžiku, kdy vjeli do vozovky, měli červenou a jezdí po paměti. Stejně nebezpečné jsou i ostatní křižovatky. Dne 18.10.2016 se na jednom z přechodů stala vážná dopravní nehoda - byl sražen 79 letý chodec, který musel být hospitalizován. Situace opakovaně a bezvýsledně hlášena obyvateli okolních domů na Magistrát hl .m. P.
Odpoveď: 20.10.2016 15:19
Dobrý den,
nastavení světelných signalizací opravdu nezmění nikdo jiný než odbor dopravních agend MHMP, na který jakožto příslušný silniční správní úřad, se obyvatelé správně obracejí (pozn. Chodci sobě: předáváme také - Ing. Dražkovi z odboru dopravních agend MHMP, který ma na starosti SSZ). Ten může v případě potřeby požadovat po správci zařízení nechat zpracovat projekt úpravy a tu pak po projednání s Policií ČR stanovit. V tuto chvíli (podle mého názoru) probíhá zkušební provoz zařízení, který se musí před vydáním kolaudačního rozhodnutí vyhodnotit.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 26.10.2016 10:42
Dobrý den,
na podnět jsem včera osobně upozornil speciální stavební úřad ODA MHMP, který stavbu SSZ povoloval. Byl jsem informován, že o podnětu už vědí (včetně vedoucího silničního správního úřadu) a na příští týden je domluveno jednání, kde se budou vzniklé problémy řešit. Totéž mi potvrdil příslušný projektant Eltoda s tím, že z hlediska legislativy je nastavení SSZ v pořádku, ale bude se hledat řešení, které by odstranilo problém, způsobovaný řidiči, kteří jezdí „po paměti“ (změna pořadí fází, vytvoření nové výhradně pro chodce atp., což ale může mít negativní vliv na kapacitu křižovatky).
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 08.12.2016 07:48
Situace na přechodu č. 3 byla vyřešena, nyní již chodci a vozidla nemají zelenou současně.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 12.12.2016 21:00
Na vědomí viz příloha.
Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje
Úřad městské části Praha 10
Považujete odpověď za dostačující?
21.10.2016 v 23:47