Jiří Králík

Registrovaný: 22. listopad 2015

21 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 13 s odpovědí 8 vyřešených 0 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Chybějící poklop v chodníku - ul. Slivenecká u zast. Geologická
Vyřešený

Chybějící poklop v chodníku - ul. Slivenecká u zast. Geologická
Slivenecká, Praha 5

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 23. 02. 2016

V chodníku na západní straně Slivenecké ulice severně od přejezdu tramvajové tratě chybí jakýsi čtvercový poklop kanálku, respektive je zlámaný a propadlý dovnitř.

Rozbitá elektrická svorkovnice u Cholupic
S odpovědí

Rozbitá elektrická svorkovnice u Cholupic
K Dýmači, Praha 12

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 01. 2016

U cesty vedle můstku přes potok stojí rozmlácený sloupek s jakousi elektrickou svorkovnicí, nyní nekrytou.

Černá skládka v Libuši nad Modřanskou roklí
Vyřešený

Černá skládka v Libuši nad Modřanskou roklí
Brunelova, Praha - Libuš

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 01. 2016

Černá skládka u cesty. Vypadá to jako vyklopený náklad jedné dodávky z rekonstrukce nějaké kanceláře - zářivkové trubice, přepravka s dlaždicemi, nějaké kyblíky od barvy, papírové krabice, kus nějaké izolace... Mimochodem, cesta o něco severněji, podél ulice Generála Šišky (v prodloužení Brunelovy ulice), vypadá taky napůl jako smetiště, stejně jako okolní náletový 'parčík'. Počínaje různými poházeným stavebním zbytky z doby výstavby sousedící ulice, až po nejnovější odpadky vší velikosti.

Spojovací: nesvítící lampy u chodníku nad Kauflandem
Vyřešený

Spojovací: nesvítící lampy u chodníku nad Kauflandem
Spojovací, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 15. 01. 2016

U chodníku mezi ulicemi Učňovská, Spojovací a V třešňovce, nad parkovištěm Kauflandu, nesvítí 3 z 5 světel, a měl bych podezření, že nesvítily nikdy od té doby, co tam ten chodník byl vybudován. První dvě nesvítící lampy stojí na parcele 87/1 (vlastník: hlavní město Praha, druh pozemku: zahrada, ochrana: zemědělský půdní fond, památkově chráněné území) třetí nesvítící lampa stojí na parcele 88/4 (vlastník: Kaufland Česká republika v.o.s., druh pozemku: zahrada, ochrana: zemědělský půdní fond) . Sloupy nejsou označeny identifikačními štítky Eltodo ani žádným jiným identifikačním označením vlastníka nebo správce.

Louže na přechodu u stanice metra Luka
S odpovědí

Louže na přechodu u stanice metra Luka
Mukařovského, Praha 13

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2016

Na frekventovaném přechodu přes Mukařovského ulici u stanice metra Luka se u severního konce tvoří velká nepřekročitelná louže přes celou šířku přechodu. Louže se tvoří též na přilehlém chodníku. (Technická poznámka k webu Chodcisobě.cz - mapa se chová nějak divně, když do okénka zadám 'Mukařovského (Praha 13)', tak značka skočí na ulici Mukařovská v Praze 10-Strašnicích)

Poncarova od Stodůlek - vlevo chybí chodník i krajnice
S odpovědí

Poncarova od Stodůlek - vlevo chybí chodník i krajnice
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 01. 2016

Na levé straně Poncarovy ulice ve směru od Jeremiášovy ulice chybí chodník i krajnice. A protože na stezku na pravé straně je kvůli obstrukcím odboru dopravněsprávních agend MHMP již téměř dva roky zakázán vstup, zůstává tak předepsaným a jediným legálním způsobem chůze po této komunikaci chůze po levé straně vozovky. 'Děkujeme' magistrátu, dopravní policii a městské části Praha 13, že právě toto řešení zvolily jako to nejbezpečnější a už téměř dva roky na tom trvají.

