Vyhledávejte podle:



Světelná signalizace, Praha 2

Seřadit od nejnovějších
Pro chodce záhadný semafor
S odpovědí

Pro chodce záhadný semafor
Na slupi, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 03. 2014

Dobrý den, na křižovatce Na slupi/Svobodova lze těžko přecházet. Jak je vidět na fotografii, na semaforech Na Slupi není vyznačen přechod pro chodce. Chodci, mířící na zastávku tram/nebo na druhý chodník, musejí jít 100 metrů dopředu a přes 2 přechody s dlouhým signálem. Druhá možnost je 150 metrů k přechodu u hostince Potrefená husa. Je to nesmyslné a zbytečné, takže chodci kličkují mezi auty. Bylo by logické a ne moc drahé doplnit na semaforech přechod pro chodce. Může tak někdo učinit?? Díky Pozn.: Nejedná se o jednosměrný semafor u zastávky, sloužící jen k zastavení aut při průjezdu tramvaje, ale o hlavní semafor na křižovatce.

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
S odpovědí

Odpočítávání světelné signalizace pro chodce
Ječná, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 04. 2019

Na všech přechodech na náměstí I. P. Pavlova je instalováno časové odpočítávání změny signálu. Zajímalo by mě, proč je časový odpočet aktivní jen u zeleného signálu a nikoliv u červeného. Smysl časové signalizace je omezit počet chodců, kteří přechází na červenou, protože vidí, jak dlouho ještě budou čekat. Toto zařízení by mělo sloužit ke zvýšení komfortu chodců při přecházení rušných komunikací. Časová signalizace u zeleného signálu však chodce psychologicky nutí zrychlit, aby stihli přejít než vyprší čas, tím pádem rozhodně k jejich většímu komfortu nepřispívá. Prosím o vysvětlení významu tohoto opatření.

Přechody: Vinohradská - Italská
S odpovědí

Přechody: Vinohradská - Italská
Italská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 15. 03. 2012

Na obou přechodech pro chodce na Vinohradské ulici ve směru Italská jsou již cca půl roku umístěny tlačítka pro chodce, která pokud nejsou zmáčknuta, chodcům se nerozsvítí zelená. Jedná se o jeden z nejfrekventovanějších přechodů na Vinohradské a pokládám to za nesmyslnou šikanu chodců na úkor aut. Stále totiž dochází k situacím, kdy lidé především staršího věku tlačítko nezmáčknou a vy když dorazíte a auta ve směru Vinohradská mají červenou, přesto nemůžete přejít a čekáte další minuty. Tento přechod fungoval bez problémů bez šikanózního tlačítka desítky let a nyní je na úkor několika málo aut, která odbočují, utlačován občan - chodec. A ti by přece měli mít přednost před automobilovou dopravou a ne naopak. Rád bych se tedy tázal, jestli by šlo tlačítko zrušit a tím by byla situace vyřešena,

Krátká zelená na přechodu (3 sec.) u křižovatky Sokolská  x Žitná
S odpovědí

Krátká zelená na přechodu (3 sec.) u křižovatky Sokolská x Žitná
Sokolská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 02. 03. 2017

Na křižovatce najíždějí auta zabočující z Žitné na chodce při přecházení, protože mají současně zelenou s chodci, která trvá jen 3 sec.

Dlouhé intervaly na Svobodova-Na Slupi;chybějící přechod zas. Albertov
S odpovědí

Dlouhé intervaly na Svobodova-Na Slupi;chybějící přechod zas. Albertov
Na slupi, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 04. 2016

