Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského

Pokud chodec nestiskne tlačítko, nenaskočí mu zelená, ani když už řidiči mají červenou, Tlačítko nijak neurychluje interval, jde tedy pouze o to, že chodec prostě musí! tlačítko stisknout, jinak nemá právo přecházet a potom stejně čeká až mu v běžném intervalu naskočí zelená. Proč je takto znepříjemňován chodcům pohyb po městě? Řidičům se nijak tímto opatřením neuleví, jen chodci mají povinnost navíc. Týká se i spousty jiných míst, křižovatka Želivského je jen příklad.

Zaslal: Karel Vondrák, 25.01.2016 v 10:49

Praha 3-

Jana Želivského, Praha 3

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 25.01.2016 23:21

Dobrý den,

uvedená záležitost spadá do kompetence odboru dopravních agend MHMP, kterému tento podnět předáváme.

S pozdravem

Ing. Milan Kepka

MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA 3
Odbor dopravy
pověřený vedením odboru dopravy



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Tomáš z chodci proti sobě: Dovolím si Váženému stěžovateli (jakož i vedoucímu odboru dopravy na P3) sdělit, že zákon 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích říká občanovi v §74 odst. 2):
Tam, kde jsou světelná signalizační zařízení pro chodce vybavena tlačítkem pro chodce, smí chodec PO STISKNUTÍ TLAČÍTKA vstoupit na vozovku teprve na znamení signálu "Signál pro chodce se znamením Volno".

Víc k tomu netřeba dodávat, nicméně z neznalosti zákona se tímto písemně usvědčili pánové sami. Věřte mi, že nějaký smysl ta tlačítka mají...
26.01.2016 v 08:08    

Karel Kučera: Dnes už sou lidi líný i stisknout tlačítko. tenhle podnět je absolutně zbytečný. navrhuji se jím vůbec nezabývat.
28.01.2016 v 05:29    

Adam Fendrych: A proč nemusí mačkat tlačítko řidiči, když chtějí zelenou?
28.01.2016 v 08:46    

Tomáš z chodci proti sobě: Nebojte Adame, není to vlivem motoristické lobby, jak si možná ve svých snech malujete. Auta jsou detekována jinak (smyčkou ve vozovce reagující na železo nebo videokamerou reagující na změny v jejím zorném poli). U chodců nelze zajistit spolehlivou detekci jinak, než tlačítkem, protože třeba kamera by snímala i náhodné kolemjdoucí.

Občas žasnu nad tím, že se lidé pletou do věcí, jimž nerozumí a ještě si chtějí veřejně na webu utrhnout ostudu. Vždycky si vzpomenu na sebe, když jsem s autem píchnul a požadoval v servise zalepit duši. Pak jsem se styděl ještě týden a radši to nikomu neříkal...
28.01.2016 v 08:56    

Adam Fendrych: Díky za nahrávku :) Ano, řidiči ho nemusí mačkat, protože je to zbytečné. Stejně jako je zbytečné mačkání tlačítka chodci u tohoto podnětu, kde to nijak neurychlí interval.

Jinak vašeho traumatu s píchlým kolem je mi líto. Já si nevyčítám, že něco nevím, myslím, že je to naprosto přirozené.
28.01.2016 v 09:04    

Tomáš z chodci proti sobě: Nevědomost je lidská, hloupost ale taky. Věřte mi, že tlačítko Vám interval nezkrátí nikde, slouží totiž k tzv. výzvě, aby o vás počítač na křižovatce věděl. Pokud ho nezmáčknete, čas původně rezervovaný chodcům přidělí ostatním účastníkům silničního provozu, což mi přijde smysluplné.
Představte si, že existují i křižovatky, kde se tlačítko mačkat přes den nemusí, v noci ale ano. To je podle toho, jaký způsob řízení se zrovna používá. To je guláš co? ;-)
Stejně to je ale zbytečné vysvětlování, jak psal pan Karel...
28.01.2016 v 09:32    

Adam Fendrych: Guláš to je, to souhlasím. Že některá tlačítka přes den netřeba mačkat, vím. Problém je, že to na nich nejde poznat, čímž se přínos této funkce jaksi vytrácí.

