Tramvajový ostrůvek - zastávka Hadovka ( ve směru Vítězné nám.)

Stávající tramvajový nástupní ostrůvek na páteřní, frekventované komunikaci ul.Evropská v Praze 6 - Dejvicích je v současné době v nástupním prostoru bez jakékoliv bezpečnostní a povětrnostní ochrany čekajících lidí, před projíždějícími vozidly (osobní, nákladní,autobusy), rachlostí mnohdy vyšší než je 50km/hod.Ochranné zábradlí, osazené v horní části ostrůvku je umístěno nevhodně a nelze ho prakticky využívat.V daném případě někteří lidé, vč.mne musí zvolit o něco menší bezpečnostní riziko a čekat na příjezd tramvaje v kolejovém prostoru - viz.reálná situace v přiloženém fotu z dnešního dne (15.2.2012).
Výše popsanou situaci jsem se snažil řešit (tj.s návrhem na min.úpravu - posunutí stáv.neúčelného zábradlí do dolní části ostrůvku) již v loňském roce 2011 s ÚMČ Praha 6 - odb.dopravy, resp.následně s DP hl.m.Prahy, ale po e-mailové a telefonické komunikaci s odpovědnými pracovníky, bez náznaku snahy danou situaci, alespoň provizorně aktuálně řešit.V obecném - bezpečnostním zájmu vás velmi prosím o pomoc při vyřešení daného problému.

Zaslal: Josef Michálek, 15.02.2012 v 11:21

Praha 6-

Evropská, Praha 6

Aktualizace podnětu

08.10.2013

Josef Michálek přidal následující aktualizace podnětu:

S radostí mohu konstatovat, že předmětný problém se podařilo v současné době vyřešit a zábradlí je osazeno. Toto se podařilo pouze díky vstřícnému a nadstandardnímu přístupu Ing.J. Routnerové (MHMP), za což jí vyjadřuji i touto cestou velký dík.



02.02.2022

Martin Šemík přidal následující aktualizace podnětu:

Dobrý den,

podnět již byl vyřešen, v roce 2015 proběhla rekonstrukce TT a s ní spojené rozšíření tramvajového ostrůvku. (foto: Google Maps)




Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 21.02.2012 13:41

Vážený pane,

otázku staničního ostrůvku zastávky "Hadovka" jsme s dopravcem projednávali opakovaně. Bohužel, pro dopravce existují závazné normy, kterými je povinen se řídit a ty, mimo jiné, stanoví, jaká musí být vzdálenost přístřešku od temena nejbližší kolejnice, příp. jaký prostor musejí mít cestující mezi ochranným zábradlím a kolejištěm. Protože stávající staniční ostrůvek by neumožnil svou šířkou závazné parametry dodržet, jsme v tomto případě nuceni akceptovat, že přístřešek pro cestující je umístěn na přilehlém chodníku a zábradlí je instalováno jen na té části staničního ostrůvku, která to svoji šířkou umožňuje.
V minulých letech bylo v mnoha případech společnou investicí městské části a dopravce dosaženo na území naší městské části rozšíření řady staničních ostrůvků (zpravidla na úkor přilehlé vozovky). To umožnilo přeinstalovat přístřešky pro cestující přímo na staniční ostrůvky a osadit je zároveň bezpečnostním zábradlím (viz např. zastávka "Bořislavka", aj.). V současné době dopravce není schopen z finančních důvodů v této aktivitě pokračovat a proto se celá akce pozastavila. V této chvíli nelze odpovědně odhadnout, kdy bude uvedený proces opět obnoven. Projekčně je přestavba řady dalších staničních ostrůvků již samozřejmě připravena.

S pozdravem
Ing. Dana Charvátová
vedoucí odboru dopravy a životního prostředí
Úřadu Městské části Praha 6



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Josef Michálek: Vyjádření ÚMČ Praha 6 mne po zkušenostech bohužel ani moc nepřekvapilo. Jak jsem popsal, předmětný problém jsem řešil již v r.2010 (omylem jsem uvedl v r.2011) i se správcem zastávky, tj.DP hl.m.Prahy. Technickými parametry, které převzala paní Ing.Charvátová (zřejmě bez ověření), bylo tehdy DP argumentováno i mě. Po tehdejším vlastním prověření výkladu příslušné platné ČSN a skutečném zaměření parametrů nástupního ostrůvku jsem dokázal odpovědným pracovníkům DP, že v tomto problém není a evidentně se jedná z jejich strany o zástupný problém. Dále z logiky věci si pokládám otázku, pokud může být ochranné zábradlí v horní (nevyužívané) části ostrůvku (šíře po celé jeho celé délce je stejná), proč by nemohlo být pouze prodlouženo, za min.nákladů, ochranné zábradlí i do jeho dolní (velmi využívané) části??? Argument o "nedostatku" finančních prostředků na tuto banalitu (alespoň "dočasné" řešení, nikoliv celková rekonstrukce komunikace) je však již odzbrojující a s ohledem na hospodaření DP hl.m.Prahy, které je v současné době avizováno ve veřejných médiích, i celkem "pochopitelné"!!! Jsem však přesvědčen, že při troše dobré vůle a z kompetentních pozic nehledání zástupných důvodů, třeba i za účelového spolufinancování MHMP (ÚMČ Praha 6), by se tento, v našich současných obecných poměrech "neřešitelný"problém, podařilo v zájmu bezpečnosti a ochrany normálních lidí operativně zajistit. Toto třeba i na úkor některých absurdních investic v Praze, jako je např. přístřešek, kterým operuje Ing.Charvátová, který je i nefunkčně situován na chodníku za vozovkou, tedy téměř nevyužíván a i z bezpečnostního hlediska velmi problematický.
S nadějí stále doufám, že tato banalita je řešitelná v dohledné době i v hl.m.Praze, tj.na třídě Evropská, kterou z budoucího letiště Václava Havla, čas od času projíždějí i prezidenti USA, Ruska atd........
21.02.2012 v 14:46    

