Adam Fendrych |
||||||||||
| 22 | celkem zaslaných | 0 | nově zaslaných | 9 | s odpovědí | 13 | vyřešených | 0 | bez odpovědi | Seřadit podle počtu hlasů |
Vytížený přechod a semafor na vyžádání
Úvalská, Praha 10
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 07. 2022
Na tomto přechodu je semafor na vyžádání stiskem tlačítka. Chápu, že toto řešení může dávat smysl tam, kde nejsou přechody příliš vytížené a kde křižovatku využívají především auta. Na tomto místě je ale velmi hustý provoz pěších – chodí se tudy k Tescu, do školy a na další důležitá místa. (Pro upřesnění: jde o přechod mezi Tescem a hospodou V Rybníčkách.) Často tudy chodím a často se mi stává, že přicházím k přechodu a autům v mém směru padne zelená. Mně nepadne, protože jsem nestihl zmáčknout tlačítko. Ale kdyby padla, přejít bych stihnul. Takhle musím zbytečně čekat, až se znovu protočí všechny fáze křižovatky. Nerozumím, proč je tu tento režim. Auta ve stejném směru stejně mají zelenou. Zapnout ji i chodcům by nikoho nezdrželo a chodcům často pomohlo.
Rozbitý chodník podél ZŠ Brigádníků
V olšinách, Praha 10
Kategorie: Chodníky
Zasláno: 09. 10. 2020
Chodník v parčíku mezi ZŠ Brigádníků a ulicí V Olšinách je ve velmi špatném stavu. Jsou v něm díry přes celou šířku a plno menších i větších hrbolů. Náš syn tu minulý týden kvůli jedné díře spadl z kola a skončil na JIP s otřesem mozku.
Auta blokující chodník v ulici Dvouletky
Dvouletky, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 14. 09. 2020
V ulici Dvouletky neustále parkují auta na chodníku. Kousek dál je školka, takže v ranní špičce tudy neustále proudí maminky s kočárky a děti na kolech a odrážedlech. Nelegálně parkující auta nenechávají skoro žádné místo pro vzájemné vyhnutí. Odpověď 'spadá do kompetence MP' znám. Občasné přivolání MP problém nijak neřeší, další den na místě vesele parkuje někdo další.
Permanentní parkování v pěší zóně
Thámova, Praha 8
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 04. 11. 2017
Pěší zóna u metra Křižíkova je neustále obsazena parkujícími auty. Policie tudy občas projde a rozdá lístečky, ale dlouhodobý efekt je nulový. Jsou zde lavičky nabízející příjemné posezení. Využít je ale prakticky není možné, protože před každou lavičkou parkuje auto. S autem metr od nosu posezení již tak příjemné není - a lavičky téměř nikdo nevyužívá. Na fotce zcela běžný stav v poledne, kdy je sem zakázán vjezd všem vozidlům včetně zásobování. Sporadická represe ze strany policie nepomáhá. Lepší by byla nějaká forma prevence. Například výrazně fyzicky omezit možnost vjezdu, aby se sem vešlo daleko méně aut a aby nemohla zajíždět tak blízko k lavičkám.
Cyklisté jezdí rychle Žižkovským tunelem
Pražačka, Praha 3
Kategorie: Jiné
Zasláno: 03. 08. 2016
Žižkovským tunelem smí jezdit kola, což je fajn. Problém je, že mnoho cyklistů při cestě dolů nepoužívá brzdy a jedou 'co to dá'. I když mají situaci pod kontrolou a chodcům se vyhnou, je to pro pěší nepříjemná situace. Člověk jdoucí dolů vnímá potenciální ohrožení blížící se zezadu a nemá žádný vliv na to, zda se mu vyhne. Myslím, že by pomohlo nainstalovat nějaké zpomalovače, které by cyklisty donutily každých pár desítek metrů přibrzdit a dávat víc pozor. Podotýkám, že podnět hlásím jako člověk, který tunelem převážně jezdí na kole. Snažím se kolem chodců projíždět pomalu, ale jsem spíš v menšině.
Auta parkující na chodníku
Sečská, Praha 10
Kategorie: Parkování aut
Zasláno: 23. 03. 2016
Před domem je na chodníku pěkný plácek, který si řidiči zvykli využívat jako parkoviště. Bohužel tím brání využívání chodníku, když zde stojí delší auto, nejde projít s kočárkem. Volat policii nepomáhá. Přijedou, rozdají bločky, zítra tam vesele parkuje někdo jiný. Nešlo by zde parkování nějak zabránit? Dva dobře umístěné sloupky by problém vyřešily.
Nebezpečný přechod blízko zastávky Ořechovka
Střešovická, Praha 6
Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 23. 04. 2015
Pro lidi bydlící v ulicích severozápadně od zastávky Ořechovka vede na tramvaj jediná cesta po chodníku, který je přerušen nebezpečně strmým přechodem. Z fotografií není sklon tolik vidět, ale když je sníh nebo led, je přecházení přechodu velmi adrenalinový sportovní výkon i pro mladé zdravé lidi. V okolních vilách žije mnoho starých lidí, kteří v zimě raději nikam nejezdí, protože cesta na tramvaj by pro ně mohla skončit ošklivou zlomeninou. Nevím, jaké řešení by bylo nejlepší. Vzhledem k tomu, že přecházená ulice - Západní - je jednosměrná a velmi krátká, nebál bych se ji pro auta na této straně uzavřít a přechod stavebně srovnat s úrovní ulice Střešovická. Řidiči bydlící v ulici Západní mohou velmi snadno vyjet jinudy, například hned sousední ulicí Východní. Předem děkuji za jakékoliv řešení, myslím, že může předejít mnoha modřinám a úrazům.
Auta nerespektují vyhrazený pruh pro autobusy
Milady Horákové, Praha 6
Kategorie: Jiné
Zasláno: 30. 10. 2012
Na Hradčanské je vyhrazený pruh pro autobusy a cyklisty. Auta jej nerespektují. Čím větší je provoz, tím vyšší procento aut příkaz porušuje. Když je aut málo, drží se většinou ve svém pruhu. Jakmile se ale vytvoří zácpa, nahrnou se vesele i do pruhu pro autobusy, čímž vytvoří zácpu i v něm a zcela popřou jeho smysl. Ještě nikdy jsem neviděl policisty, že by tento extrémně častý jen postihovali (narozdíl od pokutování chodců).
Přechody na Hradčanské
Milady Horákové, Praha 6
Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 11. 06. 2012
Situace na Hradčanské je výrazně přátelštější vůči autům než vůči chodcům. Tři faktory chodce při překonávání ulice zásadně znevýhodňují: 1) Semafory jsou vybaveny 'tlačítkem pro chodce'. To u takto frekventovaného přechodu považuji za zbytečnost. Většinu dne je přechod v plné permanenci a tlačítko tak ztrácí smysl. (Pozn.: vím, že je možné, že je semafor nastaven v režimu, kdy tlačítko není třeba mačkat a zelená skočí i tak. Chodci to ale neví a tlačítko stejně mačkají. To není chyba chodců, ale tlačítka, které nijak nehlásí 'teď mě mačkat nemusíš') 2) Intervaly světel jsou výrazně výhodnější pro auta. Zelená pro auta trvá daleko déle (mohu na přání změřit) než zelená pro chodce. Ptám se, proč? Nemám přesná data k frekventovanosti tohoto místa, ale tipoval bych, že jím za den projde daleko více chodců, než projede lidí v autech. Přesto jsou chodci signalizací znevýhodněni a musejí daleko déle čekat. 3) Pro překonání jedné ulice musí chodec postupně překonat tři semafory. Ty navíc nejsou dostatečně synchronizovány a ve spojení s bodem 2) je výsledkem fakt, že chodec musí pro přechod na druhou stranu ulice většinou třikrát čekat na zelenou. Autům stačí pro překonání stejného místa čekat pouze jednou, navíc podstatně kratší dobu. Nepoměr je ohromný a krajně nespravedlivý. Pokud chceme, aby město bylo místem pro lidi, měl by být poměr přesně opačný - stranit hlavně lidem, nikoliv IAD. Nejsem odborník a nevím přesně, jaké je ideální řešení. Spravedlivé by mi přišlo odstranit semafory na tramvajovém pásu a nechat pouze semafory na jedné a na druhé straně ulice. Aby vznikl jeden dlouhý přechod. Na něm pak upravit interval světel tak, aby zelená pro chodce svítila minimálně stejně dlouho jako pro auta. Budu rád za jakékoliv konstruktivní řešení, které místo zprůchodní pro většinu jeho uživatelů, tedy chodců.









