Vyhledávejte podle:



Světelná signalizace, Praha 3

Seřadit podle počtu hlasů
Prodloužení zelené pro chodce
Bez odpovědi

Prodloužení zelené pro chodce
Koněvova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 06. 02. 2024

Mám dojem, že po obnově SSZ tento problém nebyl, ale asi byl později změněn signální plán. Když chcete ze zastávky přejít na severní stranu Hartigovy (dříve Koněvovy) ulice, často se stane, že to nestihnete naráz. Zelená přes jízdní pruh pro vozidla začíná dříve než přes tramvajový pruh. Zelená přes tramvajový pás navíc často začne v momentě, kdy odjíždějící tramvaj ještě přechod blokuje, tím pádem není možné vyjít hned na začátku zelené a k přechodu přes jízdní pruh vozidla se dostanete později. Přes něj je navíc signál volno pro chodce krátky a ne všichni chodci stihnout na přechod během tohoto signálu vstoupit. Tím pádem by měli počkat na další zelenou mezi tramvajovým pásem a jízdním pruhem. Mnozí to ale ignorují, případně si konce signálu volno nevšimnou (možná ho nepředpokládají tak rychle) a přechod přechází v momentě, kdy se vozidla chtějí rozjet na svou zelenou. Bylo by žádoucí signál volno pro chodce prodloužit, i 5 vteřin by velmi pomohlo. Vozidla před přechodem stejně stojí a krátké prodloužení volna pro chodce by nepocítila. V tomto místě nemůže být žádná řeč o tom, že by to zkomplikovalo automobilovou dopravu.

semafor chodci Koněvova x Černínova
Vyřešený

semafor chodci Koněvova x Černínova
Koněvova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 20. 02. 2023

U zastávky bus Černínova je přes Koněvovu semafor. Chodci zde mají žluté tlačítko, ale čekací doba je obvykle velmi, velmi dlouhá. Systém řízení jsem nevypozoroval, koordinace, zelená vlna... ? Nedává mi to tu smysl. Často vidím jak zatáčí na Ohradě autobus teprve do zastávky a pokud bych dodržoval pravidla, ani na Černínově bych ho nestihl.

Příliš krátké intervaly na přechodu
Bez odpovědi

Příliš krátké intervaly na přechodu
Koněvova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 30. 01. 2023

Dobrý den, po rekonstrukci přechodu k zastávce Chmelnice, zejména směrem do centa, došlo k úpravě intervalů na semaforu pro chodce. Stává se nyní, že pomalejší chodci - senioři a rodiči s dětmi, kterých se zrovna v tomhle místě pohybuje hodně (poliklinka, 2 školky, škola), zůstanou trčet na posledním ostrůvku. Návrh - prodloužit trvání zelené přes jízdní pruhy pro auta, tak ať jde na obě strany pohodlně dojít. Trvání přes středový přechod - tramvajový pás - měnit netřeba

Krátká zelená pro chodce
Vyřešený

Krátká zelená pro chodce
Korunní, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2023

Křižovatka Korunní a Boleslavská. Světelná signalizace pro chodce má nedostatečně dlouhou délku. Při přecházení komunikace Korunní u tramvajové zastávky se chodec dostane do půlky přechodu a signalizace se změní na červenou.

Křižovatka na Spojovací
S odpovědí

Křižovatka na Spojovací
Spojovací, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 02. 05. 2022

Dobrý den. Chtěla bych upozornit na velmi nebezpečný přechod k zastávce konečné tmavají Spojovací Praha 3. Přecházím tudy několikrát denně každý den a ta druhá půlka tohoto přechodu směrem k zastávce, je téměř o život. Druhý semafor pro chodce ukazující na zelenou, je tak krátký, že chodec je teprve v půlce cesty a jakmile semafor blikne zpět na červenou, tak okamžitě semafor pro tramvaje dá signál k rozjetí. Každý den s dalšími chodci jednoznačně pozorujeme, jak se tramvaje s nedočkavostí rozjedou a zuřivě zvoní nebo se prostě rozjedou na chodce. Sama jsem opět tento pátek 29.4.2022 musela zasáhnout, aby mi vůbec nezajel řidič děti. Prosím, aby byly ty semafory seřízeny a chodci všech věkových kategorií, měli možnost bezpečně přejít.

