Nastavení semaforu na Malešickém náměstí

Před několika měsíci proběhla Malešickém náměstí instalace semaforu. Očekávané pozitivní změny však vystřídalo zklamání. Semafor je nastaven zvláštním způsobem. Po stisknutí tlačítka pro chodce, je třeba vyčkat až přejedou všechna vozidla a teprve poté pustí semafor chodce na přechod. Při hustém provozu, který je v tomto místě prakticky po celý den, musí chodec čekat mnoho minut, než se objeví zelená. Kýžený efekt bezpečnějšího a rychlejšího zdolání přechodu se nedostavil, ba naopak. Mnoho lidí přebíhá na červenou. Může mi, prosím, někdo kompetentní vysvětlit proč je semafor takto nastaven?

Zaslal: Petr Kolařík, 09.02.2015 v 19:36

Praha 10-

Malešické nám., Praha 10

Aktualizace podnětu

10.11.2015

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Podle informace MČ Praha 10 je tento podnět vyřešen: pokud nejdou dva chodci po sobě, ale alespoň v minutovém rozestupu, a není přihlášen autobus MHD, není čekací doba na zelenou delší než několik sekund. Přesouváme tedy do vyřešených. Díky za případné doplnění do komentáře.



Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 10.02.2015 15:57

Adresováno ODA MHMP a TSK:

Dobrý den, bylo by možné to prověřit? Přechod podle mě není koordinován s jinou SSZ a pak nevidím důvod, proč by zelená nemohla padnout chodcům obratem po stisknutí tlačítka.

Ing. Daniel Čech
Vedoucí oddělení státní správy - životní prostředí a doprava
Odbor životního prostředí, dopravy a rozvoje MČ Praha 10



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Jan Drda: Naprosto typická situace. Idioti si vyřvali semafor a teď si stěžují, že je zdržuje.
10.02.2015 v 14:51    

František Dobrota: Žádám tímto Policii ČR, aby v popisovaném místě instalovala svého příslušníka, který by pokutoval nebo fyzicky trestal pablby, kteří zmáčknou tlačítko a následně přeběhnou na červenou.

Svým sobeckým jednáním zdržují automobilovou dopravu v místě a způsobují tvorbu dlouhých kolon, čímž přispívají k nárůstu exhalací a hluku. V neposledním případě pak dochází ke zdržením autobusových linek MHD.

Dále bych tento semafor úředně nařídil zmiňovat a demonstrovat jako odstrašující příklad a odpověď všem neodbytným žadatelům o zřizování SSZ, kteří si s dětinskou naivitou představují (jako chudák pan Kolařík), že světelná signalizace urychluje přecházení.
10.02.2015 v 15:26    

helena: František Dobrota je patrně taky jeden z těch, kteří si myslí, že chodci do města nepatří, protože jen zdržují automobilovou dopravu a způsobují tvorbu dlouhých kolon. Jako chodec vím, že semafory, které pustí chodce po více než dvou minutách, jsou nanic. Mimochodem, tento server se jmenuje Chodci sobě a patrně byl založen proto, aby si chodci "sobecky" urvali taky trochu městského prostoru zabraného (také sobecky) automobily.
11.02.2015 v 08:47    

Tomáš z chodciprotisobě.cz: Plně souhlasím s Františkem Dobrotou a panem Drdou ;-)

Namísto mediální kampaně pro chodce a řidiče, která by vysvětlila, že neřízený přechod je tím nejlepším řešením pro chodce, případně častějším pokutování řidičů při nedání přednosti chodcům u neřízeného přechodu, si lidé a jim naslouchající úředníci vydupali semafor, který zcela logicky nebude každých 20 sekund "obratem" zastavovat vozidla, půjde-li 1 chodec. Co jste čekali??

Každýmu sem to tady na tý točně říkal, jenže je to marný, je to marný, je to marný...
11.02.2015 v 12:26    

František Dobrota: Paní Heleno, mýlíte se. František Dobrota si v žádném případě nemyslí, že chodci do města nepatří. František Dobrota svým sarkastickým příspěvkem chtěl pouze zdůraznit nedůvtipnost až někdy hloupost určité skupiny lidí, kteří považují semafor za urychlovač přecházení.

