Méně přeplněná I.P.Pavlova

Mám návrh jak zpříjemnit přestup tisícům cestujících denně. Výstupy z metra a navazující kusy chodníku k tramvajové zastávce používají davy. Někdy je pro lidi složité se vzájemně vyhnout. Místo je dost těsné. Pro někoho může být stresující a odrazovat ho od používání MHD. Prostor by však rozšířila docela jednoduchá úprava. Dle modře vyznačených čar:

1) Ubrat 4 parkovací místa a rozšířit chodník ke vstupu metra.
2) Zkrátit zábradlí o 2 metry a rozšířit přechod od zastávky k podloubí s dalším vstupem do metra.

Zábradlí je zbytečné neplní svůj účel ochrany chodců, protože v tomto místě stejně nejde jet rychlostí vyšší než 30km/h. Spíše je překážkou a zdržením pro chodce.

Počítá se s podobnou úpravou? Kdy?

Předem děkuji za odpověď.

Zaslal: Václav Kříž, 01.09.2012 v 10:18

Praha 2-
 
 

Jugoslávská, Praha 2

Aktualizace podnětu

25.11.2013

Vít Zeman přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

na I. P. Pavlova v současné době probíhají úpravy. Zábradlí již částečně zmizelo (částečně! tudíž ještě nejde o zcela vyřešený problém). Na místě ústí ulice Jugoslávské k Legerově k tomu zřejmě probíhá příprava přechodu pro chodce se semafory (jsou zde již sloupy).
Zaprvé mi však přijde trochu zbytečné semafory zde vůbec dělat - jak bylo řečeno, průjezd aut je zde opravdu pomalý a i když jde o silnici u velmi vytížené magistrály, moc aut do této boční ulice nezahýbá. Semafory na přechodu přes tramvajovou trať jsou podle mě zbytečné kdekoli - ve většině případů jde o přechody, kde se hodně chodí na červenou. Tramvaje neprojíždí tak často, aby byl semafor potřebný.
Zadruhé by myslím bylo dobré, kdyby alespoň časem došlo ke zvednutí výše zmíněné části vozovky do úrovně chodníku (a byla zrušena parkovací místa, ale s tím se doufám počítá co nejdřív) - poté by byl celkově i přechod zbytečný.

S pozdravem,
Zeman Vít



21.08.2021

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Mám za to, že podnět je vyřešen chytře provedenou stavební úpravou. Jezdím na kole a jen tak sem nedostanu. Chodí tu někdo pešky? Díky všem.



23.08.2021

Václav Kříž přidal následující aktualizace podnětu:

Vyřešeno. Uspokojivě stavebně upraveno. Díky všem.


 
 
 


Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 04.09.2012 09:44

Dobrý den,

Naše MČ chce, aby zde v tomto místě byla v budoucnu pěší zóna. Zábradlí ani tak nechrání v současné době chodce před projíždějícími vozidly, ale je tam z důvodu, aby zásobovací vozidla nestála na chodníku a neomezovala chodce.

S pozdravem

Josef Gál
vedoucí odboru dopravy a územního rozvoje ÚMČ Praha 2



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Honza: Ano, máte pravdu tato 4 místa jsou zbytná a jsou používána především jako jakési K+R (ale tak na 1/2 hodiny). Ale výhledově se počítá z odstraněním vedlejšího vlezu do metra a osovým vychýlením tramvajové tratě do polohy takové, aby zastávka IP Pavlova směrem Karlovo nám. byla širší a tomuto záměru by stejně musela tato místa ustoupit.
04.09.2012 v 09:27    

Marek Turnovec: Tak pokud to zábradlí tam není kvůli chodcům, ale kvůli autům, tak by myslím docela stačilo, kdyby místo něj byly nainstalovány nějaké sloupky. Ty chodcům v průchodu bránit nebudou, ale automobilům v najetí na chodník ano. Problem solved?
04.09.2012 v 16:07    

Václav Kříž: Vážený pane Gál,

jsem rád, že do budoucna se počítá s proměnou tohoto místa na pěší zónu. Chápu, že to není jednoduché a je to otázka dlouhých let. Návrh Marka Turnovce na použití sloupků považuji za dobré dočasné řešení. Uvažujte o něm?

Děkuji a s pozdravem
Václav Kříž
07.09.2012 v 14:32    

Martin Šubrt: Navázání podloubí přímo na zastávku je v úvahách už dlouho. Trošku ale naráží na špatné možnosti zásobování staice metra a obchodů okolo. Okolo není téměř kde zastavit a obchodů tam není málo. Tj. razantní otevření podloubí do zastávky přináší konflikty zastavujících aut s chodci. Omezení stání problémy se zásobováním, už dnes se pak zastavuje v dopravním stínu v křižovatce s Legerovou ulicí, kde došlo při vyjíždějí již i k nehodám. Celé by to chtělo komplexnější řešení, např. se zaslepenou Lublaňskou ulicí a otočkou v ní ve směru od Rumunské. Jenže pak zase zásobovací stání v Lublaňské zabírají parkovací místa místním obyvatelům. Chce to najít citlivý kompromis mezi zlepšením přístupu na zastávku (širší přístup také znamená, že auta Lublaňskou přes rozptýlený dva hůře projedou) a těmi možnostmi zásobování.
23.09.2012 v 13:10    

Honza: navrhovana uprava je zbytecna. Proc utracet verejne penize a rozsirovat chodnik, kdyz dal pokracuje uzke schodiste vstupu do metra? Ruseni parkovacich mist a ozivovani je v mode to je jasny argument, ale toto misto by se muselo prepracovat kompletne aby to pomohlo prestupujicim lidem.
10.10.2012 v 18:40    

PT: Honza má pravdu, úzke hrdlo lahve je hlavně ve východech z metra. Plus těch pár stánků s kytkama apod situaci nepomáhá
03.01.2013 v 12:00    

Pavel Novotný: Ta parkovací místa jsou docela potřeba, zvlášť když chybí u polikliniky v Legerově 56.
23.06.2015 v 14:57    

Tlamovec: Rozšiřovat slinták není kam - venkovní plocha chodníku se nezvětší a schodiště nerozšíří. Ale měly by se zbourat ty blbé sloupy ve stanici a nad východem - nebo (jsou-li naprosto nezbytné) alespoň maximálně zúžit, hrozně překáží a zabírají spoustu místa.
18.06.2021 v 07:28    

Chodci Sobě: Dobrý den pane Kříži, je zde nějaký posun k lepšímu? Prosím aktualizujte podnět, abychom věděli zda máme pokračovat v řešení podnětu. Díky Chodci sobě
01.07.2021 v 11:30    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Jugoslávská, Praha 2

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Proč byl odstraněn retarder?

Praha 2, 13. březen 2013 Vyřešený

Chodník v ulici Helénská

Praha 2, 06. duben 2012 Vyřešený

Díry v dlažbě na Jungmannově náměstí

Praha 1, 28. květen 2013 Vyřešený

Chybějící chodník

Praha 9, 11. červen 2013 Vyřešený


Zobrazit všechny podněty