Spojení Vinohrady - Hlavní nádraží

Pěší cesta nevyžadující dlouho okliku či použití MHD od Hlavního nádraží na Vinohrady vede ilegálně po technickém chodníčku Legerovy ulice. Bylo by možné zúžit mírně pruhy magistrály a postavit zde důstojný chodník? Děkuji.

Zaslal: Václav Kříž, 21.02.2012 v 21:52

Praha 1-

Legerova, Praha 1

Aktualizace podnětu

05.06.2012

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Vážený pane Malý,

těší mě, že situace bude pravděpodobně do pěti let vyřešená. Myslím si však, že by bylo vhodné prozatím zajistit provizorní řešení a to v horizontu několika měsíců. Na tomto úseku stále platí povolená rychlost 70 km/h, což zvyšuje bezpečnostní riziko. Lidé po této nedůstojné cestičce chodí a budou chodit. Motoristé dnes získají několik maximálně desítek vteřin. Ty ale opět ztratí v zácpě na světelných signalizacích v Argentinské v Holešovicích.

Kdy bude rychlost v tomto úseku snížena na 50 km/h?

Předem děkuji
S pozdravem
Václav Kříž




15.11.2015

Petr Baudiš přidal následující aktualizace podnětu:

Chodci sobě: Omlouváme se, ale tato aktualizace nám nějak "unikla", proto se zpožděním - pardon...

Dobrý den, rád bych se vrátil k tomuto tři roky starému podnětu - Blanka je otevřena. Jaká opatření se v této oblasti nyní plánují?

Souhlasím s dalšími přispěvateli, ze by stačilo jízdní pruhy zde zúžit, nemusí se hned ubírat nebo rušit 70ka. (I když z pohledu řidiče bych i toto na velmi krátkém úseku zvážil - o rizikové situace kolem ulice U Divadla a sjezdu do Parking Centra není nouze. Hned za ním může 70 začít a to hezky vychází i s tím chodníkem.)



20.11.2019

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

S radostí oznamujeme, že "chodníček smrti" už je minulostí, viz např. https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/chodnicek-smrti-je-minulosti-od-nadrazi-k-narodnimu-muzeu-vede-nova-cesta-20191118.html?fbclid=IwAR197fV10hl-dJhgg2g4hw_gpm5BRYInOv9LrCBS33en2BAZIS6P9glU31Q.
Hurá!!



17.12.2019

Chodci Sobě přidal následující aktualizace podnětu:

Zde pár fotek nového chodníku.


 
 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 24.02.2012 16:51

Dobrý den,

je mi líto, ale toto místo patří opět (ve vztahu k cca polovině podnětů pro území MČ Praha 1) do tzv. vybrané komunikační sítě (též hlavní komunikační síť), která patří pod státní správu přímo Odboru dopravy MHMP. Proto i tento podnět postupujeme k řešení na Odbor dopravy MHMP.

S pozdravem

Ludvík Czital
vedoucí odboru



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 13.03.2012 11:00

Vážený pane Kříži,
k Vašemu dotazu sdělujeme,. že v současné době se s úpravami jízdních pruhů na Legerově a Wilsonově ulici nepočítá. Po zprovoznění části městského okruhu (tunelu Blanka) se předpkládá úprava celé "severojižní magistrály" a součástí návrhů je i změna celkového uspořádání této komunikace vč. možného snížení počtu jízdních pruhů. V těchto řešeních je zohledněno i lepší pěší propojení mezi Hlavním nádražím a Vinohrady.

Ing. Ladislav Malý
specialista silničního správního úřadu
odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 08.02.2016 21:22

Stejně, jako v roce 2012, postupuji tento dotaz, respektive jeho aktualizaci, na ODA MHMP.

S pozdravem

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Martin Šubrt: Jako námět v rámci projednávání obnovy SSZ Vinohradská - Legerova (měla by se dělat letos) zaznělo, že by nároží u Vinohradské mělo být připraveno tak, aby byla možnost toto rozšíření chodníku až k Hlavnímu nádraží následně realizovat. Ono by to asi chtělo přidat nejméně metr, případně to vzít komplexněji i s úpravou té galerie a zdi, protože i při širším chodníku bych tam raději pak viděl ještě zábradlí. Člověk se tam pak bude cítit ještě více bezpečněji. A jak zábradlí rád nemám, tady by svůj účel plnilo.

Zřízení této pěší trasy je i jedním z bodů, které se objevují v souvislosti s návrhy, co udělat s magistrálou do roku 2014, tj. do otevření Blanky.
22.02.2012 v 20:53    

Jan Drda: No to je fotka. Připitomělý pošuci si to vykračují s kuframa v protisměru magistrály (to by mě zajímalo, co by ty lopaty dělaly kdyby proti nim v tom pravým pruhu jeli třeba popeláři). To kolo tam taky nemá co dělat.

