Filtr podnětů



Jiné

Seřadit od nejnovějších
Protest SONS proti  provozu vozítek segway - Připojme se
Zaslaný

Protest SONS proti provozu vozítek segway - Připojme se
Staroměstské nám., Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 10. 2015

Ministerstvo dopravy předložilo vládě ČR k projednání novelu zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích. Návrh mj. zakazoval provozování osobního přepravního prostředku – tzv. segwaye - na chodníku, stezce pro chodce, stezce pro chodce a cyklisty a na vozovce. K projednání v poslanecké sněmovně však vláda posílá následující návrh onoho ustanovení: „... Osoba na osobním přepravníku se samovyvažovacím zařízením nebo obdobném zařízení (dále jen „osobní technický prostředek') smí užít chodníku, stezky pro chodce, stezky pro chodce a cyklisty nebo odděleného pruhu pro chodce na stezce pro chodce a cyklisty, pohybuje-li se rychlostí srovnatelnou s rychlostí chůze. ...' K tomu vysvětleme, že „osobní technický prostředek') ve vládou schváleném znění novely zákona je zařízení, s nímž se již nějakou dobu setkáváme obvykle pod názvem segway na ulicích Prahy a dalších větších měst. Zkrátka: Bude-li ono ustanovení zákona schváleno, můžeme se těšit, že na ulicích měst se zanedlouho bude prohánět stále více Plošinek s kolečky po stranách, s jakýmisi řídítky, poháněné elektromotory napájenými z akumulátoru, s hmotností několik desítek kilogramů, s možnou rychlostí přes 20 km/hod. (tedy více než 5 m/s), pohybující se velice potichu a řízené kýmkoli. Nechápeme to a bojíme se! Se segwayi se zatím setkáváme ve větších městech a jsou převážně provozované cestovními kancelářemi. Již tak byly zaznamenány první incidenty s chodci. Pořizovací cena segwayů rapidně klesá. Jejich počet na chodnících českých obcí se tedy bude zákonitě rapidně zvětšovat. Budou všichni jejich uživatelé schopni a ochotni dbát na dostatečnou bezpečnost svoji i ostatních? Není třeba nijaké bujné fantazie, abychom si představili, že se tím vytváří podmínky pro vážné úrazy chodců. To teprve potom budeme čekat na další novelu zákona, která ono nesmyslné ustanovení zruší a provoz segwayů na chodnících zakáže? Mgr. Václav Polášek, prezident Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých ČR sděluje: „Nevidomí občané Prahy se na nás obracejí se svými obavami z kolizí se segwayi. Upozorňují na to, že vozítko není slyšet a jede při tom rychle. Vůbec nevíme, jak zručný, odpovědný a ohleduplný je jeho řidič. Jestliže je vozítko nebezpečné pro všechny chodce, pro nevidomé a špatně vidící to platí mnohonásobně více. Proto se náš spolek zrakově postižených lidí obrací na širokou veřejnost se žádostí o podporu v úsilí o včasný zákaz provozu segwayů na chodnících dříve, než se začne zvyšovat počet jimi způsobených úrazů. Proto se obracíme na poslance parlamentu ČR s výzvou o zvrácení návrhu vlády a prosazení zákazu provozu segwayů na chodnících.' K iniciativě SONS se připojují: Škola Jaroslava Ježka Pražská organizace vozíčkářů Pražské matky Život 90 Přes bariéry

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
Zaslaný

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
Nad Meandry, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 05. 2017

Na jaře jsem objevil, že majitel pozemků (SVJ Harlacherova nechal na cestu podél Botiče nainstalovat značky se zákazy vstupu a vjezdu cyklistů. Je skutečně možné zakázat vstup na cestu, která zde existovala dávno před výstavbou přilehlého bytového areálu a kde jsou dokonce i zbytky značení původní naučné stezky ? Nyní je na východním konci řešení ještě vylepšeno o 'proplétací' dřevěnou zábranu proti cyklistům, dalším krokem asi bude trvalé oplocení.

