Vyhledávejte podle:



Přechody a křižovatky, Praha 11

Seřadit od nejnovějších
Spojení Chodovce a Hostivařského lesoparku
S odpovědí

Spojení Chodovce a Hostivařského lesoparku
K Horkám, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 10. 2012

Od Košíkovských nádrží se nedá přejít ulice K Horkám. Chodí tudy spousta lidí, rodiče s kočárky, cyklisté a běžci. Jediná 'legální' cesta je jít na semafory k ulici Mírového hnutí, ale tady zase chybí chodník, takže s kočárkem je cesta velice obtížná a nebezpečná. Další možností je ulici přejít 'někde uprostřed', ale to je za odpoledního silného provozu skoro nemožné. Také by se daly využít semafory na ústí ulice Doupovská, ale tam zase chybí přechod ve směru od Chodovce a navíc k nim nevede chodník. Ideální řešení by tedy bylo vybudovat chodník podél ulice K Horkám a přidání přechodu u semaforů na křižovtace Doupovská/K Horkám. Také by se mohl vybudovat přechod pro chodce zhruba naproti bowlingovému centru, protože na straně u lesoparku chodník již je a dopravu by to nijak nenarušilo, maximálně trochu zpomalilo v době, kdy nejsou zácpy. Místo je na hranici Prahy 11 a Prahy 15.

Nebezpečné přecházení ul. Ke Stáčírně - velmi chybí semafor pro chodce
S odpovědí

Nebezpečné přecházení ul. Ke Stáčírně - velmi chybí semafor pro chodce
Ke stáčírně, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 24. 09. 2017

Dobrý den, chtěli bychom opět upozornit na opravdu náročné a nebezpečné přecházení ulice Ke Stáčírně. Nejsou zde přechody se semafory, ani retardéry, provoz je velmi intenzivní (páteřní komunikace) a prakticky nikdo nedodržuje předepsanou rychlost 30 km/h. Přecházení jak na úrovni ulic Pištěkova, tak Donovalská je značně ztíženo blízkostí autobusových zastávek, často zde navíc vznikají nepřehledné situace, kdy jsou auta čekající na odbočení doleva podjížděna právě přes autobusovou zastávku, atd. Přecházení je zde „o nervy“ i pro dospělého, natož pro děti. Opravdu by pomohl alespoň jeden přechod se semaforem v této lokalitě, který by umožnil bezpečnou cestu přes silnici, která rozděluje celou oblast na dvě části. Je evidentní, že cedule s omezenou rychlostí či šrafování před přechodem prostě v těchto podmínkách nefunguje, a proto bychom ocenili, kdyby město zajistilo takové opatření, které umožní bezpečné přecházení v PRAXI, nikoliv jen podle norem. Dřívější odpověď k tomuto tématu ve smyslu 'provedli jsme zde 12 kontrol' situaci bohužel neřeší, nehledě na to, že zde denně jezdíme, ale hlídku PČR zde nikdy nevidíme... Děkujeme.

Nebezpečné přechody
S odpovědí

Nebezpečné přechody
Donovalská, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 02. 2012

Přechody přes ulici Ke stáčírně z ulice Donovalská považuji za velmi nebezpečné už z důvodu, že můj syn zde byl pře dvěma lety sražen autem. V ulici Ke stáčírně jsou po obou stranách zastávky autobusu Donovalská, které jsou velmi využívány celým sídlištěm i vilovou čtvrtí k dopravě do zaměstnání. Taktéž tento přechod slouží jako hlavní tepna celého sídliště k cestě do hostivařského lesoparku. Tedy matky s kočárky, děti na kolech, pejskaři atd. Tento přechod je ovšem obtížný přejít i pro dospělého. Silnice je z kopce. V ulici je sice nařízeno 30Km/hod, bohužel auta jezdí dost často i přes 50Km/hod a více. Kolikrát se chtějí vyhnout autobusům v zastávce, a lidé na přechodu poté nestačí uskakovat. Ve dne je silnice velmi frekventovaná. Taktéž pohyb chodců cestujících do a nebo ze zaměstnání.Počet dětí jdoucích do školy v Donovalské také není zanedbatelný. Z těchto důvodů navrhuji v tomto místě zřídit semafor, či alespoň zpomalovací pruhy. Děkuji Petr Horák

Křižovatka Türkova - Květnového vítězství
S odpovědí

Křižovatka Türkova - Květnového vítězství
Türkova, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 16. 02. 2012

Přechod pro chodce přes tři jízdní pruhy směrem z centra v místě, kde dost vozidel překračuje povolenou rychlost. Zde by světelná signalizace nebyla od věci. Nejlépe ještě doplněná o aktivní sledování rychlosti vozidel. Sice by některá pokladna přišla o příjmy, neboť měření rychlosti o kousek dál je běžnou záležitostí, ale pro bezpečnost chodců by to mělo větší význam. A vězte, že to sem vkládám jako řidič, ne chodec.

Prechody v ul. Ke Stacirne - auta zasadne nedodrzuji rychlost 30 km/h
S odpovědí

Prechody v ul. Ke Stacirne - auta zasadne nedodrzuji rychlost 30 km/h
Ke stáčírně, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 17. 02. 2016

Rada bych upozornila na velmi neprijemne prechody v ulici Ke Stacirne. Silnice je rovna, z kopce, auta absolutne nic nenuti dodrzovat predepsanou rychlost 30 km/h dle dopravniho znaceni. Urady jsou si evidentne vedomy toho, ze je zde velky pesi provoz mezi dvema castmi sidliste, okolo autobusovych zastavek, do/ze skol, proto ty cedule 30 km/h. Uz nikdo ale bohuzel neresi, ze auta a nakladaky to z kopce vali bezne sedesatkou a z ceduli si tezkou hlavu nedelaji. Prechazeni zde povazuji za nebezpecne nikoliv kvuli spatnemu rozhledu nebo jinym prekazkam, ale prave kvuli ignorovani predepsane rychlosti. Vstoupit na prechod chce znacnou davku odvahy. Nikdy zde nestoji policista, nikdy zde nemeri rychlost. Jak hodlaji prislusna toto systematicke porusovani predepsane rychlosti resit? Jak hodlaji zajistit bezpecnost na techto prechodech? Jiste by pomohly retardery.

Nebezpečná křižovatka Donovalská/ Ke Stáčírně (blízko školy) Praha 4
Bez odpovědi

Nebezpečná křižovatka Donovalská/ Ke Stáčírně (blízko školy) Praha 4
Donovalská, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 25. 05. 2021

Tato křižovatka (Donovalská / Ke Stáčírně - Praha 4) se nachází blízko školy, v těsné blízkosti zastávek autobusů Donovalská. Jedná se o silnice s hustým provozem osobních aut, autobusů i nákladních aut. Křižovatce předchází dlouhý rovný úsek, který svádí řičiče k rychlejší a méně obezřetné jízdě. Přes tuto křižovatku chodí pravidelně děti (bohužel musí s rodiči) do školy a ze školy. Před křižovatkou je sice omezení ruychlosti na 30km/h , nicméně téměř nikdo to nedodržuje. Křižovatka je bez semaforu a dokonce zde nejsou ani retardéry. Mám děti na prvním stupni ZŠ, po Praze 11 (součást Prahy 4) se pohybují samy pěšky nebo MHD. Pouze tuto křižovatku nesmí přecházet samy, což je pro mne (i pre ně) značně omezující. Nemám odvahu je pustit samotné. Téměř denně zde dochází k tomu, že v jednom směru auta zastaví, ale ve druhém ne. Nejezdí povolenou rychostí, řidiči jsou nepozorní (často překvapeni chodci, kteří jdou přes přechod). Foto jsem pořídila v době slabého provozu, aby byla samotná křižovatka lépe vidět. Je vidět, jak rodiče ráno přes křižovatku své děti převedou, pak se s nimi rozloučí a děti pokračují ke škole samy. To ale není řešení! Jednoznačné a bezpečné řešení je umístit zde semafory, které by daly rodičum a vůbec chodcům možnost 'vydechnout', bezpečně přecházet a tak se maximálně pohybovat pěšky (často totiž když už musí přes tuto křižovatku rodiče své děti převádět, raději je na určené místo dovezou autem).

Zrušený přechod v ulici Mírového hnutí
S odpovědí

Zrušený přechod v ulici Mírového hnutí
Brodského, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 17. 05. 2014

V ulici Mírového hnutí byla postavena nová chodecká světla k budoucímu bazénu (červený čtverec) a zároveň byl zrušen stávající přechod pro chodce u křižovatky s ulicí Brodského, který zde byl několik desítek let (žlutý čtverec). Podle mě je to špatně, k novým světlům nevede ze sídliště žádná přirozená cesta a je s podivem, naopak k místu zrušeného přechodu chodí většina obyvatel celé této části sídliště, ale přechod zde již žádný není. Ke světlům je to pěkná zacházka (červená čára) a navíc autobusová zastávka směr centrum na kterou ráno většina chodců míří, se musí obcházet celá dokola, takže aspoň jeden spoj během obcházení a čekání na zelenou každému ujede. Původní trasa (žlutá čára) byla už od pohledu zhruba o polovinu kratší. Výsledek je ten, že většina lidí chodí stejně podle zvyku a každé ráno se motají mezi auty v místě původního přechodu. Je jen otázka času, kdy se tu něco stane. Vzhledem k tomu, že oba přechody jsou od sebe vzdáleny cca 100 m (takže chodec není stejně povinen nový přechod použít a může přecházet v místě původního, jen je to mnohem více nebezpečné než dříve), nebylo snad nutné stávající přechod rušit. Prostě zase jeden špatný projekt udělaný od stolu bez zohlednění skutečných potřeb lidí, hlavně aby se bylo jak dostat k bazénu, o sídliště už najednou nejde…

