Pozemky, přes které používaná cesta vede, patří dle katastru http://nahlizenidokn.cuzk.cz z části Židovské obci Praha (starý hřbitov). Z větší části (na sever od bývalého nádraží) Dopravnímu podniku. Nakonec zanedbaný prostor mezi hřbitovem a Kauflandem patří Hlavnímu městu Praze. Na tomto pozemku byly zároveň loni na podzim nejprve umístěny krátké zábrany (dvě plotové tyče a mezi nimi kartonová deska). Lidé je obcházeli, tudíž do několika měsíců byly demontovány schody zřejmě s účelem lidi vyhnat. Proč magistrát demontoval schody na veřejností používané cestě na svém pozemku?
Provizorní řešení současně používané cesty berte prosím jako podnět radnici, jak se starat o své občany. Vyjednáte s magistrátem, aby obnovil dřevěné schody na svém pozemku, přes který chodí obyvatelé vaší městské části? Investici do dřevěných schůdků by jistě Praha mohla zvládnout, když přispěla stovky milionů na dostavbu Šutky.
K jakému zlepšení dojde v rámci realizace nové radnice? Povede podél její jižní fasády od metra ke Kauflandu chodník? Víte jaké plány má Dopravní podnik a Hlavní město Praha se svými pozemky? Jak je v rámci jejich plánů řešena pěší prostupnost území?
„Ujišťujeme Vás, že Městská část Praha 8 si je důležitosti pěších vazeb v území vědoma a při projednávání studií a projektů jsou pěší vazby jedním z posuzovaných kritérií. „
Věřím tedy, že řešení této problematiky budete brát vážně. Bohužel v Praze existuje mnoho případů, kdy se s výstavbou nových obytných komplexů vytvořily nové bariéry, zapomnělo na výstavbu chodníků a byly postaveny ulice bez přístupu veřejnosti (některé na místě dříve používaných cest).
Předem děkuji za zodpovězení všech otázek
S pozdravem
Václav Kříž
05.04.2012 v 11:25
Ano, existuje. Také jsou jí starší lidé po demontáži schodů a dívky za tmy nuceny používat. Cesta tudy ale také není žádná výhra. Chodník na Libeňském mostě úzký s loužemi a vzrostlým křovím ze strany. Navíc večer opuštěný s často vykradenými auty podél. Starší lidi jistě potěší delší schody, zkratka má na rozdíl od chodníku pozvolnější spád. S těžkými taškami potěší i nutné čekání na zelenou.
Dostupnost obchodů jednotlivými druhy dopravy ovlivňuje, ať chceme nebo nechceme, dopravní chování lidí. Máme-li supermarketů více a menších přímo v blokové zástavbě, lidé spíše nakoupí po cestě od zastávky domů. Pokud máme obchody podél silnic na volných plochách mezi čtvrtěmi, lidé spíše zajedou na nákup autem. Máme přísné normy OTP na výstavbu minimálního počtu parkovacích míst v jakékoliv nové stavbě, ale zapomínáme na návazná řešení pro pěší. Stavíme zkratku pro auta za 40 miliard, ale nemáme na chybějící chodníky. Já abychom se pak nedivili, že máme zase o něco víc aut a dopravní problémy města nikdy nevyřešíme.
Prababička říkala: Není člověk ten, aby se zavděčil všem. Mějte se hezky.
05.04.2012 v 11:30
Tenhle obchodní dům je jednoznačně vhodnější pro nákupy za pomocí automobilu, chodci to k němu mají zkrátka dál. Nikdo nenutí staré důchodce, aby tam chodili - na Palmovce mají bezproblémově dostupnou Billu, nebo co tam teď je. Nechápu, proč by se měly městské peníze využívat na vámi navrhovanou zbytečnou cestu. Řešíte nesmysly.
09.05.2012 v 13:14
13.05.2012 v 09:29
16.05.2012 v 14:00
Dobrá tedy. Neřešme malá lokální pěší spojení a mějme na silnicích zas o trochu více aut.
16.05.2012 v 19:42
Malé lokální pěší spojení v tomto případě existuje. Kdo chce jít pěšky, může. Kdo chce jet autem, pojede s ním i za existence zkratky.
21.05.2012 v 13:42
výlez z metra Palmovka - Libeňský most - Voctářova ulice - vchod Kaufland = 430 metrů
výlez z metra Palmovka - blátozkratka - vchod Kaufland = 410 metrů
co víc dodat?
21.05.2012 v 13:45
Argumenty zdejších pochybovačů o významu cesty staví na hlavu už to, že se po otevření Kauflandu cesta používáním samovolně obnovila. Právě pěší doprava je nejcitlivější na zacházky a zajížďky, pár desítek metrů může znamenat rozdíl mezi rozhodnutím pro chůzi a jiný dopravní prostředek. To, že v širším centru Prahy vznikají obchodní centra zaměřená primárně na obsluhu automobily, je další, zcela neomluvitelné selhání pražského územního plánování. Pro širší centrum je přirozená bloková zástavba v rastru cca 150-200 metrů, umělá tvorba větších bloků je nežádoucí.
Zkrátka a dobře, poažuji tento požadavek za zcela legitimní, odpovězeno bylo tak, že MČ a majitel části pozemku cestu nechtějí, a tím je to prakticky vzato vyřízeno, pokud žadatel neprovede další kroky, například žádost u silničního správního úřadu o rozhodnutí, zda se jedná či nejedná o veřejně přístupnou komunikaci. Nic z toho ale neopravňuje zdejší remcaly pochybovat o tom, že ta cesta měla smysl. Pěší cesty v širším centru města bychom si měli hlídat jako oko v hlavě, snažit se je chránit a pokud možno rozšiřovat možnosti chůze, ne pěším podmínky zhoršovat.
29.05.2012 v 17:35
Pane Filler, že vy budete patřit mezi lidi, kteří na sídlištích tak rádi vyšlapávají zkratky po travičce, aby si zkrátili ve finále cestu o dva tři kroky? Lidská blbost je obludně rozšířená, nedělejme z ní však hladinu normálu. Rozumný člověk v případě Kaufland zcela bez potíží využije existující cestu po chodníku, pitomec se bude blátit "zkratkou" a ještě při tom nadávat.
30.05.2012 v 10:37
Já bydlím nedaleko Kauflandu, a když jdu s nákupem domů, tak chodím různými cestami (s ohledem na situaci), ale nejraději jdu přes park i když je to pro mne delší cesta.
Úřadů bych se chtěl zeptat: z výše uvedených odpovědí usuzuji, že TSK hl. m. Prahy má na starosti i pěší komunikace, když "v minulosti schody opravovala a udržovala v přijatelném stavu na vlastní náklady".
Bylo by možné, aby místo budování nových schodů, provedla odklonění chodníku asi o cca 20 metrů, čímž by cesta minula pozemek v majetku Židovské obce v Praze?
19.10.2012 v 18:09
13.12.2012 v 11:10
07.01.2013 v 14:49
ano, je to přesně jak říkáte. Omlouvám se, situace se rychle měnila. Děkuji Vám za reakci a Váš čas. Kéž by takto reagovaly i jiné odbory MHMP, například ten dopravní dluží odpověď na mnoha podnětech na tomto webu.
S pozdravem
Václav Kříž
30.01.2013 v 21:21
29.03.2012 v 09:31