Nebezpečné přecházení na pěšinu k Řepoře
S odpovědí

Nebezpečné přecházení na pěšinu k Řepoře
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 01. 2016

Modře značená turistická trasa ke skanzenu Řepora až do předloňska překonávala Jeremiášovu ulici u vyústění Vackovy ulice v místě s 5 jízdními pruhy bez přechodu nebo podchodu. V této trase sice již byla zrušena a zamalována, ale protože odbor dopravněsprávních agend MHMP už téměř dva roky brání užívání nové, pohodlnější a výrazně bezpečnější stezky, zůstává toto nebezpečné místo prakticky jedinou legální přístupovou cestou od Stodůlek směrem ke skanzenu. Navazující pěšina vypadá zase velmi nevábně - bahniště a smetiště.

Tur. směrovka vede na zakázanou a neznačenou cestu - Stodůlky
Vyřešený

Tur. směrovka vede na zakázanou a neznačenou cestu - Stodůlky
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 01. 2016

Klub českých turistů už před dvěma lety přemístil směrovku modře značené turistické trasy od východní strany Jeremiášovy ulice na její západní stranu a zamaloval značení na původní trase, ale nová trasa vede po stezce, na kterou je kvůli obstrukcím magistrátu stále zakázán vstup, a nová trasa dosud ani není vyznačena turistickými značkami (na směrovku už další značení nenavazuje).

Zákaz vstupu na stezku podél Poncarovy ulice (Jinočanské spojky)
Vyřešený

Zákaz vstupu na stezku podél Poncarovy ulice (Jinočanské spojky)
Jeremiášova, Praha 13

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 01. 2016

Chodník (stezka) podél Poncarovy ulice, po kterém podle mapy.cz je vedena turistická značená trasa KČT i cyklostezka či cyklotrasa, je už asi rok a tři čtvrtě označena značkami zákazu vstupu chodců s dodatkovou tabulkou: 'Komunikace Jinočanská spojka je ve zkušebním provozu, do ukončení zkušebního provozu komunikace je chodník uzavřen.' Přitom jde v podstatě o jedinou rozumnou přístupovou cestu od Stodůlek do skanzenu - středověké vesničky Řepora. Na internetu (http://www.k-report.net/discus/archiv2014/28/23100-archiv-41.html) citoval diskutér Suri v příspěvku 22. září 2014 - 12:22:26 vyjádření, které mu městská část Praha 13 poslala na podnět z dubna 2014: Vážený pane, z TSK hl. m. Prahy nám byl postoupen podnět, který se týká nedokončené stavby Poncarovy ulice. Investorem je hlavní město Praha, zastoupené Magistrátem hlavního města Prahy, odborem městského investora. Předmětná stavba měla být vybudována a zprovozněna, mj. včetně pěší a cyklistické stezky a světelných signalizačních zařízení. Protože v tomto rozsahu dokončena nebyla, podmínkou pro uvedení do předčasného užívání alespoň v omezeném rozsahu, bylo ve stanovisku Magistrátu hl. m. Prahy, odboru dopravněsprávních agend, Policie ČR, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, odboru služby dopravní policie a našeho odboru, že bez vybudování světelné signalizace u přechodů pro chodce a dokončení všech pěších a cyklistických stezek, nesmí být spuštěn pěší a cyklistický provoz (neodpovídající délka přechodů pro chodce apod.). Protože předmětnou komunikaci nenechal stavebník dosud zařadit rozhodnutím příslušného silničního správního úřadu (Magistrát hl. m. Prahy-odbor dopravněsprávních agend) do kategorie místní komunikace, podle zákona o pozemních komunikacích jde stále o účelovou komunikaci s veřejným přístupem, ve vlastnictví hlavního města Prahy. Protože účelové komunikace jsou z větší části předmětem soukromého práva a dokončení stavby je závislé na zajištění financování hlavním městem, postupuji Váš podnět Magistrátu hl. m. Prahy, odboru městského investora. S pozdravem Miroslav Jíra odbor dopravy Úřadu MČ Praha 13 A k tomu v téže diskusi kdosi další poznamenal: 'No a jelikož je zákaz vstupu akorát na chodník tak dle silničního zákona by pěší měli použít levý okraj vozovky, že. Prostě Kocourkov - a ten fakt respektovat nebudu. Přejít přechod (mch je prakticky dělenej...) je bezpečnější než jít podle svodidel pěšky po čtyřpruhu. ' Každopádně to vypadá tak, že alibistické obstrukce, které si mezi sebou už téměř dva roky dělají dva odbory téhož magistrátu, chodcům zakazují používat existující a funkční chodník, přechod i podchod, takže legálně musí rodiny s dětmi stále přebíhat Jeremiášovu ulici v pětipruhovém místě bez přechodu či podchodu (kudy dříve vedla turistická značená trasa) a pak se buď prodírat rozbahněnou pěšinou neudržovaným křovím vypadajícím spíše jako smetiště, nebo jít předpisově po levé straně vozovky Poncarovy ulice (krajnice ani chodník tam nejsou), což je sice velice nebezpečné, ale - na rozdíl od chůze po luxusní, ale zakázané stezce - legální a v souladu s předpisy. (Technická poznámka: zdejší mapa neumí podle názvu najít Poncarovu ulici, ačkoliv mapy.cz i mapy Google už ji znají).

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Nad Palatou
S odpovědí

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Nad Palatou
Nad Palatou, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Nad Palatou sice vypadá poměrně nedávno opravovaný, ale na kříženích s vjezdy do garáží a na pozemky zůstaly bariérové obrubníky.

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Na Hřebenkách
S odpovědí

Bariérové obrubníky chodníku v ul. Na Hřebenkách
Na Hřebenkách, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Na Hřebenkách sice vypadá poměrně nedávno opravovaný, ale na kříženích s vjezdy do garáží a na pozemky zůstaly bariérové obrubníky.

Chodník zahrazený kontejnery - Nad Palatou
S odpovědí

Chodník zahrazený kontejnery - Nad Palatou
Nad Palatou, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

Chodník v ulici Nad Palatou mezi domy čo. 14 a 12 je v celé šířce zahrazený kontejnery na tříděný odpad.

Chodník zahrazený kontejnery - Na Hřebenkách
S odpovědí

Chodník zahrazený kontejnery - Na Hřebenkách
Na Hřebenkách, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 01. 2016

V ulici Na Hřebenkách mezi ulicemi U Palaty a Pod Fialkou, je sice chodník krásně opravený, ale v celé šířce zablokovaný kontejnery na tříděný odpad. Zrovna v tomto úseku ostatně není chodník ani na protější straně ulice.

Bariérový přístup na zastávku Sklářská
S odpovědí

Bariérový přístup na zastávku Sklářská
Průmyslová, Praha 15

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 06. 01. 2016

Autobusová zastávka Sklářská ve směru od Nádraží Hostivař, resp. ke Skalce, má pouze jedinou přístupovou cestu. Ta vede přes schodiště, kterému chybí pojezd pro kočárky. Domnívám se, že při troše snahy by se v prostoru vedle schodiště dala vybudovat i nějaká rampa.

Uzavřené propojení Práčská - Hyacintová
S odpovědí

Uzavřené propojení Práčská - Hyacintová
Hyacintová, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 06. 01. 2016

Od křižovatky ulic Práčská - Záběhlická - U Zahradního města vede propojovací cesta do ulice Hyacintová, avšak je na soukromé parcele 565/1 zahrazena dvojicí plotů se zamčenými brankami. (Dle katastru je druh pozemku 'zahrada' a ochrana 'zemědělský půdní fond', ale vypadá to spíš jako muzeum železné opony.) Alternativní cesta po schodišti od Dolních Chaloupek je zhruba o 80 metrů delší a bariérová. Alternativní bezbariérová cesta ke křižovatce u prodejny Žabka je zhruba o 410 metrů delší než toto uzavřené spojení, které by mohlo být bezbariérové, nebýt těch plotů. Může městská část něco udělat pro zlepšení prostupnosti území? (A mimochodem, když už si sem město nechává zavlékat ten nešvar 'soukromých ulic', docela se divím vlastníkům toho domu čp. 3234, proč vůbec investovali do výstavby pouličního osvětlení, když jim pak nestojí za to si ho udržovat a prakticky všechny ty lampy jen občasně poblikávají jako v posledním tažení.)

