Vyhledávejte podle:



Jiné

Seřadit od nejnovějších
Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
S odpovědí

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Veselská, Praha 18

Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 01. 2013

Prosecká radiála a Kbelská ulice vytvářejí bariéru v pěším pohybu na obrovském území mezi Ďáblicemi, Prosekem, Letňany a Starými Ďáblicemi. Nejbližší možnosti překonání, lávku přes Kbelskou a Kosteleckou ulici, dělí 2800 metrů komunikace. Mezi mimoúrovňovou křižovatkou u hotelu Duo a Kosteleckou ulicí je to 2400 metrů. V neprostupném území násilně zaniká celá řada vazeb. Lidé by rádi chodili, kdyby tu možnost měli. Stejně dlouhou či delší dobu objíždějí s přestupem MHD, čímž jí přetěžují a prodražují provoz. Odvažuji si odhadnout, že bariéra vytváří stovky či dokonce tisíce nedobrovolných cest autem denně. Situace je ještě umocněna tím, že směrem bariéře se z více stran přibližuje rozrůstající se obytná zástavba. Navrhuji stavbu tří dostatečně širokých lávek pro pěší a cyklisty, na něž naváží bezmotorové komunikace napojené do následujících míst: 1) Prosek, Desenská 50.131356,14.496964 - Letňany, Tupolevova (slepá) 50.133729,14.500709 2) Staré Ďáblice, K Lomu 50.142347,14.48682 - Letňany, kruhový objezd Tupolevova x Veselská 50.142421,14.505301 (s propojením k slepé ulici k Baumaxu) 3) Prosek, Makedonská 50.130417,14.491729 - Ďáblice, Roudnická 50.132629,14.487695 Seřadil jsem dle priorit, jsem přesvědčen, že tisíce lidí v okolí mají právo na všechny tři. Věřím, že městské části s něčím takovým počítají. Vyzývám Hlavní město Prahu, aby zařídilo realizaci lávek a financovalo je, její komunikace tvoří bariéry. 1) Kdy se dočkám lávky od Proseka do Letňan? 2) Kdy se dočkám lávky ze Starých Ďáblic do Letňan? 3) Kdy se dočkám lávky z Proseka do Ďáblic? O odpovědi prosím Prahu 8, 9, 18 a Odbor dopravy MHMP.

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
S odpovědí

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
Nad Meandry, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 05. 2017

Na jaře jsem objevil, že majitel pozemků (SVJ Harlacherova nechal na cestu podél Botiče nainstalovat značky se zákazy vstupu a vjezdu cyklistů. Je skutečně možné zakázat vstup na cestu, která zde existovala dávno před výstavbou přilehlého bytového areálu a kde jsou dokonce i zbytky značení původní naučné stezky ? Nyní je na východním konci řešení ještě vylepšeno o 'proplétací' dřevěnou zábranu proti cyklistům, dalším krokem asi bude trvalé oplocení.

Rozbitá ruční pumpa v Dykově ulici, na rozhraní domů 19 a 21, Praha 10
S odpovědí

Rozbitá ruční pumpa v Dykově ulici, na rozhraní domů 19 a 21, Praha 10
Dykova, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 18. 04. 2021

Prosím o zvážení možnosti opravy a zprovoznění této pumpy, je bohužel v nesmírně špatném stavu, jak je vidět na fotografiích. Kolem pumpy zajímavě vybočuje původní plot činžovního domu, na pumpu je takto soustředěna pozornost a o to žalostněji bohužel celé zátiší s pumpou působí. Pro srovnání též přikládám foto opravené pumpy na Malé Straně (pozn. Chodci sobě: to je ta zelená, nerozbitá, na jedné z fotografií, bohužel se nám nedaří ji umístit na konec, stále skáče jinam mezi ostatní fotky:)).

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Vyřešený

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Pobřežní, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na stezce pro chodce a cyklisty chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách jí tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Stezka pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v souvislém úseku od Danube House přes celý Rohanský ostrov, podjezdem pod Libeňským mostem až k napojení u Rokytky na ulici U Českých loděnic. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Pořádné osvětlení stezek považují za důležité, aby se rodiče nebáli o své děti. V Nizozemsku většina dětí jezdí do školy na kole, protože jim k tomu byly poskytnuty pořádné podmínky formou komfortní a bezpečné infrastruktury pro jízdu na kole. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html U sídliště Řepy jsem viděl lampu napájenou solárním panelem, která svítí hodně do šířky. Přidávám obrázek, umístěna zde: 50.071946,14.306758). Osvětluje dlouhý úsek cesty pro pěší a zřejmě k ní nevede podzemní kabel. Podobné lampy by bylo možné jistě nainstalovat i na Rohanském ostrově. Přispět by navíc mohli developeři stavějící v okolí postupně další nové domy. Je to v jejich zájmu (bezpečnost a použitelnost okolí pro jejich rezidenty, větší cena nemovitosti). Mělo by být obvyklé, že za povolení ke stavbě na oplátku postaví něco prospěšného ve svém okolí. Řešení může být postupné. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
S odpovědí

