Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření přechodu

Žádost o instalaci zpomalovacích retardérů + rozšíření a vyvýšení přechodu pro chodce na celou délku nástupního ostrůvku.
Ul. Národní, Praha 1, mezi nástupním ostrůvkem tramvaje - zastávka “Národní divadlo” a chodníkem směrem k Nové scéně ND.
V okolí několik základních škol; přecházení malých dětí je nepřehledné, vzhledem k velkému počtu chodců a čekajících na tramvaj špatný rozhled, vyznačený přechod je nedostatečný, navíc mimo nástupní ostrůvek.

Zaslal: Zdeněk Voda, 24.06.2014 v 15:44

Praha 1-

Národní, Praha 1

Komunikace o řešení podnětu

Odpoveď: 16.07.2014 21:48

V místě (na obou koncích tramvajové zastávky) je jednak přechod pro pěší, jednak místo pro přecházení. V ranních hodinách, kdy je pohyb dětí z tramvajové zastávky koncentrován, je zde přítomna městská policie. Řešení tramvajové zastávky i komunikací v její blízkosti bylo posuzováno a následně realizováno cca před 5ti lety. S realizací jakékoliv změny v blízké budoucnosti nepočítáme.
Děkujeme Vám za Váš zájem

Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy ÚMČ Praha 1



Považujete odpověď za dostačující?

Diskuze

Tomáš: Přechody tam jsou dva a to na každém z konců zastávky. Co chcete víc? Vídeňskou zastávku? Na nátlak občanů byl ten druhý přechod doplněn, původně to mělo být pouze místo pro přecházení. Jak to myslíte, že je přechod mimo nástupní ostrůvek??
26.06.2014 v 15:03    

Libor Kopáček: Já jsem za ten doplněný druhý přechod pro chodce blíže k Vltavě velmi rád. Pokud by se podařilo prosadit i zpomalovací retardéry před oběma přechody, byl bych ještě raději. Prosadit výstavbu tramvajové zastávky vídeňského typu bude asi běh na dlouhou trať, zatím by mohl postačit "časový ostrůvek" se světelnou signalizací (podobně jako u zastávek Jana Masaryka nebo Lihovar). Kdysi se u přechodů objevovali strážníci MP v reflexních vestách, což vždy budí velký respekt a zpozornění všech účastníků provozu, ale už jsem je tam bohužel velmi dlouho neviděl.
26.06.2014 v 15:29    

Tomáš: Časový ostrůvek?? Tady? To si snad děláte ...
26.06.2014 v 15:41    

Libor Kopáček: Vůbec nedělám... :-) A děkuji za Váš názor. Pouze to hodnotím a snažím se uvažovat z pohledu "chodce", resp. cestujícího MHD. Pochopím rozhořčení spěchajících řidičů aut, především těch rychle směřujících do ulice Karolíny Světlé. Naštěstí většina řidičů se zde chová ohleduplně. Ale nezapomeňme prosím, že toto je místo v těsné blízkosti nejužšího centra města Prahy s velkou koncentrací chodců, především dětí, seniorů a kochajících se turistů. Jakékoliv opatření eliminující možnost "neštěstí" považuji za správné a s radostí ho uvítám. Budu doufat ve vstřícný krok kompetentních zastupitelů města. Ono to "ranní slunce" navíc v kombinaci se špinavým předním sklem je někdy prevít... právě TADY!
26.06.2014 v 16:09    

Tomáš: Věříte mi, že tam z 95% chodím pěšky a přesto se takového nesmyslu nedožaduji? Práh? Dobře, beru, ale nevymýšlejte kraviny, protože na to bohužel "kompetentní" zastupitelé města slyší... Navíc prý právě lidé spojení se zdejšími školami odmítli na zastávce zábradlí, které by pohyb chodců usměrnilo. Prostě zase si nějaký expert myslel, jaké blaho dělá pro své děti, ale přitom je vystavil nebezpečí. Stávající stav je vyhovující a lze souhlasit maximálně s tím Vaším prahem. Ono to možná vzniklo od slova Praha :-)
27.06.2014 v 13:01    

Libor Kopáček: Dobrý den, pane Tomáši, máte pravdu, časový ostrůvek je tady asi opravdu "kravina". Dnes ráno jsem si to místo pořádně prohlédl a nafotil. Chybí zde dostatečný prostor jak pro světelnou signalizaci, tak především pro zastavení aut ... muselo by se jednat o důmyslně složitou synchronizaci s řízením provozu na křižovatce u mostu Legií na nábřeží, aby kvůli časovému tramvajovému ostrůvku u Nové scény nedocházelo k zácpě před starou budovou ND, kde je pak další přechod se semaforem. Ve špičce zde jezdí jedna tramvaj za druhou, v obou směrech, lidé skutečně přebíhají z ostrůvků na chodníky mimo přechody mezi projíždějícími auty. Tomu by právě zábradlí, jak popisujete, jednoduše zabránilo a tok cestujících a chodců by usměrnilo do prostoru přechodů na obou koncích nástupních ostrůvků. Odmítnutí realizace zábradlí hodnotím jako nešťastné. A nadále lobuji alespoň za tyto 4 nové "prahy" do Prahy ;-)
27.06.2014 v 14:05    

Viktor Š. : Zase jeden požadavek vysoce kvalifikovaného dojmologa.
Jeden má dojem, že je to místo nebezpečné, dožaduje se tedy toho, aby zodpovědná místa konala.

Jaká je realita?

V posledních sedmi letech došlo v daném místě k šesti nehodám s lehkým zraněním chodce.
1x chodec s autem, zavinil řidič
2x chodec s autem, zavinil chodec
3x chodec s tramvají, zavinil chodec

Hergot, proč chcete dělat retardéry pro auta???
28.06.2014 v 16:51    

Tomáš: Je to tak, ale zas se s panem Liborem aspoň dalo diskutovat, na rozdíl od zbytku těch, co tu křičí nesmysly... ;-)
28.06.2014 v 21:24    

Přidat komentář


Sledovat řešení podnětu (?)



Národní, Praha 1

 

Sledovat řešení podnětu

Nechte nám svůj e-mail. Zašleme vám informace o postupu při řešení tohoto podnětu.