Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Světelná signalizace

Seřadit podle počtu hlasů
Nebezpečné přecházení ulice V Olšinách
S odpovědí

Nebezpečné přecházení ulice V Olšinách
Průběžná, Praha 10

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 17. 05. 2023

Odbočující auta z ulice Pod Rapidem do ulice V Olšinách nedávají přednost chodcům na přechodu, kterým svítí na semaforu zelená. Velice nebezpečné přecházení přechodu. Nehledě na to, že časový rozptyl zelené pro chodce je velice krátký na přejití celé ulice. I rychlou chůzí vždy skončím uprostřed, poté už mě auta nepustí. Prosím o prověření.

Nebezpečný přechod ulice Pod Táborem
S odpovědí

Nebezpečný přechod ulice Pod Táborem
Pod Táborem, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2023

Trápí mě přechod pro chodce v ulici Pod Táborem, Praha 9. Žlutě označený přechod na fotce a východní část křižovatky mají zelenou ve stejnou dobu, občas mi přijde, že chodec ji dostane později, jak ty dopravní prostředky. Navíc častokrát chodec má na přejití silnice zelenou jen 4-5 sekund. Často chodec nemůže přejít přechod od začátku jeho zelené, protože tam dojíždějí ještě auta ze západní části křižovatky. No a pak to tam naperou auta z východní části křižovatky. Auta a autobusy vyjíždějí ze zatáčky, častokrát nevědí, že tam za rohem je přechod a berou to tam plnou rychlostí. Necítím se na tom přechodu nikdy bezpečně. Za mě by bylo dobré dát v jinou dobu zelenou pro chodce a zelenou pro ty auta z východní části křižovatky. A určitě delší zelená pro chodce. Děkuji Vám.

Křižovatka na Spojovací
S odpovědí

Křižovatka na Spojovací
Spojovací, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 02. 05. 2022

Dobrý den. Chtěla bych upozornit na velmi nebezpečný přechod k zastávce konečné tmavají Spojovací Praha 3. Přecházím tudy několikrát denně každý den a ta druhá půlka tohoto přechodu směrem k zastávce, je téměř o život. Druhý semafor pro chodce ukazující na zelenou, je tak krátký, že chodec je teprve v půlce cesty a jakmile semafor blikne zpět na červenou, tak okamžitě semafor pro tramvaje dá signál k rozjetí. Každý den s dalšími chodci jednoznačně pozorujeme, jak se tramvaje s nedočkavostí rozjedou a zuřivě zvoní nebo se prostě rozjedou na chodce. Sama jsem opět tento pátek 29.4.2022 musela zasáhnout, aby mi vůbec nezajel řidič děti. Prosím, aby byly ty semafory seřízeny a chodci všech věkových kategorií, měli možnost bezpečně přejít.

Dlouhý provoz semaforu na ulici Nárožní
S odpovědí

Dlouhý provoz semaforu na ulici Nárožní
Nárožní, Praha 13

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 17. 02. 2021

Dobrý den, každý den (večer po práci kolem 19:00) procházím přes přechod před obchodem XXXLutz-Mobelix na ulici Nárožní na Praze 13. I když na cestě není žádný provoz (obchod zavírá v 18:00) tak je semafor v provozu. Jako chodec nechci přebíhat na červenou - nikdy nevíte odkud vyskočí policajt. Tak čekám na zelenou a zákon schválnosti - často zastavím jediný vůz (autobus MHD s lidmi). Věřím, že tenhle stav irituje i mnoho jiných chodců a řidičů a zbytečně zvedá krevní tlak, který se pak projeví na cestě agresivnější jízdou řidičů a de facto se zvýší nebezpečí pro nás chodce. Bylo by možné přenastavit semafor tak aby fungoval jenom v době kdy je obchod skutečně otevřen? Zvýší se tím plynulost provozu. Děkuji za odpověď.

Řízení křižovatek Budějovická-Antala Staška a Budějovická-Vyskočilova
S odpovědí

Řízení křižovatek Budějovická-Antala Staška a Budějovická-Vyskočilova
Budějovická, Praha 4

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 08. 02. 2021

Vím, že už se podobné situace jinde řešily, ale mám problém se způsobem řízení křižovatek na ulici Budějovická s ulicí Antala Staška-Sedlčanská a stejně pak i dále s ulicí Vyskočilova-Olbrachtova. Podle mého je tam zcela neadekvátně nastaveno volno pro chodce na přechodech pouze na vyžádání prostřednictvím tlačítka. Chápu obecné argumenty o nutnosti prodlužovat intervaly kvůli času na přejití komunikace, nicméně zde příliš neplatí. Provoz v kolmých směrech je po většinu dne zhruba stejný a není tedy nutné preferovat jeden hlavní, výrazně převažující směr. Ostatně i takt křižovatek je relativně vyrovnaný, byť jsem jej neměřil. Problém s tlačítky ovšem nevidím jen v tom, že když jej chodec s dostatečným předstihem neaktivuje, tak mu systém volno neudělí i přesto, že je na místě v době udělení volna pro rovnoběžný směr (a tedy by to normálně stihl) a je nutné pak zbytečně čekat celou další sekvenci. Byl jsem ale i svědkem několika vyloženě nebezpečných situací, kdy k nehodě chyběly jen centimetry. Když totiž u přechodu stojí více lidí, řidiči odbočující z rovnoběžného směru přes přechod automaticky volno chodců očekávají a často rutinně před přechodem brzdí nebo zastavují. Chodce to pak mate ještě více, když mají stále červenou. Někteří pak i přesto na přechod vstupují, což následně vede ke konfliktům s řidiči, kteří si situaci mezitím uvědomili. Prosím o ověření možnosti deaktivace tlačítek na nezbytně nutnou dobu (dle mého na těchto křižovatkách zcela zbytečná). Intervaly jsou dostatečně dlouhé, aby i při automatickém přidělování volna chodcům umožnily přejít celou šíři vozovky a zároveň nebrzdily provoz aut. Rozhledové podmínky jsou navíc ze všech směrů dostatečné k tomu, aby řidič viděl, zda na přechodu někdo je či nikoliv a nehrozí tedy nenadálé a nečekané 'vbíhání' chodců před vozidla. Jako podpůrný argument bych pak použil současnou epidemickou situaci, kdy se většina lidí brání fyzickému kontaktu s cizími předměty a tím méně chtějí používat věc jako je tlačítko pro chodce.

Tlačítko u přechodu pro chodce
S odpovědí

Tlačítko u přechodu pro chodce
Rumunská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 01. 2021

Prosím o odstranění tlačítka u přechodu pro chodce. Přechod je velmi frekventovaný, tlačítko nyní zbytečně brání chodcům přejít např. pokud se dostaví ke křižovatce o pár vteřin později a tlačítko již nereaguje. Chodec by se takto neměl 'doprošovat' svého práva jednoduchého přechodu. Chodci mají mít přednost ve městě před IAD neboť nezatěžují žádným způsobem životní prostředí a jedná se o nejefektivnější způsob pohybu po městě.

Příliš krátká doba zelené na semaforu na Francouzské u potravin Vávra
S odpovědí

Příliš krátká doba zelené na semaforu na Francouzské u potravin Vávra
Francouzská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 15. 07. 2020

Doba na přechod docela široké vozovky na Francouzské u potravin Vávra (odhadem 15m) je cca 3 vteřiny. Dnes mě málem přejel motorista, jelikož jsem stihla dojít asi do třetiny a ještě mi málem vynadal. Asi před týdnem jsem byla svědkem, kdy tramvaj téměř přejela staříka s holí, jenž byl už asi 5 vteřin po limitu a došel jen na konec kolejiště. Toto není normální! Snažím se vycházet už na oranžovou, abych došla alespoň do 2/3 a to jdu svižným krokem. Pokud náhodou projede tramvaj během 'naší' zelené, už nestíháme ani vyjít a čekáme další minutu a půl.

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
S odpovědí

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
Olšanské nám., Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 17. 06. 2020

Na přechodu na Olšanském náměstí (mezi hotelem Olšanka a Lékárnou resp. Vietnamcem - jedná se o 2 semafory - přes tram pás a přes silnici) je dlouhodobě krátká zelená - nesmyslně! - i když vyrazím hned, nestihnu projít sám - zdravý dospělý, natož s dětmi...často vám najíždí na paty naštvaní řidiči, kteří to neznají a myslí si že tam spíte... Prosím o přidání alespoň 4–5 s - pomůže to bezpečnosti a řidičům to neublíží! Díky

Krátká zelená v ulici K Horkám
S odpovědí

Krátká zelená v ulici K Horkám
K Horkám, Praha 11

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 06. 2020

Na ulici K Horkám (křižovatka s Bratislavskou) nově trvá zelená je 7 vteřin (měřila jsem). Za tu dobu nestihnu přejít ani já mladá, zdravá a připravená na krátkou zelenou. Na přechodu nejsou dobře vidět přijíždějící auta, je cloněný křovím. Přecházet se dá, až když auta opravdu zastaví, to už pomalu padá červená. jedná se o hlavní tah mezi sídlištěm a Hostivařskou přehradou.

Velmi krátký interval na přechodu pro chodce v ulici Jandova, Praha 9
S odpovědí

Velmi krátký interval na přechodu pro chodce v ulici Jandova, Praha 9
Jandova, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 02. 04. 2020

Zelená na přechodu pro chodce, v ulici Jandova na Vysočanské, svítí jen pár vteřin. I mladému člověku trvá přejít déle. Agresivní řidiči pak najíždějí a troubí na chodce, kteří nestihli přejít celý přechod, protože na semaforu již vidí červenou a asi si myslí, že šli na červenou. Je to dost nepříjemné, nemluvě o starších lidech, kteří potřebují na přejití mnohem déle.

Špatně nastavený interval semaforu ul. Na Vinobraní
S odpovědí

Špatně nastavený interval semaforu ul. Na Vinobraní
Na vinobraní, Praha 10

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 06. 2019

Dobrý den, prosím jestli by se někdo mohl podívat na nastavení intervalu semaforu v ulici Na Vinobraní, V Korytech a Jabloňová. Když se jede autem z ulice Na Vinobraní, nebo Jabloňové, tak se čeká okolo 2,5min i když není žádný provoz. Potom je to samé i z pohledu chodců. Čekáte dlouho na zelenou a pak během 3vteřin skočí červená.

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
S odpovědí

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
Ječná, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 04. 2019

Na všech přechodech na náměstí I. P. Pavlova je instalováno časové odpočítávání změny signálu. Zajímalo by mě, proč je časový odpočet aktivní jen u zeleného signálu a nikoliv u červeného. Smysl časové signalizace je omezit počet chodců, kteří přechází na červenou, protože vidí, jak dlouho ještě budou čekat. Toto zařízení by mělo sloužit ke zvýšení komfortu chodců při přecházení rušných komunikací. Časová signalizace u zeleného signálu však chodce psychologicky nutí zrychlit, aby stihli přejít než vyprší čas, tím pádem rozhodně k jejich většímu komfortu nepřispívá. Prosím o vysvětlení významu tohoto opatření.

Nastavení semaforů pro chodce
S odpovědí

Nastavení semaforů pro chodce
Hasova, Praha 12

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 23. 01. 2019

Proč musí chodci mačkat tlačítko při denním provozu světelných křižovatek. Jediný výsledek - pokud chodec nezmáčkne či zapomene, nedostane zelenou, kterou odbočující vozidla mají a čeká další kolečko. Hasova x Lhotecká a dalších 1000 křižovatek.

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Klikatou
S odpovědí

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Klikatou
Klikatá, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 11. 2018

Dobrý den, ulice Klikatá je v dnešní době extrémně dopravně zatížená a kvůli tomu se stala téměř nepřekonatelnou pro chodce. V oblasti mezi Hutmankou a Vidoulí jsou přes ni pouze dva přechody - po jednom u obou zastávek. U Vidoule je přechod díky blízkosti křižovatky bezpečný, protože auta jsou nucena přes něj projíždět pomalu. Ale u Hutmanky je přechod opravdu nebezpečný - ulice je opravdu klikatá a není zde nijak omezena rychlost (ani značkou ani zpomalovacím prahem), auta tu jezdí běžně 50 km/h a chodec přecházející Klikatou od cvičiště vodicích psů pro nevidomé směrem na jihozápad není do poslední chvíle vidět a většina řidičů si jej všimne na poslední chvíli a nezastaví nebo nebezpečně dobržďuje (na fotografii je vidět, že přechod je příliš blízko nepřehledné zatáčce). Vzhledem k tomu, že se jedná o skoro jedinou cestu pro všechny, kdo bydlí v oblasti Klikaté, Mezné a Markovy směrem k metru, a také vzhledem k tomu, že po tomto přechodu denně přechází mnoho trenérů vodicích psů a jejich nevidomých klientů, prosíme o instalaci semaforu spolu s upozorňovacím světlem někde v oblasti podjezdu pod tratí, které bude signalizovat, zda na blízkém semaforu svítí zelená (trvalé zelené světlo) nebo červená (blikající oranžové světlo). Na tomto přechodu ještě naštěstí žádné auto nikoho nezabilo, ale vzhledem ke stupňující se dopravě na Klikaté ulici to bohužel hrozí skoro denně. Děkuji.

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Radlickou u Butovické
S odpovědí

Chybějící semafor na nebezpečném přechodu přes Radlickou u Butovické
Radlická, Praha 5

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 08. 11. 2018

Dobrý den, Přes Radlickou u křižovatky s Butovickou je velmi nebezpečný přechod, na němž letos auto zabilo dítě (na fotografii je dobře vidět emotivní vzpomínka), i když na něm byla v nedávné době provedena některá dopravní opatření. Vzhledem k tomu, že přes přechod denně přechází mnoho dětí, protože jsou v bezprostředním okolí dvě základní školy a několik školek, je jediným opravdu bezpečným opatřením semafor. Děti od raného věku umí důsledně dodržovat červenou na semaforu, ale bezpečné chování na přechodech bez semaforů je docela složitá věc a není zaručeno ani u starších dětí - tomu chlapci bylo 13. Prosím o vybudování semaforu na této křižovatce. Semafor pomůže i řidičům a autobusům, které vyjíždí z Butovické, protože na Radlické je tak silný provoz, že bezpečně projet křižovatkou z vedlejší bývá občas téměř nemožné.