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
Vidlák, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

OKOLÍ HOSTAVICKÉHO POTOKA (MEZI LUCINKOVOU ULICÍ A VIDLÁKEM) A ROKYTKY

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Vyřešený

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Rohanské nábřeží, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 09. 05. 2012

Z nábřeží odbočuje nová snad ještě bezejmenná ulice. Na ní navazuje vyšlapaná pěšinka směřující ke stezce. Tu používají lidé, aby se na stezku dostali – ať už na procházku, či když někam směřují na kole. Vzhledem k tomu, že stezka přes Rohanský ostrov není na mnoha místech do ulic Karlína optimálně napojena, navrhuji pěšinku zpevnit alespoň na metr a půl širokou mlatovou cestu. Počítá se s něčím takovým? Kdy? Směrem na západ je pěší spojení ze stezky do Karlína za 280 metrů a na východ po 430 metrech. Podle http://www.katastr2.cz/ patří pozemky pod pěšinkou společnostem ČSAD Praha holding a.s. a RCP Residence, s.r.o Děkuji Václav Kříž

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
S odpovědí

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
Na vrstvách, Praha 4

Kategorie: Jiné
Zasláno: 14. 10. 2013

Obytná zóna v ulici Na Vrstvách je především v dopoledních hodinách zatížena hustým automobilovým provozem neúměrným obytnému charakteru oblasti. Navíc projíždějící auta většinou nedodržují povolenou rychlost 20 km/h. Chodci jsou zde často vystavováni komplikovaným a nebezpečným situacím. Zvlášť složitá je zde situace pro maminky s kočárky, s dětmi na odrážedlech, osoby s omezenou pohyblivostí apod. Situace vyžaduje řešení s cílem utlumení průjezdu aut především ve směru z ulice Jeremenkova a kontrolu rychlosti projíždějících automobilů.

Tramvajový  ostrůvek - zastávka Hadovka ( ve směru Vítězné nám.)
Vyřešený

Tramvajový ostrůvek - zastávka Hadovka ( ve směru Vítězné nám.)
Evropská, Praha 6

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 02. 2012

Stávající tramvajový nástupní ostrůvek na páteřní, frekventované komunikaci ul.Evropská v Praze 6 - Dejvicích je v současné době v nástupním prostoru bez jakékoliv bezpečnostní a povětrnostní ochrany čekajících lidí, před projíždějícími vozidly (osobní, nákladní,autobusy), rachlostí mnohdy vyšší než je 50km/hod.Ochranné zábradlí, osazené v horní části ostrůvku je umístěno nevhodně a nelze ho prakticky využívat.V daném případě někteří lidé, vč.mne musí zvolit o něco menší bezpečnostní riziko a čekat na příjezd tramvaje v kolejovém prostoru - viz.reálná situace v přiloženém fotu z dnešního dne (15.2.2012). Výše popsanou situaci jsem se snažil řešit (tj.s návrhem na min.úpravu - posunutí stáv.neúčelného zábradlí do dolní části ostrůvku) již v loňském roce 2011 s ÚMČ Praha 6 - odb.dopravy, resp.následně s DP hl.m.Prahy, ale po e-mailové a telefonické komunikaci s odpovědnými pracovníky, bez náznaku snahy danou situaci, alespoň provizorně aktuálně řešit.V obecném - bezpečnostním zájmu vás velmi prosím o pomoc při vyřešení daného problému.

Odpadky, havěť a nevhodné umístění popelnic - Nad Kolčavkou
Bez odpovědi

Odpadky, havěť a nevhodné umístění popelnic - Nad Kolčavkou
Nad Kolčavkou, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 08. 2023