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Zaslaný

Chybějící osvětlení na stezce na Rohanském Ostrově
Pobřežní, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na stezce pro chodce a cyklisty chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách jí tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Stezka pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v souvislém úseku od Danube House přes celý Rohanský ostrov, podjezdem pod Libeňským mostem až k napojení u Rokytky na ulici U Českých loděnic. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Pořádné osvětlení stezek považují za důležité, aby se rodiče nebáli o své děti. V Nizozemsku většina dětí jezdí do školy na kole, protože jim k tomu byly poskytnuty pořádné podmínky formou komfortní a bezpečné infrastruktury pro jízdu na kole. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html U sídliště Řepy jsem viděl lampu napájenou solárním panelem, která svítí hodně do šířky. Přidávám obrázek, umístěna zde: 50.071946,14.306758). Osvětluje dlouhý úsek cesty pro pěší a zřejmě k ní nevede podzemní kabel. Podobné lampy by bylo možné jistě nainstalovat i na Rohanském ostrově. Přispět by navíc mohli developeři stavějící v okolí postupně další nové domy. Je to v jejich zájmu (bezpečnost a použitelnost okolí pro jejich rezidenty, větší cena nemovitosti). Mělo by být obvyklé, že za povolení ke stavbě na oplátku postaví něco prospěšného ve svém okolí. Řešení může být postupné. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Zaslaný

Propojení stezky a Rohanského nábřeží
Rohanské nábřeží, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 09. 05. 2012

Z nábřeží odbočuje nová snad ještě bezejmenná ulice. Na ní navazuje vyšlapaná pěšinka směřující ke stezce. Tu používají lidé, aby se na stezku dostali – ať už na procházku, či když někam směřují na kole. Vzhledem k tomu, že stezka přes Rohanský ostrov není na mnoha místech do ulic Karlína optimálně napojena, navrhuji pěšinku zpevnit alespoň na metr a půl širokou mlatovou cestu. Počítá se s něčím takovým? Kdy? Směrem na západ je pěší spojení ze stezky do Karlína za 280 metrů a na východ po 430 metrech. Podle http://www.katastr2.cz/ patří pozemky pod pěšinkou společnostem ČSAD Praha holding a.s. a RCP Residence, s.r.o Děkuji Václav Kříž

Tramvajový  ostrůvek - zastávka Hadovka ( ve směru Vítězné nám.)
Zaslaný

Tramvajový ostrůvek - zastávka Hadovka ( ve směru Vítězné nám.)
Evropská, Praha 6

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 02. 2012

Stávající tramvajový nástupní ostrůvek na páteřní, frekventované komunikaci ul.Evropská v Praze 6 - Dejvicích je v současné době v nástupním prostoru bez jakékoliv bezpečnostní a povětrnostní ochrany čekajících lidí, před projíždějícími vozidly (osobní, nákladní,autobusy), rachlostí mnohdy vyšší než je 50km/hod.Ochranné zábradlí, osazené v horní části ostrůvku je umístěno nevhodně a nelze ho prakticky využívat.V daném případě někteří lidé, vč.mne musí zvolit o něco menší bezpečnostní riziko a čekat na příjezd tramvaje v kolejovém prostoru - viz.reálná situace v přiloženém fotu z dnešního dne (15.2.2012). Výše popsanou situaci jsem se snažil řešit (tj.s návrhem na min.úpravu - posunutí stáv.neúčelného zábradlí do dolní části ostrůvku) již v loňském roce 2011 s ÚMČ Praha 6 - odb.dopravy, resp.následně s DP hl.m.Prahy, ale po e-mailové a telefonické komunikaci s odpovědnými pracovníky, bez náznaku snahy danou situaci, alespoň provizorně aktuálně řešit.V obecném - bezpečnostním zájmu vás velmi prosím o pomoc při vyřešení daného problému.

