Odpoveď: 11.02.2019 06:23
Odpověď z MHMP:
Dobrý den,
děkujeme za zaslaný podnět. Ten byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci. Jakmile odpověď obdržíme, budeme Vás obratem kontaktovat.
S pozdravem
za tým zmente.to
Alena
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 27.06.2019 16:17
Odpověď z MHMP:
Dobrý den,
děkujeme za zaslaný podnět.Tímto byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci.Jakmile odpověď obdržíme, budeme Vás obratem kontaktovat.
S pozdravem
za tým zmente.to
Anna
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 07.07.2019 23:55
vyjádření příslušného oddělení Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s.:
"Dobrý den,
děkujeme Vám za podnět ke světelně řízené křižovatce Lhotecká – Hasova a obecně k vkládání chodeckého volna na výzvu. Technická správa komunikací hl. m. Prahy, a.s. prověřila Váš podnět s následujícím stanoviskem:
Standardem pro řízení křižovatek v Praze je zařazování volna pro přechody přes hlavní směr pouze na výzvu, tedy po stisku tlačítka. Důvodem pro takové řešení je zpravidla velká délka přechodu přes hlavní směr, kdy je třeba zajistit chodcům přejití všech částí přechodu najednou. Délka fáze s přechodem je potom významně delší, než je tomu u fáze bez přechodů, kdy mají volno pouze vozidla z vedlejších ulic. Cyklické zařazování fáze s chodci (bez jejich nároku) není vhodné z hlediska kapacity křižovatky, zejména pak kvůli snížení emisí vlivem zbytečného zastavování vozidel jedoucích v hlavním směru.
Konkrétně k uvedené křižovatce Lhotecká – Hasova sdělujeme, že výše uvedené sdělení platí pro přechod přes Lhoteckou ulici, jehož volno je vždy realizováno jen po nároku na chodeckých tlačítkách. Tento přechod je dělený na dvě části a v případě nároku na tlačítkách na chodníku je realizováno delší volno, aby chodci, kteří vstoupí na začátku volna na přechod, vstoupili v době volna do druhé části přechodu v jednom cyklu řízení a mohli tak plynule přejít přes celou komunikaci. Pokud je nárok jen na tlačítkách na dělicím ostrůvku, pak je realizováno kratší volno.
Jiná situace je na přechodech přes vedlejší směr (přes Hasovu ulici a příjezdovou komunikaci k Lidlu), jejichž volna jsou pouze po stisku tlačítek zařazována jen v tzv. „režimu celočervená", který je zde uplatněn na požadavek orgánů státní správy a Policie ČR v noční době. Tento režim má v základním stavu na všech návěstidlech nastaven signál stůj, přičemž po vyhodnocení nároku každého z účastníků provozu řadič reaguje a zařazuje příslušná volna. Proto musí být všechny přechody osazeny tlačítky. V době standardního režimu „trvalá zelená v hlavním směru" (obvykle používaného v denním provozu) je volno na přechodech přes Hasovu ulici a příjezdovou komunikaci k Lidlu realizováno cyklicky, tedy bez nutnosti stisku tlačítka. Přes příjezdovou komunikaci k Lidlu je však dělený přechod a v případě nároku na chodeckém tlačítku z chodníku je realizováno delšího volno, aby chodci, kteří vstoupí na začátku volna na přechod, vstoupili do druhé části přechodu v jednom cyklu řízení a mohli tak plynule přejít přes celou komunikaci. V případě, že není nárok na chodeckém tlačítku z chodníku, je realizována základní (kratší) délka doby volna. Pro možnost plynulého přejití obou částí přechodu je tedy potřeba použít tlačítka na chodnících i v režimu „trvalá zelená v hlavním směru". Vzhledem k tomu, že oba popsané režimy se v průběhu 24 hodin střídají, nelze tlačítka odlišit, a proto je žádoucí, aby chodec tlačítko žluté barvy se světlem „čekej" vždy použil."
Považujete odpověď za dostačující?
24.01.2019 v 08:13