V ulici Nad Kolčavkou vedle právě probíhající stavby bytového domu a přímo do cesty 'provizornímu chodníku' byly umístěny popelnice a později i celá klec na odpadky. Na místě původně byly kontejnery na tříděný odpad, které se přesunuly na druhou stranu ulice, což je trochu nešťastné (vzhledem k tomu, že se tam správně nesmí chodit a chodník je uzavřen). Je to jediná pěší i příjezdová cesta k našim domovům, k posezení u místního pivovaru a z původně hezké lokality se stala 'stezka odvahy'. Tato situace je nepříjemná a ostudná už od pohledu. Problémem jsou kromě 'estetické stránky' hlavně potkani, kteří tady běhají pod nohami a navíc odpadky roznáší z popelnic a pytlů, které často lidí odloží jen tak na zem. Během letních dní je problém i zápach. Vzhledem k tomu, jak klec a její okolí vypadá, kolemjdoucí už to očividně neřeší a odkládají tam jako bonus různé předměty (nyní např. gauč a koberec), které tam bohužel hnijí několik týdnů, stejně tak všechny odpadky na zemi, které se neuklízí a pro potkany je to úplný ráj. Náš bytový dům, který je hned vedle stavby a nejblíže této kleci, má přitom vlastní popelnice přímo v objektu, funguje to skvěle a v okolí domu býval vždy pořádek. Výše zmíněný provizorní chodník je vytvořený formou záboru původních parkovacích míst v ulici, které nám místním opravdu chybí. Pro ty méně odvážné, kteří se bojí projít přímo kolem klece s odpadky (a potkany), je k dispozici pouze úzká silnice, která nyní částečně spadá do oblasti probíhající stavby. Projití po silnici je tedy kromě toho, že je to zakázané a nekomfortní, tak zároveň i nebezpečné, na což nás lidé ze stavby sami upozorňovali. Ač se jedná o slepou ulici a a relativně klidnou lokalitu, aut zde jezdí dost (je to příjezdová cesta do velkého autoservisu, je tady restaurace) a také zde prochází mnoho lidí (napojení na stezku podél Rokytky, propojení Libně/Vysočan a Proseku, podchod pod hlavní silnicí na Palmovku). Zástupci městské části Praha 9 již byli dříve kontaktováni, nicméně situace se zdá být stále horší. Kolčavka bohužel už není hezkým místem pro život a ani pro procházku.

Villa Bertramka je kemp pro bezdomovce
S odpovědí

Villa Bertramka je kemp pro bezdomovce
Mozartova, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 04. 2021

Zahrady v této národní kulturní památce a kolem ní jsou domovem uživatelů drog. Večer a v noci tam zakladaji ohne přímo oproti budově a starým stromům. Park kolem této usedlosti z poloviny 18. století je plný odpadků a je ve strašném stavu.

Zastřešení zastávky Novozámecká
S odpovědí

Zastřešení zastávky Novozámecká
Novozámecká, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Zastřešení zastávky Novozámecká v obou směrech + osazení laviček. Zde odkaz na zastřešení zastávek https://www.pontte.cz/autob…/autobusove-zastavky-convi.aspx… které by odpovídalo normám vč. vyhlášky č.398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb 1. Zlepší se tak a zpříjemní doba čekání na příjezd autobusu, který při dnešní husté dopravě jezdí se zpožděním. 2. Lavička zpříjemní čekání obzvláště starším občanům, kteří jí velice rádi ocení.

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
S odpovědí

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012

Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
S odpovědí

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
Pilská, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Vybudovat veřejné osvětlení podél chodníku, vchod park Pilská-Dřínovská, chodník je potmě!

Nebezpečná situace v parku Mrázovka
S odpovědí

Nebezpečná situace v parku Mrázovka
Mrázovka, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 28. 04. 2020

Výsledek toho, že lidem dáváme pouze jehly a drogy a neposkytujeme jim skutečné vnitřní zázemí k použití. Park Mrázovka je nyní nebezpečným parkem, který je plným lahviček s drogami, jehlami a spoustou odpadků, které feťáci za sebou zanechávají. Schránky na jehly, které jsou zde umísťěny přitahují pouze lidi, kteří sem přicházejí veřejně drogy užívat, tyto schránky problém nevyřeší. V parku by neměli být žádní uživatelé drog. Přemýšlejte o tom?! Čištění/úklid každý den také nic neřeší, protože může být pozdě, až se nějaké dítě (nebo i pes) bodne o jehlu, popřípadě sebere plastovou krabičku s metadonem/subotexem nebo co to je za náhražky. V blízkosti obou dětských hřišť je plno jehel a lahviček od náhražek. Mladí sedící na schodech aplikující si drogy, to je k vidění v parku Mrázovka. A ani security jim v tom nezabrání. Další takové místo je dětské hřišťě Červený vrch (pozn. CHS: myšleno patrně Černý vrch), dětské hřišťě na Skalce. Moje rada: 1. Uzavřete park a proveďte kompletní vyčištění parku (včetně keřů). 2. Dokud nebude hlavní město Praha pro uživatele drog zajišťovat vnitřní prostor pro užití a důsledně hlídat jeho dodržování, aby se náhražky neprodávali dole na Andělu nebo již zmíněná aplikace v parku. Dokud se budou jehly distribuovat pouze oknem, hřiště v tomto parku by měla být trvale uzavřena, aby se zabránilo nebezpečným situacím.

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
Vyřešený

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
U Českých loděnic, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na asfaltce procházející parkem chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách ji tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí, protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Park pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v celém úseku od křížení s Voctářovou až po Povltavskou ulici. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html Řešení může být postupné. Za nejdůležitější úsek považuji rozhodně část od Voctářovy k dětskému hřišti u studánky. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?