Nebezpečné tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská

Tramvajové ostrůvky na zastávce Poštovská se nacházející na velmi rušné Kolbenově ulici. Ve směru do centra je automobilový provoz veden dvouproudově, auta jezdí velmi rychle, předjíždějí se, v jízdním pruhu blíže k ostrůvku často jezdí i náklaďáky. Ostrůvek je široký 1,7metru (tedy velmi úzký) a není od silnice jakkoliv oddělen. Přijíždí-li tramvaj z jedné strany ostrůvku a dvě rychle jedoucí auta vedle sebe ze strany druhé, mění se čekání na tramvaj v silně adrenalinový zážitek. V případě mokré vozovky pak ještě stříká voda přímo na čekající cestující. Posledně jmenovaný problém je zvlášť patrný na ostrůvku v opačném směru, kde auta nemohou přejet do druhého pruhu. Na této straně totiž parkují na silnici u chodníku auta, takže projíždějící řidiči mají poměrně úzký manévrovací prostor a jezdí velmi blízko ostrůvku. Velké procento řidičů nezpomalí, a pochopitelně i na této straně Kolbenovy ulice jezdí často náklaďáky. Výstup/nástup s kočárkem či s malými dětmi je v těchto místech vyloženě nebezpečný. Jakékoliv škobrtnutí při výstupu z tramvaje by mohlo být fatální. Problém je o to palčivější, že v přilehlé lokalitě bydlí velké množství předškolních a prvostupňových dětí. Na problém jsme upozorňovali již v roce 2010. Doposud však nenastalo žádné řešení. Jedinou změnou od té doby je tedy to, že provoz na Kolbenově ulici zhoustl a v okolí přibylo rodin s malými dětmi.

Zaslal: Martina Valášková, 02.07.2014 v 09:50

Praha 9-
 
 
 

Kolbenova, Praha 9

Komunikace o řešení podnětu

Podnět byla odeslán. Poté, co obdržíme odpověď od příslušné městské části nebo jiné odpovědné instituce, které bude podnět předán, zveřejníme ji na tomto místě.

Diskuze

jan novák: Řešil jsem stejný problém :
http://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/778/bohemians-zastavka
02.07.2014 v 17:55    

řidič tramvaje: Na zastávce Poštovská (narozdíl od Bohemians) by snad mohlo být (vzhledem k okolí - zejména směrů jízdy nákladních vozidel případně autobusů) dočasné řešení po vzoru zastávek Mezi hřbitovy = zúžení levého pruhu podél ostrůvků jen pro vozidla do dvou metrů šířky a díky tomu získání prostoru tam pro osazení betonových zábran z tzv. cytibloků.

Ovšem nezapomínejte, že DPP v posledních letech provádí dost rekonstrukce tram. tratí (ony to totiž opravdu potřebují - na nejednu se, vzhledem k jejich stavu, "dostalo spíš pět minut po dvanácté než v hodině dvanácté", ale soudím, že se to bere systematicky a na udržení bezpečné sjízdnosti těch tratí, co mají ještě nějaký čas - několik let sloužit v dosavadní podobě, se také dělá).
Právě zmíněné jsem uvedl zejména pro připomenutí, že při REKO TT se upravují i zastávky, aby byly co nejbezpečnější, ale i nejpohodlnější - a to i pro osoby se níženou schopností pohybu či orientace a (nejen) zastávky Poštovská či Bohemians nesplňují ani v těchto směrech současné standardy (minimální výška nástupní hrany - pro co nejmenší výškový rozdíl od podlahy ve dveřích NP vozů, minimální šířka ostrůvku - pro bezpečný nástup/výstup s kočárkem/invalidním vozíkem, bezbariérový přístup .....). Jinak vím, že jednou by mělo dojít (nenastane-li válka či konec tohoto světa), tak k uvedeným úpravám jednou musí na všech potřebných zastávkách (je jen otázkou na kterých dříve a jakých později - dovoluji si předvídat, že REKO TT ve Vršovické ulici bude za 1 až 2 roky, ale TT v Kolbence si ještě, i pro menší provoz TRAM, jistě ještě počká).
16.08.2014 v 17:50    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Kolbenova, Praha 9

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty