20.03.2012 v 10:47
Délka zelené na přechodu dle příslušných norem, musí být tak dlouhá, aby chodec přešel na tuto zelenou do 1/2 až 2/3 přechodu. Pokud takto přejde a blikne mu červená tak má dle zákona právo dojít. Aby nedošlo ke srážce s chodcem je mezi každými proudy vozidel/chodců/cyklistů takzvaný mezičas, který zajistí to, že chodec i když by vešel bezprostředně po konci zelené na přechod, přejde tento přechod aniž by ho ohrozilo nějakého vozidlo.
Rozdíl je ale když vozidla mají zelenou se souběžným proudem chodců. I toto upravuje zákon. Takovýto řidič musí dát přednost chodci na přechodu, reps. musí ho nechat bezpečně přejít, i když má v okamžiku přecházení chodec červenou, čímž se opět vracíme na začátek a to ten, že chodec když vejde na zelenou a běhěm přecházení mu blikne červená, může (musí, měl by :) ) dojít na konec přechodu.
Toť naše legislativa
Poslední otázkou je jestli 5 s pro chodce je přiměřené. Já myslím, že někde ano a někde ne. Je zřejmé, že nejkratší zelená zvyšuje kapacitu křižovatky pro vozidla, címž se základá k jakémusi precedentu, že chodec je něco méně. Podívejte se na přechod, který navazuje na Karlův most, kde je více chodců než vozidel, ale zelenou mají chodci něco kolem 6-8 s (nevím přesnou hodnotu). Pak se divme, že lidé čím dál tím méně chodí pěsky v centru, tyto bariéry jim velmi znepříjemňují život a pak chodí na červenou. Dle mého názoru by měla být zelená tak dlouhá, aby chodec přešel alespoň 4/5 nebo celý přechod. Bezpečnost především, kapacita jako druhá.
23.03.2012 v 08:57
Ona ta kapacita ale dost úzce souvisí s bezpečností. Když budou řidiči aut zdržováni v kolonách, roste jejich agrese a to má pochopitelně zpětnou vazbu na jejich chování při řízení. Stání v kolonách má dále za důsledek růst exhalací v ovzduší, hluku apod. Tedy faktory, které mají přímý dopad na obyvatele měst. Zamysleme se nad tím, zda (pseudo)bezpečnost chodců má být za každou cenu prioritou číslo jedna.
23.03.2012 v 09:12
23.03.2012 v 09:25
23.03.2012 v 11:13
30.03.2012 v 09:40
Křižovatka také tvoří jakousi liniovou bariéru při cestách z prostoru Masaryčky na Žižkov. Vím, že je tu snaha udělat vše pro to, aby vozidla nestála. Ale proboha co chodci ? Ti nemají nárok? Kdo by ve městě dříve ? Chodec nebo vozidlo ?
Proč podporovat dále IAD, když každý jezdí v autě sám ? Bylo by dobré alespoň trochu snižovat kapacitu pro vozidla a zvyšovat pro chodce. Pak by si řidiči mohli uvědomit, když budou stát v koloně jestli to příště nejde MHD + Pešky.
30.03.2012 v 10:00
30.03.2012 v 10:03
03.04.2012 v 19:42
To že auta jezdí rovně místo vpravo a vlevo je pouze občasný jev. A navíc ta auta, která jedou rovně často jedou do ulice U Bulhara k Hlavnímu nádraží. Zákážeme ho snad ? Pokud ano obrátíme snad směrovost ulice U Bulhara ? Jak by se to pak dotklo křižovatky ? Ja byste to řešil Vy ? Zatím žádný nápad od Vás nezazněl....
04.04.2012 v 07:41
04.04.2012 v 21:43
V poslední době se chodecké zelené prodlužují (často s nepříznivými dopady na zdržení všech účastníků provozu) a jako by tím přibylo případů, kdy si lidé stěžují na zelené, které zůstávají krátké. Je k zamyšlení, čeho jsme dosáhli. Neměli by chodci i motoristi být zvyklí na docházení chodce na červenou? Nemělo by to být běžné, aby tyto situace osvojili a chovali se v nich korektně a ohleduplně? Starého člověka, který nestihne přejít ani při dlouhé zelené, snad také nepřejedeme, protože už mu svítí červená.
Kdybychom raději hledali problémy v sobě než v bedně na křižovatce, naučili se trochu lépe sdílet prostor a lépe se k sobě chovali, všichni na tom vyděláme. Bude méně zdržení, hluku, exhalací... A bezpečněji.
05.04.2012 v 01:00
11.05.2012 v 19:00
11.05.2012 v 20:46
11.05.2012 v 22:56
16.05.2012 v 14:06
15.03.2012 v 15:52