Co se týče podnětu, nedomnívám se že by chodník pro pár chodců za rok měl mít přednost před výrazným zúžením pruhů na magistrále. Tady se to vážně divnýma nápadama jenom hemží :-)
28.02.2012 v 15:28    

Jirka: Pane Drdo, pokud by jste znal zákon o silničním provozu (361/2000 Sb.), tak byste věděl, že cyklista je zde naprosto v pořádku dle §57. Legálně jsou zde i zmínění chodci, § 53: "Chodec musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Chodec, který nese předmět, jímž by mohl ohrozit provoz na chodníku, užije pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky."

Tento podnět bych rozhodně nepodceňoval i když souhlasím s tím, že redukce počtu jízdních pruhů této magistrály je nutná.
28.02.2012 v 23:21    

Martin Šubrt: jan Drda: Zrovna tento "nápad" je starý cca 20 let. Ono je poněkud pitomé, když bydlíte na Vinohradech a na Hlavák musíte pěšky přes Washingtonovu. Lépe do metra a stanici metrem. Propojení ze Španělské ulice na 7. nástupiště se nepodařilo realizovat už v době stavby zadních nástupišť. Studenti z VŠE jsou pokutováni, když zezadu přebíhají koleje od Churchillova nám. a všichni se diví, proč si to neobejdou přes Bolzanovu. Já se nedivím, zvlášť v čase, kdy má každej lítačku i na vlak a k pokladnám tedy fakt nepotřebuje. Je to paradox, ale Hlavní nádraží pro nejbližší okolí na východě je snad nejhůře dostupné, jak by mohlo být... Koukáte na něj z okna, ale dostat se na něj nemůžete. Proto je tohle jeden z logických nápadů, který je jen částí problému, který trápí tisíce Pražáků spousty let.
01.03.2012 v 22:45    

Honza: Ať mi nikdo neříká, že by nešlo z celého jízdního pásu ubrat 1 m (klidně více) na všech jízdních pruzích a udělat plnohodnotný chodník. To že se očekává zklidnění SJM je sice hezké, ale je to v nehodlednu a bůhví jestli se pak dotyčné osoby zase nevymluví na krizi.
V současné době je šířka komunikace + chodníku v místě, kde je chodník nejužší 11 m. Není problém aby tu zde byla konfigurace JP 3,25+3+3m, čímž by zbylo 1,75 na chodník i na to proklaté zábradlí s normovaným dogmatických odstupem 0,5m (stačilo by klidně 0,2m).
Například na Jižní spojce za MÚK s ulicí 5.května jsou na 100 metrech 3 jízdní pruhy v celkové šířce 9m. Tak proč by to nemohlo být tady, kde jsou rychlosti nižší ? ? ?
23.03.2012 v 09:41    

A L: Dobrý den,

podle mne je nesmysl ubírat z magistrály. Tím se magistrála víc zpomalí a ucpe a bude kolabovat. Stačí že tento nesmysl udělali blíže k Nuselskému mostu. lepší řešení by bylo propojení přes koleje. Buď východem ze 7. nástupiště nahoru do Kunětické nebo chodníkem podél magistrály nad koleje vlaků..
30.03.2012 v 20:00    

A L: No a úplně 100% nejlepší (ale toho se asi ani naše děti nedožijí) by bylo udělat tunel pro auta od Hlavního nádraží po Nuselský most. tunel od Hlavního za Muzeum bez tunelu pod Ječnou ulicí jsou vyhozené peníze. Tunel to chce hlavně kvůli tomu aby od Hlavního nádraží po Nuselský most nemusely být pro auta semafory a auta mohly bez problémů projet.
30.03.2012 v 20:02    

Honza: A L: pokud jste dobře četl nechtěl jsem ubírat počet jízdních pruhů, ale pouze snížit její šířku. Jak jsem psal, na jedné části Jižní spojky jsou 3 jízdní pruhy po 3m a "neucpává se to" ani to "nekolabuje" a tady by to jen prospělo.
A L: Tunelu pro auta od Hlavního nádr. po Nuselský most se vaše děti určitě nedožijí, protože tento nesmysl nebude doufám nikdy postaven. Toto řešení by přineslo ještě více dopravy do již tak saturovaného centra a nehledě na investiční náklady, které by byly obrovské. Tímto návrhem by vznikla vysoce kapacitní komunikace skrz centrum, která by přitahovala auta neuvěřitelným způsobem. Stejné výsledky přinese i tunel Blanka, kde sice počty vozidel na soubežné komunikaci klesnou, ale na paralerních, přípojných komunikacích výrazně stoupnou. Ve výsledku jich však bude více. Peníze by se raději měli investovat do podfinancované MHD -tj. sítě, vozového parku, a levnejší jízdné, pak bychom se mohli v centru třeba i nadechnout.
04.04.2012 v 07:53    

