Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Jiné

Seřadit od nejnovějších
Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
S odpovědí

Neprostupné území mezi Prosekem, Ďáblicemi a Letňany
Veselská, Praha 18

Kategorie: Jiné
Zasláno: 19. 01. 2013

Prosecká radiála a Kbelská ulice vytvářejí bariéru v pěším pohybu na obrovském území mezi Ďáblicemi, Prosekem, Letňany a Starými Ďáblicemi. Nejbližší možnosti překonání, lávku přes Kbelskou a Kosteleckou ulici, dělí 2800 metrů komunikace. Mezi mimoúrovňovou křižovatkou u hotelu Duo a Kosteleckou ulicí je to 2400 metrů. V neprostupném území násilně zaniká celá řada vazeb. Lidé by rádi chodili, kdyby tu možnost měli. Stejně dlouhou či delší dobu objíždějí s přestupem MHD, čímž jí přetěžují a prodražují provoz. Odvažuji si odhadnout, že bariéra vytváří stovky či dokonce tisíce nedobrovolných cest autem denně. Situace je ještě umocněna tím, že směrem bariéře se z více stran přibližuje rozrůstající se obytná zástavba. Navrhuji stavbu tří dostatečně širokých lávek pro pěší a cyklisty, na něž naváží bezmotorové komunikace napojené do následujících míst: 1) Prosek, Desenská 50.131356,14.496964 - Letňany, Tupolevova (slepá) 50.133729,14.500709 2) Staré Ďáblice, K Lomu 50.142347,14.48682 - Letňany, kruhový objezd Tupolevova x Veselská 50.142421,14.505301 (s propojením k slepé ulici k Baumaxu) 3) Prosek, Makedonská 50.130417,14.491729 - Ďáblice, Roudnická 50.132629,14.487695 Seřadil jsem dle priorit, jsem přesvědčen, že tisíce lidí v okolí mají právo na všechny tři. Věřím, že městské části s něčím takovým počítají. Vyzývám Hlavní město Prahu, aby zařídilo realizaci lávek a financovalo je, její komunikace tvoří bariéry. 1) Kdy se dočkám lávky od Proseka do Letňan? 2) Kdy se dočkám lávky ze Starých Ďáblic do Letňan? 3) Kdy se dočkám lávky z Proseka do Ďáblic? O odpovědi prosím Prahu 8, 9, 18 a Odbor dopravy MHMP.

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
S odpovědí

Zákaz vstupu na cestu podél Botiče u zástavby podél ul. Harlacherova
Nad Meandry, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 05. 2017

Na jaře jsem objevil, že majitel pozemků (SVJ Harlacherova nechal na cestu podél Botiče nainstalovat značky se zákazy vstupu a vjezdu cyklistů. Je skutečně možné zakázat vstup na cestu, která zde existovala dávno před výstavbou přilehlého bytového areálu a kde jsou dokonce i zbytky značení původní naučné stezky ? Nyní je na východním konci řešení ještě vylepšeno o 'proplétací' dřevěnou zábranu proti cyklistům, dalším krokem asi bude trvalé oplocení.

Rozbitá ruční pumpa v Dykově ulici, na rozhraní domů 19 a 21, Praha 10
S odpovědí

Rozbitá ruční pumpa v Dykově ulici, na rozhraní domů 19 a 21, Praha 10
Dykova, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 18. 04. 2021

Prosím o zvážení možnosti opravy a zprovoznění této pumpy, je bohužel v nesmírně špatném stavu, jak je vidět na fotografiích. Kolem pumpy zajímavě vybočuje původní plot činžovního domu, na pumpu je takto soustředěna pozornost a o to žalostněji bohužel celé zátiší s pumpou působí. Pro srovnání též přikládám foto opravené pumpy na Malé Straně (pozn. Chodci sobě: to je ta zelená, nerozbitá, na jedné z fotografií, bohužel se nám nedaří ji umístit na konec, stále skáče jinam mezi ostatní fotky:)).

