Podněty nahlášené v Praha 9

Podněty jsou v této sekci zobrazovány na základě jejich lokalizace v městských částech.

  • Praha 9

  • Nově zaslané
  • S odpovědí
  • Vyřešené
  • Bez odpovědi



Přechod pro chodce u metra Kolbenova
Vyřešený

Přechod pro chodce u metra Kolbenova
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 21. 07. 2020

Přejít ulici v tomto místě je při nejmenším rizikové. Auta zde pouštějí chodce jen výjimečně, většina řidičů zde bohužel ani nedodržuje předepsanou rychlost 50 km/h. Před nedávnem se podstatným způsobem navýšil počet obyvatel v přilehlých ulicích Strnadových a Moravcových. Chodí zde spousta dětí a maminek s kočárky. Stálo by za úvahu učinit nějaká bezpečnostní opatření ať už v podobě retardéru nebo rychlostní kamery. Prosím nečekejme až se stane nehoda. V dnešních podmínkách je to otázkou času.

Chybějící přechod v ulici Prosecká
Vyřešený

Chybějící přechod v ulici Prosecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 04. 05. 2020

Ulice Prosecká mezi křižovatkou s ulicí Lovosická a Kbelská postrádá na světelné křižovatce přechod. Místo je tak často používání v rozporu s pravidly jako neoficiální přechod. V ulici chybí přechod.

Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
S odpovědí

Přechod v ulici Na Prosecké vyhlídce
Na Prosecké vyhlídce, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 09. 2012

V ulici Na Prosecké vyhlídce chybí přechod pro chodce. Je zde nutno ohlídat si přijíždějící auta ze tří směrů. V ústí této ulice do ulice Litoměřická jsou sice chodníky pro přechod připraveny, ale podle současných norem by takto dlouhý přechod bylo nutno přerušit dělícím ostrůvkem. Ten by však bránil průjezdu autobusů. Řešením by mohlo být přesunutí přechodu mírně hlouběji do ulice, nicméně je zde třeba jednat se soukromníky vlastnícími tyto pozemky. Radnice tvrdí, že je to pro ní moc náročné (nicméně ne nemožné). Finance do přechodu radnice investovat také nehodlá, dokud se nestane nějaká nehoda. Opravdu je nutné čekat na zranění či smrt?

Parkoviště na chodníku a nedokončený chodník
S odpovědí

Parkoviště na chodníku a nedokončený chodník
Horní Hrdlořezská, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 12. 02. 2012

Na chodci frekventovaném úseku v ulici Hrdlořezská, Praha 9 u sídla firmy Masoprofit je místo chodníku vyhrazené parkoviště, které je ve všední dny vždy plné a tudíž chodci musí chodit po frekventované silnici. Automobily včetně dodávek a tirů často parkují i mimo toto 'parkoviště' i na jiných úsecích chodníku. Zvlášť v mokrém počasí se musí chodci vyhýbat kromě aut i ohromným loužím a vystavují se tak nebezpečí střetu s jedoucími auty. V lokalitě bydlí mnoho rodin s dětmi, které jsou bohužel nuceni tuto nebezpečnou cestu využívat každý den. Zároveň upozorňujeme na nedodělaný konec chodníku, který je po dešti nepoužitelný (viz foto). Prosíme o opravu chodníku a hlavně o zrušení parkoviště na chodníku.