Vladimír Šmíd: Pane Michálku, snad kouzlem nechtěného jste naznačil možné řešení. Proč by se taková banalita měla řešit rychle a jednoduše za malé peníze? Přejmenujmež Evropskou na Třídu Václava Havla formou referenda, zadejmež posudky a proplaťmež kampaně, vražmež do toho 3 miliardy a pí Charvátová bude první, která řekne, že to tak vlastně chtěla od samého počátku.
21.02.2012 v 15:30    

Jakub Slíva: Mám pocit, že zde došlo ze strany paní Charvátové k nepochopení dotazu nebo odpovídá na něco jiného. Nikdo nepožadoval stavbu přístřešku, ale pouze ochranného zábradlí, které již je v horní části ostrůvku. Opravdu nechápu, v čem se liší šířka ostrůvku v dolní a horní části a proč se úřad snaží s odvoláním na něco takového vyhnout řešení tohoto problému. Ten totiž není jen v nepříjemném pocitu cestujících čekajících na tramvaj v bezprostřední blízkosti projíždějících aut a náklaďáků, zašpiněném oblečení apod. ale především bezpečnosti. Zkuste chvíli stát na podobném nezabezpečeném ostrůvku s malými dětmi. Nechápu tuto logiku - raději než nějakým způsobem řešit bezpečnost chodců odkážete na nesmyslné technické parametry. A tím je to skončeno?
21.02.2012 v 16:33    

Josef Michálek: Vážený pane Slívo, jako autor předmětného podnětu Vám děkuji za podporu a s vaším názorem se plně ztotožňuji. Nevím, zda pro paní Ing.Charvátovou je její odpovědí problém vyřešen, ale ze svých dřívějších zkušeností jako občana Prahy se domnívám, že ano.Tato paní vedoucí odboru řeší problémy systémem - najít důvod, přoč nelze problém kladně vyřešit, než naopak.Možná ale (?),že na tento podnět ještě zareagují její nadřízení z ÚMČ Praha 6, nebo i z Magistrátu hl.m.Prahy, či dokonce i bez pana Dvořáka někdo kompetentní z DP hl.m.Prahy.
V jejich archývu by se možná našel i doklad o tom, což si pamatuji i jako dříve narozený pamětník, že předmětné ochranné zábradlí původně probíhalo po celé délce refíže, ale po dopravní nehodě bylo v jeho dolní části "smeteno" a tehdy zřejmě odpovědný pracovník (jistě ještě né paní vedoucí Ing.Charvátová) již nezajistil uvedení zábradlí do původního stavu.Dnes to již je z jejich pohledu neřešitelný problém.Možná by mohla paní Ing.Charvátová vyjít ze své úřední židle a jít se podívat o zastávku níže k Vítěznému náměstí, tj.zastávka "Thákurova", kde by zjistila, jak i původně vypadalo zábradlí na zastávce "Hadovka", tj. pochopitelně ochranné zábradlí průběžné po celé délce refíže.
22.02.2012 v 13:12    

Václav Římal: Zaráží mě, že existuje norma na minimální vzdálenost mezi zábradlím a kolejištěm. Není přeci zábradlí potřebné nejvíce tam, kde auta jezdí kolem lidí nejblíže, tedy kde je ostrůvek úzký? Na takových zastávkách je podle mě hrozba srážky chodce čekajícího na tramvaj s autem nejvyšší.
29.02.2012 v 15:57    

Josef Michálek: S radostí a s vírou v naději sděluji všem angažujícím se v předmětné záležitosti nástupního ostrůvku tramvajové stanice "Hadovka", vč.Ing.Charvátové (ÚMČ Praha 6), že jsem, po předchozí e-mailové komunikaci s MHMP- kam jsem záležitost podstoupil, právě obdržel telefonickou informaci od paní Ing.J.Routnerové (vedoucí drážního správního úřadu odb.dopravy MHMP), že byla projednána a schválena celková rekonstrukce refíže, s termínem realizace v r.2013.Zřejmě v letních měsících, v přímé souvislosti s plánovanou výlukou tramvají v ul.Evropská, z důvodů výstavby prodloužené trasy metra A (úpravy stanice "Dejvická").Doufejme, že tato informace bude reálně naplněna a problém definitivně vyřešen.
07.03.2012 v 15:32    

Josef Michálek: S radostí mohu konstatovat, že předmětný problém se podařilo v současné době vyřešit a zábradlí je osazeno. Toto se podařilo pouze díky vstřícnému a nadstandardnímu přístupu Ing.J.Routnerové (MHMP), za což jí vyjadřuji i touto cestou velký dík.
08.10.2013 v 20:02    

Chodci Sobě: Děkujeme panu Michálkovi za dobrou zprávu. Za případné zaslání fotografie upraveného místa budeme moc rádi – díky!
09.10.2013 v 11:33    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Evropská, Praha 6

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty