Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách

Obytná zóna v ulici Na Vrstvách je především v dopoledních hodinách zatížena hustým automobilovým provozem neúměrným obytnému charakteru oblasti. Navíc projíždějící auta většinou nedodržují povolenou rychlost 20 km/h. Chodci jsou zde často vystavováni komplikovaným a nebezpečným situacím. Zvlášť složitá je zde situace pro maminky s kočárky, s dětmi na odrážedlech, osoby s omezenou pohyblivostí apod. Situace vyžaduje řešení s cílem utlumení průjezdu aut především ve směru z ulice Jeremenkova a kontrolu rychlosti projíždějících automobilů.

Zaslal: Marie Blažková, 14.10.2013 v 16:09

Praha 4-

Na vrstvách, Praha 4

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 06.11.2015 08:45

Obytná zóna v úseku ul. Na vrstvách byla vybudována právě pro zklidnění části této lokality a je stavebně i dopravně řešena tak, aby byla bezpečná , plynulá a zklidněná, při dodržování základní povinnosti všech účastníků silničního provozu, vyplývající ze zákona č. 361/2000 Sb., § 4, § 39, o provozu na pozemních komunikacích , v platném znění.

Jaroslav Vodák
Vedoucí odboru životního prostředí a dopravy ÚMČ Praha 4



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 23.09.2019 22:27

K osobnímu dotazu na pana místostarostu pro oblast dopravy Kovaříka:

Dobrý večer vážená paní Šuchmanová,

úprava ulice Na vrstvách byla před lety uskutečněna po dlouhém projednávání z prostředků městské části a TSK v některých úsecích v provedení obytné ulice.

Tehdejší místostarosta Bodenlos zajistil v předminulém volebním období na základě podnětů občanů zpracování pěti variant velmi rozsáhlých dopravních studií celého širšího území svahu od ulice Jeremenkovy po oblast ulic Milevská a K Sídlišti.

Pět variant bylo podle záznamů velmi důkladně a dlouze veřejně projednáno. Názory se již tehdy velmi různily od striktního zneprůjezdnění celé oblasti až po výsledné jednosměrky a povrchové úpravy. Protože exmístostarosta v dané oblasti sám má trvalé bydliště, zabýval se řešením skutečně velmi nadstandardně a důkladně.

Nikdy však nedošlo k úplné shodě názorů a opakovaně se vrací některé tehdy zavržené podněty (např. na otočení či jiné řešení jednosměrek). V současné době přišlo několik rozsáhleji podporovaných navzájem bohužel neslučitelných žádostí na zásahy do daného dopravního provedení, což vyvolala především realizovaná dopravní opatření v souvislosti se ZPS na náhorní planině a pankráckých sídlištích.

Velmi pravděpodobně 2.12.2019 bude spuštěn provoz ZPS i celé Vámi zmiňované oblasti.

Nejpozději při ročním vyhodnocování ZPS bude provedeno i zhodnocení dopadu ZPS na provoz v dané oblasti a případně projednávány změny.

Osobně nepovažuji povrchové provedení komunikace za úplně zdařilé právě z důvodu prolínání pěšího provozu s cyklisty a auty. Absence skutečných chodníků, považovaná za zklidňující prvek není v reálu nejbezpečnější variantou.

Dodržování značek, zákazů a příkazů není jen věcí restrikce, ale také naší vzájemné tolerance. Sám sice tuto oblast jako řidič nebo jako chodec navštěvuji poměrně minimálně (k občasné návštěvě restaurace Pekařka se dostanu ze shora a nahoru se vrátím), ale mohu konstatovat, že problém objíždění hlavních komunikací klidovými oblastmi je zhoršován omezeními provozu právě na hlavních komunikacích, kde omezení a s nimi spojené kongesce vybízejí hledat jiné trasy. Podle jednorázového šetření navazující oblasti nepomáhá ani změna zvyklostí v cestě do škol, kde podíl automobilové dopravy dosahuje již více než dvou pětin.

S autory podnětů, kteří mají o schůzku zájem, se snažím scházet osobně a prodiskutovat náměty.

přeji příjemný víkend

Z. Kovařík



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Adam Fendrych: Zrovna dnes jsem tam procházel a říkal jsem si, jaký "génius" tu ulici navrhoval. Vždyť ji není možné jako chodec projít rovně po chodníku. Na fotce je to krásně vidět - člověk musí obcházet kusy zeleně, čímž si nepříjemně prodlužuje cestu, a navíc se musí vyhýbat projíždějícím autům. Pokud bylo cílem ulici zlidštit, povedl se pravý opak.
14.10.2013 v 18:02    

Jiří Novotný: Souhlasím,.,je to neuvěřitelné, jak mohli něco takového schválit, popírá to zdravý rozum.. chodci jsou vydáni napospas autům...Vypadá to jako "stroj na kolize s chodci" .. možná to navrhovala Pohřební služba, aby měla kšeft :-/
14.10.2013 v 20:21    

