Chápu finanční důvody - ostatní uváděné důvody však chápu jako zástupné až demagogické, chápu, že jste placena za to, abyste obhajovala status quo:
- akceptovatelnost z hlediska urbanizace města (a když bývaly bílé sloupky, tak to narušovalo urbanistický vzhled města? Pak by musely narušovat tento vágní pojem i všechny bílé pruhy na silnici, označení přechodů ... - zrušme je proto!)
"Dále by kontrastní nátěr snižoval vnímání dopravního značení," - domnívám se, že to ječ právě naopak - značka "visící jakoby ve vzduchu", protože barva sloupku splývá s barvou silnice, není zárukou větší bezpečnosti. To spíše bezpečnost odvádí plno povolených reklam vedle vozovky, ale chápu - to je jiný problém.
"Náš odbor z hlediska odstraňování bariér na území hl. m. Prahy spolupracuje s organizacemi např. Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR a nikdy Vámi uvedená problematika nebyla identifikována jako prioritní. Nevidomý či slabozraký se při pohybu po městě převážně orientuje pomocí přirozených či umělých vodicích linií (např. dle hrany budov či
plotů) do jejichž blízkosti se sloupky neumisťují."
Je tu několik problémů: odlišujte prosím nevidomé a slabozraké: slabozraký nemusí chodit s bílou holí a držet se přirozených vodících linií jako nevidomí a právě proto, že bílou hůl nenosí, je pro něho bezpečnější a správnější, když chodí po chodníku vpravo tak, jak se má. Na Bariéry SONS jsem tuto připomínku už dvakrát psal - zatím bez jakékoli odezvy. Problém je i v tom, aniž bych snižoval odbornost pracovníků Bariér, jsou to nevidomí lidé, kteří vidí problémy především ze svého hlediska, věřím však, že přece jen se mým podnětem budou zabývat.
Děkuji za nabídku přemístění značek - pravda mohl bych Vám jmenovat některá místa, o kterých vím, že si na ně mám dávat pozor, ale právě proto, že o nich vím, tak si na ně pamatuji a pokud nejsem zamyšlen, tak do nich nenarazím. Taky je dobré si nezkracovat přecházení po přechodech - uznávám, před přechody bývají sloupky dopravního značení upozorňující řidiče právě na přechod (ale když spěcháte ..., každý metr dobrý).
Děkuji ještě jednou, chtěl jsem se dovědět důvody, proč jsou sloupky natřeny na šedo, zčásti jsem se je dověděl, zčásti si o tom myslím své, zčásti jsem chtěl upozornit i na problémy i slabozrakých, které v některých situacích mohou být jiné, než problémy nevidomých. Budu doufat, že podobných překážek nebude přibývat.
21.05.2014 v 10:23
Cituji ještě z článku časopisu Stavebně správní praxe:
"Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích
zabezpečujících bezbariérové užívání staveb (dále též „bezbariérová
vyhláška“) v bodu 1.2.11 přílohy č. 1 stanoví:
„Dodržen musí být vizuální kontrast sloupů veřejného osvětlení,
světelného signalizačního zařízení pro chodce, svislého dopravního
značení, celoskleněných ploch, nástupního a výstupního
stupně každého schodišťového ramene, dveří do výtahu
i do místností, zařizovacích předmětů jako je umyvadlo a záchodová
mísa a jejich ovládacích prvků, madel a klik vůči okolí. Zásadní
je umístění nápisů a jejich osvětlení. Pro grafi cké značky
platí příslušné normové hodnoty.“
Barevný kontrast předmětů se posuzuje vůči jejich okolí, popř.
vůči pozadí. Ke každému konkrétnímu řešení je nutné přistupovat
individuálně.
Návod na vzorovou aplikaci obsahuje publikace Informačního
centra ČKAIT, s. r. o., s názvem „Bezbariérové užívání staveb –
Metodika k vyhlášce č. 398/2009 Sb., o obecných technických
požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb“,
která v komentáři k tomuto bodu uvádí, že „Vizuální kontrast
sloupů veřejného osvětlení atd. se provádí kontrastním pruhem
ve výšce 1 400–1 600 mm (obr. 57).“
Chápu, že to stojí velké peníze, ale budeme vděčni za to, že nebudeme mít rozbité hlavy.
21.05.2014 v 17:26
11.02.2020 v 13:20
12.02.2020 v 07:01
13.05.2014 v 12:24