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
S odpovědí

Odpadní vpust z Laktosu (ALIMPEX FOOD a.s) do Hostavického potoka
Vidlák, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

OKOLÍ HOSTAVICKÉHO POTOKA (MEZI LUCINKOVOU ULICÍ A VIDLÁKEM) A ROKYTKY

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
S odpovědí

Nebezpečí pro chodce v zóně smíšeného provozu v ul. Na Vrstvách
Na vrstvách, Praha 4

Kategorie: Jiné
Zasláno: 14. 10. 2013

Obytná zóna v ulici Na Vrstvách je především v dopoledních hodinách zatížena hustým automobilovým provozem neúměrným obytnému charakteru oblasti. Navíc projíždějící auta většinou nedodržují povolenou rychlost 20 km/h. Chodci jsou zde často vystavováni komplikovaným a nebezpečným situacím. Zvlášť složitá je zde situace pro maminky s kočárky, s dětmi na odrážedlech, osoby s omezenou pohyblivostí apod. Situace vyžaduje řešení s cílem utlumení průjezdu aut především ve směru z ulice Jeremenkova a kontrolu rychlosti projíždějících automobilů.

Villa Bertramka je kemp pro bezdomovce
S odpovědí

Villa Bertramka je kemp pro bezdomovce
Mozartova, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 04. 2021

Zahrady v této národní kulturní památce a kolem ní jsou domovem uživatelů drog. Večer a v noci tam zakladaji ohne přímo oproti budově a starým stromům. Park kolem této usedlosti z poloviny 18. století je plný odpadků a je ve strašném stavu.

Zastřešení zastávky Novozámecká
S odpovědí

Zastřešení zastávky Novozámecká
Novozámecká, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Zastřešení zastávky Novozámecká v obou směrech + osazení laviček. Zde odkaz na zastřešení zastávek https://www.pontte.cz/autob…/autobusove-zastavky-convi.aspx… které by odpovídalo normám vč. vyhlášky č.398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb 1. Zlepší se tak a zpříjemní doba čekání na příjezd autobusu, který při dnešní husté dopravě jezdí se zpožděním. 2. Lavička zpříjemní čekání obzvláště starším občanům, kteří jí velice rádi ocení.

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
S odpovědí

Pěší spojení Palmovka - Kaufland
Vojenova, Praha 8

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 03. 2012

Nejkratší spojnice mezi zastávkami tramvají a metrem Palmovka a Kauflandem ve Voctářově ulici vede po panelové cestě a poté přeš bývalý židovský hřbitov či volné prostranství u bývalého nádraží. Nevyužité prostranství, hezký menší park by tu mohl být. Lidí tudy chodí dost. S těžkými taškami je každý ušetřený metr dobrý. Cesta je neosvětlená, tedy po večerech vylučuje použití pro některé skupiny lidí. Část cesty je za mokra blátivá, tedy odrazuje další. Před několika měsíci byly demontovány dřevěné schody, což znemožnilo chůzi dalším lidem. Okolo schodů se dokonce ocitly krátké zábrany. Pozemky zřejmě vlastní developer, který se zdá se chce používané cesty zbavit a lidi vyhnat. V území však nemají vznikat nové bariéry pro chůzi a město se má starat o zachování průchodnosti území. (Viz Integrovaný krajský program snižování emisí schválený radou HMP http://www.praha.eu/public/65/61/22/774095_62687_Aktualizace_Programu.pdf ). Stav podobných průchodů je jednou z odpovědí na otázku proč musíme mít u supermarketů tak velká parkoviště. Požaduji: 1) vybudovat znovu demontované dřevěné schody 2) spolu s pravděpodobnou budoucí zástavbou území zajistit zachování pěší prostupnosti území. Nedopustit vznik velkého neprůchodného území ohraničeného ulicemi Sokolovská, Švábky, Vojenova, Voctářova, Libeňský most, Zenklova. 3) aktuálně používanou cestu osvětlit, a alespoň provizorně vydláždit. Děkuji

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
S odpovědí

Veřejné osvětlení Pilská-Dřínovská
Pilská, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 12. 2018

Vybudovat veřejné osvětlení podél chodníku, vchod park Pilská-Dřínovská, chodník je potmě!

