Vyhledávejte podle:



S odpovědí, Přechody a křižovatky, Praha 1

Seřadit od nejnovějších
Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
S odpovědí

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu
Národní, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 24. 06. 2014

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření a vyvýšení přechodu pro chodce na celou délku nástupního ostrůvku. Ul. Národní, Praha 1, mezi nástupním ostrůvkem tramvaje - zastávka “Národní divadlo” a chodníkem směrem k Nové scéně ND. V okolí několik základních škol; přecházení malých dětí je nepřehledné, vzhledem k velkému počtu chodců a čekajících na tramvaj špatný rozhled, vyznačený přechod je nedostatečný, navíc mimo nástupní ostrůvek.

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
S odpovědí

Nebezpečný přechod na nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 03. 2012

Přechod se nachází za zatáčkou silnice vedoucí od Čechova mostu - zejména při přecházení ve směru od Letné zde jsou špatné výhledové podmínky. Auta zde jezdí velmi rychle, pravděpodobně rychleji než je povoleno. Hlavní problém je ale v tom, že se zde auta předjíždějí po kolejích, takže často dochází k nebezpečné situaci, kdy zastaví pouze předjížděné auto. Několikrát se mi zde stalo, že mě auto pustilo a auto za ním ho začalo po kolejích předjíždět. Také zde chybí řešení pro cyklisty křížící Nábřeží Edvarda Beneše z Letné na Kosárkovo nábřeží. Prosím, aby zde bylo vybudováno nějaké zklidňující opatření, zabráněno jízdě po kolejích, snížena rychlost nebo alespoň byl přechod více zvýrazněn. Místo na Google StreetView

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
S odpovědí

Blokování tramvají a chodců na křižovatce Křižovnická x Kaprova
Křižovnická, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 01. 04. 2015

Každý den na křižovatce Křižovnická a Kaprova (Palachovo nám.) dochází ve špičce k blokování tramvají kvůli řidičům aut, kteří vjedou do prostoru křižovatky, aniž by měli kvůli zácpě ve směru na Karlovy lázně možnost ji opustit. Neškodné je stání automobilů přijíždějících z Mánesova mostu, naopak fatální jsou automobily z ulic Kaprovy a 17.listopadu. Tramvaje pak minuty čekají, než se auta uráčí prostor vyklidit. Řidiči tramvají samozřejmě také neváhají do křižovatky najet a přehradí tak přechody pro chodce. Dnešní situace byla vskutku extrémní (viz jednotlivé fotky), ale v jiné dny to není o moc lepší. V nedávné době proběhla rekonstrukce SSZ na této křižovatce; v dokumentu 'ROZHODNUTÍ O UMÍSTĚNÍ STAVBY „SSZ 1.056 Křížovnická - Kaprova“' (viz www.praha1.cz/praha1/FrontUDDownload.aspx?ID=1244359 ) je uvedeno, že proběhla instalace kamer videodetekce a indukčních smyček. Není tedy možné tyto vymoženosti nějak využít k tomu, aby SSZ auta do křižovatky nepouštěla v okamžiku, kdy není jak ji opustit? Pěkný příklad, kde to funguje je Podolské nábřeží před Vyšehradským tunelem. Předem děkuji za vyčerpávající odpověď, Josef Schmidt

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
S odpovědí

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 02. 2012

Přechod ulice nábř. Edvarda Beneše na křižovatce Klárov (Malostranská). Velmi široká ulice, bez světelné signalizace, živý provoz, odbočují tramvaje, auta shora, přijíždějící z Chotkovy ulice. Na křižovatce prý bývala světelná signalizace v 50. letech, dnes jsou přítomni na křižovatce dopravní policisté jen tehdy, když má projíždět Vláda či jiná delegace. Přes přechod přechází mnoho lidí, zvláště během dne, v poledne, kdy i já (mám těžkou slabozrakost) přes tuto rušnou ulici přecházím. Spolu se mnou nebo někdy i sám můj nevidomý kamarád. Lidé často, aby vůbec přešli, tak jsou nuceni vstoupit do vozovky. Naštěstí tu jsou řidiči k chodcům tolerantní a dají jim přednost (nejnebezpečnější jsou však v tomto ohledu taxislužby). Lze však najít situaci, kdy tramvaj vyjíždějící ze zastávky Malostranská jede rovně směrem do Chotkovy ulice, čímž se uzavře příjezd aut shora. Problémem v řešení je i výše situovaná odbočka do Valdštejnské ulice a na druhé straně světelná křižovatka Klárov - Letenská - U Lužického semináře. Přesto si myslím, že by se pro tento přechod mělo najít bezpečnější řešení, než je tomu dnes.

