Miloš Šmíd

Registrovaný: 10. únor 2012

9 celkem zaslaných 0 nově zaslaných 4 s odpovědí 4 vyřešených 1 bez odpovědi Seřadit podle počtu hlasů

Průhlednost sloupku označníku zastávky 194 Hradební v Dlouhé ulici
Bez odpovědi

Průhlednost sloupku označníku zastávky 194 Hradební v Dlouhé ulici
Dlouhá, Praha 1

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 12. 08. 2024

Jsme slabozraký až prakticky nevidomý, ale ještě většinou nepotřebuji chodit s bílou holí, přesto či právě proto se snažím vyvarovat takových věcí, jako jsou šedé sloupky dopravních značek bez reflexního proužku - návrh řešení (to by stálo za samostatný podnět, ač jsem s tímhle už „narazil': sloupky musí být šedé, protože jde o zinkovou barvu a ta nejlépe drží - a také splývá s barvou vozovky). Přesto se bohužel setkávám s dalšími podobnými a ještě „dokonalejšími' nástrahami. Jednou z nich je překvapivý průhledný pleksisklový sloupek (možná kvůli reklamám? viz foto nebo to nechápu) na zastávce autobusů Hradební linky 194 - foto ve směru Nemocnice Petřín, ale údajně podle manželky, stejný typ zastávky též v protisměru - možná i dále na trase této linky - nevím. Myslím si, že do tohoto „sloupku' musí třeba ve spěchu narazit i dobře vidící člověk. Navíc chodník je poměrně úzký. Dávám to sem jako podnět na zvážení a odstranění. Moc by mě to pomohlo, ač tam tudy chodím jen náhodou, ale může to být jisté upozornění, že tohle se budovat nemá. Děkuji. Přesná lokalizace 50.0907403N, 14.4270600E

Přechod Slévačská - stará zebra vymazána, nová nenamalována
Vyřešený

Přechod Slévačská - stará zebra vymazána, nová nenamalována
Slévačská, Praha 14

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 28. 08. 2017

Přechod v Slévačské byl sice posunut, ale jiným směrem, ještě o nějaký ten metr dál od zastávky busu směr Žárská. Chápu, že to asi jinak nejde. Na přechod teď upozorňuje nás zrakově postižené taktilní dlažba - i to je chvályhodné. Bylo dokončeno asi před 14 dny, zároveň byla vymazána stará zebra, ale ta nová nebyla nastříkána, takže de facto žádný přechod momentálně neexistuje!!! - taktilní dlažba upozorňuje nevidomé na neexistující přechod. Vzhledem k tomu, že jde o místo za zatáčkou - téměř v zatáčce a že tudy od začátku školního roku budou chodit opět děti do školy (stává tu i dopravní policista), bylo by dobré, alespoň do 4. září zebru nechat nastříkat. Děkujeme.

Nekontrastní barva sloupků dopravních značek na území hl. m. Phy
S odpovědí

Nekontrastní barva sloupků dopravních značek na území hl. m. Phy
V chaloupkách, Praha 14

Kategorie: Jiné
Zasláno: 11. 03. 2014

Vzhledem k tomu, že jsem slabozraký, světloplachý, tíží mě problém. že se v Praze (14, 9 ... určitě i jinde) rozmohlo obarvit sloupky dopravních značek na tmavě šedou barvu. Tato barva poměrně dost splývá buď s barvou vozovky nebo i chodníku, takže se dle mého nejen mě může snadno stát, že si sloupku nevšimnu a narazím do něho. Myslím si, že to může vadit i řidičům automobilů, např. při rychlé jízdě a nutnosti rychle zastavit. Tyto tmavě šedé sloupky nejvíce vadí např. když jsou umístěny dál od vozovky v chodníku nebo u přechodů pro chodce, pokud si cestu mírně nakrátíte. Bývaly doby, kdy byly sloupky s dopravními značkami obarvené bíle a tak kontrastovaly s okolím - chodníkem i silnicí. Neznám důvod, proč se to změnilo. Nevím, na koho se s tímto problémem obrátit, aby se tento problém vyřešil globálněji, nejen třeba na jednom místě nebo v jednom obvodě městského úřadu, ale třeba po celé Praze nebo i po celé republice. Pomůžete mi, prosím. Děkuji. Aktualizace k 12. 2. 2020: Dobrý den, chtěl bych tuto žádost na zviditelnění šedých sloupků dopravních značek a jiných trochu oprášit, pokud to půjde. Napadla mě totiž myšlenka - zachovat nátěr a udělat na něm dva pruhy reflexní barvou (žlutá apod.) ve výši očí, dva se dělávají i na prosklených dveřích podle stavebních norem v řešení bariér. Bylo by to možné to někam popostrčit? Děkuji.

