Václav Kříž

Registrovaný: 14. únor 2012

22 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 7 s odpovědí 14 vyřešených 1 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Přechod přes rampu na Spojovací
Bez odpovědi

Přechod přes rampu na Spojovací
Sokolovská, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 11. 2014

Severní chodník podél Sokolovské je přerušen nájezdovou rampou na Spojovací. Přechod je dlouhý, ač vede přes jeden pruh. Poloměr oblouku zároveň umožňuje vjíždět autům za roh klidně rychlostí 50 km/h či vyšší. Pro hůře se pohybujícího člověka musí být toto místo na přejití složité. Pravděpodobnost, že tudy bude odbočovat auto, než přechod třeba za patnáct vteřin přejde, je docela velká. V rychlosti, kterou jim mírný oblouk umožňuje, mohou mít řidiči problém za tmy chodce za rohem vidět. Přechod, ač v území nikoho spojuje zastávky tramvají s obytnou čtvrtí. Navrhuji přechod zrekonstruovat a zkrátit přibližně na 4 metry. Oblouk z obrubníků přestavět tak, aby umožňoval vjetí za roh rychlostí přibližně 30 km/h. Agresivní donucovací úprava jako žluté zpomalovací prahy či světelná signalizace podle mne nejsou řešením. V Praze se povedlo už spoustu povedených úprav přechodů (třeba na křižovatce Seifertova x Siwiecova). Věřím i v tento. Předem díky.

Malostranské parkoviště
Vyřešený

Malostranské parkoviště
Malostranské nám., Praha 1

Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 30. 01. 2013

Je správně, aby jeden z nejcennějších prostorů Prahy sloužil jako odkladiště aut? Jsem přesvědčen o tom, že většině Pražanů to nepřijde normální. Volná plocha, místo setkávání, trhy, lavičky, stromy, předzahrádky. Praha 1 udělala loni v dubnu dobré kroky, pěší zóna se rozšířila na Malém náměstí či spodku Václavského, zaslepila se pro auta Jindřišská. Pokračujte prosím v pozitivním trendu. Méně aut zde pomůže i plynulosti tramvají v Karmelitské a Letenské ulici. Kdy bude parkoviště na Malostranském náměstí zrušeno? Případně, co tomu brání? Otázku adresuji na Odbor dopravy MČ Praha 1.

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
S odpovědí

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Veselská, Praha 18

Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 01. 2013

Prosecká radiála a Kbelská ulice vytvářejí bariéru v pěším pohybu na obrovském území mezi Ďáblicemi, Prosekem, Letňany a Starými Ďáblicemi. Nejbližší možnosti překonání, lávku přes Kbelskou a Kosteleckou ulici, dělí 2800 metrů komunikace. Mezi mimoúrovňovou křižovatkou u hotelu Duo a Kosteleckou ulicí je to 2400 metrů. V neprostupném území násilně zaniká celá řada vazeb. Lidé by rádi chodili, kdyby tu možnost měli. Stejně dlouhou či delší dobu objíždějí s přestupem MHD, čímž jí přetěžují a prodražují provoz. Odvažuji si odhadnout, že bariéra vytváří stovky či dokonce tisíce nedobrovolných cest autem denně. Situace je ještě umocněna tím, že směrem bariéře se z více stran přibližuje rozrůstající se obytná zástavba. Navrhuji stavbu tří dostatečně širokých lávek pro pěší a cyklisty, na něž naváží bezmotorové komunikace napojené do následujících míst: 1) Prosek, Desenská 50.131356,14.496964 - Letňany, Tupolevova (slepá) 50.133729,14.500709 2) Staré Ďáblice, K Lomu 50.142347,14.48682 - Letňany, kruhový objezd Tupolevova x Veselská 50.142421,14.505301 (s propojením k slepé ulici k Baumaxu) 3) Prosek, Makedonská 50.130417,14.491729 - Ďáblice, Roudnická 50.132629,14.487695 Seřadil jsem dle priorit, jsem přesvědčen, že tisíce lidí v okolí mají právo na všechny tři. Věřím, že městské části s něčím takovým počítají. Vyzývám Hlavní město Prahu, aby zařídilo realizaci lávek a financovalo je, její komunikace tvoří bariéry. 1) Kdy se dočkám lávky od Proseka do Letňan? 2) Kdy se dočkám lávky ze Starých Ďáblic do Letňan? 3) Kdy se dočkám lávky z Proseka do Ďáblic? O odpovědi prosím Prahu 8, 9, 18 a Odbor dopravy MHMP.