Helena Vrbatová: Jako zástupce samosprávy 53 bytových jednotek jsem již před 2 lety 2x upozorňovala
stavební úřad MČP4 na kritickou situaci v této lokalitě, ale bohužel na to nikdo nereagoval. Zřejmě mailová pošta nestačí a bylo nutné posílat doporučené dopisy a uhánět příslušné úředníky. Nyní se to snad dostane ke kompetentním osobám a začne se situace řešit. V našem řešení a mailech byl návrh : aspoň k provedení přerušení zelených ostrůvků a propojení chodníků. Uskakující chodce a děti si zde můžete nejlépe prohlédnout ráno mezi 7-8 hodinou, kdy jdou chodci do práce a do škol a projíždějící auta zde jedou rychlostí i 60 km/hod ! Před den se lokalita trochu zklidní, ale nebezpečná cesta je to stále. rovněž by pomohla dopravní zančka "průjezd zakázán" nebo občasná kontrola rychlosti. opravdu nám touto stavební úpravou udělalo "město" v roce 2002 "velkou radost ! Od té doby se chůze pro pěší stala velkým adrenalínem a tké se domnívám, že za tím stojí asi nějaký vtipálek nebo ta "pohřební služba". Prosím napravte co vaši předchůdci pěkně "zvorali". Děkuji
07.11.2013 v 20:41    

Ondřej: Také tamtudy chodím a je to opravdu dost nešťastně udělané
23.11.2013 v 17:50    

Marek Bělor: Těchto zón se v této oblasti plánovalo více. Naštěstí od toho bylo ustoupeno.
07.02.2015 v 01:06    

Helena Vrbatová: ...no a do dnešního dne na tyto naše připomínky nikdo nereagoval ....nikdo se tam nebyl podívat, jak ráno uskakují chodci před projíždějícími auty v místech, kde není chodník ......
07.02.2015 v 02:17    

Marek Bělor: Ona se jaksi celá ta rekonstrukce tak trochu nepovedla. Někomu totiž nedošlo, že zámková betonová dlažba pojížděná často automobily jaksi nevydrží tolik, co asfalt a zdárně se tak začíná rozpadat. Jinak urgoval jsem dnes tento problém na MČ, tak si počkejme na reakci.
07.02.2015 v 03:05    

Helena Vrbatová: S povrchem asi nic neuděláme, ale dostavbu chodníku tam kde chybí a nějaké další omezení průjezdu by bylo na místě .....celá akce byla nesmysl, bylo to ještě před povodněmi a zastupitelé se tady vyfotili u stříhání pásek při kolaudaci. Pokud to mělo být gesto, že dělali něco pro občany, tak tady to opravdu nevyšlo a už více než 12 let uskakujeme před projíždějícími auty ....
07.02.2015 v 13:05    

Chodci Sobě: Také jsme se znovu obrátili na odbor dopravy MČ Praha 4 s prosbou o reakci.
09.02.2015 v 22:50    

Chodci Sobě: Po další urgenci odpovědí na nezodpovězené podněty jsme tedy nakonec odpověď obdrželi. Tato asi bohužel nikoho nepotěší (viz výše, 6. 11. 2015). Obytnou zónu se zklidněným provozem si také představujeme jinak. Po dohodě s panem starostou budeme znova zasílat seznam podnětů k prověření, kde tento také bude figurovat, ale bohužel takových je víc, takže samozřejmě netušíme, zda to pomůže, zvlášť, když už tady na úpravy došlo - byť ne zrovna šťastné..:(
06.11.2015 v 08:59    

Helena Vrbatová: Odpověď z ÚMČ Prahy 4 asi ani nemohla být jiná, tam si nikdo popel na hlavu sypat nebude, že toto řešení nám všem již od roku 2002 situaci bezpečnosti OPRAVDU ZHORŠILO. Byl se tady pan Vodák ve špičce někdy podívat (hlavně když jdou děti do školy) ? Navržené řešení totiž vůbec není bezpečné, jelikož zde nebyl vybudován souvislý chodník a chodci se zde těsně míjejí s auty nebo musí uskočit do zelených ploch (plných psích exkrementů). Jestli podle zodpovědných osob státní správy takto vypadá "pomoc občanům" , tak nás bůh opatruj !!!!
06.11.2015 v 10:49    

Maláčová: Dobrý den,

je evidentní, že "odpovědní" z Prahy 4 zarytě mlčí a s veřezností jednta a psát nehodlají.

Žádám tedy, příslušnou státní správu na úseku pozemních komunikací o konkrétní a fundované odpovědi na následující otázky:
1) komunikace "Na Vrstvách", která je na shora zobrazené fotografii, je zkolaudována jako co:
a) komunikace pro automobilový provoz, tedy vozidla, kola, povozy, autobusy,...?
b) chodník, tedy pro chodce, koloběžky,...???
c) ? smíšená komunikace pro vozidla a chodce????

Zveřejněte prosím příslušné kolaudační rozhodnutí, či kolaudační souhlas nebo jiný právní dokument jim na roveň postavený.

Žádám, aby v této problematice znalý odborník nám zde napsal, zda vůbec po "tom" co je na fotce smí chodit chodci?!???

Žádám také, aby se tímto podnětem nyní znovu zabývala samospráva Prahy 4, prosím zašlete jim tento podnět.
08.09.2019 v 16:57    

Helena Vrbatová: Považuji celou situaci v ulici Na Vrstvách (směr Jeremenkova) za velmi nešťastnou a naše připomínky jsou trochu "marný boj". Měli by se sem ráno mezi 7- 8 přijet kompetentní úředníci podívat .... Vytvořte nám tady souvislý chodník, abychom nemuseli uskakovat před projíždějícími auty !
09.09.2019 v 00:34    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Na vrstvách, Praha 4

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty