Nastavení semaforů pro chodce

Proč musí chodci mačkat tlačítko při denním provozu světelných křižovatek. Jediný výsledek - pokud chodec nezmáčkne či zapomene, nedostane zelenou, kterou odbočující vozidla mají a čeká další kolečko. Hasova x Lhotecká a dalších 1000 křižovatek.

Zaslal: Libor Ruchar, 23.01.2019 v 19:42

Praha 12-

Hasova, Praha 12

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 11.02.2019 06:23

Odpověď z MHMP:

Dobrý den,

děkujeme za zaslaný podnět. Ten byl naším prostřednictvím předán k vyjádření na příslušnou instituci. Jakmile odpověď obdržíme, budeme Vás obratem kontaktovat.

S pozdravem
za tým zmente.to

Alena



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Helena: A některé přechody jsou zpestřeny ještě tím (třeba Plzeňská u křižovatky s Podbělohorskou), že i když chodec tlačítko zmáčkne v době, kdy auta jedou na zelenou, tak se mu zelená nerozsvítí, když auta zastaví na červenou poprvé , ale až v dalším kole. Nechápu.
24.01.2019 v 08:13    

Tomáš z chodciprotisobě.cz: Já zase nechápu, proč všechno, co se někomu nelíbí musí být hloupost či naschválismus od města. Jen taková maličkost pro pana Libora - pokud na zmiňované křižovatce nepřijede auto z Hasovy ulice či od LIDLu, taky nedostane volno, jen je ta detekce řešena jinak než tlačítkem.
Paní Heleno, Vy byste si snad přála, aby se Vám zelená rozsvítila do již jedoucího proudu vozidel? V Praze se toto systematicky ruší a je snaha chodce na přechod pustit dříve, než tam budou auta.
14.03.2019 v 14:40    

Martin: Chodci musí mačkat tlačítko, protože tím dají křižovatce informaci, že tam jsou. Z cca 700 křižovatek v Praze už je cca 500 vybaveno tzv. dynamickým řízením, tj. volno padá podle toho, z které strany je aktuálně poptávka, nikoli pořád stejně dokola jako kdysi. Pokud by padalo pořád stejně dokola, spousta vteřin by byla nevyužitá, protože by často bylo volno tam, kde není auto nebo chodec. Takto, když se všichni účastníci počítači na křižovatce hlásí, tak ten může vybrat co nejvhodnější sled signálů a křižovatkou projede či projde za jednotku času více lidí. Auto se hlásí najetím na detektorovou smyčku ve vozovce, nebo do prostoru, kde ho videodetekcí identifikuje kamera. Autobus se přihlásí projetím okolo radiomajáku, či ohlásí semaforu polohu dle GPS. Tramvaj se přihlásí ke křižovatce kontaktem na troleji, kterou přejede pantografem. A chodec, protože není kovový (aby jeho magnetické pole zaznamenal detektor ve vozovce a nemá pantograf), si musí zmáčknout tlačítko. Právě chodci totiž v křižovatkách spotřebují nejvíce volna. Ne jen tu dobu zelené, co je vidět, ale pak ještě dobu, co by po padnutí červené mohl přecházet člověk, co na vozovku vstoupil v poslední sekundě té zelené. Pokud se tohle volno ušetří i třeba jen jednou z deseti případů, je to pro řízení dopravy velký zisk.
24.03.2019 v 14:06    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Hasova, Praha 12

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.