Odpadky, havěť a nevhodné umístění popelnic - Nad Kolčavkou
Bez odpovědi

Odpadky, havěť a nevhodné umístění popelnic - Nad Kolčavkou
Nad Kolčavkou, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 08. 08. 2023

V ulici Nad Kolčavkou vedle právě probíhající stavby bytového domu a přímo do cesty 'provizornímu chodníku' byly umístěny popelnice a později i celá klec na odpadky. Na místě původně byly kontejnery na tříděný odpad, které se přesunuly na druhou stranu ulice, což je trochu nešťastné (vzhledem k tomu, že se tam správně nesmí chodit a chodník je uzavřen). Je to jediná pěší i příjezdová cesta k našim domovům, k posezení u místního pivovaru a z původně hezké lokality se stala 'stezka odvahy'. Tato situace je nepříjemná a ostudná už od pohledu. Problémem jsou kromě 'estetické stránky' hlavně potkani, kteří tady běhají pod nohami a navíc odpadky roznáší z popelnic a pytlů, které často lidí odloží jen tak na zem. Během letních dní je problém i zápach. Vzhledem k tomu, jak klec a její okolí vypadá, kolemjdoucí už to očividně neřeší a odkládají tam jako bonus různé předměty (nyní např. gauč a koberec), které tam bohužel hnijí několik týdnů, stejně tak všechny odpadky na zemi, které se neuklízí a pro potkany je to úplný ráj. Náš bytový dům, který je hned vedle stavby a nejblíže této kleci, má přitom vlastní popelnice přímo v objektu, funguje to skvěle a v okolí domu býval vždy pořádek. Výše zmíněný provizorní chodník je vytvořený formou záboru původních parkovacích míst v ulici, které nám místním opravdu chybí. Pro ty méně odvážné, kteří se bojí projít přímo kolem klece s odpadky (a potkany), je k dispozici pouze úzká silnice, která nyní částečně spadá do oblasti probíhající stavby. Projití po silnici je tedy kromě toho, že je to zakázané a nekomfortní, tak zároveň i nebezpečné, na což nás lidé ze stavby sami upozorňovali. Ač se jedná o slepou ulici a a relativně klidnou lokalitu, aut zde jezdí dost (je to příjezdová cesta do velkého autoservisu, je tady restaurace) a také zde prochází mnoho lidí (napojení na stezku podél Rokytky, propojení Libně/Vysočan a Proseku, podchod pod hlavní silnicí na Palmovku). Zástupci městské části Praha 9 již byli dříve kontaktováni, nicméně situace se zdá být stále horší. Kolčavka bohužel už není hezkým místem pro život a ani pro procházku.

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
S odpovědí

Přechod nádraží Libeň – tramvajová zastávka
Poděbradská, Praha 9

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 06. 2012

Zaměřuji se pouze na část přechodu mezi tramvajovou zastávkou a nádražím. Celý cyklus od začátku zelené do dalšího začátku zelené pro chodce: cca 2 min 10. V tomto pořadí: Zelená pro chodce: 50 Červená pro chodce i auta: 25 Zelená pro auta: 50 Měřeno 1.6.2012 v půl deváté ráno. V části doby, kdy mají chodci červenou, skutečně přes tuto část přechodu nic nejezdí. Může přijíždět tramvaj, která téměř zákonitě motivuje chodce k dobíhání na tuto „hluchou červenou.“ 25 vteřin přeci nemůže být vyklízecí doba. Navrhuji prodloužit zelenou pro chodce v této fázi o 15 vteřin. Na stejném přechodu jsem měřil v lednu 2011 a nutno říci, že se situace zlepšila (dříve 20 zelená chodci, 80 hluchá červená, 30 zelená auta). Obě náhodná měření ale mohla být ovlivněna tím, že délka fází v cyklu je proměnlivá v závislosti na preferenci tram či zásahů z řídících dopravních ústředen. Jedná se dle všeho o tzv. vybranou komunikační síť a tudíž kompetenci odboru dopravy Magistrátu hl.m. Prahy. Respektive světelnou signalizaci ve správě firmy Eltodo. Bude dotčená zelená fáze chodců prodloužena o 15 vteřin? Kdy? Mimochodem: Kontakt pro hlášení poruch veřejného osvětlení a SSZ (semaforů) je: dispecer@eltodo.cz bezplatná linka: 800 101 109 Na obou fotkách vidíme chodce čekající na „hluchou červenou“.