Zákaz vstupu na propojení Hyacintová - K Chaloupkám
Vyřešený

Zákaz vstupu na propojení Hyacintová - K Chaloupkám
Hyacintová, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 05. 01. 2016

Na propojovací cestě od ulice Hyacintové do ulice K Chaloupkám je pod dopravní značkou 'Zákaz vjezdu' umístěna dodatková tabulka s nápisem 'Soukromý pozemek - vstup a vjezd zakázán'. Nevidím žádný rozumný důvod, proč by vlastník měl takovýmto zákazem zabraňovat průchodnosti a tím prostupnosti území. V tomto případě lze sice ceduli obejít tak, aby člověk zákaz neporušil, a z opačné strany je obdobná cedulka umístěna tak nesmyslným způsobem, že ji ani nelze brát vážně, ale opravdu bylo nutné vlastníkům pozemku takovou nesmyslnou aroganci umožnit? Nemá městská část nějaké možnosti, jak udržet normální civilizovanou prostupnost území, jaká v této části bývala před vpádem developerismu? Proč si město neponechalo přiměřenou síť pěších komunikací ve svém vlastnictví anebo nestanovilo zachování přiměřené průchodnost ijako podmínku stavby?

Zákaz vstupu v ulici Nad Chaloupkami
Vyřešený

Zákaz vstupu v ulici Nad Chaloupkami
Nad Chaloupkami, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 05. 01. 2016

Vstup do horní části ulice Nad Chaloupkami je z obou stran označen malou tabulkou 'Soukromý pozemek - zákaz vstupu a vjezdu'. Je pravda, že cesta skutečně prochází i přes několik parcel v soukromém vlastnictví (495, 499 a 501/2), ale nevidím žádný rozumný důvod, proč by jejich vlastníci měli takovýmto zákazem zabraňovat průchodnosti celé ulice Nad Chaloupkami a tím prostupnosti území. Nota bene když horní tabulka je svévolně umístěna už na městské parcele 493/1, dobrých třicet metrů před vstupem na první soukromou parcelu, a řekl bych, že i tabulka z dolní strany je umístěna na městské parcele 502/3. (Pikantností navrch je, že dotčené soukromé parcely 501/2 a 495 jsou podle katastru chráněny jako zemědělský půdní fond.) Nemá městská část nějaké možnosti, jak udržet normální civilizovanou prostupnost území, jaká v této části bývala před vpádem developerismu?

Zarostlá stezka pod ulicí Na Konvářce
Vyřešený

Zarostlá stezka pod ulicí Na Konvářce
Na Konvářce, Praha 5

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 12. 2015

Stezka vedoucí ve svahu souběžně s ulicemi Na Konvářce a Křížová, byť má nezpevněný povrch, je v docela slušném stavu, vybavená osvětlením, na jižním konci na ni navazuje krásně vydlážděná pěšinka dolů k ulici Křížové. Ale v oblouku mezi čp. 1733 a 1730 je zarostlá tolik, že už se tam člověk musí prodírat.

Nefunkční osvětlení v průchodech pod tratí - Svornosti-Strakon.
S odpovědí

Nefunkční osvětlení v průchodech pod tratí - Svornosti-Strakon.
Svornosti, Praha 5

Kategorie: Jiné
Zasláno: 12. 12. 2015

V podjezdu pod železniční tratí, kterým navazuje ulice Strakonická na ulici Svornosti, jsou chodníky po obou stranách vedeny samostatnými průchody oddělenými od vozovky. V každém průchodu jsou na stěně zbytky tří kulatých zamřížovaných světel - bohužel asi už desítky let bez jakékoliv péče. Eltodo je v evidenci nemá, takže asi bude nutné urgovat obnovení přes městskou část nebo přes TSK.

Nedostatečné osvětlení - Jabloňová, u zastávky Centrum Zahr. M.
S odpovědí

Nedostatečné osvětlení - Jabloňová, u zastávky Centrum Zahr. M.
Jabloňová, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 25. 11. 2015

Zatímco obvykle je rozestup sloupů veřejného osvětlení kolem 30 metrů, zde je od sloupu v Topolové ulici nad křižovatkou k prvnímu sloupu v Jabloňové ulici vzdálenost 70 metrů. Takto vzniklá 'černá díra', připadá zrovna na zadní část zastávky linky 195 Centrum Zahradní Město, kde je poměrně velký obrat cestujících, v odpoledních a večerních hodinách především vystupujících. 'Parčík', kterým se prochází do Malinové ulice, je zcela neosvětlen, stejně tak celá východní strana Malinové ulice. Když byl před pár lety v zastávce vybudován přístřešek JCDecaux, který obvykle mívá stropní svítidlo i svítící reklamu, zde byla umístěna neosvětlená varianta. A když bylo zřízeno bílé bezpečnostní osvětlení na dvou sousedních přechodech přes Topolovou ulici, přechod přes Jabloňovou ulici přitom osvětlení nedostal, třebaže právě zde chodci vystupují do vozovky ze tmy a často ještě za stojícím autobusem - a přitom by k tomuto přechodu na obou stranách stačilo protáhnout kabely jen o pár metrů. Když byl před pár lety rekonstruován chodník v Jabloňové ulici a s ním i veřejné osvětlení, tento koncový úsek zůstal nedotčen a stále neosvětlen. byly tedy promarněny nejméně tři příležitosti, jak osvětlení tohoto místa zlepšit. Jako by zde někdo chtěl udržovat po Jizerce, Beskydech a Manětíně čtvrtou českou rezervaci tmy. Přitom původně zde u domu čp. 2572 sloup veřejného osvětlení byl - na ideálním místě, kde ani nikomu nesvítil přímo do oken (oba nejbližší paneláky k němu byly otočeny stranou bez oken). Před nějakými, odhaduji, 15 až 20 lety však byl z neznámých důvodů 'vykácen' a už nikdy nebyl nahrazen. Laik si tehdy mohl myslet, že to bylo kvůli lepší viditelnosti tehdy nového billboardu na sousedícím paneláku, ale ani ten billboard už tam dnes není. Ani žádný vysoký strom, jehož kořeny by mohly přivedení kabelu bránit (kdysi tam možná stál nějaký topol). Na čem to tedy stále vázne?

Dálnice v Sasankové ulici, nebo bordel v katastru nemovitostí?
S odpovědí

Dálnice v Sasankové ulici, nebo bordel v katastru nemovitostí?
Sasanková, Praha 10

Kategorie: Jiné
Zasláno: 22. 11. 2015

Kdysi dávno jsem se z nějakého důvodu (kvůli nahlášení drobné závady) díval do katastru nemovitostí, kdo je vlastníkem chodníku na jižní straně paneláku čp. 2652 - 2656 v Sasankové ulici. A s překvapením jsem zjistil, že zmíněná parcela č. 2078/375, jejíž vlastníkem je město Praha a správcem městská část Praha 10, má v katastru nemovitostí uveden způsob využití: 'dálnice'. Rád bych se zeptal městské části Praha 10 na její zkušenosti s dlouhodobým provozováním dálnice v těsné blízkosti obytného domu. Neměl by vlastník tuto dálnici označit dopravními značkami IP 14a a IP 14b, respektive nově IZ 1a a IZ 1b? Jak se této malé lokální dálnice dotkne nynější projekt Nového pojetí dálniční sítě? Neměla by tato parcela být převedena na stát, v souladu s § 9 odst. 1 zákona 13/1997 Sb. ('Vlastníkem dálnic a silnic I. třídy je stát.')? Ale teď vážně - opravdu je katastr nemovitostí natolik zbytečný, že desítky let si nikdo nevšimne a nikomu nevadí, že v něm jsou naprosté nesmysly? A že žádný kontrolní mechanismus ČÚZK ani správce a vlastníka za tu dobu neodhalí, že městská část údajně provozuje dálnici?