Nebezpečná situace v parku Mrázovka
S odpovědí

Nebezpečná situace v parku Mrázovka
Mrázovka, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 28. 04. 2020

Výsledek toho, že lidem dáváme pouze jehly a drogy a neposkytujeme jim skutečné vnitřní zázemí k použití. Park Mrázovka je nyní nebezpečným parkem, který je plným lahviček s drogami, jehlami a spoustou odpadků, které feťáci za sebou zanechávají. Schránky na jehly, které jsou zde umísťěny přitahují pouze lidi, kteří sem přicházejí veřejně drogy užívat, tyto schránky problém nevyřeší. V parku by neměli být žádní uživatelé drog. Přemýšlejte o tom?! Čištění/úklid každý den také nic neřeší, protože může být pozdě, až se nějaké dítě (nebo i pes) bodne o jehlu, popřípadě sebere plastovou krabičku s metadonem/subotexem nebo co to je za náhražky. V blízkosti obou dětských hřišť je plno jehel a lahviček od náhražek. Mladí sedící na schodech aplikující si drogy, to je k vidění v parku Mrázovka. A ani security jim v tom nezabrání. Další takové místo je dětské hřišťě Červený vrch (pozn. CHS: myšleno patrně Černý vrch), dětské hřišťě na Skalce. Moje rada: 1. Uzavřete park a proveďte kompletní vyčištění parku (včetně keřů). 2. Dokud nebude hlavní město Praha pro uživatele drog zajišťovat vnitřní prostor pro užití a důsledně hlídat jeho dodržování, aby se náhražky neprodávali dole na Andělu nebo již zmíněná aplikace v parku. Dokud se budou jehly distribuovat pouze oknem, hřiště v tomto parku by měla být trvale uzavřena, aby se zabránilo nebezpečným situacím.

Rozježděná cesta pro pěší
S odpovědí

Rozježděná cesta pro pěší
Lánská, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 22. 04. 2012

Kolem zahrádkářské kolonie u trati za restaurací U Eriky vede velmi oblíbená vycházková cesta, která je z obou stran uzavřena pro auta pomocí sloupků. Bohužel na západním konci této cesty řidiči nerespektující tuto uzávěru vyjezdili objížďku sloupků a na cestu vjíždějí. Dokonce tam řádí nějaký magor na čtyřkolce. Takže po dešti je rozježděná cesta plná bláta a procházka se stává spíš utrpením.

Nebezpečné  umístění kontejnerů na tříděný odpad
S odpovědí

Nebezpečné umístění kontejnerů na tříděný odpad
U Blaženky, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 04. 2019

Kontejnery jsou umístěné hned vedle přechodu pro chodce. Pokud jdete s dítětem nebo se psem, řidič (při jízdě ulicí nahoru) nemůže vidět chodce vstupující na přechod (obrázek č. 1). Auta touto ulicí zrovna neprojíždějí dvacítkou. Kontejnery by se měly odsunout tam, kde původně stály - tedy níže v ulici u Blaženky 31. V době, kdy se zde opravovala vozovka, byly přesunuty kontejnery do vyšší části ulice k přechodu, nicméně v dolní části na ně bylo vytvořeno místo (obrázek č. 2). Dnes se tam namísto kontejnerů parkuje. Zástupným problémem je to, jak to v okolí kontejnerů vypadá týden co týden (obrázek č. 3 a č. 4).

Stromy v ulici u Blaženky
S odpovědí

Stromy v ulici u Blaženky
U Blaženky, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 05. 2019

V návaznosti na snahy primátora hlavního města Prahy p. Zdenka Hřiba obnovit v ulicích města Prahy malý vodní cyklus, což zahrnuje i sázení stromů, bych rád upozornil na příležitost začít s výsadbou stromů v ulici U Blaženky. V ulici u Blaženky a nejen tam (dale např. Na Cihlářce) je dostatek místa na výsadbu potřebných stromů, které místním lidem poskytnou velmi potřebný stín, a to hlavně v letních měsících, stromy na těchto ulicích chybí a je to citelně poznat právě v období léta, kdy procházíte ulicemi a stínu, aby pohledal. Stromy v horku zachytávají vodu, která se odpařuje a ochlazuje tak ovzduší, a zároveň také prach.Stromy pak fungují jako přírodní klimatizační jednotka. Jiné ulice v sousedství (U Klavírky, Nad Santoškou, Xaveriova) již stromy mají nebo byly vysazeny . Jsme zvědaví, co podnikne městská rada a jak dlouho to bude trvat? Že by výmluvy ohledně kabelů a potrubí co vede ulicí? Chystáte se podniknout v tomto nějaké kroky? Také bych doporučil implementovat kruhový objezd (v ulici u Blaženky) se zelení na velké křižovatce, kde v létě teplota dosahuje více než 50 stupňů a asfalt se tam roztéká tak, že se při chůzi boty lepí k chodníku. Samozřejmě to také zastaví auta projíždět tímto místem nepřiměřenou rychlostí.

Nedostatečné značení  pro chodce a cyklisty okolo Hostivařské přehrady
S odpovědí

Nedostatečné značení pro chodce a cyklisty okolo Hostivařské přehrady
U břehu, Praha 15

Kategorie: Jiné
Zasláno: 03. 09. 2019

Okolo Hostivařské přehrady a od přehrady směrem na Meandry Botiče vede velmi frekventovaná turistická a cyklistická stezka (cyklotrasa č. P15, A23, A226). Často dochází ke kolizím chodců, psů a cyklistů. Chodci se nepohybují po pravé straně cesty. Značení koordinující lepší a bezpečnější pohyb-dopravu na stezce je buď již zcela pryč nebo nečitelné. Prosím o obnovení značení směru pohybu (dělící čáru a obrázek chodců se šipkou určující stranu, po které se chodci mají pohybovat).

Velice problematická ul. Jana Želivského
S odpovědí

Velice problematická ul. Jana Želivského
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 04. 2012

Dobrý den, prakticky celá délka ul. J. Želivského je k chodcům nepřátelská, a to nejen proto, že je denně přetěžována nákladní automobilovou dopravou. Tramvajové ostrůvky zde jsou umístěny uprostřed komunikace, na mnoha místech cestující při čekání nechrání ani primitivní zábradlí, vozovka příšerná, rozbitá - hluk, prach, nebezpečí nehod... I přesto, že jsou na NĚKTERÝCH místech u refýží konečně přechody pro chodce řízené světelnou signalizací, stále je celý tento úsek pro chodce velice nebezpečný, a to zejména z důvodu zcela beztrestně tolerovaného překračování povolené rychlosti, zpravidla proto, že řidiči se snaží 'stihnout zelenou'. Velice problematický je v tomto ohledu úsek Ohrada-Jeseniova, kde se vzhledem k hustotě zástavby a tramvajového provozu na zastávce Biskupcova pohybuje velké množství chodců, velké množství lidí je nuceno se tísnit na zcela prostorově nedostačujících refýžích (což je další problém). Řidiči aut v tomto úseku často nerespektují povolenou rychlost, nadto i rychlost 50 km/h je zde příliš vysoká vzhledem k bezpečnosti chodců. Navrhuji omezení rychlosti, nebo alespoň instalaci stálého radaru s kamerou a důsledné postihy za překračování rychlosti. Dále je nutno řešit nedostatečnou kapacitu tramvajových ostrůvků spojenou např. se svedením okolních dvou jízdních pruhů v každém směru do jednoho... Argument, že jde o jednu z hlavních dopravních tras napříč Prahou, a tudíž je nutno udržet jistou 'průjezdnost', považuji za zcela odporující zdravému rozumu. Dopravu je nutno regulovat, přizpůsobit obyvatelům, nikoli tranzitu.