Úzký chodník u zast. MHD a nevhodné umístění přechodů pro chodce
S odpovědí

Úzký chodník u zast. MHD a nevhodné umístění přechodů pro chodce
Slévačská, Praha 14

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Úzký chodník mezi ulicí a parkovištěm, navíc někdy auta parkují tak, že kapotou přečnívají do chodníku. Po úzkém chodníčku 'se musí' či lépe řečeno by se mělo jít k přechodu pro chodce, který dle mého není úplně šťastně umístěn - je totiž za zatáčkou. Další pak vpředu - také ne příliš prakticky umístěn - přecházení dvou ulic, pokud chci jít například k domu Slévačská 902/11, kde bydlím. Lidé to většinou řeší tak, že přecházejí hned za autobusem, což je poměrně nebezpečné, protože může jet vozidlo z druhé strany. Navíc ve vozovce jsou vyjeté koleje a to může dost znesnadňovat brždění, zakopnutí chodce ... Proto bych požádal o zamyšlení se nad lepším umístěním přechodů, případně rozšířením chodníku a opatření chodníku mezi parkovištěm a chodníkem například zábradlím, aby auta nevyčnívala do chodníku. Na fotce to je zčásti patrné, bývá to i horší, záleží na délce kapoty parkujících aut. Svízelné to bývá i v zímě, kdy je tento chodník neuklizený od sněhu, ledu ... Děkuji za řešení.

Kolíček k zakopnutí na lesní cestě u Černičné ul.
Vyřešený

Kolíček k zakopnutí na lesní cestě u Černičné ul.
Černičná, Praha 14

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 21. 02. 2012

Na začátku lesní cesty z ulice Černičné do ulice Tálínská je asi 5 cm vysoký zbytek po svislé tyči, která měla zabraňovat vjezdu vozidel na tuto cestu. O tento výčnělek může kdokoli zakopnout, pokud si ho nevšimne. Někdy tu bývá i problém s osvětlením - rozbité lampy, poměrně opuštěné místo, takže kdyby někdo večer zakopl ... Problém jsem už několikrát hlásil na OÚ Prahy 14 na odboru Životního prostředí - cesta je možná ve správě Sadů a lesů - nevím, ale bohužel zatím nedošlo k nápravě - už jsem to skoro vzdal, ale diky iniciativě Chodci sobě se pokusit o řešení. Děkuji za pomoc.

Chybějící zábradlí na schodišti OC Hloubětín (Penny)
Vyřešený

Chybějící zábradlí na schodišti OC Hloubětín (Penny)
Poděbradská, Praha 14

Kategorie: Bariérovost
Zasláno: 19. 02. 2012

V obchodním centru Hloubětín (v přízemí Penny) je schodiště se sjezdem pro kočárky, který je směrem dolů po pravé straně schodiště. Problém je ovšem v tom, že mezi hlavním schodištěm a sjezdem chybí zábradlí - poměrně prudký sjezd, po intervenci byly pouze vyměněny skluzavky, resp. opatřeny varovnými černo žlutými pruhy s tím, že někdy se tady bude budovat výtah pro invalidy, kočárky, imobilní občany. Skluz je na hlvaním rameně a na jednom z bočních ramen schodiště. Nebezpečný skluz - pokud si nevšimnete, že je po pravé straně a vkročíte na něj, jedete až dolů, je možné se zachytit pouze zábradlí po pravé straně. Starší lidé se potřebují držet - nejčastěji vpravo - při sestupování ze schodiště zábradlí - ale mezi zábradlím a schodištěm je právě tento skluz. Jak by to mělo být ukazuje třetí fotka vstupu do podchodu - o kousek dál, na křitovatce Poděbradská - Slévačská. Děkuji za řešení.

Kličkovaná pro auta v Tálínské a pro chodce bez chodníku
Vyřešený

Kličkovaná pro auta v Tálínské a pro chodce bez chodníku
Tálínská, Praha 14

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 19. 02. 2012

Na začátku ulice Tálínská jsou umístěny zpomalovací zábrany tak nešikovně, že mezi nimi musí auta kličkovat - 3 cca po 10 metrech, vpravo (konec chodníku pro chodce), vlevo a zase vpravo. Chodec po skončení chodníku musí sejít do této slalomové dráhy. Opatřední moc nechápu - mělo se zabránit, aby se tu v mírné zatáčce nepotkávala protijedoucí auta? Ale ta se vždy vyhla, ulice je poměrně široká, naopak nyní - není tu ani značka, auta mají problém, z kterého směru mají přednost. Když se svezete linkou 296 (minibus) a náhodou řidič projede tuto slalomovou dráhu rychleji, budete si připadat jako 'nudle v bandě'. Pokud mělo být cílem zpomalení aut, pak by přece stačil klasický pahrbek, navíc, domů tady moc není - jedna firemní vila a ještě několik domů, pak ale následuje les, pod kterým řidiči sešlápnou plyn. Pak teprve následuje Tálínská ulice s domy po obou stranách - nejsem si jist, zda je u ústí do ulice zpomalovací pahrbek, ale měl by být právě tam. Zdůraznil bych ale hlavně to, že místo je nebezpečné hlavně pro chodce. Děkuji za řešení.

Pro chodce často kluzký vstup do vestibulu metra Hloubětín
S odpovědí

Pro chodce často kluzký vstup do vestibulu metra Hloubětín
Poděbradská, Praha 14

Kategorie: Chodníky
Zasláno: 13. 02. 2012

Vstup do vestibulu (podchodu) metra Hloubětín od zastávky autobusu 110 (přede Havanou) je sice bezbariériový, ale hladký povrch sjezdu je zvláště nyní v zimním období, kdy mrzne, stéká tudy voda, často kluzký, často neudržovaný a tudíž nebezpečný pro chodce. Děkuji za nápravu. Dnes 13. února v cca 7.45 hod. to bylo však v pořádku, sice mokro, ale ne kluzko. Myslím si, že by k vyřešení pomohlo zdrsnění povrchu sestupu. Mám také pocit, že se v tom v minulosti už přece jen něco udělalo - nebýval tu dokonce od architekta ještě kluzší povrch? (mramor nebo něco takového). Nyní to je beton. A také jde o pravidelnou údržbu, třeba posyp (pískem).

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
S odpovědí

Přechod na křižovatce Klárov - nábř. Edvarda Beneše
nábř. Edvarda Beneše, Praha 1

Kategorie: Přechody a křižovatky
Zasláno: 13. 02. 2012

Přechod ulice nábř. Edvarda Beneše na křižovatce Klárov (Malostranská). Velmi široká ulice, bez světelné signalizace, živý provoz, odbočují tramvaje, auta shora, přijíždějící z Chotkovy ulice. Na křižovatce prý bývala světelná signalizace v 50. letech, dnes jsou přítomni na křižovatce dopravní policisté jen tehdy, když má projíždět Vláda či jiná delegace. Přes přechod přechází mnoho lidí, zvláště během dne, v poledne, kdy i já (mám těžkou slabozrakost) přes tuto rušnou ulici přecházím. Spolu se mnou nebo někdy i sám můj nevidomý kamarád. Lidé často, aby vůbec přešli, tak jsou nuceni vstoupit do vozovky. Naštěstí tu jsou řidiči k chodcům tolerantní a dají jim přednost (nejnebezpečnější jsou však v tomto ohledu taxislužby). Lze však najít situaci, kdy tramvaj vyjíždějící ze zastávky Malostranská jede rovně směrem do Chotkovy ulice, čímž se uzavře příjezd aut shora. Problémem v řešení je i výše situovaná odbočka do Valdštejnské ulice a na druhé straně světelná křižovatka Klárov - Letenská - U Lužického semináře. Přesto si myslím, že by se pro tento přechod mělo najít bezpečnější řešení, než je tomu dnes.