29.02.2012 v 22:56
02.03.2012 v 08:27
15.04.2016 v 10:06
11.02.2020 v 13:43
12.02.2020 v 06:45
14.02.2020 v 11:09
Přechod ulice nábř. Edvarda Beneše na křižovatce Klárov (Malostranská). Velmi široká ulice, bez světelné signalizace, živý provoz, odbočují tramvaje, auta shora, přijíždějící z Chotkovy ulice. Na křižovatce prý bývala světelná signalizace v 50. letech, dnes jsou přítomni na křižovatce dopravní policisté jen tehdy, když má projíždět Vláda či jiná delegace. Přes přechod přechází mnoho lidí, zvláště během dne, v poledne, kdy i já (mám těžkou slabozrakost) přes tuto rušnou ulici přecházím. Spolu se mnou nebo někdy i sám můj nevidomý kamarád. Lidé často, aby vůbec přešli, tak jsou nuceni vstoupit do vozovky. Naštěstí tu jsou řidiči k chodcům tolerantní a dají jim přednost (nejnebezpečnější jsou však v tomto ohledu taxislužby). Lze však najít situaci, kdy tramvaj vyjíždějící ze zastávky Malostranská jede rovně směrem do Chotkovy ulice, čímž se uzavře příjezd aut shora. Problémem v řešení je i výše situovaná odbočka do Valdštejnské ulice a na druhé straně světelná křižovatka Klárov - Letenská - U Lužického semináře. Přesto si myslím, že by se pro tento přechod mělo najít bezpečnější řešení, než je tomu dnes.
Zaslal: Miloš Šmíd, 13.02.2012 v 09:14
Miloš Šmíd přidal následující aktualizace podnětu:
Nevím, zda to je posun, náhoda nebo očekávaný průjezd nějaké delegace (nejspíše to poslední), dnes ráno (14. února 2012 cca 8:00) řídil dopravu na křižovatce dopravní policista. Můj problém je ovšem v tom, že na policistu doprostřed křižovatky nedohlédnu, nevidím, jaký směr ukazuje. Včera kolem 13:00 kupodivu křižovatka, jak vymetená, ale to byla spíš výjimka. Kdyby alespoň šlo, aby si mohli chodci stisknout na ozvučeném semaforu tlačítko, které by po určitém intervalu stoplo dopravu - i takový režim bych bral! Tak uvidíme, co na předaný podnět Odbor dopravy MHMP - zda se nad námi ustrne a předejde případným zbytečným nehodám či neštěstím. Praze 1 zatím děkuji za rychlou reakci a předání.
Bohužel jsem včera nenašel frame embed kod pro vložení videa - už ho mám, ale v aktualizaci se bohužel už nedá vložit - změnit URL na frame embed kod.
Dobrý den.
je mi to velmi líto, ale toto místo patří do tzv.vybrané komunikační sítě (též hlavní komunikační síť), která patří pod státní správu přímo Odboru dopravy MHMP. Proto tento podnět postupujeme k řešení na Odbor dopravy MHMP.
S pozdravem
Ludvík Czital
vedoucí odboru
Vážený pane Šmíde,
k Vašemu podnětu sdělujeme, že Technická správa komunikací prověřovala možnost zřízení jak signalizovaného přechodu, tak signalizaci celé křižovatky. Vzhledem k intenzitám provozu jak tramvajové tak automobilové dopravy v této křižovatce se zatím nepodařilo najít reálné řešení. Důvody, které limitují možná řešení jsou technického rázu a to především malá vzdálenost křižovatek (cca 80 m) a velká délka přechodu (cca 20 m). Všechna prověřovaná řešení měla tak velký kapacitní deficit, že zdržení tramvajové dopravy zejména v ul. Letenské (automobily tam jezdí po kolejích) bylo naprosto neakceptovatelné.
V případě, že bude navržena rekonstrukce křižovatky Klárov x nábř. E. Beneše, budeme požadovat prověření možnosti zkrácení přechodu např. rozšířením chodníku v oblouku z Klárova vpravo do nábř. E. Beneše. Přesunutí přechodu dále od křižovatky je nevhodné (byl by mimo pěší trasu) a vložení ostrůvků není kvůli tramvajovým křížením technicky možné.
S pozdravem
Ladislav Malý
specialista silničního správního úřadu
OD MHMP
Chodci sobě:
Ptali jsme se na MHMP, jestli se místem někdo dále zabýval, zde je potěšující odpověď od pana Havelky z odboru dopravy:
"Dobrý den,
ano zabýval. V loňském roce byla dokončena a schválena studie Klárova, která pochopitelně zahrnuje i tuto křižovatku. V návaznosti na schválenou studii jsme TSK zadali připravovat další stupně projektové dokumentace. Předpokládám, že na TSK jsou zhruba ve fázi přípravy VZ pro výběr projektanta.
Více info zde:
http://www.iprpraha.cz/klarov
S pozdravem
Martin Havelka"
14.02.2012 v 16:39