Žádné komentáře
Křížení Václavského náměstí a Jindřišské ulice
Křížení Jindřišké (resp. Vodičkovy) ulice a Václavského náměstí je uzpůsobeno především hladkému průjezdu aut a tramvají a jen málo slouží chodcům. Při procházení z Vodičkovy do Jindřišské musí chodec překonat náměstí na přechodu umístěném stranou na Václavském náměstí a mírně se tak vychýlit ze své osy. Vzdálenost sice není veliká, množství chodců ale i tak odradí a radši přebíhají silnici uprostřed provozu. Denně zde vzniká mnoho nebezpečných situací.
Zaslal: Anonymní uživatel, 14.02.2012 v 15:43

Václavské nám., Praha 1
Komunikace o řešení podnětu
Odpoveď: 17.02.2012 18:00
Dovolil bych si odpovědět zároveň na podnět 72 a též 70, neboť se týkají stejného místa.
Souhlasím s oběma pisateli, že křižovatka Jindřišská x Václavské náměstí x Vodičkova je pro vnímání jak řidičů, tak chodců velmi obtížná. Není pravdou, že je zde režim podřízen provozu tramvají a automobilů. Právně je zde zaveden režim obytné zóny a chodci se zde tedy mohou pohybovat podle pravidel daných zákonem o provozu na pozemních komunikacích aniž by k tomu museli využívat přechodů. Stejně tak umístění přechodů v obytných a pěších zónách není zakázáno, byť by je tam při zavádění nových komplexně zpracovaných a vybudovaných zón asi nikdo neumísťoval. Na Václavském náměstí se nám velmi intenzivně projevuje historie (a mám teď na mysli historii provádění stavebních úprav na komunikacích i dopravního značení) a rozlehlost a tím i těžší uchopitelnost místa. Všichni Pražané zajímající se o budoucnost Václavského náměstí vědí, že zásadní a komplexní změnou bude přestavba uličního parteru náměstí podle projektu architektů ze společnosti CMA. Zároveň však tušíme, že takto rozsáhlá změna není otázkou měsíců, ale spíše let. Praha 1 proto připravuje dopravní řešení, které do doby výstavby zavede do tohoto místa jednoznačnější režim. V prvním kroku budou sice stávající přechody jeho součástí, následně by však mohlo dojít k jejich odstranění. Opatření by mělo být realizováno v tomto roce.
Děkujeme za podněty, na řešení pracujeme.
Ludvík Czital
vedoucí odboru dopravy, MČ Praha 1
Považujete odpověď za dostačující?