Rozbahněný úsek cesty
Vyřešený

Rozbahněný úsek cesty
Podvinný mlýn, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 13. 03. 2013

Na části parkové cesty vedoucí podél Rokytky od ulice Podvinný mlýn na východ úplně chybí jakékoliv zpevnění povrchu. Vzhledem k frekvenci pohybu chodců, cyklistů a dalších návštěvníků parku je obzvláště za mokra tento cca 200m dlouhý úsek velice rozbahněný. Prosím o nějaké zpevnění povrchu - buď dokončení zámkové dlažby z východu až k mostku, nebo alespoň vysypání problematického úseku štěrkem.

Projíždění aut z parkoviště přes zeleň - Prosecká 109
Vyřešený

Projíždění aut z parkoviště přes zeleň - Prosecká 109
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 23. 01. 2015

Před panelovým domem na Proseku, na ulici Prosecká 105-129 je parkoviště, kde se parkuje ve dvou řadách. Je nepsané a tolerované pravidlo, že do první řady (blíže k domu) se dostávají auta po chodníku, na který najíždějí přes přechod u zastávky Nový Prosek. S tím problém není. Už řadu měsíců se ale některým řidičům nechce vracet ze začátku parkoviště (ze směru od Billy) zpátky až na přechod a rozhodli se přejíždět přes trávník před parkovištěm. Vyjeté díry jsou už tak velké, že se několikrát stalo, že v nich dokonce auto zůstalo viset. Navrhuji prodloužit zábradlí , které začíná u křižovatky Prosecká, Jablonecká až po začátek parkoviště, tak aby si neposlušní řidiči nemohli zkracovat cestu přes zeleň.

Nebezpečný přechod v ulici Prosecká
Vyřešený

Nebezpečný přechod v ulici Prosecká
Prosecká, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 26. 04. 2012

Nebezpečný přechod, přes čtyři pruhy. Navrhuji instalaci nějakých zpomalovacích retardérů, případně zúžení provozu do jednoho pruhu

Nepořádek na ulici Makedonská
S odpovědí

Nepořádek na ulici Makedonská
Makedonská, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 21. 01. 2019

Dobrý den, jedná se o místo, které je nedaleko kontejnerů a asi se tam rozfoukává nepořádek, který ale nikdo neuklízí.

Pěšinky v parku na náměstí OSN
S odpovědí

Pěšinky v parku na náměstí OSN
Prouzova, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 22. 04. 2012

Městská část: Praha 9 Ulice: park Nám. OSN u stanice metra Vysočanská V parku vznikají zbytečně široké betonové silnice. Chodci si zde přirozeně zkracují cestu přes trávník a vytvářejí nejkratší spojnice mezi navštěvovanými místy. Pěšinky se časem rozšiřují, protože na nich vznikají louže, jež lidé obcházejí a tak se vyšlapává stále širší cesta, až si toho někdo všimne a celou plochu nechá zalít botonem v rozměrech, že by se tam projel i nákladní vůz, přestože pěšinka by byla dostačující maximálně půlmetrová. Jedna takto široká betonová cesta je dokonce slepá, což je obzvlášť absurdní řešení. Momentálně hrozí, že jedna taková pěšinka bude opět přetvořena na zbytečně širokou obludnou silnici. Celý park by získal na kráse, kdyby se tyto cesty předělaly na opravdu potřebné chodníčky a zachránily se tak blahodárné plochy s trávou, které zajišťují přirozenou vlhkost městského vzduchu. Na celé toto podivné vybetonování shlíží zahraniční hosté z oken Clarion hotelu, což není horší než fakt, že na to zblízka koukáme my, co tudy denně chodíme na metro. Podotýkám, že v Německu je běžné, že při vzniku nového parku nachají celou plochu nejříve zarůst trávou a pak počkají, až lidé vychodí cesty, které až pak dlaždí, což se mi zdá krásně logické a jednoduché řešení:). Těším se na vyjádření místních úřadů a předem děkuji za pozastavení zbytečného asfaltování. Jana Kovandová