Nedostatek přechodu pro chodce křižovatka Donovalská
Bez odpovědi

Nedostatek přechodu pro chodce křižovatka Donovalská
Donovalská, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 12. 2020

Dobrý den, chtěla bych upozornit na nedostatek přechodu v křižovatce Donovalská a Mokrá. Je zde pouze jeden přechod, a ještě vzhledem k parkujícím autům pro malé děti nepřehledný. Denně projde křižovatkou spoustu lidí a hlavně děti do škol a školek (i směr Květnového Vít). Navrhuji přidat dva přechody (v ulici Mokrá je již patník připraven. Ulice Donovalská je rovná ulice, kde jezdí neukáznění řidiči rychle, takže zpomalení by se nabízelo.

Překážející okrasná tráva bránící výhledu před bazénem Praha 11
S odpovědí

Překážející okrasná tráva bránící výhledu před bazénem Praha 11
Mírového hnutí, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 31. 07. 2015

Před komplexem bazénu Praha 11 je nesmyslná parková úprava. Jsou tam nějaké traviny, které jsou těsně u cesty a přechodu. Když jde člověk po přechodu, nevidí dobře auto a naopak, auto nemá šanci vidět, jestli chce někdo vejít na přechod. Nedejbože dítě, které přes trávu nelze vidět ani omylem. Takhle to mohl navrehnout akorát architekt, který nemá mozek Řešení je jednoduché - posekat.

Chybějící přístup do parku u Chodovské tvrze od Chodovce, zacházka
S odpovědí

Chybějící přístup do parku u Chodovské tvrze od Chodovce, zacházka
Türkova, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 03. 2019

Park u Chodovské čtvrti není přístupný od křižovatky Türkova - Pod Chodovem. Při příchodu od Chodovce se musí obcházet cca 400 metrů až k zastávce Benkova. Vlivem takového řešení není možné jít po této straně Türkovy ulice až po zastávku Chodovská tvrz. Taková pěší bariéra pěší je uvnitř města nežádoucí a měla by být odstraněna. Je třeba doplnit na třetí rameno křižovatky přechod a zřídit nový vstup do parku. Také je vhodné zvážit, zda má být park v nočních hodinách uzavřen.

Chybějící přechod v Brodského ulici
S odpovědí

Chybějící přechod v Brodského ulici
Brodského, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 08. 11. 2020

Chybějící přechod pro chodce v Brodského ulici, mezi čísly 4 a 6. V místě parkují auta a nelze přecházet.

Přechod u Modré školy - Praha 11
Vyřešený

Přechod u Modré školy - Praha 11
U modré školy, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 05. 04. 2012

Přechod na komunikaci U Modré školy není v souladu s požadavky vyhlášky č. 398/2009. Není upraven oboustranně a bezbariérové částečné úpravy jsou řešeny chybně. Podnět k úpravě, adresovaný odboru životního prostředí ÚMČ Praha 11, byl vznesen 10. 3. 2011. ÚMČ přislíbil nařídit správci dotčené komunikace, kterým je Technická správa komunikací hl.m.Prahy, aby dodatečnou úpravu zrealizovala, k té však doposud nedošlo. Úpravy musí být řešeny pro osoby s omezenou schopností pohybu i orientace. Z hlediska osob s omezenou schopností orientace - přechod na straně k Centrálnímu parku má úpravy signálního pásu z betonové reliéfní dlažby, ale pás je umístěný v ploše se žulovými kostkami, čili není hmatný kontras, varovný pás z reliéfní betonové dlažby je podél vozovky opět ukončen dvěma řadami velkých kostek a z hlediska osob s omezenou schopností pohybu - je zde sklopený a ne snížený okraj obruby v provedení z nerovných kostek se spárami. Dále je chodník nevhodně vydlážděn velkými kostkami a povrch chodníku není rovný. Zřejmě zamýšlená umělá vodící linie z reliéfní dlažby šířky 30 cm, u které signální pás končí, je opět v žulové dlažbě bez hmatného kontrastu. Na straně přechodu směr metro Háje nejsou úpravy vpodstatě žádné. Chodník je zde živičný bez úprav pro nevidomé, obrubník je opět pouze ze sklopených kostek, sklopení není ani na celou šířku značeného přechodu - i vodorovné značení je neúplné.

Chybějící přechod přes Türkovu na vyústění Saudkovy
S odpovědí

Chybějící přechod přes Türkovu na vyústění Saudkovy
Türkova, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 11. 03. 2019

U autobusových zastávek Litochlebské náměstí v Türkově ulici chybí přechod pro chodce. Stávající podchod nevyhovuje, není bezbariérový, nejbližší přechod je od podchodu vzdálen 140 metrů, není v kontaktu s autobusovými zastávkami a na Starém Chodově navazuje na jinou ulici. Chodci zde často překonávají zábradlí v dělícím pásu, jak dokladují vyšlapané pěšiny v mezerách kolem lamp. Takové dopravní řešení je pro chodce nekomfortní a ponižující, komfort a bezpečnost pěších a cyklistů jsou zde ve zjevné nerovnováze. Navrhuji zřízení nového přechodu pro chodce přímo u JV konce zastávek, viz schéma. Intenzita dopravy na Türkově dovoluje bez problémů zmenšit počet jízdních pruhů v každém směru na jeden, jak je provedeno už přechodu severozápadním směrem.

Nepřehledný přechod křižovatka Benkova x Donovalská
S odpovědí

Nepřehledný přechod křižovatka Benkova x Donovalská
Benkova, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 03. 06. 2020

Na křižovatce Benkova x Donovalská frekventované cestě do ZŠ Donovalská, ZŠ Klíček, MŠ, kostela a velkého parku na konci slepé ulice je pro děti nebezpečné přecházet. Ráno a v poledne je tu nepřetržitý proud aut (z Benkovy - Donovalská směr parkoviště na konci slepé ulice a zpět), do přechodu není vidět (auta často parkují až těsně u 'zebry'). Na křižovatce není určena přednost, takže všichni 4, co se potkají v různých směrech, dávají přednost zprava, nějak se dohadují, ukazují, do toho přecházejí děti. Vjezd do ulice Benkova je navíc často zúžen na 1 pruh po obou stranách zaparkovanými auty, řidiči pak řeší, kudy a jak jet, a na děti už koukat nestíhají. Fotky jsou pořízeny v době uzavření škol a školek, takže standatrně je provoz jiný.

Plánované uzavření chodníku Chilské na mostě přes D1
Vyřešený

Plánované uzavření chodníku Chilské na mostě přes D1
Chilská, Praha 11

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 25. 04. 2021

Bylo vydáno dočasné OOP na rekonstrukci mostu Chilské přes D1 (stanovení PKD-78483/2021 ). Na mostě budou postupně uzavřeny oba chodníky, přitom ten západní je vlastně jediným pěším / bezmotorovým přístupem ze Šeberova na Jižní Město. Ten má být bez náhrady uzavřen ve druhé etapě, od 14. 6. do 11. 8. 2021, tedy přes větší část letních prázdnin. Západní chodník je jediný klidný způsob, jak se pěšky nebo na kole dostat přes D1 od Šeberova na Opatov. Když tam chodec/cyklista přijde k té uzavírce od jihu, tak prostě skončí. Bylo by vhodné upravit OOP tak, aby byla pro 2. etapu vyznačena obchozí trasa. Znamenalo by to zřídit dočasný přechod přes Chilskou jižně od mostu, v místě přerušeného středového pásu (severně netřeba, tam je neužívaný podchod, možná by se v něm mělo uklidit). Třicítka, která je teď v OOP navržena, nebude bez přechodu respektována, to jako řešení nestačí. Dále by bylo vhodné zlepšit bezpečnost v místě, kde lze přejít rameno od Jižní Spojky ke křižovatce s Opatovskou, aby se nemuselo po schodištích severně od mostu. Teď jsou tam dva pruhy a není tam ani přechod, je to přímo na výjezdu z D1. Pokud ne ubrání pruhu, tak aspoň výstrahu před chodci, kteří se tam mohou vyskytnout. Ve vydaném OOP je napsáno, že PČR a silniční správní úřad Prahy 11 se zrušením chodníku bez náhrady souhlasili, na chodce (a neformální cyklisty) se tedy prakticky vykašlali. Zavřít na dva měsíce bez náhrady chodník v místě, kde je obchozí trasa dlouhá několik km, je nehoráznost, kterou by si ve městě, jež má být příznivé chodcům, nemělo dovolovat.