Při nijak hlubokém zamyšlení a elementární znalosti předpisů musí každému alespoň trochu inteligentnímu člověku dojít, že nejrychlejší přecházení je na neřízeném přechodu. Semafor vždy pouze zdržuje, auta i chodce.
11.02.2015 v 13:52    

Jan Drda: Heleno, jste to právě Vy, která svým přístupem eskaluje napětí mezi uživateli veřejného prostoru a staví je nesmyslně proti sobě jako soupeře.

Pokud pan Dobrota mluví o tvorbě kolon, nemusí přece myslet pouze na řidiče. Taková kolona je totiž velmi nepříjemná především pro obyvatele, kteří v místě žijí, z důvodů uvedených v příspěvku (exhalace, hluk).

Z vašich slov mám pocit, že vedete jako chodec svatou válku proti automobilům a v tomto místě jste jim to tím semaforem jakože parádně nandali. Se zpožděním se pak dobíráte smutné pravdy, která rozumnému člověku musela být jasná dopředu - ten semafor je tam na nic, neprospívá vůbec ničemu a všechny jenom se.e.

Vy necítí ten paradox, že sami chodci, kteří o ten semafor tolik stáli, si na něj teď stěžují?
11.02.2015 v 14:00    

Radek: Ten semafor je tam díky bezohledným řidičům, kteří nerespektují maximální povolenou rychlost (zde 30km/h), nepouští chodce, případně na poslední chvíli dobrzdí těsně před přechodem a poté se ihned rozjíždějí, aby už už ten otravný chodec zmizel... Chytněte se za nos pánové...
11.02.2015 v 15:37    

Patrik: To Radek: Tak bezohlední řidiči se jistě najdou všude, i když věřím, že mnohem více je těch slušných! Skutečně je ale řešením proti bezohledným řidičům takovýto semafor, který akorát všechny zdržuje, takže ve výsledku vadí jak řidičům, tak i chodcům a lidem, co tam bydlí? Proti bezohledným řidičům se holt musí činit policie, tam je třeba tlačit, ne všude naprat nesmyslné chodecké semafory (které navíc ty opravdu bezohledné řidiče stejně nezastaví) a pak brečet, to je myslím smysl příspěvků pánů Drdy a Dobroty a s tím já obecně plně souhlasím. Stačí se podívat po Praze, kolik takových zbytečných světel v poslední době vzniklo (a tohle je bezpochyby jeden z nich), to by jeden brečel ať už jako řidič, nebo jako chodec.
11.02.2015 v 17:58    

Daniel Čech: Dobrý den,

pár informací ke vzniku SSZ. Na skutečnosti, že na neřízeném přechodu má chodec na rozdíl od řízeného přednost, že neřízený přechod narozdíl od řízeného umožní stihnout přijíždějící autobus, protože minimálně jeho řidič profesionál chodci přejít umožní, že chodecké signalizace prokazatelně trpí nerespektováním a zdrží jak chodce, který navolí, nevyčká a stejně přejde na červenou, tak řidiče, který pak stojí před vyklizeným přechodem, pravidelně upozorňuji.

Bohužel protiargumentem veřejnosti bývá, že přednost na přechodu je teorie, která nefunguje stejně jako zákaz najíždět na chodník a že nebohého chodce - nestojí-li poblíž policista - nikdo třeba i několik minut přejít nenechá. A když už, tak dobíhajícího muže, nikoli ženu s jedním dítětem v kočárku a druhým v náručí, která se do vozovky vrhnout nemůže, a to ani v situaci, kdy v jejím jízdním pruhu už auto zastavilo, protože pak by před ním musela vyčkávat ještě zastavení protijedoucích a to by při nedobrždění dalšího vozu mohlo mít fatální důsledky.

Výsledkem je SSZ, nastavená v duchu toho, co vzešlo z posouzení účelnosti - nahodile přicházející chodci negativně ovlivňují plynulost provozu, tím omezují i MHD a je třeba je "dávkovat" pouze v určitých časových intervalech (pokud nejede vozidlo, zelená jim naskočí ihned).

Pevně věřím, že zlepšení nastavení pro chodce je možné, aniž by to mělo výrazně negativní vliv na plynulost průjezdu vozidel.
16.02.2015 v 07:44    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Malešické nám., Praha 10

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbitá dlažba u metra Strašnická

Praha 10, 12. listopad 2013 Vyřešený

Bortící se chodník v Turnovského ulici

Praha 10, 03. prosinec 2012 Vyřešený

Nastavení intervalů na semaforech na ulici Veletržní

Praha 7, 25. leden 2016 Bez odpovědi


Zobrazit všechny podněty