Chodník (stezka) podél Poncarovy ulice, po kterém podle mapy.cz je vedena turistická značená trasa KČT i cyklostezka či cyklotrasa, je už asi rok a tři čtvrtě označena značkami zákazu vstupu chodců s dodatkovou tabulkou: 'Komunikace Jinočanská spojka je ve zkušebním provozu, do ukončení zkušebního provozu komunikace je chodník uzavřen.' Přitom jde v podstatě o jedinou rozumnou přístupovou cestu od Stodůlek do skanzenu - středověké vesničky Řepora.
Na internetu (http://www.k-report.net/discus/archiv2014/28/23100-archiv-41.html) citoval diskutér Suri v příspěvku 22. září 2014 - 12:22:26 vyjádření, které mu městská část Praha 13 poslala na podnět z dubna 2014:
Vážený pane,
z TSK hl. m. Prahy nám byl postoupen podnět, který se týká nedokončené stavby Poncarovy ulice. Investorem je hlavní město Praha, zastoupené Magistrátem hlavního města Prahy, odborem městského investora. Předmětná stavba měla být vybudována a zprovozněna, mj. včetně pěší a cyklistické stezky a světelných signalizačních zařízení. Protože v tomto rozsahu dokončena nebyla, podmínkou pro uvedení do předčasného užívání alespoň v omezeném rozsahu, bylo ve stanovisku Magistrátu hl. m. Prahy, odboru dopravněsprávních agend, Policie ČR, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, odboru služby dopravní policie a našeho odboru, že bez vybudování světelné signalizace u přechodů pro chodce a dokončení všech pěších a cyklistických stezek, nesmí být spuštěn pěší a cyklistický provoz (neodpovídající délka přechodů pro chodce apod.). Protože předmětnou komunikaci nenechal stavebník dosud zařadit rozhodnutím příslušného silničního správního úřadu (Magistrát hl. m. Prahy-odbor dopravněsprávních agend) do kategorie místní komunikace, podle zákona o pozemních komunikacích jde stále o účelovou komunikaci s veřejným přístupem, ve vlastnictví hlavního města Prahy. Protože účelové komunikace jsou z větší části předmětem soukromého práva a dokončení stavby je závislé na zajištění financování hlavním městem, postupuji Váš podnět Magistrátu hl. m. Prahy, odboru městského investora.
S pozdravem
Miroslav Jíra
odbor dopravy Úřadu MČ Praha 13
A k tomu v téže diskusi kdosi další poznamenal:
'No a jelikož je zákaz vstupu akorát na chodník tak dle silničního zákona by pěší měli použít levý okraj vozovky, že. Prostě Kocourkov - a ten fakt respektovat nebudu. Přejít přechod (mch je prakticky dělenej...) je bezpečnější než jít podle svodidel pěšky po čtyřpruhu. '
Každopádně to vypadá tak, že alibistické obstrukce, které si mezi sebou už téměř dva roky dělají dva odbory téhož magistrátu, chodcům zakazují používat existující a funkční chodník, přechod i podchod, takže legálně musí rodiny s dětmi stále přebíhat Jeremiášovu ulici v pětipruhovém místě bez přechodu či podchodu (kudy dříve vedla turistická značená trasa) a pak se buď prodírat rozbahněnou pěšinou neudržovaným křovím vypadajícím spíše jako smetiště, nebo jít předpisově po levé straně vozovky Poncarovy ulice (krajnice ani chodník tam nejsou), což je sice velice nebezpečné, ale - na rozdíl od chůze po luxusní, ale zakázané stezce - legální a v souladu s předpisy.
(Technická poznámka: zdejší mapa neumí podle názvu najít Poncarovu ulici, ačkoliv mapy.cz i mapy Google už ji znají).
Odpoveď: 20.01.2016 01:23
Dobrý den,
k podnětům č. 1626 až 1629 (pozn. Chodce - jde i o tyto další: http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1627/tur-smerovka-vede-na-zakazanou-a-neznacenou-cestu-stodulky, http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1628/nebezpecne-prechazeni-na-pesinu-k-repore, http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/1629/poncarova-od-stodulek-vlevo-chybi-chodnik-i-krajnice) sděluji, že stále platí, co již bylo uvedeno, tzn., že Poncarova ulice je v dotčeném úseku účelová komunikace, jejímž stavebníkem a vlastníkem je hlavní město Praha. To je zastoupené Magistrátem hl. m. Prahy, odborem strategických investic. Proto všechny podněty na dokončení a zprovoznění pozemní komunikace v celém rozsahu doporučujeme směřovat na uvedený odbor. V loňském roce jsme odbor strategických investic opakovaně žádali o informace, kdy bude stavba dokončena, protože i my čekáme na její zprovoznění, resp. světelných signalizačních zařízení a pěší a cyklistické stezky. Zaslané odpovědi byly pro nás neuspokojivé. Za celý rok jsme se dověděli, že nejdříve hlavní město řešilo otázku financování a poté výběrové řízení na zhotovitele. Tím skončil rok 2015. Jak bude hlavní město Praha postupovat v letošním roce nevíme, proto Vám doporučujeme výše uvedený postup.
S pozdravem
RNDr. Vladimír Dragan, CSc.
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 13
Pozn. Chodci sobě: Podněty tedy předáme na zmíněný odbor strategických investic MHMP.
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 19.02.2016 00:26
Dobrý den,
k podnětům týkajícím se Jinočanské stezky uvádíme:
- zprovoznění pěší a cyklistické stezky podél ul. Poncarova bude možné po vybudování světelných signalizací u přechodů pro chodce, což je podmínkou ve stanoviscích odboru dopravně-správních agend Magistrátu hl. m. Prahy, Policie ČR, Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy, odboru služby dopravní policie a odboru dopravy Úřadu MČ Praha 13,
- vzhledem k tomu, že finanční prostředky pro realizaci stavby byly rozpočty hl. m Prahy stanovovány postupně pro jednotlivé roky, byla realizace světelných signalizačních zařízení v křižovatkách Jeremiášova x Poncarova, Poncarova x K Třebonicům a u přechodu pro chodce zahájena po uvedení komunikace ul. Poncarova do zkušebního provozu. Dokončení těchto signalizačních zařízení dle původní projektové dokumentace však nebylo možné, jelikož v průběhu jejich výstavby uplatnila Policie ČR a odbor dopravně-správních agend Magistrátu hl. m. Prahy dodatečné požadavky, aby bylo možné řízení těchto signalizací v rámci koordinované skupiny křižovatek a současně z oblastní a hlavní dopravní řídící ústředny. Dodatečné zapracování těchto požadavků znamenalo změnu a doplnění podstatných komponent signalizačních zařízení oproti původnímu rozsahu zařízení dle projektové dokumentace. Tato skutečnost má dopad do ceny signalizačních zařízení a současně za následek doposud nedokončené projednávání této změny se zhotovitelem stavby.
Snahou hl. m. Prahy je, aby světelná signalizační zařízení na uvedených křižovatkách a přechodu pro chodce byla dokončena v co nejkratší době.
S pozdravem
Ing. Jiří Vingralčík
odd. přípravy a realizace investic
odbor strategických investic
Magistrát hl. m. Prahy
Považujete odpověď za dostačující?
15.01.2016 v 14:26