Přimlouvám se tedy, aby zde vznikl, kromě bezbariérového přechodu, i plnohodnotný přejezd pro cyklisty.
16.10.2012 v 11:06
(A podívejte se, jak jsou zahazovány peníze investované do výstavby silnic - vozovka s únosností mnoha tun je použita jako řídce využívaná cyklostezka nebo rovnou zablokovaná zákazy a betonovými bloky.)
17.10.2012 v 17:14
"Bezmotorová doprava v Praze vyžaduje větší pozornost. "
A proč? Poptávka po ní není.
17.10.2012 v 17:16
Já nežádám, aby měl cyklista před auty přednost (na cyklistickém přejezdu jí nemá, navíc vhodným řešením může být i obyčejné křížení dvou komunikací s vyznačenou předností), pouze aby mohl přejet silnici.
Obávám se, že poptávka po pěší dopravě je poptávka docela srovnatelná s poptávkou po dopravě automobilové (akorát ty cesty bývají kratší). Pozornost (tedy především investice) věnovaná cyklistické dopravě také neodpovídá jejímu současnému významu (tedy na ní nejde ani 1% peněz z rozpočtu určenému na dopravu) a už vůbec ne poptávce.
17.10.2012 v 17:33
2) investice do výstavby komunikací, které mohou cyklisté využívat, jsou zcela přiměřené (nezaměňovat s investicemi do VYHRAZENÝCH komunikací)
3) neuspokojená poptávka po možnosti použít kolo jako dopravní prostředek? Kde jste viděl stát kolony "dopravních cyklistů", kteří se na stávající komunikace nevejdou?
(Zato znám cyklopruhy, na kterých je cyklista jen o něco četnější než mamut v povodí Moravy)
17.10.2012 v 19:55
1) OK, stačí když bude muset před každým přechodem vystoupit a nastoupit do auta. Stále to značným způsobem degraduje použitelnost silnice.
To o čem se bavíme ale vůbec nemíří k jádru problému, a tím je otázka PROČ by měl cyklista z kola sesedat. Odpovědí je, že jenom proto, že zákony neumožňují udělat jednoduché řešení a tvůrci stezky neprojevili dostatek invence aby vymysleli nějaké řešení v rámci zákonů. V rámci ceny celé stezky je to nevýznamná položka a nikoho to neomezí.
Co tedy vidíte za problém na tom, že požaduji kvalitní řešení?
2) To by ale ty stavby museli nějakým způsobem podmínky pro cyklisty zlepšovat. Často je ale spíš opak pravdou.
3) Poptávku netvoří cyklisté stojící v kolonách, ale ti, kteří by vyjeli, pokud by se podmínky pro cyklistiku zlepšily. Střízlivý odhad je 5% do roku 2020.
17.10.2012 v 21:42
Sesedat by v tomto případě mohl například proto, že přejíždět tímto způsobem silnici vyžaduje opravdu dobré rozhlédnutí.
2) Nová silnice je zlepšením pro všechny uživatele a nemusí být na ní hory malůvek.
3) Ten kdo jede a má objektivní problém např. s kapacitou komunikace, to je reálná poptávka. Ten, kdo sedí v autě nebo tramvaji a tvrdí, že kdyby to či ono, tak by určitě jezdil na kole, to je (v drtivé většině případů) žvanil.
17.10.2012 v 23:25
2) A které nové silnice použitelné pro kola se za posledních 10 let postavila?
3) Ano, že by po zlepšení podmínek jezdilo více na kole říká 50% lidí. 90% z nich jsou možná žvanilové, ale 5% je naprosto reálný odhad.
17.10.2012 v 23:56
Tento přechod znám, několikrát jsem tam šel pěšky a nemohl pochopit proč
je cca 20 metrů za zatáčkou, která je navíc "zaříznutá" do terénu, takže když jste na chodníku dle fotky na protější straně, tak vidíte vpravo jen omezeně, až teprve po vkročení do vozovky se vám za tou zatáčkou "zjeví" rychle jedoucí auta (myslím, že je tam povoleno 70 km/h).
Trochu se to zlepšilo instalací těch betonů, takže si už člověk nepřipadá tolik jako na "odstřel".
19.10.2012 v 18:42
-> Radek: Zase tak nebezpečné to tam není, z obou stran je tam samozřejmě 50km/h a ten cityblok uprostřed také hodně pomůže, co chtít více?
25.10.2012 v 22:13
Jenže ta není pro všechny. Díky šířce je bezpečná. Avšak důležitější roli při rozhodování lidí, zda na kole pojedou hraje jimi vnímaná (subjektivní) než skutečná (objektivní) bezpečnost. V Nizozemsku je založeno budování infrastruktury na přístupu "Vždy se ptejme, zda byste sem poslali své děti". Pokud myslíme cyklodopravu vážně musíme stavět ne pro ty, kteří jezdí, ale ty, kteří by mohli jezdit.
Pro více informací o typech bezpečnosti doporučuji tento kousek od Davida Hembrowa: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2008/09/three-types-of-safety.html
Kdybych šel dál a mělo připomínky na stezku samotnou, tak by měla být ideálně: - při křížení s boční servisní komunikací nepřerušená, podbarvená a s předností
- bez zbytečného několikametrového ztraceného spádu mezi mosty dálnice
- v úsecích oddělených vzrostlejší zelení od silnice samostatně osvětlená
- bez prudkých zatáček
(ale to bychom byli v Nizozemsku, záleží jestli to chceme)
25.10.2012 v 23:32
04.11.2012 v 12:10
04.11.2012 v 14:03
09.12.2013 v 23:14
09.12.2013 v 23:19
11.12.2013 v 11:54
Zdeněk Havel - ved. OD ÚMČ Praha 15
19.01.2023 v 09:01
"V postupu realizace bezbariérových přechodů jsou rovněž upřednostňovány přechody v zastavěném území... "
- naprosto chápu, děláte to v rámci daných možností správně. Také rád slyším, že máte analýzu a plán. (Věci někdy tak neznámé dnešní dopravě na celopražské úrovni.)
Může mi zde odpovědná osoba z TSK odpovědět, kdy budou na tuto konkrétní úpravu peníze a kdy dojde k realizaci?
Bezmotorová doprava v Praze vyžaduje větší pozornost. Je nutné to projevit v rozpočtu.
15.10.2012 v 19:50