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
S odpovědí

Velmi krátká Zelená na přechodu na Olšanském Náměstí Pha 3 Žižkov
Olšanské nám., Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 17. 06. 2020

Na přechodu na Olšanském náměstí (mezi hotelem Olšanka a Lékárnou resp. Vietnamcem - jedná se o 2 semafory - přes tram pás a přes silnici) je dlouhodobě krátká zelená - nesmyslně! - i když vyrazím hned, nestihnu projít sám - zdravý dospělý, natož s dětmi...často vám najíždí na paty naštvaní řidiči, kteří to neznají a myslí si že tam spíte... Prosím o přidání alespoň 4–5 s - pomůže to bezpečnosti a řidičům to neublíží! Díky

Nebezpečný přechod Jana Želivského/Olšanská
Vyřešený

Nebezpečný přechod Jana Želivského/Olšanská
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 10. 2019

Při přecházení od Nákladového nádraží Žižkov je velmi krátká zelená tak, že chodec nedojde ani do půlky silnice a padne červená. To by ani tak nevadilo, ale velká část řidičů, kteří jedou z Olšanské doprava na Želivského, si tuto situaci neuvědomují a na chodce troubí, protože si myslí, že jde na červenou. Stává se mi to neustále a někdy mají řidiči co dělat, aby vůbec zastavili. O nadávkách o tom, že jdu na červenou, ani nemluvím. Navrhuji umístit na semafory pod zelenou šipku oranžovou signalizaci pro upozornění na chodce, aby si řidiči uvědomili, že mají dát chodcům přednost.

Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
S odpovědí

Interval semaforu pro chodce ul. Táboritská
Táboritská, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 10. 12. 2016

Nastavení světelného signalizačního zařízení je v tomto místě pro běžce, ne pro chodce. Dovolím si citovat TSK hl.m. Prahy a odbor dopravy ÚMČ Praha 3, kteří se tak rádi tímto zákonem ohánějí: 'Dle Zákona o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., § 74 , odst. 1), zelená pro chodce neslouží k přejití celého přechodu, nýbrž pouze ke vstupu chodce do vozovky. Pokud chodec vstoupil do vozovky na zelenou a poté se rozsvítí červená, smí chodec během této červené dokončit přecházení až ke světelnému signalizačnímu zařízení s tímto signálem. Světelná signalizace s tímto ustanovením zákona počítá. To znamená, že po skončení zelené pro chodce následuje před rozsvícením zelené pro kolizní vozidla vjíždějící na přechod tzv. vyklizovací čas, během kterého stačí chodec běžnou rychlostí chůze (5 km/h) dokončit přecházení přes vozovku. To platí i pro chodce, který vstoupil do vozovky v poslední sekundě své zelené a přechází tak již téměř celý přechod na červenou. Signál pro chodce se znamením Stůj (červená) znamená, že chodec nesmí vstupovat do vozovky, nikoli dokončovat přecházení'. Pokud přecházíte ulici Jičínskou, směrem do Lupáčovy ulice a vstoupíte na přechod v posledních vteřinách zelené (tak jak je to dle uvedeného zákona správně), pak se budete nacházet přesně před automobily, když se jim rozsvítí zelená. Někteří řidiči troubí, jiní se rovnou rozjedou. Toto dokazuje i fotografie ze serveru mapy.cz, pořízená v roce 2013, avšak situace je naprosto stejná i v současné době. Totožná situace je o kousek dál, na semaforu u pobočky Komerční banky. Prosím o prodloužení intervalu pro BEZPEČNÉ přecházení chodců.

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
S odpovědí

Vhodnější forma řízení na světelně řízené křižovatce Perunova-Slezská
Perunova, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 18. 04. 2016

Na křižovatce Perunova-Slezská je zvolen pevný (nedynamický) režim řízení křižovatky, kdy chodec musí čekat na signál volno v pravidelném cyklu. Vzhledem k časovému rozložení poptávky stran motorových vozidel i chodců, je na této křižovatce obvyklé, že zvolený režim je nevýhodný, a to jak pro motorová vozidla přijíždějící po Slezské (žádný chodec či vozidlo z Perunovy), tak chodce (chodec čeká na VOLNO před prázdnou silnicí a nebo jde na signál STŮJ). Přesto vzhledem k blízkosti školních zařízení je nutné a správné ponechat světelné řízení křižovatky. Otázkou je, jak výhodněji pro všechny strany nastavit řízení, tak aby dopravní chování splňovalo podmínky funkčnosti a hospodárnosti. Nabízí se tato řešení: Vybavit semafor pro chodce tlačítkem, které by rychle reagovalo na požadavek přecházení, jinak ponechat signál STŮJ pro chodce neustále. Přitom zajistit registraci vozidel, která přijíždějí z Perunovy. nebo: Ponechat režim oranžového blikajícího světla pro auta a nechat na chodcích, zda si přejí světelně řízený či neřízený přechod přes křižovatku. V takovém případě by stisknutí tlačítka chodcem mělo aktivovat zelený signál pro vozidla a červený pro chodce, který by měl být později změněn na VOLNO. V takovém případě by muselo být tlačítko vybaveno výrazným optickým prvkem, který by chodce na tuto možnost upozornil.