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
Zaslaný

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
Vidlák, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

OKOLÍ HOSTAVICKÉHO POTOKA (MEZI LUCINKOVOU ULICÍ A VIDLÁKEM) A ROKYTKY

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
Zaslaný

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
Na vrstvách, Praha 4

Kategorie: Jiné
Zasláno: 14. 10. 2013

Obytná zóna v ulici Na Vrstvách je především v dopoledních hodinách zatížena hustým automobilovým provozem neúměrným obytnému charakteru oblasti. Navíc projíždějící auta většinou nedodržují povolenou rychlost 20 km/h. Chodci jsou zde často vystavováni komplikovaným a nebezpečným situacím. Zvlášť složitá je zde situace pro maminky s kočárky, s dětmi na odrážedlech, osoby s omezenou pohyblivostí apod. Situace vyžaduje řešení s cílem utlumení průjezdu aut především ve směru z ulice Jeremenkova a kontrolu rychlosti projíždějících automobilů.

SEGWAY na chodník nepatří!
Bez odpovědi

SEGWAY na chodník nepatří!
Týnská, Praha 1

Kategorie: Jiné
Zasláno: 06. 04. 2014

SEGWAY má dvě kola, motor, brzdu, řidítka a schopnost dosahovat třikrát vyšší rychlosti, než je běžná chůze či běh člověka. Crash testy dokazují i smrtelné úrazy. Přesto na něj české Ministerstvo dopravy (jedno z mála v Evropě) stále pohlíží jako na chodce a tudíž Ministerstvo dopravy svévolně ohrožuje chodce v Praze 1. Pomožte Praze, pomožte sobě: SEGWAY na chodník nepatří! Watch on YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Gq7N_TGfTYM

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Zaslaný

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012

Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Zaslaný

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Veselská, Praha 18

Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 01. 2013

Prosecká radiála a Kbelská ulice vytvářejí bariéru v pěším pohybu na obrovském území mezi Ďáblicemi, Prosekem, Letňany a Starými Ďáblicemi. Nejbližší možnosti překonání, lávku přes Kbelskou a Kosteleckou ulici, dělí 2800 metrů komunikace. Mezi mimoúrovňovou křižovatkou u hotelu Duo a Kosteleckou ulicí je to 2400 metrů. V neprostupném území násilně zaniká celá řada vazeb. Lidé by rádi chodili, kdyby tu možnost měli. Stejně dlouhou či delší dobu objíždějí s přestupem MHD, čímž jí přetěžují a prodražují provoz. Odvažuji si odhadnout, že bariéra vytváří stovky či dokonce tisíce nedobrovolných cest autem denně. Situace je ještě umocněna tím, že směrem bariéře se z více stran přibližuje rozrůstající se obytná zástavba. Navrhuji stavbu tří dostatečně širokých lávek pro pěší a cyklisty, na něž naváží bezmotorové komunikace napojené do následujících míst: 1) Prosek, Desenská 50.131356,14.496964 - Letňany, Tupolevova (slepá) 50.133729,14.500709 2) Staré Ďáblice, K Lomu 50.142347,14.48682 - Letňany, kruhový objezd Tupolevova x Veselská 50.142421,14.505301 (s propojením k slepé ulici k Baumaxu) 3) Prosek, Makedonská 50.130417,14.491729 - Ďáblice, Roudnická 50.132629,14.487695 Seřadil jsem dle priorit, jsem přesvědčen, že tisíce lidí v okolí mají právo na všechny tři. Věřím, že městské části s něčím takovým počítají. Vyzývám Hlavní město Prahu, aby zařídilo realizaci lávek a financovalo je, její komunikace tvoří bariéry. 1) Kdy se dočkám lávky od Proseka do Letňan? 2) Kdy se dočkám lávky ze Starých Ďáblic do Letňan? 3) Kdy se dočkám lávky z Proseka do Ďáblic? O odpovědi prosím Prahu 8, 9, 18 a Odbor dopravy MHMP.