Ohnutý stojan na kola
Vyřešený

Ohnutý stojan na kola
Na Ořechovce, Praha 6

Kategorie: Jiné
Zasláno: 26. 12. 2012

Ohnutý stojan na kola. Není v lidských silách ho narovnat. Můžete prosím zajistit opravu? Děkuji.

Výstup do vozovky v zastávce Maniny
Vyřešený

Výstup do vozovky v zastávce Maniny
Dělnická, Praha 7

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 07. 12. 2012

Tento podnět považuji za velmi závažnou chybu ve fungování hlavního města. Poukazující na špatnou komunikaci městských organizací a úředníků navzájem a s veřejností. Nevyhovujících tramvajových zastávek je v Praze téměř 50 a tohle je jedna z nich, promarněná příležitost. Rád DPP dodám seznam nevyhovujících zastávek a stručný návrh úpravy,také lokality fotky obdobných příkladů ze zahraničí. V létě 2012 zrekonstruoval Dopravní podnik tramvajovou trať. Opravovala se část vozovky pod tratí, přilehlé jízdní pruhy jen částečně a chodník vůbec. Nešlo o rekonstrukci celé ulice. Nerozumím tomu, proč nebyla stavební akce využita k úpravě zastávky. V tomto místě by se nejlépe hodila vídeňská zastávka, jaká je na Letenském náměstí. O smyslu zvýšení komfortu cestujících, zvýšení bezpečnosti a odstranění bariéry pro velkou část obyvatel snad nikdo nepochybuje. Předpokládám scénář: - Komunikace je ve správě OD MHMP - Praha 7 by si úpravu zastávky přála, má slabý vliv. - DPP na úpravu zastávky zapomněl či na ní nemá peníze - Obyvatelé Holešovic předem nebyli informováni, zda k úpravě dojde či nikoliv - MHMP nedonutil Dopravní podnik zastávku upravit Možné dva scénáře pro toto konkrétní místo: - osová vzdálenost kolejí umožňuje dostavbu vídeňských zastávek - osová vzdálenost nebyla upravena a znemožnila úpravu na 10-20 let dopředu. Cenu úpravy odhaduji na 1-2 miliony korun. Je mi jedno, zda jí má financovat DPP nebo mu na ní má přispět OD MHMP, ale podobná nevyužitá příležitost by se dle mého soudu neměla opakovat. V porovnání s cenou nového úseku metra či nové tramvaje je to zanedbatelná částka. Prosím ředitelku odboru dopravy MČ Praha 7 Miloslavu Vitáskovou, aby mi v zde v odpovědi napsala emailový kontakt na: 1) osobu odpovědnou za rekonstrukce tramvajových tratí za MHMP (předpokládám na Odboru dopravy) Vyžaduji odpovědi této osoby na této stránce. A dále kontakt na: - osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na DPP - osobu odpovědnou za komunikaci s veřejností na DPP tyto dvě musí být vyrozuměny. Velmi předem paní Vitáskové děkuji, v minulosti se to dělo, a bohužel v budoucnu bude dít na jiných městských částech. Jsem přesvědčen, že to není její chyba. Otázky směřuji na osobu odpovědnou za rekonstrukci tramvajových tratí na MHMP: 1) Z jakého důvodu nebyla úprava na vídeňské zastávky provedena? 2) Kdy bude úprava provedena? 3) Umožňuje současný stav provedení úpravy? 4) Bude mít veřejnost možnost nahlédnout do dokumentací DPP, tak aby byla schopna předem těmto chybám zabránit? 5) Existuje veřejnosti dostupný plánovací dokument se seznamem všech bariérových zastávek a postupem jejich úpravy? 6) Pokud ne, kdy ho DPP vypracuje?

Lepší přestupování na metru Depo Hostivař
Vyřešený

Lepší přestupování na metru Depo Hostivař
Černokostelecká, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 10. 2012

Přestup z autobusů na metro by byl pohodlnější, pokud bychom věděli, za jak dlouho metro odjíždí. Část končí na Skalce a intervaly jsou na poměry metra dlouhé. Často souprava stojí ve stanici a lze jen hádat, odjede-li za čtyři minuty či deset vteřin. Přitom zde existují vhodné informační panely, které by mohly informace o době do odjezdu zobrazovat. Lidé nevědí, zda mají přidat do kroku, či jestli mají dost času (koupit si noviny, svačinu). K jejich naštvání jim často metro ujede zcela zbytečně. Podnět jsem 23. 12. 2011 poslal na ROPID: ropid@ropid.mepnet.cz Odpověď od Filipa Drápala mi přišla 2.1.2012, za což děkuji. Bylo v ní přeposláno, co napsal Petr Malík z Dopravního podniku: 'Co se týká stanice metra Depo Hostivař, pokusíme se v dohledné době najít vhodný způsob, jak cestující co nejlépe o odjezdech informovat. Děkuji za pochopení Petr Malík' Ke konci září jsem byl na místě znova a informace o odjezdu zobrazena nebyla. (Pokud byla vypnuta jen ten den a jinak funguje, tak se omlouvám, ale nepředpokládám to. Místní pravidelní cestující mne kdyžtak opraví.) Ptám se odpovědné osoby z Dopravního podniku: Kdy začne být na panelech zobrazována informace s minutami a vteřinami do nejbližšího odjezdu metra? Předem děkuji za vyřešení.

Vysoké obruby Rabakovská
S odpovědí

Vysoké obruby Rabakovská
Rabakovská, Praha 15

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 10. 2012

Přechod převádí cyklostezku z jedné strany ulice na druhou. Vysoké obrubníky prodlužují dobu, kterou cyklista kolo převádí a tím také zpomalují průjezd vozidel. Tedy kromě toho, že znepříjemňují život i samotnému cyklistovi. Vím, že komunikace je ve správě MHMP. Kdy budou obrubníky sníženy?

Méně přeplněná I.P.Pavlova
Vyřešený

Méně přeplněná I.P.Pavlova
Jugoslávská, Praha 2

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 01. 09. 2012

Mám návrh jak zpříjemnit přestup tisícům cestujících denně. Výstupy z metra a navazující kusy chodníku k tramvajové zastávce používají davy. Někdy je pro lidi složité se vzájemně vyhnout. Místo je dost těsné. Pro někoho může být stresující a odrazovat ho od používání MHD. Prostor by však rozšířila docela jednoduchá úprava. Dle modře vyznačených čar: 1) Ubrat 4 parkovací místa a rozšířit chodník ke vstupu metra. 2) Zkrátit zábradlí o 2 metry a rozšířit přechod od zastávky k podloubí s dalším vstupem do metra. Zábradlí je zbytečné neplní svůj účel ochrany chodců, protože v tomto místě stejně nejde jet rychlostí vyšší než 30km/h. Spíše je překážkou a zdržením pro chodce. Počítá se s podobnou úpravou? Kdy? Předem děkuji za odpověď.

