Takové místo pak sice nadále nebude přechodem, ale bylo-li by vyznačeno, vozidla by sice neměla povinnost dát chodci přednost, ale platilo by na něm cca to, co před rokem 2000 na všech přechodech, tj. chodec nesmí řidiče omezit, řidič chodce ohrozit. Tj. řidiči by na takto vyznačeném místě chodce určitě respektovali více.
Místo pro přecházení zde bylo realizováno vzhledem k minimálnímu pohybu chodců. Nicméně pokud v zákoně nemáme značení pro místo pro přecházení a víme-li, že zde jsou vysoké intenzity provozu vozidel, realizace přechodu by zde nebyla nijak problematická. malé počty chodců by dopravní proud nijak výrazně nezdržovaly a chodci, co tudy jdou, by nemuseli čekat dlouho a dostali by "přednost".
Jen je tady ta zrada, že pak přes koleje už skutečně přechod být nemůže. Když je před kolejemi přes vozovku, chodci se často zapomenou a jdou na "přechodu" i přes koleje, což vytváří nebezpečné situace v konfliktu s tramvajemi. Domnívám se, že i proto zde bylo zřízeno místo pro přecházení jako celek. Při řešení a případné obnově přechodu je tak třeba dbát i na tohle.
18.02.2012 v 10:25
13.03.2012 v 22:33
Problematické se mi zdá neoznačení "místa na přecházení" , jenž je definované stavební normou, ale v zákoně o silničním provozu je zmíněno jen velmi vágně (§54/1). Jeho existenci v daném místě vnímavý chodec asi vytuší, ale pro řidiče je nejspíš zcela neodhalitelné.
Zrušení značeného přechodu a nenahrazení tohoto místa jiným značením (viz. výše) proto považuji za úlitbu řidičům na úkor chodců.
Lze jen doufat, že po otevření podzemní kumunikace v této oblasti a zklidnění provozu na ulicích Keplerova/Jelení se nejde více vůle pro usnadnění pohybu chodců.
31.03.2012 v 23:55
05.04.2012 v 08:26
15.02.2012 v 21:52