15.01.2016 v 18:51
Chybějící přechod přes Širokou ulici na křižovatce s Maislovou
Chodec procházející Maislovou ulicí je nucen na křižovatce s Širokou ulicí prokličkovávat mezi auty či projít středem křižovatky, jelikož zde chybí přechod. Je zvláštní, že přechody přes Maislovu ulici jsou dobře vyřešeny, zatímco přechody napříč Širokou úplně chybí a na jejich místech parkují auta. Nejde sice o ohrožení života vzhledem k tomu, že blízký retardér zpomaluje neukázněné řidiče, ale absence přechodů komplikuje situaci chodců a znepříjemňuje jim pohyb v dané lokalitě (zvláště když Širokou ulicí poměrně často projíždějí auta). Problém je však závažnější tím, že se nachází přímo na turisticky frekventovaném Starém Městě mezi budovami hojně navštěvovaného Židovského muzea, a neprezentuje tak Prahu (nejen) zahraničním návštěvníkům v nejlibějším světle.
Zaslal: Karel Pacovský, 17.10.2013 v 10:36

Široká, Praha 1
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 25.10.2013 10:17
Děkujeme za upozornění. Stejně jako Vás ani mne nenapadá důvod, proč by tam přechod neměl být. Necháme tedy situaci v místě prověřit jak po stránce technické, tak i legislativní (délkové omezení pro nové přechody apod.). Následně umístění přechodu projednáme s Policií ČR. Bude - li možné přechod instalovat, učiníme tak. Byť ponejprv bez stavebních bezbarierových úprav.
S díky
Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1
Považujete odpověď za dostačující?
Odpoveď: 18.01.2016 21:09
Přeji dobrý den.
Přechod nebyl vyznačen pro zásadní rozpory s technickou normou pro zřizování nesignalizovaných přechodů. Její neustálé "vylepšování" ve prospěch bezpečnosti pěších vede k tomu, že je postupně omezována délka přecházeného úseku (šířka vozovky). Na území památkové rezervace je však velmi obtížné prosadit směrové úpravy průběhu chodníků, které podle názoru památkářů rovněž definují charakter prostředí památkové rezervace. V okamžiku, kdy se velmi blízko nachází stávající přechod, kdy pěším již není přecházení mimo vyznačené přechody zakázáno, kdy na vozovce jsou provedeny prvky pro zpomalení rychlosti provozu vozidel a kdy ani intenzity provozu neznemožňují volné přecházení nemůžeme směrové úpravy obrubníků nezbytné pro zkrácení přecházené vzdálenosti dostatečně zdůvodnit. Takže i přesto, že si, stejně jako Vy, myslíme, že lepší je vybudovat přechod s delší přecházenou vzdáleností, než žádný, v současné době jej instalovat nesmíme. Je mi líto, ale do doby změn v legislativě zde k vybudování přechodu nedojde.
S pozdravem
Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1
Považujete odpověď za dostačující?
Diskuze
15.01.2016 v 18:51
15.01.2016 v 10:00