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
Vyřešený

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
U Českých loděnic, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na asfaltce procházející parkem chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách ji tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí, protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Park pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v celém úseku od křížení s Voctářovou až po Povltavskou ulici. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html Řešení může být postupné. Za nejdůležitější úsek považuji rozhodně část od Voctářovy k dětskému hřišti u studánky. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Vyřešený

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Pobřežní, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na stezce pro chodce a cyklisty chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách jí tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Stezka pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v souvislém úseku od Danube House přes celý Rohanský ostrov, podjezdem pod Libeňským mostem až k napojení u Rokytky na ulici U Českých loděnic. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Pořádné osvětlení stezek považují za důležité, aby se rodiče nebáli o své děti. V Nizozemsku většina dětí jezdí do školy na kole, protože jim k tomu byly poskytnuty pořádné podmínky formou komfortní a bezpečné infrastruktury pro jízdu na kole. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html U sídliště Řepy jsem viděl lampu napájenou solárním panelem, která svítí hodně do šířky. Přidávám obrázek, umístěna zde: 50.071946,14.306758). Osvětluje dlouhý úsek cesty pro pěší a zřejmě k ní nevede podzemní kabel. Podobné lampy by bylo možné jistě nainstalovat i na Rohanském ostrově. Přispět by navíc mohli developeři stavějící v okolí postupně další nové domy. Je to v jejich zájmu (bezpečnost a použitelnost okolí pro jejich rezidenty, větší cena nemovitosti). Mělo by být obvyklé, že za povolení ke stavbě na oplátku postaví něco prospěšného ve svém okolí. Řešení může být postupné. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
S odpovědí

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 06. 2012

Zaměřuji se pouze na část přechodu mezi tramvajovou zastávkou a nádražím. Celý cyklus od začátku zelené do dalšího začátku zelené pro chodce: cca 2 min 10. V tomto pořadí: Zelená pro chodce: 50 Červená pro chodce i auta: 25 Zelená pro auta: 50 Měřeno 1.6.2012 v půl deváté ráno. V části doby, kdy mají chodci červenou, skutečně přes tuto část přechodu nic nejezdí. Může přijíždět tramvaj, která téměř zákonitě motivuje chodce k dobíhání na tuto „hluchou červenou.“ 25 vteřin přeci nemůže být vyklízecí doba. Navrhuji prodloužit zelenou pro chodce v této fázi o 15 vteřin. Na stejném přechodu jsem měřil v lednu 2011 a nutno říci, že se situace zlepšila (dříve 20 zelená chodci, 80 hluchá červená, 30 zelená auta). Obě náhodná měření ale mohla být ovlivněna tím, že délka fází v cyklu je proměnlivá v závislosti na preferenci tram či zásahů z řídících dopravních ústředen. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Respektive světelnou signalizaci ve správě firmy Eltodo. Bude dotčená zelená fáze chodců prodloužena o 15 vteřin? Kdy? Mimochodem: Kontakt pro hlášení poruch veřejného osvětlení a SSZ (semaforů) je: dispecer@eltodo.cz bezplatná linka: 800 101 109 Na obou fotkách vidíme chodce čekající na „hluchou červenou“.

Přechody na křižovatce Českobrodská x Rožmberská
Vyřešený

Přechody na křižovatce Českobrodská x Rožmberská
Českobrodská, Praha 14

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 06. 2012

Všechny přechody mají vysoké obrubníky. Ten přes Českobrodskou navíc nemá zebru v kompletní délce. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. 1) Kdy bude zebra kompletní? 2) Kdy budou obrubníky skoseny? Předem děkuji za řešení.

Chybějící chodníky u ulice Klíčova
S odpovědí

Chybějící chodníky u ulice Klíčova
Klíčova, Praha 11

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 23. 05. 2012

U ulice Babická vyrostl nový obytný komplex. Chodníky je napojen na ulici Pyšelská. Na 500 metrů vzdálené zastávce Chodovec jezdí více autobusových linek. Pokud k ní chce člověk od nového komplexu dojít, v průchodu do Blažimské mu brání plot podél parkoviště. Je tedy logické neobcházet Babickou a Pyšelskou, ale projít přímo do Klíčovy. V části podél ní i k ní však chybí pořádný chodník. Nahrazený je betonovými panely a vyšlapanou cestou. Pozemky, přes které provizorní cesty vedou, patří dle http://www.katastr2.cz/ společnosti Skanska. Prosím vyvarujme se pro příště opakovaných chyb v neřešených spojeních při výstavbě nových obytných komplexů. Takový chodník přece může dostat jako podmínku výstavby developer, nakonec v zájmu svých zákazníků. Další špatné příklady viz: http://prahounakole.cz/2011/02/mizejici-cesty-a-oplocena-ghetta/ Červeně vyznačená spojení: 1) počítá se s výstavbou chodníků? Kdy? 2) Či se zde plánuje výstavba dalšího objektu? Zabrání objekt průchodu či ne? Předem děkuji za spolupráci Václav Kříž

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Vyřešený

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Rohanské nábřeží, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 09. 05. 2012

Z nábřeží odbočuje nová snad ještě bezejmenná ulice. Na ní navazuje vyšlapaná pěšinka směřující ke stezce. Tu používají lidé, aby se na stezku dostali – ať už na procházku, či když někam směřují na kole. Vzhledem k tomu, že stezka přes Rohanský ostrov není na mnoha místech do ulic Karlína optimálně napojena, navrhuji pěšinku zpevnit alespoň na metr a půl širokou mlatovou cestu. Počítá se s něčím takovým? Kdy? Směrem na západ je pěší spojení ze stezky do Karlína za 280 metrů a na východ po 430 metrech. Podle http://www.katastr2.cz/ patří pozemky pod pěšinkou společnostem ČSAD Praha holding a.s. a RCP Residence, s.r.o Děkuji Václav Kříž

Křižovatka Křižíkova x Ke Štvanici
Vyřešený

Křižovatka Křižíkova x Ke Štvanici
Křižíkova, Praha 8

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 07. 05. 2012

Křižovatce chybí možnost důstojného povrchového překonání po přechodech pro chodce na všech třech stranách. To nutí cestující z autobusového nádraží snášet kufry do podchodu. V podchodu jsou následně dezorientováni. Ne všichni chtějí nastoupit do metra. Chtějí dojít pěšky či na tramvaj. Situace dělá Praze ostudu před zraky zahraničních návštěvníků. Stav je rovněž bariérou pro mladé rodiče, starší a méně pohyblivé spoluobčany. Vše vede k zcela přirozenému chování přecházení křižovatky v místech, kde přechody chybí. Pokud tomu tedy nebrání zábradlí, které je zároveň ukazatelem zastaralého uvažování o dopravě a uličním prostoru. Ukažme, že už jsme dál. Děkuji. Otázky zní: 1) Kdy dojde k opravě světelné signalizace a obnově přechodů? 2) Vzniknou všechny tři přechody či jen část z nich? Proč? 3) Bylo by možné prozatím vyznačit přechody provizorně a odstranit spolu s tím části zábradlí?

Lávky na Štvanici
Vyřešený

Lávky na Štvanici
Bubenské nábř., Praha 7

Kategorie: Jiné
Zasláno: 28. 04. 2012

Zajímalo by mne, jak vypadá situace s lávkami na Štvanici, které se plánovaly již více než před deseti lety v souvislosti s kultivací ostrova. Na fotografiích jsou místa, odkud lávky mají vést. Vycházím z článku z roku 2006 na Archiwebu http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&id=2616&type=1 První má vést k Pražské tržnici. Po povodni se zjistilo, že by musela být umístěna o tři metry výše a nemohla být bezbariérová. Tudíž nebylo povoleno jí postavit. Zároveň v článku bývalý první náměstek Pavel Klega tvrdí, že by měla vzniknout při plánované opravě Hlávkova mostu. Ten se bude muset v nejbližších letech opravit, protože je v tristním stavu. Klega ve stejném článku tvrdí, že stále platí závazek postavit druhou lávku z Rohanského ostrova od nových kancelářských budov. Má ji podle dřívějších informací vybudovat investor komplexu River City. V článku Pražského deníku z roku 2008 říká bývalý radní pro územní rozvoj Jiří Langmajer: „Právě běží veřejná soutěž na zhotovitele přeměny Rohanského ostrova. A podmínkou pro každého je, aby do projektu zahrnul lávku mezi tímto ostrovem a Štvanicí,“ http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/na-stvanici-povedou-lavky-ze-vsech-stran-20080313.html Zajímá mě tedy, zda výstavbě holešovické lávky brání stále stejný problém. A zda závazek postavit lávku do Karlína pro developera stále platí a kdy bude tudíž postavena. Věřím, že se lávky jednou podaří zrealizovat. Je to skvělý nápad pro oživení obou břehů i Štvanice. Děkuji Václav Kříž