Ale zpět k tématu podnětu. Píšete, že čas, který by využili chodci, dostanou ostatní účastníci. A o tom právě tento podnět je. Na zmíněném místě se vynecháním chodců z cyklu žádný čas neušetří.
28.01.2016 v 10:17    

Tomáš z chodci proti sobě: To si myslíte Vy, a já Vám tento mylný názor už nadále vyvracet nebudu, protože to evidentně nedovedu. Snad to dovede aspoň ten chudák z MHMP, který bude na tento nesmysl odpovídat.
28.01.2016 v 10:59    

Karel Vondrák: 1. Argument, že se zkrátí cyklus a že ten čas udělí někomu jinému je mimo, protože v době, kdy svítí červená chodci, jezdí po silnici kolmé na tu přecházenou automobily. Výsledek je takový, že na tomto přechodu stojí jak auta tak i chodec (který by za normálních okolností mohl přecházet). Takže Tomáši možná umíte citovat vyhlášky (které se ale vůbec nevztahují k danému problému:-) a s hloupostí bych se Vašem případě příliš neoháněl.
2. Nejde tady vůbec o lenost, ale o nesmyslné! znepříjemňování pohybu chodce po městě. Pokud totiž stisknete tlačítko třeba jen 1 vteřinu poté, co by za normálních okolností měla chodci naskočit zelená, tak už tam zůstane červená a vy musíte čekat celý cyklus znovu, Přitom. pokud by naskočila zelená automaticky, v klidu by chodec stačil přejít. Ještě jednou dodávám, že automobily po celou dobu stojí.
28.01.2016 v 12:59    

Tomáš z chodci proti sobě: Nemáte pravdu, ale hádat se s vámi nebudu, nikdo vás nepřesvědčí. Když autem přijedete sekundu po rozhodnutí na detekční plochu, stejně jako chodec čekáte do dalšího cyklu, tak to chodí a je na to známé pořekadlo.

Nejde jen o část přechodu, kde stojí auta (vjezd), jde i o druhou část přechodu, kde auta křižovatku opouštějí (výjezd). Přechody zpravidla vedou přes obě části a má-li se chodcům zajistit přejití obou částí přechodu v jednom cyklu, což je zcela legitimní požadavek, "sežere to" docela dost času, vetšinou tak 12s zelené plus vyklizovací čas, dohromady tedy třeba 20 sekund. Když se chodci nevyberou, může být třeba po 10 sekundách puštěna tramvaj, nebo jiný směr vozidel. Vy to chápete jako bezdůvodnou buzeraci, lidé, co se tím zabývají vidí smysl. Konec, stěžujte si tady dál, je to zábavné čtení ;-)
28.01.2016 v 13:46    

Martin: Karel Vondrák: Jak píše pan Tomáš, jde hlavně o to, že kdyby křižovatka vybírala toto volno pro chodce pořád, i když tam chodec nebude, zabere to vždy hrozně moc času. Jen doba zelené je okolo 15 sekund, následuje doba vyklizovací, která musí počítat s tím, že v poslední sekundě na přechod ještě vstoupil chodec a ten musí pak ještě bezpečně dojít na konec.

Je pravdou, že často stejným směrem jedou auta, jenže jejich vyklizovací čas je třeba jen 3 sekundy. Když už žádné nejede, na křižovatce je možné se hned posunout dál a právě pustit jiný směr, či tramvaj, podle toho, co je přihlášeno. Když by vždy bylo volno pro chodce, křižovatka musí daleko déle čekat, než vypořádá nárok někoho dalšího. Roste tzv. neproduktivní čas, kdy stojí všichni, přibývají délky kolon, zplodin, zdržení tramvají apod. Také mě občas zlobí, že dojdu ke křižovatce těsně v okamžiku, kdy bych normálně dostal volno, kdyby bylo zmáčknuto, ale chápu, že tohle mačkání pomáhá urychlit dopravu řadě lidí a já si ten jeden cyklus počkám.
08.02.2016 v 19:50    

Karel: Jasně, to mi přijde jako smysluplné vysvětlení. Díky
08.02.2016 v 22:19    

Tomáš z chodci proti sobě: Výborně, prošel jste e-learningovým kurzem dopravního inženýrství.
09.02.2016 v 06:54    

Jan Drda: Nebylo by od věci kontaktovat zakladatelky webu Chodci sobě a zkusit jim navrhnout technickou úpravu webu. Vždy při pokusu o zadání podobně nablblého dotazu by dotyčnému "stěžovateli" na obrazovku vyskočilo krátké vysvětlení o smyslu chodeckých tlačítek - pak by si dotyčný "stěžovatel" možná řekl - aha! A ušetřil tím nebohé úředníky na MHMP nebo TSK od tisíciprvního sepisování vysvětlení věci, která je jasná i žákům 1. tříd základních škol (před inkluzí) :-)
09.03.2016 v 10:59    

Chodci Sobě: Nebojte se přetěžování úředníků MHMP, ti stejně neodpovídají. Možná by se spíš šiklo nějaké upozornění, že není nutné sem zanášet své xenofobně laděné dojmy...
09.03.2016 v 11:15    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Jana Želivského, Praha 3

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty

Rozbité dláždění v Sudoměřské

Praha 3, 04. leden 2014 Vyřešený

Rozpadlá dlažba před domem Vinohradská 162

Praha 3, 19. listopad 2024 Vyřešený

Nevhodný režim signalizace na přechodu pro chodce

Praha 6, 14. září 2015 S odpovědí


Zobrazit všechny podněty