Václav Kříž: Měl jsem příležitost sledovat chodníček ze střechy garáží Slovan a samotného mě překvapilo, jak hodně lidí tudy chodí. Odpoledne prošel 1, ale i klidně 2 či 3 lidé za minutu. Lidé se často museli i uprostřed vyhýbat. V pozdních večerních hodinách chodilo jen o trochu méně lidí ač je provoz všech druhů dopravy obecně mnohonásobně nižší. Jako jedno vysvětlení vidím, že méně lidí se sem bojí chodit, protože provoz aut okolo je menší. A druhý důvod, že MHD má dlouhé intervaly a o to je jít pěšky výhodnější.

Navíc bylo vidět, že celá pětina délky úzkého chodníku by šla vyřešit tím, že by se zkrátil odbočovací pruh na parkoviště nádraží. Ten není příliš využívaný a lidé tudy proto již obvykle chodili ve vozovce.
10.06.2012 v 09:43    

Václav Kříž: Zítra, ve středu 14:30 se na sedmém nástupišti Hlaváku koná happening za podchod pro pěší a cyklisty. Pořádá Iniciativa legálně na nádraží.
https://www.facebook.com/events/783393495021045/?ref=25
skupina: https://www.facebook.com/legalne.na.nadrazi?ref=stream
organizátoři vyzývají k pomoci a účasti.
17.12.2013 v 16:27    

Čenda: Blanka je zprovozněna. Jak je možné, že zde je pořád "70ka" toto beru jako opravdový nezájem o pěší dopravu. Doufám, že budou následovat po snížení rychlosti i brzké stavební úpravy chodníku, aby byl širší a bezpečnější.
01.10.2015 v 12:18    

Petr: Se snížením rychlosti osobně zásadně nesouhlasím. Chodník s zúžení určitě ano ale snížením rychlosti se sníží propustnost silnice, zvýší opotřebení aut, zvýší exhalace apod. Je potřeba myslet jak na chodce tak na řidiče
09.02.2016 v 07:46    

Petr: Všeobecně lepší je propojení nádraží ze 7 nástupiště do Kunětické / Španělské ulice.
09.02.2016 v 07:49    

Adam Kovář: Posílám aktualizující dotaz na odbor dopravy.


Vážený pane Krejčo,

v současnosti chybí přijatelné bezmotorové propojení Hlavního nádraží a Vinohrad. Dnes se jedná o chodník šířky obrubníku.

Stejně konstatoval pan Kříž v roce 2012. Níže přikládám odpověď na jeho dotaz ohledně realizace přijatelného pěšího propojení ze strany odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy.

> Vážený pane Kříži,
> k Vašemu dotazu sdělujeme,. že v současné době se s úpravami jízdních pruhů na Legerově a Wilsonově ulici nepočítá.
> Po zprovoznění části městského okruhu (tunelu Blanka) se předpkládá úprava celé "severojižní magistrály" a součástí návrhů je i
> změna celkového uspořádání této komunikace vč. možného snížení počtu jízdních pruhů. V těchto řešeních je zohledněno i lepší
> pěší propojení mezi Hlavním nádražím a Vinohrady.

> Ing. Ladislav Malý
> specialista silničního správního úřadu
> odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy

Dnes, v roce 2018, je tunel Blanka téměř tři roky v provozu a pojme přes 80 000 vozidel denně.

V roce 2018 je v širší Praze zaveden systém parkovacích zón. V důsledku toho Středočeši volí jiné způsoby dopravy, například vlak. Mezi cestujícími jsou pochopitelně i děti, které by neměly využívat stávající (ne)chodník.

Kde je ono "lepší pěší projení mezi Hlavním nádražím a Vinohrady"?

Přidávám koloběžky (nejen) pro děti a kola, Hlavní nádraží je přeci jen železniční uzel a tyto prostředky lze výhradně přepravovat na železnici.

S pozdravem,
Adam Kovář
29.08.2018 v 18:38    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Legerova, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Povalující se koloběžky

Praha 1, 18. listopad 2019 Vyřešený

Díry v dlažbě v ulici Zlatnická

Praha 1, 13. prosinec 2017 Vyřešený

Rozpadlý chodník

Praha 2, 13. květen 2013 Vyřešený

Rozbitý chodník před vstupem do metra Anděl

Praha 5, 15. říjen 2015 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty