16.02.2012 v 18:02
Souhlasím ale s tím, že ty přechody Donovalská x Ke Stáčírně jsou rizikové. Ta třicítka má v tomhle případě smysl a řidiči by ji měli dodržovat. Retardéry jen, nepůjde-li to jinak, ty jen každého naštvou - a myslím, že cestující v autobusech více, než řidiče osobních aut, kteří to umí obvykle přejet dost rychle.
Tempo 30 jsou zóny s omezením rychlosti na 30 km/h a předností zprava, které by se měly vytvářet v obytných zástavbách právě kvůli bezpečnosti chodců. Bohužel ale žijeme v době, kdy auta jsou zatím ještě prioritou, a tak je jejich zavádění u nás velmi pomalé. Více např. na http://www.prahounakole.cz/2012/01/tempo-30/
16.02.2012 v 18:38
Co se týká semaforu. Mě osobně nevadí vyměnit to občasné čekání za bezpečnost. Život ve městě je holt jeden velký kompromis. Raději si někdy počkám i když nic nejede, než se budu strachovat poslat děti do školy či obchodu.
Spíš mě zaráží, že policie měří rychlost na kdejakém pro mne zbytečném místě a zde jsem je viděl snad jednou v životě. Možná, že i instalace stacionárního radaru by mohla trochu pomoci.
Myslím si ovšem, že jediné řešení jsou ty raterdéry a občasný výskyt policie či semafor. Samozřejmě, že by asi stačil takový ten pro chodce, kterým si může zastavit auta a přejít. Nevím ovšem zda se to v tomto místě dá udělat. A taky jsem někde v cizině viděl semafor pro chodce, který má jen zelenu a pro auta jen červenou. Normálně se dá přecházet bez semaforu a když člověk potřebuje zastavit auta při větším provozu, tak to prostě zmáčne a chvilku počká. Autům skočí červená, jemu zelená. Přejde a vše zhasne. Pak se chodí a jezdí jakoby semafor nebyl do té doby než ho někdo opět aktivuje.
17.02.2012 v 08:12
Měření rychlosti naší policií je samostatná otázka. Raději měří vždy tam, kde je ta třicítka nebo jiné omezení nesmyslné a řidiče logicky svádí to porušovat. Nebo i ta padesátka je leckde zybtečně pomalu a jen dráždí - např. K Horkám v úseku, kde chodce ani zástavbu široko daleko nezahlédnete a ulice svým charakterem připomíná spíše mimoměstskou silnici I. třídy. A tam se, co já vím, také měří (nebo aspoň měřívalo).
To nejpodstatnější jste zmínil v posledním odstavci: takový systém by byl určitě namístě, a to na spoustě pražských přechodů. Bohužel jsem to ještě neviděl a naši politici k tomu svolní nejsou. Zvykem jsou spíše semafory se stálou zelenou pro auta a chodec si musí zmáčknout tlačítko, aby legálně přešel, i když nic nejede. Zatím tedy utopická představa.
17.02.2012 v 09:51
Ad. retardéry - nikoli, retardér není upozorněním na větší výskyt chodců. Tím je pohled řidiče i jinam než pouze na svůj tachometr ve snaze udržet nesmyslně zregulovanou rychlost. Vy snad při pohledu na chodník nevidíte, že je tam víc chodců než jinde? Vám nestačí značka "Škola", abyste začali více koukat na cestu a předvídat?
19.02.2012 v 00:42
19.02.2012 v 10:20
Také si dovolím nesouhlasit s "A protože je člověk proti autu menší a zranitelnější, je potřeba dělat vše pro to, aby byl před nebezpečím střetu ochráněn. " Tohle končí u úvah, dát chodci "přednost" před tramvají... Díky Alláhovi, že to neprošlo.
Co se týče návrhu na Zónu tempo 30, tak ta si myslím není vhodná z pohledu pohybu MHD (zejména pokud by byla v zóně zavedena přednost zprava).
Příčné prahy mi nesedí dohromady s kloubovými autobusy. Ty by navíc dnes měly být provedené stavebně (plast už má být používán jen provizorně) a tudíž by to zase stálo nejednu kačku. To už radši vlžit středový ostrůvek, nevím, jestli tam nejsou nějaké povrchové znaky IS, ale s šířkou 8,3 m mezi obrubníky by se ty 2 m (nebo 1,8 m) na ostrůvek vyšetřit daly.
A nevím, jaké tam jsou intenzity, ale SSZ nezmiňujte ani v žertu, jinak se o tom doslechne ELTODO.
20.02.2012 v 01:22
20.02.2012 v 08:04
Na druhou stanu řidiči jsou na tom podobně. Množství přechodů, kde musí chodcům umožnit přejít je vede k tomu, že málokdy nechávají přecházet chodce jinde... Podobně se chováme značením přednosti v jízdě, kde vše má být řízeno SSZ, na všechno je upozorněno výstražnými značkami. Vrcholem pak je upozorňovat řidiče na jedno ze základních pravidel silničního provozu - přednost zprava.
Pokud jde o Zónu tempo 30 a příčné prahy, ty bych zavrhl z pohledu na projíždějící MHD. Světelná signalizace by s ohledem na blízkost křižovatky musela být vyznačena na všech 4 ramenech, což by nebylo vhodné zejména s ohledem na místní kasu... Čili alespoň mnou (navíc já s tím opravdu nic dělat asi nebudu :-) nebylo nic zavrženo kvůli "chudáků autům" a osobně toho ani nemám zapotřebí, protože za volantem sedím 2x za rok.
Co se týče smrťáků, tak máte bohužel pravdu - ty řešení problémových míst obvykle urychlují... bohužel.
20.02.2012 v 08:29
20.02.2012 v 15:51
On totiž smrťák rozhodně automaticky neznamená, že jde o nebezpečné místo. A že se případné stavební úpravy vyplatí.
22.02.2012 v 23:34
03.03.2012 v 15:38
03.03.2012 v 16:07
30.05.2012 v 13:58
Jeste bych dodal, ze umisteni znacky pro prechod pro chodce a hlavni silnici je v rozporu s TP 65, ale co uz. Stejne tak i spolecne umisteni znacky s RR olemováním a bez něho.
12.06.2012 v 19:22
Tohle je statistika a patlat do ní emoce je holý nesmysl. Nebo spíš podpásovka.
(Charakter infrastruktury může být velmi často jednou z příčin nehody - ovšem o tomto konkrétním místě to vůbec platit nemusí, i kdybyste znal publikací milion.)
18.06.2012 v 00:05
22.06.2013 v 01:19
16.02.2012 v 17:00