Chodci si zaslouží lepší cesty, ale musejí si o ně říci!
Chce-li obyčejný smrtelník zlepšit něco (nejen) na pěších cestách, po kterých se pohybuje, často mu není ani jasné, na koho se obrátit: zda na zastupitele městské části, kde se problém nachází, nebo na odbor dopravy úřadu této městské části, na zastupitele města či na pražský magistrát, který je převážným majitelem sítě pražských komunikací. Usnadnit občanům složité byrokratické postupy při prosazování jejich oprávněných požadavků na zlepšení pěší infrastruktury byl proto hlavní důvod, proč jsme tento portál jako jednoduchý online nástroj pro oznamování podnětů veřejné správě uvedli do praxe. Zdá se, že občanům i městským částem, které tento způsob spolupráce s veřejností využívají, se to vyplácí. Ze zhruba 1 300 podnětů, které uživatelé portálu za 3 roky jeho existence ohlásili, se jich vyřešilo zhruba 20 %, tedy asi pětina. Vezmeme-li v úvahu, že v některých případech se jedná i o významné stavební úpravy, které se vinou zmíněných byrokratických průtahů i priorit města, jenž chodcům právě „nefandí“, často léta vlečou, to není úplně málo. Celý příspěvek