Nebezpečné přechody (2) přes ulici Vodičkova
S odpovědí

Nebezpečné přechody (2) přes ulici Vodičkova
Vodičkova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 04. 2013

Rád bych upozornil na dva nebezpečné přechody v ulici Vodičkova. Jeden je přesně lokalizován a nachází se přesně v místě označení na mapě, ten je nebezpečný ze dvou hlavních důvodů, a to parkováním před přechodem (viz. obrázek) a také šířkou jízdních pruhů, proto bych v tomto případě doporučoval ze směru od Karlova náměstí položit betonové prefabrikáty tak, aby auta neparkovala až před přechodem. U druhého přechodu (viz. druhý obrázek) u věže Novoměstské radnice, bych doporučil optické zúžení jízdního pruhu klikatou čárou, což by mělo přispět ke snížení rychlosti aut a lepší bezpečnosti chodců. Šířka jízdních pruhů je zde předimenzovaná a svádí k rychlé a bezohledné jízdě. Rozumím též, že asi není možné najít peníze na přestavbu tohoto úseku stavebně (což by bylo jistě nejlepším řešením a též určitě žádoucím v případě celkové rekonstrukce ulice, ale také bezesporu velmi nákladné), proto bych se rád přimluvil alespoň za lepší vodorovné značení a zajištění dostatečného rozhledu u přechodu označeného na mapě.

Nový přechod v ulici Národní u Jungmannova náměstí
S odpovědí

Nový přechod v ulici Národní u Jungmannova náměstí
Národní, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 18. 08. 2014

Navrhuji zřízení nového přechodu pro chodce na velmi frekventovaném místě u východu z metra B Můstek. V celé oblasti výrazně dominuje pohyb pěších, v tomto místě denně přecházejí ulici řádově stovky lidí, i když zde není zřízen přechod pro chodce. Chodci často vycházejí z poza šikmo parkujících aut v návštěvnické zóně, čímž jsou potenciálně ohroženi projíždějícími auty. Pro méně pohyblivé občany a maminky s kočárky je toto místo velmi nepříjemné. Podle ortofotomapy z roku 1996 se zde v minulosti přechod pro chodce nacházel, později byl zrušen. Ideální by bylo spojit zřízení přechodu se stavebními úpravami tak, aby přechod plynule spojoval západní chodník ulice Jungmannova s ulicí Perlova. Zároveň by bylo dobré rozšířit mírně chodníky tak, aby bylo možné projít mezi vozovkou a vstupem do metra. Na protější straně by bylo dobré rozšířit chodník na nároží Národní x Perlova, který je velmi frekventovaný. Je možné uvažovat i redukci několika parkovacích míst v návštěvnické zóně ve prospěch chodců. Vím, že v minulosti Praha 1 uvažovala o celkové rekonstrukci ulice Národní, je to ale již mnoho let zpátky a nevím v jaké fázi se tento projekt nachází. Do doby než se začne s rozsáhlejšími stavebními úpravami by bylo možné zřídit zde přechod alespoň dočasný, například na původním místě z roku 1996, což by vyžadovalo jen malé stavební zásahy.

Křížení Václavského náměstí a Jindřišské ulice
S odpovědí

Křížení Václavského náměstí a Jindřišské ulice
Václavské nám., Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 14. 02. 2012

Křížení Jindřišké (resp. Vodičkovy) ulice a Václavského náměstí je uzpůsobeno především hladkému průjezdu aut a tramvají a jen málo slouží chodcům. Při procházení z Vodičkovy do Jindřišské musí chodec překonat náměstí na přechodu umístěném stranou na Václavském náměstí a mírně se tak vychýlit ze své osy. Vzdálenost sice není veliká, množství chodců ale i tak odradí a radši přebíhají silnici uprostřed provozu. Denně zde vzniká mnoho nebezpečných situací.

Chybějící přechod
S odpovědí

Chybějící přechod
Keplerova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 15. 02. 2012

V místě, kde chodník vedoucí dále parčíkem směrem k Patočkově ulici přetíná frekventovanou ulici Keplerovu a tramvajové koleje, chybí jakkoli vyznačený přechod pro chodce. Při častém hustém provozu téměř není možné vozovku v daném úseku přejít.

Chybějící značení přechodu pro chodce, ulice Keplerova
S odpovědí

Chybějící značení přechodu pro chodce, ulice Keplerova
Keplerova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 10. 05. 2015

V ulici Keplerova chybí vyznačený přechod pro chodce, přestože jde o tradiční místo přechodu s připraveným strukturou - např. bezbariérové napojení na chodník. 'Zebra' na uvedeném místě bývávala. Vzhledem k tomu, že jde o intentivně využívané přechodové místo, v blízkém okolí žádný jiný vyznačený přechod není a z dopravního hlediska jde o přehledný, bezproblémový úsek, velmi doporučuji místo 'zebrou' opět řádně vyznačit.

Špatně označený přechod pro chodce
S odpovědí

Špatně označený přechod pro chodce
Dlouhá, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 09. 03. 2016

Označení na silnici je skoro neviditelné. Kvůli tomu často na přechodu parkují auta. Řidiči nevidí označení hlavně ve tmě, a tím vzniká velké riziko pro chodce.

Krátká zelená u přechodu U Bulhara
S odpovědí

Krátká zelená u přechodu U Bulhara
U Bulhara, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 12. 03. 2012

Zelená asi dvě sekundy a navíc chodce ohrožují auta, které si zkracují cestu magistrálou (místo aby jeli vpravo nebo vlevo jak mají přikázáno jezdí rovně)- Z pohledu obrázku jsou to auta přijíždějící zprava (sjezd magistrály).

Chybějící přechod přes Širokou ulici na křižovatce s Maislovou
S odpovědí

Chybějící přechod přes Širokou ulici na křižovatce s Maislovou
Široká, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 17. 10. 2013

Chodec procházející Maislovou ulicí je nucen na křižovatce s Širokou ulicí prokličkovávat mezi auty či projít středem křižovatky, jelikož zde chybí přechod. Je zvláštní, že přechody přes Maislovu ulici jsou dobře vyřešeny, zatímco přechody napříč Širokou úplně chybí a na jejich místech parkují auta. Nejde sice o ohrožení života vzhledem k tomu, že blízký retardér zpomaluje neukázněné řidiče, ale absence přechodů komplikuje situaci chodců a znepříjemňuje jim pohyb v dané lokalitě (zvláště když Širokou ulicí poměrně často projíždějí auta). Problém je však závažnější tím, že se nachází přímo na turisticky frekventovaném Starém Městě mezi budovami hojně navštěvovaného Židovského muzea, a neprezentuje tak Prahu (nejen) zahraničním návštěvníkům v nejlibějším světle.

Auta jezdící na červenou U Bulhara
S odpovědí

Auta jezdící na červenou U Bulhara
U Bulhara, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 09. 2016

Výjezd do Seifertovy ulice z křižovatky U Bulhara obsahuje semafor na kterém řidiči velice často jezdí na červenou a ohrožují chodce. Řidiči, kteří vjedou do křižovatky na zelenou z Hybernské už druhý semafor v křižovatce nevidí/ignorují a projedou nejen na oranžovou, ale i na červenou, která svítí klidně už i několik sekund. Mnohokrát jsem byl svědkem toho, že jsem na kole zastavil na oranžovou a auta mě předjížděla ještě když svítila červená. Dnes (13.9.2016) jsem byl dokonce svědkem toho, že auto projelo těsně před chodci, kteří už vstupovali do vozovky. Prosím o řešení tohoto problému dříve, než zde dojde k vážné nehodě.

Špatně viditelný přechod v Maiselově
S odpovědí

Špatně viditelný přechod v Maiselově
Maiselova, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 27. 02. 2014

Přechod křižující Jáchymovu je téměř neviditelný a tím potenciálně nebezpečný pro přecházející chodce. Podobně špatně viditelných přechodů je na Praze 1 více, na další jsem dnes narazil například v Dlouhé ulici na úrovni Benediktské. Neuvažuje Praha 1 o zvýšení frekvence obnovy barvy přechodů nebo jiné technologii?

Částečně zatopený přechod pro chodce v Karmelitské
S odpovědí

Částečně zatopený přechod pro chodce v Karmelitské
Karmelitská, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 03. 06. 2013

Prohlubeň u kraje přechodu (křiž. Karmelitská x Harantova), ve které se za dešťů drží voda.