Zastřešení zastávky Novozámecká
Zaslaný

Zastřešení zastávky Novozámecká
Novozámecká, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Zastřešení zastávky Novozámecká v obou směrech + osazení laviček. Zde odkaz na zastřešení zastávek https://www.pontte.cz/autob…/autobusove-zastavky-convi.aspx… které by odpovídalo normám vč. vyhlášky č.398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb 1. Zlepší se tak a zpříjemní doba čekání na příjezd autobusu, který při dnešní husté dopravě jezdí se zpožděním. 2. Lavička zpříjemní čekání obzvláště starším občanům, kteří jí velice rádi ocení.

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
Zaslaný

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
Pilská, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Vybudovat veřejné osvětlení podél chodníku, vchod park Pilská-Dřínovská, chodník je potmě!

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
Zaslaný

Chybějící osvětlení v Thomayerových sadech
U Českých loděnic, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 24. 07. 2012

Na asfaltce procházející parkem chybí osvětlení. Ve večerních (v temných měsících i pozdně odpoledních) hodinách ji tak využívá méně lidí, než by mohlo. Část lidí tma odradí, protože je snížena úroveň sociální bezpečnosti. Park pak osiří a snadněji zde může bujet kriminalita. Lampy chybí v celém úseku od křížení s Voctářovou až po Povltavskou ulici. Řešení nemusí být příliš drahé. Není nutno přesvětlovat řadou blízko za sebou stojících lamp (tak jak tomu je například na stezce po bývalé trati na Vítkově). Také se nemusí svítit nepřetržitě či celou noc. Například v Nizozemsku používají na stezkách lampy se spínači nebo čidly reagujícími na pohyb. Nizozemsko je země, kam se jet inspirovat: http://www.aviewfromthecyclepath.com/2012/02/keeping-child-cyclists-safe.html http://www.aviewfromthecyclepath.com/2010/03/dynamic-cycle-path-lighting.html Řešení může být postupné. Za nejdůležitější úsek považuji rozhodně část od Voctářovy k dětskému hřišti u studánky. Počítá se s něčím takovým? Kdy? A v jakých úsecích?

Lepší přestupování na metru Depo Hostivař
Zaslaný

Lepší přestupování na metru Depo Hostivař
Černokostelecká, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 10. 2012

Přestup z autobusů na metro by byl pohodlnější, pokud bychom věděli, za jak dlouho metro odjíždí. Část končí na Skalce a intervaly jsou na poměry metra dlouhé. Často souprava stojí ve stanici a lze jen hádat, odjede-li za čtyři minuty či deset vteřin. Přitom zde existují vhodné informační panely, které by mohly informace o době do odjezdu zobrazovat. Lidé nevědí, zda mají přidat do kroku, či jestli mají dost času (koupit si noviny, svačinu). K jejich naštvání jim často metro ujede zcela zbytečně. Podnět jsem 23. 12. 2011 poslal na ROPID: ropid@ropid.mepnet.cz Odpověď od Filipa Drápala mi přišla 2.1.2012, za což děkuji. Bylo v ní přeposláno, co napsal Petr Malík z Dopravního podniku: 'Co se týká stanice metra Depo Hostivař, pokusíme se v dohledné době najít vhodný způsob, jak cestující co nejlépe o odjezdech informovat. Děkuji za pochopení Petr Malík' Ke konci září jsem byl na místě znova a informace o odjezdu zobrazena nebyla. (Pokud byla vypnuta jen ten den a jinak funguje, tak se omlouvám, ale nepředpokládám to. Místní pravidelní cestující mne kdyžtak opraví.) Ptám se odpovědné osoby z Dopravního podniku: Kdy začne být na panelech zobrazována informace s minutami a vteřinami do nejbližšího odjezdu metra? Předem děkuji za vyřešení.

Spadlý plot
Nově zaslaný

Spadlý plot
Zámečnická, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 22. 12. 2018

Spadla část plotu u opravovaného hřiště u ulice Zámečnická. Zakrývá celou šíři chodníku a má ostré hrany