Na začátku ulice Tálínská jsou umístěny zpomalovací zábrany tak nešikovně, že mezi nimi musí auta kličkovat - 3 cca po 10 metrech, vpravo (konec chodníku pro chodce), vlevo a zase vpravo. Chodec po skončení chodníku musí sejít do této slalomové dráhy. Opatřední moc nechápu - mělo se zabránit, aby se tu v mírné zatáčce nepotkávala protijedoucí auta? Ale ta se vždy vyhla, ulice je poměrně široká, naopak nyní - není tu ani značka, auta mají problém, z kterého směru mají přednost. Když se svezete linkou 296 (minibus) a náhodou řidič projede tuto slalomovou dráhu rychleji, budete si připadat jako 'nudle v bandě'. Pokud mělo být cílem zpomalení aut, pak by přece stačil klasický pahrbek, navíc, domů tady moc není - jedna firemní vila a ještě několik domů, pak ale následuje les, pod kterým řidiči sešlápnou plyn. Pak teprve následuje Tálínská ulice s domy po obou stranách - nejsem si jist, zda je u ústí do ulice zpomalovací pahrbek, ale měl by být právě tam. Zdůraznil bych ale hlavně to, že místo je nebezpečné hlavně pro chodce. Děkuji za řešení.
13.02.2020
Barbora Kováčová přidala následující aktualizace podnětu:
V místě nahlášeného podnětu je nový chodník, takže je problém vyřešen.
13.02.2020
Miloš Šmíd přidal následující aktualizace podnětu:
Děkuji za zprávu, chodník je vyřešen, ale v poslední aktualizaci podnětu jsem se zmínil a požádal, zda by nebylo možné namalovat přechod mezi čínským stánkem na stanici Sídliště Slévačská a na druhé straně za prvním vozem autobusu od Hloubětína, z kterého vystupují lidé a bez možnosti rozhledu za tímto busem přecházejí a vystavují se tak nebezpečí sratžení nebo přejetí autem nebo autobusem v protisměru. Také jsem se dotázal, kdy bude rekonstrukce silnice v Slévačské - vyjeté koleje v asfaltu, je potřeba nový povrch. Děkuji.
Odpoveď: 02.03.2012 14:20
Vážený pane Šmíde,
děkuji Vám za Váš další podnět. Zpomalovací prvky v ul. Tálínská byly umístěny z důvodu, že na této komunikaci řidiči automobilů často překračují povolenou rychlost a v mírné zatáčce neměli možnost reagovat na chodce, kteří používají vozovku při chůzi. Současně auta účinně zpomalují i v opačném směru, kde před objektem polikliniky často přecházejí její návštěvníci k parkovišti. Toto opatření je přechodné do té doby, než bude realizována celková rekonstrukce této ulice mezi ul. Vajgarská – U Rybníka. Z těchto důvodů vnímám jako potřebné jeho zachování. Zároveň souhlasím s Vaším názorem ohledně nepříjemnosti pro chodce. Proto navrhuji odboru dopravy jako provizorní řešení (než proběhne potřebná rekonstrukce a bude vybudován v této části nový chodník) zpevnění povrchu v místech styku city bloků ze zatravněnou plochou např. několika dlaždicemi, aby bylo možné tento krátký úsek překonat jinak, než vstupem do středu vozovky. Současně jsem vyvolala jednání ohledně zajištění zdrojů na rekonstrukci celé komunikace.
Srdečně Vás zdravím a přeji mnoho bezpečných kilometrů po Praze 14
Ing. Ilona Picková
předsedkyně výboru pro výchovu, vzdělávání a místní Agendu 21
Úřad městské části Praha 14
Považujete odpověď za dostačující?
24.08.2012 v 15:13