Chybějící přechod přes Širokou ulici na křižovatce s Maislovou

Chodec procházející Maislovou ulicí je nucen na křižovatce s Širokou ulicí prokličkovávat mezi auty či projít středem křižovatky, jelikož zde chybí přechod. Je zvláštní, že přechody přes Maislovu ulici jsou dobře vyřešeny, zatímco přechody napříč Širokou úplně chybí a na jejich místech parkují auta. Nejde sice o ohrožení života vzhledem k tomu, že blízký retardér zpomaluje neukázněné řidiče, ale absence přechodů komplikuje situaci chodců a znepříjemňuje jim pohyb v dané lokalitě (zvláště když Širokou ulicí poměrně často projíždějí auta). Problém je však závažnější tím, že se nachází přímo na turisticky frekventovaném Starém Městě mezi budovami hojně navštěvovaného Židovského muzea, a neprezentuje tak Prahu (nejen) zahraničním návštěvníkům v nejlibějším světle.

Zaslal: Karel Pacovský, 17.10.2013 v 10:36

Praha 1-
 
 
 
 
 

Široká, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 25.10.2013 10:17

Děkujeme za upozornění. Stejně jako Vás ani mne nenapadá důvod, proč by tam přechod neměl být. Necháme tedy situaci v místě prověřit jak po stránce technické, tak i legislativní (délkové omezení pro nové přechody apod.). Následně umístění přechodu projednáme s Policií ČR. Bude - li možné přechod instalovat, učiníme tak. Byť ponejprv bez stavebních bezbarierových úprav.
S díky

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Odpoveď: 18.01.2016 21:09

Přeji dobrý den.

Přechod nebyl vyznačen pro zásadní rozpory s technickou normou pro zřizování nesignalizovaných přechodů. Její neustálé "vylepšování" ve prospěch bezpečnosti pěších vede k tomu, že je postupně omezována délka přecházeného úseku (šířka vozovky). Na území památkové rezervace je však velmi obtížné prosadit směrové úpravy průběhu chodníků, které podle názoru památkářů rovněž definují charakter prostředí památkové rezervace. V okamžiku, kdy se velmi blízko nachází stávající přechod, kdy pěším již není přecházení mimo vyznačené přechody zakázáno, kdy na vozovce jsou provedeny prvky pro zpomalení rychlosti provozu vozidel a kdy ani intenzity provozu neznemožňují volné přecházení nemůžeme směrové úpravy obrubníků nezbytné pro zkrácení přecházené vzdálenosti dostatečně zdůvodnit. Takže i přesto, že si, stejně jako Vy, myslíme, že lepší je vybudovat přechod s delší přecházenou vzdáleností, než žádný, v současné době jej instalovat nesmíme. Je mi líto, ale do doby změn v legislativě zde k vybudování přechodu nedojde.

S pozdravem

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Karel Pacovský: Dva roky uběhly a mám pocit, že se situace k ostudě Prahy vůbec nezměnila...
15.01.2016 v 10:00    

Chodci Sobě: Poprosili jsme vedoucího odboru dopravy ÚMČ Praha 1 o informace.
15.01.2016 v 18:51    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Široká, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.

Podobné podněty