Svým sobeckým jednáním zdržují automobilovou dopravu v místě a způsobují tvorbu dlouhých kolon, čímž přispívají k nárůstu exhalací a hluku. V neposledním případě pak dochází ke zdržením autobusových linek MHD.
Dále bych tento semafor úředně nařídil zmiňovat a demonstrovat jako odstrašující příklad a odpověď všem neodbytným žadatelům o zřizování SSZ, kteří si s dětinskou naivitou představují (jako chudák pan Kolařík), že světelná signalizace urychluje přecházení.
10.02.2015 v 15:26
11.02.2015 v 08:47
Namísto mediální kampaně pro chodce a řidiče, která by vysvětlila, že neřízený přechod je tím nejlepším řešením pro chodce, případně častějším pokutování řidičů při nedání přednosti chodcům u neřízeného přechodu, si lidé a jim naslouchající úředníci vydupali semafor, který zcela logicky nebude každých 20 sekund "obratem" zastavovat vozidla, půjde-li 1 chodec. Co jste čekali??
Každýmu sem to tady na tý točně říkal, jenže je to marný, je to marný, je to marný...
11.02.2015 v 12:26
Při nijak hlubokém zamyšlení a elementární znalosti předpisů musí každému alespoň trochu inteligentnímu člověku dojít, že nejrychlejší přecházení je na neřízeném přechodu. Semafor vždy pouze zdržuje, auta i chodce.
11.02.2015 v 13:52
Pokud pan Dobrota mluví o tvorbě kolon, nemusí přece myslet pouze na řidiče. Taková kolona je totiž velmi nepříjemná především pro obyvatele, kteří v místě žijí, z důvodů uvedených v příspěvku (exhalace, hluk).
Z vašich slov mám pocit, že vedete jako chodec svatou válku proti automobilům a v tomto místě jste jim to tím semaforem jakože parádně nandali. Se zpožděním se pak dobíráte smutné pravdy, která rozumnému člověku musela být jasná dopředu - ten semafor je tam na nic, neprospívá vůbec ničemu a všechny jenom se.e.
Vy necítí ten paradox, že sami chodci, kteří o ten semafor tolik stáli, si na něj teď stěžují?
11.02.2015 v 14:00
11.02.2015 v 15:37
11.02.2015 v 17:58
pár informací ke vzniku SSZ. Na skutečnosti, že na neřízeném přechodu má chodec na rozdíl od řízeného přednost, že neřízený přechod narozdíl od řízeného umožní stihnout přijíždějící autobus, protože minimálně jeho řidič profesionál chodci přejít umožní, že chodecké signalizace prokazatelně trpí nerespektováním a zdrží jak chodce, který navolí, nevyčká a stejně přejde na červenou, tak řidiče, který pak stojí před vyklizeným přechodem, pravidelně upozorňuji.
Bohužel protiargumentem veřejnosti bývá, že přednost na přechodu je teorie, která nefunguje stejně jako zákaz najíždět na chodník a že nebohého chodce - nestojí-li poblíž policista - nikdo třeba i několik minut přejít nenechá. A když už, tak dobíhajícího muže, nikoli ženu s jedním dítětem v kočárku a druhým v náručí, která se do vozovky vrhnout nemůže, a to ani v situaci, kdy v jejím jízdním pruhu už auto zastavilo, protože pak by před ním musela vyčkávat ještě zastavení protijedoucích a to by při nedobrždění dalšího vozu mohlo mít fatální důsledky.
Výsledkem je SSZ, nastavená v duchu toho, co vzešlo z posouzení účelnosti - nahodile přicházející chodci negativně ovlivňují plynulost provozu, tím omezují i MHD a je třeba je "dávkovat" pouze v určitých časových intervalech (pokud nejede vozidlo, zelená jim naskočí ihned).
Pevně věřím, že zlepšení nastavení pro chodce je možné, aniž by to mělo výrazně negativní vliv na plynulost průjezdu vozidel.
16.02.2015 v 07:44
10.02.2015 v 14:51