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
S odpovědí

Trvale červená pro chodce, pokud nestisknou tlačítko –Želivského
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 25. 01. 2016

Pokud chodec nestiskne tlačítko, nenaskočí mu zelená, ani když už řidiči mají červenou, Tlačítko nijak neurychluje interval, jde tedy pouze o to, že chodec prostě musí! tlačítko stisknout, jinak nemá právo přecházet a potom stejně čeká až mu v běžném intervalu naskočí zelená. Proč je takto znepříjemňován chodcům pohyb po městě? Řidičům se nijak tímto opatřením neuleví, jen chodci mají povinnost navíc. Týká se i spousty jiných míst, křižovatka Želivského je jen příklad.

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Vyřešený

Vadný semafor na křižovatce Jana Želivského/Olšanská (Praha 3)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 01. 08. 2015

Zelená na semaforu svítí jen cca 3 vteřiny. Přechod je velmi dlouhý a nejde to stihnout ani sprintem. Pokud jde starší člověk, nebo maminka s kočárkem, tak hlavní provoz se spustí když je ještě na silnici. Velmi nebezpečné.

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
S odpovědí

Bezpečnost chodců na křižovatce Na Ohradě v Praze 3
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 04. 01. 2015

Chtěl bych tímto upozornit na dlouhodobě neuspokojivý stav bezpečnosti chodců na křižovatce Ohrada v Praze 3 (křižovatka ulic Jana Želivského a Koněvova). Pravidelně zde dochází k tomu, že zejména vozidla odbočující vpravo z ulice Koněvova do ulice Jana Želivského ohrožují chodce přecházející „na zelenou“ po přechodu pro chodce směrem k hotelu Vítkov. Jádrem problému je nesmyslné a nebezpečné časování světelné signalizace v kombinaci s obecně velmi hustým provoz vozidel i chodců na této křižovatce. Více viz: http://e-petice.cz/ohrada

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Vyřešený

Krátká zelená na přechodu u zast. Biskupcova
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 22. 09. 2014

Dobrý den. Po delší rekonstrukci křižovatky ulic Želivského a Jeseniova, která byla pravděpodobně vedena i snahou zlepšit bezpečnost křižovatky (zrušené odbočení aut vlevo ze Želivského do Jeseniovy) byly dne 18. 9. 2014 znovu zprovozněny semafory na přechodu pro chodce u zastávky tram. Biskupcova. Oproti stavu před rekonstrukcí je nyní trvání zelené nastaveno tak krátce, že i rychle jdoucí (poloběžící) chodec nemá šanci na jednu zelenou přejít celou ul. Želivského a uvízne na jednom z ostrůvků u tramvajových zastávek u dalšího semaforu, tedy na místě, cca 1,5 metru širokém, kde z jedné strany jezdí tramvaje a ze strany druhé rychle jedoucí auta (mnohdy kamiony) ve dvou pruzích. Většinou je tam lidí víc (vč. dětí a kočárků) a je to teď mnohem nebezpečnější než před rekonstrukcí. Žádám o nápravu tohoto nesmyslu.

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
S odpovědí

Nesmyslná červená pro chodce, když souběžně jezdí auta a tramvaj
nám. Winstona Churchilla, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 21. 01. 2013

Označené místo se pěšky přechází natřikrát - jsou tam 3 křížení silnice, tedy 3 přechody a troje semafory. Prostřední semafor má v rámci celého cyklu nesmyslně nastavenou červenou, která nepouští chodce přes přechod, i když mají červenou křížící auta a auta i tramvaje v podélném směru mají volný průjezd.

Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Vyřešený

Nebezpečný přechod Jana Želivského / Vinohradská (Izraelská)
Jana Želivského, Praha 3

Kategorie: Světelná signalizace
Zasláno: 03. 04. 2012

Nově zbudovaný přechod řízený světelnou signalizací umožní chodci přejít jen do poloviny komunikace z důvodu tramvajového pásu. Na nově zbudovaném ostrůvku uprostřed je nedostatek místa a maminka s kočárkem je ohrožena jak projíždějcími vozidly, tak tramvají (nedostatatečná velikost). Ostrůvek je krajně nedostačujcí a nebezpečný už tím že zasahuje do pruhu vozovky. Prosím tímto o sjednocení světelné signalizace na přechodu, aby člověk nebyl zastaven na tomto ostrůvku.