Filtr podnětů



Bariérovost, Praha 11

Seřadit podle počtu hlasů
Vysoké obruby na cestě z nového parku Opatov k tělocvičně ZŠ Mikulova
Zaslaný

Vysoké obruby na cestě z nového parku Opatov k tělocvičně ZŠ Mikulova
Mikulova, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 03. 2019

V rámci obnovy centrálního parku na Jižním Městě nebyla na obnovované cestě vedoucí mezi ulicí U Chodovského hřbitova a místem naproti vchodu k tělocvičně ZŠ Mikulova snížena obruba. Pro vytvoření bezbariérového napojení parku a areálu ZŠ navrhuji upravit plnohodnotné snížené obruby na vyústění cesty i na protější straně komunikace (viz foto).

Odstranění vysokých obrub na prvním novém chodníku parku u Opatova
Zaslaný

Odstranění vysokých obrub na prvním novém chodníku parku u Opatova
Křejpského, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 03. 2019

Nově zřizovaný chodník rekonstruovaného centrálního parku v prodloužení ulice Horynovy není bezbariérově napojen na stávající komunikační síť, konkrétně na pěší zónu vedoucí od metra Opatov. Současně není bezbariérové ani napojení do ulice Horynovy. Cesta parkem je nejkratší bezbariérová cesta od metra Opatov do části sídliště v okolí ulice Křejpského. Navrhuji zde na obou stranách stávající komunikace snížit obrubu.

Vysoké obruby a parkování v křiž. U Chodovského hřbitova - Lečkova
Zaslaný

Vysoké obruby a parkování v křiž. U Chodovského hřbitova - Lečkova
Lečkova, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 03. 2019

Přes křižovatku ulic U Chodovského hřbitova a Lečkova vede přístupová od části sídliště Opatov k metru Opatov, zejména od domů v ulicích Lečkova, Jašíkova a částečně Křejpského. Také je to cesta od metra k chodovskému hřbitovu a k místnímu centru u obchodu Billa. Cesta je velmi frekventovaná, denně zde procházejí stovky lidí. Na severním rameni křižovatky ale není zřízen bezbariérový přechod pro chodce. Přístup ke křižovatce je dále zkomplikován parkováním realizovaným částečně na chodníku ulice U Chodovského hřbitova, které před křižovatkou zužuje prostor pro pěší zhruba na jeden metr. Dále je zde skrz zaparkovaná auta neformální cesta k chodníku vedoucímu k domům v ulici Jašíkově. Největším paradoxem místa je, že bezbariérový přístup do vozovky je zde možný přes zalitou obrubu, určenou pro komfortní parkování aut parkující na chodníku, ale toto řešení není určeno pro chodce. Místo je pro chodce vzhledem k významu průchodu řešeno zcela neadekvátně a kvůli několika málo parkovacím místům jsou zde denně omezovány stovky lidí. Navrhuji proto 1. Zřízení klasického přechodu pro chodce na severním rameni křižovatky, tj. včetně snížených obrub a zajištění rozhledových poměrů. 2. Zkrácení pásu určeného pro parkování tak, aby vozidla nezužovala frekventovaný úsek chodníku. 3. Zřízení místa pro překonání komunikace (např. umístěním citybloku) v přímé návaznosti na chodník severně od domu v Jašíkově ulici.

Vysoké obruby v křižovatce Türkova - U stojanu
Zaslaný

Vysoké obruby v křižovatce Türkova - U stojanu
U stojanu, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 03. 2019

Vysoké obruby v místě odbočení ulice U stojanu z ulice Türkovy. V místě také chybí vyznačení přechodu pro chodce.

Vysoké obruby na křižovatce Senohrabská - Türkova
Zaslaný

Vysoké obruby na křižovatce Senohrabská - Türkova
Türkova, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 11. 03. 2019

Jediné vysoké obruby na jinak plně bezbariérové spojnici mezi starým Spořilovem a starým Chodovem. Obruby jsou na křižovatce vysoké u všech přechodů, největší problém v bezbariérové prostupnosti ale způsobují na severovýchodním rameni do ulice Senohrabské.

Přechod na ulici U Modré školy ke kostelu
Zaslaný

Přechod na ulici U Modré školy ke kostelu
U modré školy, Praha 11

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 16. 02. 2013

Nájezd na přechodu pro chodce směr ke kostelu je pro člověka ne mechanickém vozíku nepřekonatelný. Do nedaleké zástavby se teď čerstvě vrátila z rehabilitačního ústavu v Kladrubech paní, která tudy denně jezdí na metro a na nákupy. Z TSK se jí dostalo následující odpovědi: 'Zdravím Vás, tento bezbarierový přechod byl zařazen do plánu oprav. V současné době se projektuje. Pokud bude dostatek finančních prostředků, lze očekávat jeho realizaci po obdržení stavebního povolení tak asi na konci roku 2013 nebo 2014. s pozdravem ing.Milan Závada' Úprava je velice jednoduchá, není třeba čekat rok až dva, stačí nájezd upravit částečně a větší úpravy si nechat na později. Odpověď TSK je k smíchu i k pláči současně. Paní na vozíku tu musí denně prosit kolemjdoucí o pomoc a vznikají zbytečné nebezpečné situace s nedočkavými řidiči, když na přechodu právě není nikdo, kdo by jí pomohl... Dále pak přímo za přechodem směrem k metru je další nabezpečná bariéra - spára v chodníku.