Dva přechody pro chodce řízené světelnou signalizací na křižovatce Svoboda-Na Slupi mají příliš dlouhé intervaly červené (více než 2 minuty), je rychlejší (vyzkoušeno!) přechody obejít přes přechody vzdálené 70 m. Třetím problematickým místem je absence přechodu mezi zastávkou Albertov (naproti revmatologickému ústavu) a chodníkem na odvrácené straně ulice (např. Na slupi 142/5) Délka intervalů vede chodce k systematickému přecházení na červenou, především na přechodu Na Slupi (blíže k ulici Albertov), kde dlouhou část intervalu nejezdí auta ani tramvaje. Přechod ulice Svobodovy je o to nebezpečnější, protože nelze vidět odbočující auta ze směru zastávky Odstrčilovo náměstí. Chybějící přechod (strana Na slupi 142/5) k tramvajovému ostrůvku vede k vybíhání chodců zpoza stojících aut (více než 10 chodců za 10 minut) Přechody s takovými intervaly nejsou užitečné, ale naopak nebezpečné. Bylo by vhodné vyhodnotit, zda délka intervalů je opodstatněná s ohledem na plynulost ostatní dopravy a nebylo by možné je zkrátit. Zřízení přechodu by zamezilo nebezpečnému vybíhání zpoza aut/stojící tramvaje.

Rumunská
S odpovědí

Rumunská
Rumunská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 03. 2012

V Rumunské ulici jsou nejméně čtyři přechody, kde jsou zvýhodněna auta proti chodcům. Jakmile chodec opomene zmáčknout tlačítko pro chodce, zůstává do další zelené na chodníku. Podle mne by tlačítko pro chodce mělo znamenat jen a pouze to, že při jeho zmáčknutí ovlivním světelnou signalizaci na té které křižovatce.

Nefunkční semafor, už několik týdnů!
Vyřešený

Nefunkční semafor, už několik týdnů!
Americká, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 03. 2014

Problém je na náměstí Míru, které jsem ale na mapě nemohl vybrat. Na přechodu pro chodce na Náměstí míru mezi Americkou a Francouzskou (u stánku se zmrzlinou) už několik týdnů nefunguje pořádně semafor. Auta mají někdy i 5 minut zelenou, chodci červenou. Tvoří se tam velké skupiny chodců, které potom postupně začínají přecházet na červenou mezi auty, situace je tedy nebezpečná. Problém existuje již několik týdnů. Asi před měsícem jsem zavolal na P2 a nahlásil problém. Kromě toho jsem upozornil kolemjdoucího strážníka MP. Ale zatím nic. Mělo by se to vyřešit ihned, jinak tam dojde k nehodě.

Nefunkčnost časové zastávky pro autobus
S odpovědí

Nefunkčnost časové zastávky pro autobus
Francouzská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 19. 03. 2015

Poblíž křižovatky ulic Jana Masaryka Francouzská a Budečská je zřízena 'časová zastávka' Jana Masaryka. Zastavují zde tramvaje 22, 4 a autobus 135. Časová zastávka by měla umožnit bezproblémový nástup a výstup z prostředků MHD a zároveň možnost čekání na chodníku třeba i pod stříškou. Idea nádherná, ale v tomto konkrétním provedení bezpečně nefunkční. Z ostrůvku více jak 60m dlouhého není vyznačen jediný přechod. Ten je až za křižovatkou cca 50m. Na zastávce často dochází k nebezpečným situacím, kdy autobus vjede do zastávky a nezafunguje elektronická signalizace a auta dále projíždějí. Což jsem vypozoroval, že se již tolik nestává s nasazením kloubových autobusů. Stává se ale situace, že autobus vjede do zastávky, nastaví se červená na vjezd, ale díky situaci za křižovatkou (situace se nejčastěji objevuje směrem z centra) vyvolanou odbočujícím vozidlem vlevo do Budečské nebo vpravo do ulice Jana Masaryka vozidla projíždějí celou dobu trvání zastávkování autobusu. Situace se ještě často komplikuje s odstaveným vozidlem na chodníku v místě zastávky. V okolí je několik základních škol v ulici Sázavská a Jana Masaryka, jejichž děti hromadnou dopravu denně využívají. Jednoduchým řešením by bylo vydat pokyn řidičům autobusů, že vjet do zastávky mohou, až je zastávka prázdná, vjezd je zablokován signalizací a zároveň prázdná od jiných aut vyznačit přechody pro chodce. Je kolikrát komické, kdy Městská policie hlídá prázdný přechod pro chodce Francouzská Sázavská a zároveň děti přebíhají „chytrou zastávku“ mezi auty. Na zastávce také chybí možnost rozumného přejití mezi směry tzn. Ten kdo přijede směrem do centra nepřejde do ulice Jana Masaryka přes vyznačený přechod. Na zastávce dochází k situacím, kdy do autobusu za celu dobu jeho stání nejde nastoupit a je třeba čekat na další spoj. Čekání na ostrůvku taktéž není nijak příjemné v těsné blízkosti projíždějících aut a za občasného rychlého projetí vozidla po kolejích.

Tlačítko u přechodu pro chodce
S odpovědí

Tlačítko u přechodu pro chodce
Rumunská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 12. 01. 2021

Prosím o odstranění tlačítka u přechodu pro chodce. Přechod je velmi frekventovaný, tlačítko nyní zbytečně brání chodcům přejít např. pokud se dostaví ke křižovatce o pár vteřin později a tlačítko již nereaguje. Chodec by se takto neměl 'doprošovat' svého práva jednoduchého přechodu. Chodci mají mít přednost ve městě před IAD neboť nezatěžují žádným způsobem životní prostředí a jedná se o nejefektivnější způsob pohybu po městě.

Příliš dlouhé čekání na zelenou pro chodce
Vyřešený

Příliš dlouhé čekání na zelenou pro chodce
Francouzská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 30. 09. 2012

Dnes večer jsem měl na přechodu se světelnou signalizací na Francouzské ulici (mezi ulicemi Jana Masaryka a Máchova) zajímavý problém. Přišel jsem k přechodu, pro chodce svítila červená. Nevadí, zmáčknul jsem tlačítko. Rozvítila se nápis 'čekejte'. A tak jsem čekal. A čekal - asi 2 minuty. Pak už jsem neměl trpělivost a šel raději směrem k Máchově a Slovenské ulici a přešel jsem tam. Než jsem dál pokračoval Slovenskou ulicí, tak jsem se schválně ještě chvíli díval, jestli na semaforu naskočí zelená pro chodce, či ne. Nenaskočila. A ano, i když asi po třech minutách projela tramvaj (což ze zkušenosti vím, že možnost zelené pro chodce obvykle zablokuje), tak i minimálně minutu poté, co nikde nebyla žádná tramvaj vidět, stále pro chodce zelená nenaskočila. Pokud byla světelná signalizace mimo provoz - nevím, napadlo mě třeba, že by to mohlo být i úmyslně - třeba kvůli výluce metra A, aby náhradní linka XA nebyla zbytečně tak zdržována - určitě by signalizace měla být vypnuta úplně, nebo by na ní měl být přerušovaný oranžový signál. Ale toto? Jen to povede lidi k tomu, že takovéto světelné signály vůbec nebudou respektovat... Nezlobte se na mě, ale semafor, kde se na zelenou pro chodce i po stisknutí tlačítka chodcem čeká 4-5 minut (a kdo ví, jestli ne ještě daleko víc) podle mě nemá žádný smysl...

Příliš krátká doba zelené na semaforu na Francouzské u potravin Vávra
S odpovědí

Příliš krátká doba zelené na semaforu na Francouzské u potravin Vávra
Francouzská, Praha 2

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 15. 07. 2020

Doba na přechod docela široké vozovky na Francouzské u potravin Vávra (odhadem 15m) je cca 3 vteřiny. Dnes mě málem přejel motorista, jelikož jsem stihla dojít asi do třetiny a ještě mi málem vynadal. Asi před týdnem jsem byla svědkem, kdy tramvaj téměř přejela staříka s holí, jenž byl už asi 5 vteřin po limitu a došel jen na konec kolejiště. Toto není normální! Snažím se vycházet už na oranžovou, abych došla alespoň do 2/3 a to jdu svižným krokem. Pokud náhodou projede tramvaj během 'naší' zelené, už nestíháme ani vyjít a čekáme další minutu a půl.