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
S odpovědí

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012

Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji

Chybějící chodníky podél ulice Na Strži
S odpovědí

Chybějící chodníky podél ulice Na Strži
Na strži, Praha 4

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 06. 03. 2012

Místo je přibližně uprostřed 700 metrového úseku magistrály bez oficiálního průchodu pro pěší (mezi Sdružení a Baarova). Lidé mezi ulicí Na Pankráci a prostorem za mimoúrovňovou křižovatkou chodí, je tu vyšlapaná pěšinka. Na Google street view je vyfoceno hned několik chodců. Je to nejkratší spojení mezi částí sídliště Ohradní a metrem Pankrác či obchodní vybaveností. Oficiální cesta vede oklikou podchodem u ulice Baarova s prudkými schody. Po pěšince vede i nejkratší spojení části lokality zvané Družstevní ochoz s částí Pankráce. Oficiální cesta nabízí 4x navíc zbytečné čekání na světlech. (přejdete nejprve ulici Sdružení na sz – na jv straně není chodník :/, pak 2 nové větve sjezdu z magistrály, pak se zase vrátíte zpět přes ulici Sdružení (Hvězdova). Od stavby magistrály počátkem 70let se okolí radikálně změnilo, kde byly jen neudržované louky jsou dnes obytné domy, kanceláře, obchody – ale pro pěší se nezlepšilo nic. Zato IAD dostala nový „bypass“ (rozšíření magistrály) a nové sjezdy/nájezdy na magistrálu (které zároveň přeťaly dříve bezbariérové pěší cesty). Prosím dostavte po konzultaci s místními chodníky. Ty chybějí i v okolo přilehlých kruhových objezdů a parkoviště Bauhausu. Předem děkuji Praze 4 a OD MHMP, že se bude problémem vážně zabývat.

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
S odpovědí

Bludiště podchodů v křižovatce Vltavská
Bubenská, Praha 7

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 21. 02. 2012

V mimoúrovňové křižovatce může chodec použít spletité bludiště špinavých podchodů. Je doopravdy těžké se zde orientovat a není to rozhodně bezpečné místo. Kdo se někdy zkusil dostat z Hlávkova mostu ke KC Vltavská, překoná vzdušnou vzdálenost asi sedmdesáti metrů podchody a přemostěním v celkové délce 290 metrů a se čtyřmi schodišti (s kočárkem nebo invalidním vozíkem je to po rampách metrů 600).Prosím postavte přechod od KC Vltavská na Hlávkův most. Tato bariéra znemožňuje projít například na ostrov Štvanice pěšky. Děkuji.

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Vyřešený

Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží
Legerova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Zúžený chodník naproti Masaryčce
Vyřešený

Zúžený chodník naproti Masaryčce
Havlíčkova, Praha 1

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Těsně před křižovatkou s Hybernskou je v naproti nádraží zúžen chodník kvůli několika málo parkovacím místům. Dva chodci mají problém se tu vyhnout, o kočárcích a vozíčkářích nemluvně. Ti jsou bez šance. Jsou důležitější tisíce chodců, kteří tudy denně projdou nebo tři parkovací místa zelené zóny? Předem děkuji za vyřešení.

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Vyřešený

Chybějící přechody Resslova x Karlovo náměstí
Resslova, Praha 2

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Chybějící přechody na všech stranách křižovatky. Do podchodu metra jsou nuceni i ti, kteří do metra nechtějí a místem procházejí. Zbytečná bariéra pro lidi s kočárky atd.