Přechod přes ulici Na  prosecké vyhlídce (u napojení na Litoměřickou)
S odpovědí

Přechod přes ulici Na prosecké vyhlídce (u napojení na Litoměřickou)
Na Prosecké vyhlídce, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 17. 04. 2018

Na výše uvedeném místě přechod není, ačkoliv chodník z obou stran ulice je na tento připravený (nájezdy). Úřad městské části byl/je o situaci informován. Problém je údajně v šíři vozovky (délce přechodu), prý vyžadující ostrůvek uprostřed. Ostrůvek nelze vybudovat, nevytočil by se autobus. Podle mne by se situace dala vyřešit namalováním ostrůvku na vozovku. Frekvence průjezdu autobusů je velmi nízká, frekvence chodců značná. V místě školy a rozsáhlá výstavba, přechod chybí na nejkratší cestě k metru. Dalším argumentem pro namalování přechodu je špatné osvětlení daného místa (viz. přiložené obrázky)

Vysočanská, přechod u zastávky Nad Jetelkou
Vyřešený

Vysočanská, přechod u zastávky Nad Jetelkou
Vysočanská, Praha 9

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 25. 02. 2012

Přechod pro chce u zastávky Nad Jetelkou vede přes 3 jízdní pruhu, z toho dva jsou pro směr do kopce (levý slouží často k předjíždění rychlostí vyšší než 50 km/h). Přechod je navíc od zatáček, za které není vidět, vzdálen cca 100 m. Odhadnout správnou chvíli pro bezpečné přejití vlastně není možné.

Pěšinky u Billy
S odpovědí

Pěšinky u Billy
Park Přátelství, Praha 9

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 11. 02. 2013

Nejpřímější cesta od autobusů k zadnímu vchodu do Obchodního domu Billa není vydlážděná. Lidé používají nejkratší cestu a to skrze trávník. Asi by bylo vhodné tyto stezky vydláždit.

Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská
Vyřešený

Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská
Kolbenova, Praha 9

Kategorie: Jiné
Zasláno: 02. 07. 2014

Tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská se nacházející na velmi rušné Kolbenově ulici. Ve směru do centra je automobilový provoz veden dvouproudově, auta jezdí velmi rychle, předjíždějí se, v jízdním pruhu blíže k ostrůvku často jezdí i náklaďáky. Ostrůvek je široký 1,7metru (tedy velmi úzký) a není od silnice jakkoliv oddělen. Přijíždí-li tramvaj z jedné strany ostrůvku a dvě rychle jedoucí auta vedle sebe ze strany druhé, mění se čekání na tramvaj v silně adrenalinový zážitek. V případě mokré vozovky pak ještě stříká voda přímo na čekající cestující. Posledně jmenovaný problém je zvlášť patrný na ostrůvku v opačném směru, kde auta nemohou přejet do druhého pruhu. Na této straně totiž parkují na silnici u chodníku auta, takže projíždějící řidiči mají poměrně úzký manévrovací prostor a jezdí velmi blízko ostrůvku. Velké procento řidičů nezpomalí, a pochopitelně i na této straně Kolbenovy ulice jezdí často náklaďáky. Výstup/nástup s kočárkem či s malými dětmi je v těchto místech vyloženě nebezpečný. Jakékoliv škobrtnutí při výstupu z tramvaje by mohlo být fatální. Problém je o to palčivější, že v přilehlé lokalitě bydlí velké množství předškolních a prvostupňových dětí. Na problém jsme upozorňovali již v roce 2010. Doposud však nenastalo žádné řešení. Jedinou změnou od té doby je tedy to, že provoz na Kolbenově ulici zhoustl a v okolí přibylo rodin s malými dětmi.